Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Алеле...а си мислех, че нещо съм научил за лифтването и офроуд машините. Предавам се, явно нищо не знам.
    Ще си поръчам набелязаните неща и каквото се получи.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Трябва ми още малко помощ за правилното подбиране на пружини с амортисьори.

      Пружините на Рубикон 4,5 инча ги дават със следните размери:
      предни: 24 инча
      задни: 20 инча
      Това са размерите на опаковката (shiping dimensions)
      Надявам се да са коректни.


      Амортисьорите на Билщайн се предлагат в няколко размера. В моя случай най-близки са тези за 4" инча лифт и за 6"
      Това инфо е от каталога им и за модела ZJ
      Валвингът е 270/50

      Тези за 4 инча лифт:
      разтегнати са 24,61", сгънати са 14,98" (ход 9,60")
      Задните разтегнати 24,59", сгънати 15,48" (ход 9,10")

      Амовете за 6" лифт:
      предни разтегнати 28,4", сгънати 16,97" (ход 11,40")
      задни разтегнати 25,93", сгънати 15,91" (ход 10,00")


      Предвид, че търся 4,5 - 5 инча лифт, коя дължина амове да избера?
      Кое е по-добре, да са ми леко къси или леко дълги?





      И един въпрос за кормилния стабилизатор. Bilstein предлагат такъв от серията 5100. С различни дължини и захват.
      Искам да го поръчам и него, но притеснява ме, че прочетох един проблем с такъв стабилизатор, че вместо неутрална настройка бутал като амортисьор.
      Резултатът от това е, че при по висока скорост джипа самозавивал наляво.
      В крайна сметка си мисля, че става въпрос за грешна поръчка и вместо демпфер явно са изпратили амортисьор на този човек.
      Нали този демпфер трябва да е неутрален, т.е. нито бута, нито прибира, а само гаси.
      Поне моят на Ръф кънтри е такъв.
      Последно редактирано от verter; 08-07-13, 22:25.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Ако е демпфер то това му е идеята.Билщайн се славят като едни от най-добрите в бранша независимо за какви машини става на въпрос та едва ли да са допуснали такава грешка поне според мен де.Ма знае ли човек къде са бъркали братята китайци.
        Няма страшно в умирачката...
        Страшното е да си жив!...

        Коментар


        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
          И един въпрос за кормилния стабилизатор. Bilstein предлагат такъв от серията 5100. С различни дължини и захват.
          Искам да го поръчам и него, но притеснява ме, че прочетох един проблем с такъв стабилизатор, че вместо неутрална настройка бутал като амортисьор.
          Резултатът от това е, че при по висока скорост джипа самозавивал наляво.
          В крайна сметка си мисля, че става въпрос за грешна поръчка и вместо демпфер явно са изпратили амортисьор на този човек.
          Нали този демпфер трябва да е неутрален, т.е. нито бута, нито прибира, а само гаси.
          Поне моят на Ръф кънтри е такъв.
          Същият проблем имах и аз с демпфер КОНИ за Нисана, и го търпях по-малко от година, след което го смених с Old Man Emu. Като цяло демпферът на КОНИ беше по-добър от новия на ОМЕ, но за съжаление ми се изчерпа търпението... като пусна волана джипът веднага отлиташе наляво. И не съм купил някакъв произволен демпфер, а точно това, което посочва каталогът за моя модел.
          С Билщайн демпфер пък изстрада един приятел с Range Rover Р38 и още се мъчи с него, защото няма решение за този проблем, освен смяна с друг негазов.
          Лично аз нямам обяснение защо КОНИ и Билщайн са решили да пуснат газонапълен амортисьор за демпфер, но очевидно това е недоразумение.
          Трябва да призная, че серия 5100 на Билщайн не ми говори нищо, но ако намериш данни че е газов, не си и помисляй да го купуваш.
          V70-T5 / GR 2,8 / XV1900A

          Коментар


          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Всъщност серията на Билщайн 5100 е една от най-препоръчваните серии в американските Jeep форуми. Но всичко това касае амовете, не демфера. Всички мнения на които попаднах по техен адрес са, че са много добро решение. Явно и цената е достъпна и затова. Процентното съотношение доволни/недовни клони към 99:1.


            Яворе, благодаря за включването. Нещата са на път да се окажат истина, че тези демпфери незнайно защо не се държат като както се очаква.
            Мислех да купувам билщайнския, но след твоето мнение ще го заменя с някой друг усилен, вероятно от терафлекс или ръф кънтри.



