Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Първоначално публикуван от Марто (Мартин Христов) Преглед на мнение
    А ти къде видя да съм написал, че е пипал нещо по окачването...?!!
    Написал съм, че е пляснал още едни 50 кила върху предния мост и въобще, че се започна с визуалния, а не с реалния тунинг на джипа, а се кара по предназначение (или поне има опити в тази посока) и се вадят генерални изводи, които не почиват на никакви реални технически данни...
    От къде идва проблема?
    Кални 35-ци за пред кафето се слагат за 2-3 часа и 500-600 лева "инвестиция" в окачването! За в гората - в зависимост от бюджета и най-вече от този който го прави. Ти за кое "току така" говориш?
    Кой каза, че визирам теб относно проблемите заради промените?
    Къде в поста ми видя думата окачване?
    Не знам какъв е смисъла на изречението "35ци за пред кафето". Определено целта и средствата вкарани в проекта на Влади не отговарят на написаното от теб. Отделно Гранда не отговаря на целите за автомобил за пред кафето.
    Отделно той сравнява от личен опит Черок с 33ки и стоков Гранд.
    Проблемите при Гранда не идват, нито от промяна в конструкцията, нито от тежка употреба.
    Последно редактирано от ThugLord; 25-11-14, 13:05.
    Jeep Grand Cherokee 4.7 4" lift Rough Country

    Коментар


    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Първоначално публикуван от gogosi Преглед на мнение
      Основното нещо което убягва в отговорите е, че ZJ е по-тежък от XJ. Това няма как да се компенсира, но зависи и какво целиш. JK-то също хич не е лек, но пък има други предимства. За мен също ZJ не е най-подходящата машина за гората, не че не може да стане, но ще е по-скъпо отколкото XJ. Отделно, че и на двата джипа мостовете са им слаби фабрично за по-големи гуми и по-сериозно каране в гората.

      иначе малко off-topic, Марто с тоя мост Dana 40 ме утрепа , седя и се чудя нещо средно между 35 и 44 трябва да е.
      Няма да ми обръщаш внимание!

      Коментар


      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
        Аз сравнявам сток малък Черок, който карах по планините в този му вид близо 1.5 години и сток гранд 5.9, който вече карам над 2 години.

        Не намесвайте лифтове, гуми и преправяници. Става въпрос за сток и база за целите на проекта.
        Не ми се препрочита пак цялата тема, но останах с впечатлението от мненията, че гранда е по-правилната машина за целта. Аз това оспорвам пред невярващите и зад това стои моето мнение на база опит.

        Гранда е по-тежък и от това идват много минуси. По високата маса няма никакво предимство в планината.

        Гранда е с по-дълго междуосие - още един минус, който няма как да се компенсира при еднакъв сетъп.

        Гранда е с по ниски прагове под вратите. Все някъде ще окажат своя негатив.

        Гранда е с по-лоши ъгли на атака, както отпред, така и отзад.

        Скоростната кутия на 5.9 се наслушах колко е здрава, а моята не спира да прави проблеми. Може и да е случайно. Никога няма да се съглася с това определение. Да, има голяма помпа, добри съединители и като цяло добър запас от предаван въртящ момент, но не е здрава, поне в моя случай. Здрав е японският автомат на малкият черок. Плюсът на кутията на 5.9 е наличието на отделна 2-ра предавка.

        Раздатката на гранда макар и по-здрава съдържа глупаво виско. Здравината й пак е под въпрос предвид по-високото тегло и повечето въртящ момент с който трябва да се справя.

        Задният кардан на 5.9 е усилен, но пак минусите от теглото и силата на 5.9 върху му.

        Предни полуоски и преден кардан при гранда са тип CV, докато при малкия черок са с кръстачки - по-евтино и по здраво решение.

        Малкият черок е с по-добрата дана 30 отпред, докато гранда е с шосейната гпупост LP.

        Задният мост на гранда е дана 44а, която е по-здрава на пръв поглед от дана 35 при малкия, но при ZJ хаузингът е алуминиев и това обезмисля тази здравина на 44 в гората при определения сетъп. И в двата случая отиваш на смяна на мост.

