Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
    Благодаря Ивайло и Гена.
    В нета явно има противоречива информация.

    Ето тук намерих инфо за jeep-овите мостове.
    Много ценно
    Samurai Gemax

    Коментар


    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Първоначално публикуван от Николай Малинов Преглед на мнение
      Приемам мнението ти като 100% истина, но защо всички твърдят, че HP Dana 30 е по здрав от LP, и много хора на по-нови XJ-и, ZJ-и, TJ-и та дори и WJ-и слагат HP мост?
      Това е един от ъпгрейдите, който и аз съм замислил за в бъдеще, та ще ми е много полезно да знам имали смисъл или не.
      Ивайло говори за заден мост, а ти за Дана30, която в 99% се използва като преден. И двамата сте си прави за това за което говорите. Поне според статистиката.
      My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

      Коментар


      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
        Ивайло говори за заден мост, а ти за Дана30, която в 99% се използва като преден. И двамата сте си прави за това за което говорите. Поне според статистиката.
        Говори по принцип, че LP мост е по-здрав от HP. Знаеш, че заден HP мост при Jeep няма.
        99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
        It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

        Коментар


        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Преден HP reverse е по-здрав от същия LP. Заден LP standard е по-здрав от същия HP. Това не твърдя аз. Това показват заводските параметри за максималното натоварване, както и дългогодишния опит на тези които с това си вадят хляба. Аз само цитирам и съдейки по това което съм виждал сътворено от някои от тях нямам никакво основание да не им вярвам.
          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

          Коментар


          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Предложете ми някакъв вариант за заден блокаж/мост

            Направо попаднах в задънена улица. Реших да си потърся заден блокаж и първоначално се ориентирах към пълни блокажи с принудително управление - Eaton E-locker и ARB.
            Има много предложения за блокаж на dana 44.
            В последствие разбрах, че въпросните блокажи не стават за алуминиевата dana 44.
            Този мост го слагат само на ZJ и WJ грандовете.

            Потърсих други възможности, като бързо установих, че единствената възможност се прави от фирмата Ausie.
            Те са изработили блокаж (100% самоблокиращ) специално за алуминиевия хаузинг на Dana 44A
            Звучеше екстра и струва 5 пъти по-евтино от ARB примерно. Въпреки неудобствата на този тип блокажи пак се ощастлевих, защото хората са много доволни от издръжливостта и проходимостта на джиповете си.

            Радостната новина траеше съвсем кратко. Оказа се, че дори да си купя Ausie locker няма да мога да го монтирам, защото в моята задна Dana44A има заводски LSD блокаж. Касетата или както се казва carrier-а е различна и не позволява монтажа на блокажа.
            Трябва да се смени с отворена касета за/от Dana 44А.
            Хайде пак търсене.

            Въпреки, че касета от отворен диференциал може и да се намери в щатите по моргите (трудно), то тук много ме съмнява.
            Открих чисто нова касета - open carrier за dana 44A. Струва едва 80-90 долара.
            Пак се зарадвах и пак за кратко.
            Разбрах, че дори да купя новата касета , то ще ми лисват елементи по захващането й. Тези от LSD касетата не ставали.

            Път без изход!

            Остава ми варианта с ребилд на оригиналното LSD.
            Цяла нова касета + LSD струва над 500 долара, докато само самите съединители (нещата, които се износват в едно LSD) струват и се продават за смешните 36 долара.
            Добре, навит съм и на здраво LSD (40-60% самоблокаж), но пак има спънка.
            Нужни са някакви специални инструменти - Miller tools, които също варират много според модела на Trac-Lok блокажа на jeep.
            Иначе се продават и те.



            Иска ми се вече да бях си купил джип с инстински блокаж и да не се занимавам с такива неща, но е късно. Хванал съм се на хорото и трябва да го довърша.
            Не искам да градя джип за над 10 хиляди в ъпгред, който накрая ще има отворен заден диференциал или износено lsd.