            С избора на дължина на амовете никой ли не може да помогне?
            Всяка вечер се надявам някой да драсне няколко реда, но уви.
            Ако трябва аз да си решавам бих взел по-дългите.
            Последно редактирано от verter; 10-07-13, 18:41.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              Вземи по дългите.
              "...колко ли скучен ми би бил живота без мотоциклета и без прекрасното, истинско усещане за Пътя..." - Бат Димо - R.I.P.

              Коментар


              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Има ли грандове ZJ с HP Dana30 отпред?

                Всъщност Dana 30 с горен пиньон наистина ли е по здрава от тази с долен?

                Питам, защото ще трябва да сменям предния оригинален CV кардан и да взема да потърся и dana HP30 , ако е нужно.
                Ще съвпаднат ли скоростите на dana Hp30 и dana 44?
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  Няма, всички са с долен пиньон. По-здрав е, защото е ревърс кът.
                  Съвет: намери си преден от 2.5 бензин чероки с 4.10 предавателно число и си поръчай 4.10 предавки за 44-ката, за да "изчистиш" поне малко 35-ците.
                  99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                  It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                  Коментар


                  • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Не разбрах кой е по-здравият HP или LP ?

                    Предавателното число не искам да го променям, нека джипа загуби малко динамика.
                    Презумцията ми е, че от проченетото по американските форуми останах с впечатление, че основният виновник за чупенето на мостовете и части от тях е V8-ка.
                    Всеки въпрос касаещ dana 30 и 44 събрани с гуми 33/35 бива последван с контра въпрос: С кой двигател?
                    Въртящият момент на осмаците е опасният фактор, както и десния крак на шофьора. Педал до ламарината ще забравя какво е. Ще сложа едно трупче отдолу

                    Аз начина си на каране няма да променя и вътрешно вярвам, че няма да имам проблем със здравината на мостовете и по-големите гуми, но просто съм свикнал с въртящия момент на 4-литровия, а той няма нищо общо с този на V8. Малко ме плаши тази сила + големите гуми.
                    осмак + автомат и бавни е опасна комбинация за механиката.

                    Затова искам да се развърта по-бавно и плавно, а май ще е по-добре да избягвам и бавните предавки.

                    Все още малко се колебая дали да не си го направя на 33-ки, но това ще реша като пристигнат частите и дойде време за покупка на гумите.

                    Замислил съм да сложа и ARB блокаж отзад, защото LSD-то и да не ми е заминало напълно 100% е изхабено след близо 240 хил.км. пробег.
                    Ново LSD заводско е към 600 долара, може да се сменят и само дисковете на LSD-то за около 100 долара, но като видях колко трудоемко е и какви инструменти се ползват (трябва да се закупят) нещо не останах доволен. Самоблокиращите се твърди блокажи от рода на detroit locker всички твърдят, че не са удобни за шосета и сняг, а хубавите от тях струват към 700-800 долара. ARB-то с компресора идва малко над 1100 долара, а определено е най-добрият вариант за блокаж.
                    Аз бих бил доволен и само от добре работещо LSD, но няма как да го постигна евтино.
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      HP е по-здравият.
                      Щом не искаш да сменяш предавките трябва да търсиш мост с предавателно число като твоя. Някои от 4 литровите чероци излизат с 3.73, каквото е и твоето.
                      99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                      It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Да, благодаря.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                          Да, благодаря.
                          Владо, честито за Черока, ама... не е така...
                          edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                            Има ли грандове ZJ с HP Dana30 отпред?

                            Всъщност Dana 30 с горен пиньон наистина ли е по здрава от тази с долен?

                            Питам, защото ще трябва да сменям предния оригинален CV кардан и да взема да потърся и dana HP30 , ако е нужно.
                            Ще съвпаднат ли скоростите на dana Hp30 и dana 44?
                            Без да влизам в спорове само искам да кажа че няма значение дали е Дана,Форд и тн. но горен пиньон е винаги по слаб от нормалния.Тоест долен пиньон е по силното решение.
                            Не случайно всички стокови джипове излизат от завода със стандартен долен пиньон на задния мост.Той винаги е по натоварен от предния.
                            За 4.10 предавателни числа не ти препоръчвам нито един от двата.Просто не слагай такива предавателни числа.

                            Коментар


                            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Благодаря Ивайло и Гена.
                              В нета явно има противоречива информация.

                              Ето тук намерих инфо за jeep-овите мостове.

                              Welcome to the Axle info page. We are working to bring you some good information that will help you with an axle swap and hopefully clear up some popular mis-conceptions. It's broken down starting with stock widths and then popular axle info. Any questions, feel free to shoot us an email and we can help you out! This by far is not an all inclusive guide to all the axles that can be made to fit. These are probably the most common ones people use with a little more information on why they use them.