        Двигателите: 5.9 V8 върви повече от 4.0 в малкия XJ, но харчи почти двойно отгоре. Едно 50% отгоре при всякакъв вид каране. Като се върнем на 400-те кила по ниско тегло на XJ , то неговият 4.0 не страда от липса на динамика и затова на 5.9 не мога да дам каквото и да е предимство освен на шосе в драг. И двата са здрави.

        Спирачките на ZJ са по-добри, но тези 400 кила горница ги тормозят след като дисковете позагреят. Фейдингът е ужасен и оставаш почти без спирачки. Като са студени са ок. При малкия черок положението е същото.

        Хидравликата при малкия черок се справя по добре с управлението от това на големия гранд. Мисля, че помпите са еднакви. Пак теглото.

        Рамата, или псевдо рамата мисля е с еднакви параметри и при ZJ и при XJ - лист хартия. По-добре е с такава рама да си по-лек.

        Като цяло това имам предвид! И от експириенса, който съм имал с двата модела твърдя, че XJ e по-проходим и подходящ за планината от ZJ. В следствие на това смятам и че е по-подходящ за проекта.
        Билив ми - всичко това отнесено към задачата "Качествен и надежден монтаж и експлоатация на 35-ци" заличава всички плюсове и минуси, защото при правилно проектиран и направен джип, бушона трябва да останат гумите (да ги разбортира или къса, ако види много зор), а не да се чупи нещо! Просто слагаш резервната и продължаваш... Това е истината и всяко друго правене е компромис, а и двата модела са безкрайно далеч от такава здравина и надеждност! Недей увесвай нос! Следвай си плана и не забравяй, че го правиш за удоволствие - не си длъжен!

        Коментар


        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Аз избор нямам и си следвам плана. Въпросът бе, че се сетих за тази тема и исках да си изкажа мнението.
          Всеки го разбира различно, но според мен XJ щеше да е по-добре навместо ZJ-я.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            А най-добре според мен е CJ . Толкова истински е построен ,че всичко след него ми изглежда неистинско
            Samurai Gemax

            Коментар


            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Първоначално публикуван от gemax Преглед на мнение
              А най-добре според мен е CJ . Толкова истински е построен ,че всичко след него ми изглежда неистинско
              +10 Пусто няма(м) пари за тях ......
              0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

              Коментар


              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Първоначално публикуван от дядо владо Преглед на мнение
                +10 Пусто няма(м) пари за тях ......
                Така е Деде.Знаем твоята слабост към те тая модификация.
                П.П. не съм бил аз ония ден .....с тесни крачета.Моя е у бокса от април!!!
                Jeep cherokee XJ 4L,6.5 inch long arm lift,33/12.5/15

                Коментар


                • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  Първоначално публикуван от bigy Преглед на мнение
                  Така е Деде.Знаем твоята слабост към те тая модификация.
                  П.П. не съм бил аз ония ден .....с тесни крачета.Моя е у бокса от април!!!
                  У бокса го видеХ, у сред "нинджанско сеч "......а "баш те тая модификация" пия една студена (рАкия примерно)
                  0877 17 07 27 Понеделник - ден за почивка

                  Коментар


                  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Първоначално публикуван от gemax Преглед на мнение
                    А най-добре според мен е CJ . Толкова истински е построен ,че всичко след него ми изглежда неистинско
                    Вярно е не истински,няма друга кола освен Жук,и стара Шкода,на която когато скъсаш полуоска и да ти испадне колелото.