            Помогнете със съвети и предложения!
            Последно редактирано от verter; 05-08-13, 06:20.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Вероятно за някой ще прозвучи кощунствено, но ми се ще да поохладя ентусиазма ти за заден блокаж. За само заден блокаж. Ако и да е 100%-ов. Вече няколко месеца тествам с преден и заден 100% блокажи. Както верятно вече знаеш моята цел при изграждането на машината ми е максимална проходимост плюс максимален комфорт и поведение по нормалните шосета (е... има "такова нещо"), като при това факторът "задкормилно устройство" е заложен да е нулев. Уменията на водача са от решаващо значение, но при тест и сравняване на технически възможности могат да доведат до заблуди. Откривам или сам си създавам препятствия и чертая траектория при която възможностите на машината ще бъдат изчерпани. Какво установих от тия няколко месеца занимания. Задния блокаж сам върши много-много малко работа. Където можеш да минеш с него в 99% от случаите можеш да минеш и без него. Останалия един процент можеш да минеш със задкормилни пинизи. Обаче... там където задния блокаж е недостатъчен потегляш като ударен с чук при включване на предния блокаж. Т.е. разликата между отворени диференциали и само заден блокаж е почти никаква, но разликата между само заден и всичко блокирано е огромна. В твоя случай е много по-разумно да инвестираш в увеличаване на ходовете и диаметъра на колелата, защото това е алтернативата на блокажите особено при целите които си поставяш и начина ти на експлоатация. Няма смисъл да наливаш пари навсякъде, ама по-малко. По-добре е да налееш на едно място ама да е истинско и на макс. Ако добавиш към окачването парите, които би дал за заден блокаж ще спечелиш в пъти повече от проходимост отколкото с някакво си $1200-$1500 компромисно окачване и самотен и повтарям ненужен когато е сам заден блокаж.
              Последно редактирано от elbgt; 05-08-13, 07:20.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Зимно време има огромно значение с колко въртящи гуми разполагаш.

                Добре, видно е на този етап, че за твърд заден блокаж нямам избор. Няма такъв за този заден мост , който имам на гранда.
                Не съм вярвал, че при толкова много части за американските автомобили, няма да имам вариант.

                Някой познавали ли хора, които се занимават с ребилд на касетата с LSD и го правят успешно за Jeep моделите?
                В Балканстар дали могат да го направят? Всъщност там разполагат ли с добри майстори или да не се занимавам.
                Утре ще им звънна да ги разпитам, но бих искал някой да сподели, ако е ползвал техни услуги в по заплетени, изискващи специални интрументи ремонти.
                Последно редактирано от verter; 05-08-13, 18:38.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  Mдааа, от Балканстар казаха: 3200-3300лв за ребилд на LSD на Дана 44.
                  Хаха, знаех, че цифрата ще е яка, но явно съм ги подценявал жестоко.

                  Всъщност споменаха, че са сменяли на WJ 2002 цялата касета, а не само съединителите. Последното не го правели.

                  Касетата нова е 600 долара в щатите, те колко си я хващат не ми се пита.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    да се изкажа малко неподготвен, ама комплект мостове и раздатка quadra drive от WJ не могат ли да се сложат и тогава ще имаш 3 блокажа 0-100%
                    ________________________________________________
                    Subaru OUTBACK 2,5
                    Hyundai TUCSON 2.0

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Това е доста скъп вариант. По лесно е да се вземе евтин WJ, ама за мен е късничко. Вече набих доста пари в ZJ-я
                      Задният мост на WJ е на три линково окачване, а на ZJ 4 линково. Ще трябва препрявяне. Спирачките и джантите също ще са различни, Мисля ще стане мазало и ще има доста проблеми.
                      Като цяло съм останал с впечатление, че хората подготвящи джипове за офроуд бягат от 249 и 247 раздатките. Скоро ще разбера защо. Вероятно има някакво неудобство.