                              D30 general info: These have great aftermarket support with axle and lockers. Combine them with 30 spline axles, inner axle sleeves and c-gussets and they become a decent offroad axle that can handle aggressive driving offroad. The ZJ/TJ/XJ versions have marginal brakes, but an option is to upgrade to WJ dual piston calipers which stop very well with larger tires.

                              D35 general info: These have great aftermarket support with axle and lockers. They tend to hold up to mild off-road use, but they are very weak overall. Tend to have the smallest brakes so stopping larger tires will be more work for them. The weak part of the D35 are the axle tubes and their c-clip axles. If you break a D35 axle and you have drum brakes, your wheel and what's left of your axle can come right out on the trail.

                              D44 general info: These have great aftermarket support with axle and lockers. They came from 1/2 ton truck or HD vehicles (wagoneers, cherokee's). The front low pinion version (FSJ/Dodge/GM/Ford) has a good cost-to-strength ratio and can be easily upgraded in many areas because it has plenty of aftermarket support. The front high pinion Ford version has a stronger ring/pinion and is more desirable with thicker axle tubes then the stock Rubicon dana 44. The Rubicon 44 has tremendous aftermarket support and can be built to withstand a lot of aggressive trail riding. They are a common upgrade for ZJ/XJ/WJ owners looking for a HD axle. They have better brakes to help stop larger tires then the ZJ/TJ/XJ dana 30. The downside is they are heavier then the D30 axles. Also if the donor 44 was harvested from a full width truck, they may need to be cut down to work.

                              D60 general info: These have great aftermarket support with axle and lockers. One of the most HD axles out there as they were used in 3/4 to 1 ton trucks. They have the largest axles (compared to their Dana 30/44 family) and are meant for extreme trail use. They typically have better brakes then D44's and D30's. The downside is they are heavier then the D44 axles and because the housing is larger, you'll loose a little ground clearance. Another downside is they will not bolt-in, which means you'll have to weld on the correct axle brackets. Many times they are the wrong width as well, so you may have to modify the width of these to make them fit.

                              Ford 8.8" and 9" general axle info: This is a very good upgrade as the aftermarket is plentiful and those axles were found in many applications. Can be upgraded easily to 40 spline shafts for racing applications. That means brake conversions are plentiful. Lastly, they are cheap and easy to find while being very stout axle that is the right width. The Ford 9" is the king of aftermarket components as it was used in so many vehicles

                              Stock XJ Cherokee Axle info:
                              • Pre-95 Cherokee XJ
                                • Front Axle: Dana 30 with a vaccume disconnect
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: This CAD version was not the most desirable axle due to the vaccume disconnect which was prone to failure. A Dana 30 from a '95 1/2 or later XJ/ZJ is a common upgrade which eliminates the vaccume disconnect. If you choose the 95+ XJ D30 it is a a stronger High-pinion version. Many lockers are available for the D30 axle.

                                • Rear Axle: Dana 35 with c-clips or Chrysler 8.25"
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines) Chrysler 8.25 - earlier models 27, later models 29
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes for D35: It has a very weak and flexible housing that causes C-clip axle and differential problems. Unfortunately, it has unbelievable aftermarket support despite its weakness. However, consider any upgrades to this axle a Band-Aid for the real problem.


                              • 95 1/2+ Cherokee's
                                • Front axle: High pinion D30
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: Stronger the earlier D30's. Many people upgrade this axle with 30 spline axles and lockers. The upgrade many times is known as a SUPER 30 kit.

                                • Rear axle: Dana 35 c-clip OR D44 (rare)
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Stock D35 axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: The Dana44 is a great offroad axle with a large aftermarket and is a good upgrade if available.



                              Stock ZJ Grand Cherokee Axle info:
                              • 93-98 I6 Grand Cherokee's
                                • D30 low pinion front axle
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: Stronger the earlier D30's. Not a bad axle with 33" or smaller tires. Many people upgrade this axle with 30 spline axles and lockers. The upgrade many times is known as a SUPER 30 kit. The u-joints are the main weak point and can be easily upgraded.

                                • D35 c-clip rear axle
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Stock D35 axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: It has a very weak and flexible housing that causes C-clip axle and differential problems. Unfortunately, it has unbelievable aftermarket support despite its weakness. However, consider any upgrades to this axle a Band-Aid for the real problem.