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Първоначално публикуван от ThugLord Преглед на мнение
                      Кой каза, че визирам теб относно проблемите заради промените?
                      Къде в поста ми видя думата окачване?
                      Не знам какъв е смисъла на изречението "35ци за пред кафето". Определено целта и средствата вкарани в проекта на Влади не отговарят на написаното от теб. Отделно Гранда не отговаря на целите за автомобил за пред кафето.
                      Отделно той сравнява от личен опит Черок с 33ки и стоков Гранд.
                      Проблемите при Гранда не идват, нито от промяна в конструкцията, нито от тежка употреба.
                      Изплюй камъчето де! От къде идва проблема и за кой проблем говорим..?!
                      Купува се кола 98-ми набор с някакъв предполагаем навъртян километраж (моя е същата година) - гледаш дали всичко и работи, и дали е в норма, и плащаш ако ти хареса. После в най-добрия случай я обслужваш качествено и караш! Нито знаеш как е карана и поддържана колата преди теб, нито си я взел от магазина с гаранция, нито си я разхвърлял на "болчета и гайки" при някой майстор, за да знаеш наистина реалното състояние на автомобила и да очакваш, че ще го търкаляш Х броя километри на принципа "пълниш - караш". Колкото и да не ни се иска, има го момента и на "дошло му времето"... След "дошло му времето" не рядко следва и момента "викам ти майсторе, щото не ти знам името", от което пък автоматично следва и неколкократно "изкачане от джоба" за един и същ проблем, колата виси в бокса със седмици и месеци, и вместо да и се радваш, колата започва да се превръща в бреме! После следва разочарованието и писането в подобни теми... След време влиза някой тука, започва да чете и приема за себе си нечие чуждо мнение, което първо е субективно (пак напомням - говорим си за дърти дараци, а не за коли взети от автосалона), второ - не е миродавно и трето - обикновено е невярно или непълно!
                      Относно 35-ците и XJ и ZJ - и двата джипа са много далеч от монтажа на кални 35-ци, както това се случва при един Патрул примерно. И на двата модела компонентите по окачването не стават, до степен тунинговането им (усилването им) да е хвърляне на пари на вятъра! И на двата модела концепцията на предното окачване е пълен майтап, ако си говорим за офроуд и ако искаш да си спокоен в гората и сигурен в автомобила си - трябва да се преработи и т.н. и т.н. - има изписано достатъчно по-въпроса не само в този форум. И пак казвам - всичко това е вярно - ако си говорим за офроуд наистина и се прави джип за офроуд! Защо Вертер иска да слага 35-ци? Защото местата и начина по който кара го изискват или само защото го кефи как ще изглежда джипа.?!! Ако е първото - то цялата му концепция е сгрешена (не заради избора на джипа), защото с риск да се повторя - един джип е подготвен едва тогава, когато гумите останат единствения "бушон", а когато Вертер си завърши програмата, тепърва ще започне да си чупи джипа (не искам да съм лош пророк), най-малкото защото няма намерение да променя предавателни числа на дифовете (поне последно като четох темата такива бяха обявените намерения), защото гума 33" не се равнява на гума 35" (разликата с оригиналните 29" си я сметни сам) колкото и да са близки по размер, нито V6 се равнява на V8 (и то точно на този V така, че и сравненията помежду им освен всичко друго са пълна глупост! След като предварително е ясно, че джипа няма да може безпроблемно да носи 35-ци в гората, значи джипа се прави за пред кафето или за в бокса - мазохизъм някакъв! Защо съм сигурен, че няма да оцелее дълго с 35-ците..?!! Ами защото не оцеля с оригиналния размер гуми - затова! Значи или джипа си е купен с някакъв проблем/и или причината е в задкормилното устройство! Ако съм прав - то ни китове му трябват, ни нови мостове за 35-ците! Два инча подложки, предни амове с 25 см. ход, задни с 18 см. ход и 35-ците си влизат като два лева в гъдулка (калниците му вече са орязаяни) - ето това са 35-ци за пред кафето (много по-евтин вариант от този на Вертер).Просто не виждам смисъл да се прави нещо, ако после няма да мога да използвам цялата мощност и въртящ момент на двигателя - кел файда, че съм си купил осмак, ако го карам като малолитражка, защото ме е страх да не счупя нещо..?!!
                      Само за справка: Dana 60 се намират и по $1000 (предни/задни - цената е еднаква). Рубиконски мостове (които си идват барабар с блокажите в тях) са по $1500 - и двата моста носят безгрижно 35-ци, независимо как и колко можеш да караш! Ако идват скъпи - има и други мостове (че и тука ги има), има и кой да ги преработи във вид, в който да се сложат на Гранда! какви амове и бъмп стопове има в кита и колко пари струват..?!! Какви амове, койловъри, еършокове и бъмпстопове се произвеждат в БГ и какви пари струват (че и с гаранция - счупи ли се нещо, сменят го с ново)? Същото се отнася и за пружините, носачите, унибалите и каквото се сетиш по цялата галимация... Свесовете на Гранда били кофти - вярно е, ама като е вярно, защо не се използва момента и не се изнесат мостовете с по 4-5 см. навън, а вместо това се пляска броня, която им еб@ва майката още повече..?!! Мога да продължа така до в други ден...