                      Ще гледам да имам работещо LSD + много ходове, пък за истински блокаж някой ден като си купя нещо японско.
                      Може да се пробвам сам да си сменя дисковете на LSD-то и да си купя нужните инструменти. Намерих една тема със снимки, но никога не съм отварял диференциал, така че какво ще направя нямам идея.
                      В краен случай ще си купя нова касета.

                      Имате ли поне наблюдение как се тества LSD?
                      Как може да се измери на колко Nm удържа или там каквото се мери?
                      как да разбера какво е състоянието му?

                      Четох, че може дисковете да се натегнат повече, така че LSD да работи по агресивно, естествено за сметка на по-бързото му износване.
                      Намеря ли начин да си сменя дисковете ще го натегна яко без да ми пука колко и кога се износва.


                      И да си призная, след дълго мислене се отказвам от идеята за 35-ци. Мисля си, че ще сгреша яко и няма да имам машина на която да разчитам. Ще има само брутален вид и толкова, а имам нужда от повече солидност и издръжливост. Ще се чудя кой ден ще се счупи нещо и ще ме е страх да настъпя педала.
                      Притеснява ме предната дана 30, както и алуминиевата задна 44-ка. Железата на 44-ката ще се справят с 33-ки с лекота, но не знам този алуминиев корпус какво ми крои. Раздатката идея нямам дали ще трябва да се сменя с 242 HD, надявам се да не се налага.
                      Като цяло след толкова много четене осъзнавам, че 33 е граничния размер за тази техника, ако искаш да запазиш някаква солидност. Искам все пак да въртя километри в планината, а не в града.
                      Много ми се искаха 35-ци и всеки ден сутрин ставам с идеята за тях, а си лягам с реалността за 33-ки.

                      Ще градя гранда на 33-ки и ще заложа на цялостно оборудване за офроуд и помощни средства.
                      Осъзнавам и каква хубава машина бе малкия черок и че гранда поне на този етап не виждам с какво толкова е по хубав, освен с високия си комфорт.

                      Въпросът породил тази тема (XJ или ZJ) за мен си остава без ясен отговор. Поне вече няма какво да решавам за себе си.
                      Последно редактирано от verter; 06-08-13, 20:52.
                      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                      0888/00-55-37

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Aз пък си мисля, че и 33 е много. 235/85R16 или 265/75R16 е достатъчно-където няма да минеш с тези гуми едва ли ще ти помогнат и 33'.
                        Все по-често чувам съвети да не развалям стоковия вид на 5,9ката. Пък и с тоя дана 30 преден мост офроуд монстър няма да стане.

                        Май ще се окаже вярно, че Врангела си е за ТНТМта.
                        Garage 31 Ltd - Classic Land Cruisers restoration

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Вероятно е така. Гранда си е по шосеен вариант и тия екстри дето ми "пречат" сега имат предимството по по леките или шосейни пътища.
                          Но мен вранглер не ми върши работа за мултифункционално средство. Гранда си става и като джип и като луксозна и бърза кола и като товарно комби. В нищо не е отличник, но пък покрива и трите изисквания.

                          Въпросът с 33-ките не опира само да самите гуми. То лесно може да се сложат на гранда 32-ки само с подложки и малко рязане на калниците, но няма да имаш никакви ходове, ако не сложиш подходящо окачване.

                          За ползата от самите ходове мога да дам пример с малкия ми черок с 33-ки и 4.5 лифт.
                          Със закачени биалетки се представяще много зле. Толкова зле, че тази вечер го нарекох пред един приятел с епитета "импотент"
                          Не се разчеква достатъно и две от гумите му по диагонал олекват и започват лесно да буксуват.
                          Няма ходове, няма проходимост. Откача ли му биалетките освобождавам пълните възможности на окачването и ставаше нещо съвсем различно. Същото място го минавам без да разбера, че преди малко съм въртял гуми там на място.
                          Аз затова си карах постоянно с откачени биалетки.
                          Мисля и с гранда ще се случи същото.

                          Така, че лафът че където минат 33-ките ще минат и 31-ците важи, ако не говорим за тунинг окачване. Иначе 33-ки с окачване и ходове мисля се справят супер в доста ситуации.
                          Но по-големи гуми си трябват задължително. Като се качвах до връх Ботев два пъти ударих някое желязо отдолу и то на уж съвсем равен каменист път. Даже не очаквах това да се случи, просто защото съм свикнал с височината на 33-ките и не внимавах.
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Що не се спрем малко с митовете и легендите за здравината, или по-скоро за липсата на такава, на мостовете на Гранда?!! Вярно не са като на Патрул и не са чак толкова дуракоустойчиви, но не са и "кашкавала" за който ги обявяват форумни "специалисти", някои от които даже не са виждали ZJ на живо, камо ли да са го карали и да знаят колко здрави са мостовете в действителност... Ей тези пичове тука явно не са ни чели форума (то и форума го е нямало тогава) и сигурно поради тази причина взели, че спечелили Baja 1000, като много държа да обърнете внимание, че джипа си е с оригиналните мостове, който на всичкото отгоре е и 4,0 L, а не 5,2 или 5,9 (защото през 1994-та и 5,9 не го е имало още...), което ще рече, че е с Dana 30 отпред и Dana 35 отзад. Мисля, че снимките говорят достатъчно сами по себе си....

                            http://www.fourwheeler.com/project-v...rand-cherokee/

                            Коментар


                            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Марто, те мостовете са си здрави, но все пак излизат с 27-29 инча гуми от завода. Не виждам как ще ги счупиш с 31-ци примерно.

                              Патрола може да излиза примерно с 31" от завода и съответно 33 и 35 не са голям скок за него, но за Jeep от 28 на 35 не е малко. Пък и този осмак отпред е главната причина да се притеснява човек за железата. Гумите като захапят и нютоните като ги ударят и някое желязо ще се пръсне. Пък може ли някъде да закъсаш и да не настъпиш газта?!
                              Малкият черок от колко ситуации така е излизал, пък острани се чуват само възгласи "хайде лебедката!"
                              Ама лебедка много рядко му е трябвала и с мръсна газ излизаше.

                              Осмакът ме респектира и ще ме е страх така да го настъпя - до ламарината.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                                Марто, те мостовете са си здрави, но все пак излизат с 27-29 инча гуми от завода. Не виждам как ще ги счупиш с 31-ци примерно.

                                Патрола може да излиза примерно с 31" от завода и съответно 33 и 35 не са голям скок за него, но за Jeep от 28 на 35 не е малко. Пък и този осмак отпред е главната причина да се притеснява човек за железата. Гумите като захапят и нютоните като ги ударят и някое желязо ще се пръсне. Пък може ли някъде да закъсаш и да не настъпиш газта?!
                                Малкият черок от колко ситуации така е излизал, пък острани се чуват само възгласи "хайде лебедката!"
                                Ама лебедка много рядко му е трябвала и с мръсна газ излизаше.

                                Осмакът ме респектира и ще ме е страх така да го настъпя - до ламарината.
                                Виж пак снимките, после си пусни и някой друг клип в тубата за Baja състезанията, после се сети как караш ти, и как карат онези ненормалници и после пак можем да поспорим дали точно ти, ще скъсаш полуоска, ако и да си обут с 35-ци... Да вдигнат ръка, тези които са късали полуоска на Dana 30, 35 или 44, и да бъдат така добри, да ни разкажат каква точно простотия са сътворили сами,за да се случи тази работа... Да! Из нета има доста клипове на които се вижда как някое колело хваща гората, барабар с полуоската, ама и доста простотии се виждат по тези клипове, преди да настъпи момента в който джипа става триколка - всичко зависи от задкормилното устройство! Повярвай ми - не можеш натовари мостовете си с 35-ци, дори и на половината от ония, от линка...

                                П.П. По Черока на Близнаците (по техни думи) единственото нещо, което не е чупено е предния мост....
                                Последно редактирано от Марто (Мартин Христов); 06-08-13, 21:43.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X