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Това са негативите да постваш снимки на проекта си....
                        Затова и спрях :-)

                        Марто, в доста голяма част от приказките си прав. Разбирам го.
                        Прецаках се здраво и налях безумни пари. Сега съм решил да си сърбам попарата, защото не смятам да си купувам друг автомобил. Ще правя гранда до откат.

                        Въпреки това смятам, че американската техника е скапана. Виждам как е направено всичко, как функционира и какви са му недостатъците. Немците и японците правят истинските неща.
                        Истината е, че моя "автомобил" ме накара да намразя американското. За съжаление не съм изолиран случай. Много хора ме подкрепят на лично, дори в момента в които пиша тези мнения. Лесно е да се влюбиш в американската техника, но още по-лесно е да я намразиш щом като я опознаеш.

                        Още повече съм разочарован от българските майстори. До ден снешен така и не съм намерил доверен и честен човек, човек, на който да се доверя и да си правя джипа при него. Да не говорим за някои гръмки имена от които съм крайно разочарован и от работата им и от отношението.

                        Както и да е, не ми се водят повече дискусии. Оставам си с хубавите спомени от малкия черок, който бе причината да си купя и гранда и като цяло да погледна към офроуда и да пиша тук.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                          Това са негативите да постваш снимки на проекта си....
                          Затова и спрях :-)

                          Марто, в доста голяма част от приказките си прав. Разбирам го.
                          Прецаках се здраво и налях безумни пари. Сега съм решил да си сърбам попарата, защото не смятам да си купувам друг автомобил. Ще правя гранда до откат.

                          Въпреки това смятам, че американската техника е скапана. Виждам как е направено всичко, как функционира и какви са му недостатъците. Немците и японците правят истинските неща.
                          Истината е, че моя "автомобил" ме накара да намразя американското. За съжаление не съм изолиран случай. Много хора ме подкрепят на лично, дори в момента в които пиша тези мнения. Лесно е да се влюбиш в американската техника, но още по-лесно е да я намразиш щом като я опознаеш.

                          Още повече съм разочарован от българските майстори. До ден снешен така и не съм намерил доверен и честен човек, човек, на който да се доверя и да си правя джипа при него. Да не говорим за някои гръмки имена от които съм крайно разочарован и от работата им и от отношението.

                          Както и да е, не ми се водят повече дискусии. Оставам си с хубавите спомени от малкия черок, който бе причината да си купя и гранда и като цяло да погледна към офроуда и да пиша тук.
                          Знаеш, че съм добронамерен и, че още от самото начало (мненията ми си стоят) ти пиша едно и също! Горе главата - събирай го с каквото си поръчал, то после ще си покаже! И за майстор ми пиши на ЛС, ако искаш...

                          Поздрави

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Да, Марто, знам.

                            Минал съм през повечето форумни майстори. Ако зависи от мен не искам да им ползвам услугите, затова работя с един приятел, но за някои неща нямам избор и трябва да ползвам чужди услуги.
                            Като цяло на едни не им се работи и мрънкат като разберат какво трябва да правят. Други не могат, но те взимат и ти взимат парите - проблемите остават. Други могат, обаче не искат да работят и си правят каквото искат - независимо, че сте говорили за друго - накрая пак ти взимат парите и пак работата недовършена и чака следващия "майстор". Трети те лъжат с парите, за едно говорите първоначално, друго ти искат накрая. Четвърти могат, нещата стават, но след няколко месеца пак има някакъв проблем, което е отчайващо.

                            Не мога да се отърва от проблеми по гранда и то с едни и същи агрегати и детайли за които съм платил не малко пари, отишъл съм при неколкократно препоръчани майстори. Боксувам на едно място и оправия изглежда няма.
                            Поръчвам абсолютно всичко от щатите след тези случаи. Тук не намирам помощ и решение. Ако имаше как и заварките да поръчам от там щях, но гранда не иска да стои здрав и допълнително ме демотивира.

                            Малкият черок беше точно на обратния полюс и дори нещо да се развалеше виждах ясно причината - моя грешка или дошло му е времето и мястото. В крайна сметка нещата, които се развалиха по него се броят на пръстите на едната ми ръка. Не намирам аналогия между двата модела, толкова е голяма разликата.
                            Точно затова реших да пиша мнение тук, пък то какво стана.
                            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                            0888/00-55-37

                            Коментар


                            • Re: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              А какви точно са ти проблемите с Гранд-а ?
                              Grand Cherokee ZJ 94 5.2 + Rough Country 3.5" + BFG Mud Terrain KM2 31x10.5x15
                              0886/872-646

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Ск.кутия и брони. И двете са правени по няколко пъти тази година и още си имат проблеми.
                                По кутията съм дал над 2500лв и днес смятах колко литра АТF+4 на средна цена над 25лв литъра ( В скорпионите 1л е 40лв) съм налял вече - 19 опаковки!!! а вече има нужда от 20-тата разфасовка. Ненормална история.
                                Два комплекта гарнитури, втулки и уплътнения - мопарските китове също заминаха.
                                Отделно от това има някакви дребни странности по работата си, като леко придърпване на много ниски обороти на 4-та и заключен лок-ъп и едно изтропване като на метал между първа и втора скорост, когато се вклчват без газ. Първо мислех, че е от кутията, защото го имаше и преди ремонта, после си мислех, че може да е някой луфт по кардан или диференциал, сега вече не знам.
                                Като цяло те не ме тормозят - не очаквам прецизност от американска техника и съм свикнал с разни аномалии, звуци и грубо поведение от нейна страна. Меки са само седалките :-)

                                Джипът се кара само събота или неделя и изминава много малко километри. Да го карам грубо не мисля. На офроуд той закъсва на първото комплицирано място и там приключва убедително, така че не го и тормозя да излезе - иска си теглене. иначе само по хубави горски пътища по които и леки коли ще се справят. В града - давам му газ между светофарите, но нищо прекалено, като единствено наскоро го засилих яко по магистралата до края на скоростомера му. Ако от това е протекла кутията направо нямам думи.

                                По броните парите също са вече над 2000лв и не е ясно кога ще имам силови брони, които не само да изглеждат такива, но и да си заслужават името и да се ползват по предназначение.
                                Илийката ми даде връзка с негов човек, бях на оглед и чакам повикване. Марто също ми даде координати днес на друг човек и така - правя си едно и също.

                                Хидравликата и тя има някакъв проблем. Понякога след употреба на по гадни места в планината започва да вие и се стяга и после се самооправя. На шосе няма проблеми. Предполагам ще мре скоро, но това не ми е проблем в момента.

                                Кутията пак тече, не е ясно още откъде. Тези дни я забелязах. Вече имам фобия, която ще ми е доживот. Само като видя някоя капка някъде по пътя, а с такива е пълно навсякъде, винаги си мисля, че е от мен и все съм със забит в земята поглед или залегнал под джипа. Отвратително е.

                                Силовата предна броня след първата употреба се посука барабар с основата си. Шасито изглежда здраво. Задната се пораздрънка откъм захвати само от тежестта на фабричната 28-ца. Представям си с 40 килограмовата 35-ца как ще се откъсне.

                                Ходя все при препоръчани тук хора и при едни от най-добрите майстори и не мога да се отърва от проблемите.

                                Има и някакъв проблем около задната багажна врата. Затваря се добре, но откакто махнах теглича явно купето се суче повече и няколко пъти се самоотключва и започва да хлопа. Трябва да я отворя и затворя пак.
                                Иначе ми казаха, че гранда бил с по-здраво купе на усукване сравнен с малкия черок, но това на малкия не се е случвало и не кореспондира явно с истината. Единствено, ако спра на страничен наклон и отворя багажника, после не искаше да се затвори докато не нивелирам джипа.
                                Последно редактирано от verter; 26-11-14, 15:57.
                                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                                0888/00-55-37

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X