                              • 93-98 V8 (5.2L or 5.9L) Grand Cherokee's
                                • D30 low pinion front axle
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: Stronger the earlier D30's. Not a bad axle with 33" or smaller tires. Many people upgrade this axle with 30 spline axles and lockers. The upgrade many times is known as a SUPER 30 kit. The u-joints are the main weak point and can be easily upgraded.

                                • D44a "aluminum center section" rear axle
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Stock axle splines: 30
                                  • Lug Pattern: 5 on 4.5"
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes for D44a: The aftermarket is very limited for this axle due to the aluminum center section in the axle. The center section is very similar to the unit in the corvette. Many people replace the axle due to the limited gear ratio's available and the extremely limited availability of traction devices.


                              • 99-04 Grand Cherokee WJ
                                • Front axle: High pinion D30
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Stock axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 5"
                                  • Width: 65" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: Stronger the earlier D30's. Many people upgrade this axle with 30 spline axles and lockers. The upgrade many times is known as a SUPER 30 kit. Upgrades including inner axle sleeves, chromoly 30 spline axles and c-Gussets make this a respectable front axle.

                                • D35 c-clip rear axle
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Stock D35 axle splines: 27 (upgradeable to 30 splines)
                                  • Lug Pattern: 5 on 5"
                                  • Width: 65" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: It has a very weak and flexible housing that causes C-clip axle and differential problems. Unfortunately, it has unbelievable aftermarket support despite its weakness. However, consider any upgrades to this axle a Band-Aid for the real problem.



                              Popular Axle Upgrades:
                              • Front Axle upgrades to replace the Dana 30 low pinion (in early XJ's and ZJ's)
                                • High pinion D30 out of a 95+ XJ
                                  • Notes: This would be a bolt-in! 4 cylinder XJ versions have 4.10 gears! This also has larger 760 u-joints!

                                • 80-91 Wagoneer Narrow-Track Dana 44
                                  • Differential Location: Drivers side
                                  • Lug pattern: 6 on 5.5"
                                  • Stock axle splines: 30 spline is common (upgradeable to 35 spline)
                                  • Width: 60" from wheel mounting surface to wheel mounting surface
                                  • Notes: Right width for XJ or ZJ's, can be converted for 5 on 5.5 or 8 on 6.5" lug pattern, they are relatively cheap and easily found. Avoid the vacuum disconnect version.
                                  • Identified by: stop sign like diff cover, spring-under housing, 60" width


                              • Rear axle upgrades to replace the D35 and D44a (in XJ or ZJ's)
                                • 93-Up Isuzu Rodeo/Honda passport D44
                                  • Differential location: Centered
                                  • Lug pattern: 6 on 5.5"
                                  • Stock axle splines: 30 spline is common (upgradeable to 35 spline)
                                  • Width: 58" wide (2" narrower then XJ or ZJ)
                                  • Notes: Many came with 4.30 or 4.56 gears stock and disk brakes
                                  • Identified by: sometimes will have cast aluminum diff cover, looks like normal D44, goofy sensor/wire on top of housing

                                • 96+ Ford Explorer 8.8 c-clip axle
                                  • Differential location: Centered
                                  • Lug pattern: 5 on 4.5"
                                  • Stock axle splines: 31 spline is common (upgradeable to 35 spline)
                                  • Width: 58 1/4" wide (2" narrower then XJ or ZJ)
                                  • Notes: 8.8's out of rangers and mustangs will not work, so be careful. A common upgrade is the Super88 which comes with larger axles. Very strong with stock axles and many came with limited slip, 4.10 gears, and disk brakes stock.


                              • Front axle upgrades for WJ D30's (65" width axles)
                                • 74-79 Cherokee Chief/J-truck Wide-track D44
                                  • Differential location: Passenger side
                                  • Lug pattern: 6 on 5.5" and 8 on 6.5"
                                  • Stock axle splines: 30 spline is common (upgradeable to 35 spline)
                                  • Width: 66" wide (1" wider then WJ)
                                  • Notes: Has HD axle tubes, easy to convert to other lug patterns

                                • New Wrangler Rubicon JK axles D44
                                  • Differential location: Passenger
                                  • Lug pattern: 5 on 5.5"
                                  • Stock axle splines: 30 splines (with factory e-locker)
                                  • Width: 66.75" wide (1.75" wider then factory)
                                  • Notes: Comes with factory e-locker, but will need the mounting brackets welded on. A factory wiring switch can be used for a factory look and function.


                              • Rear axle upgrades for WJ D35's (65" width axles"
                                • 74-86 F150 and Bronco Ford 9"
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Lug pattern: 5 on 5.5"
                                  • Stock axle splines: 31 spline axles (upgradeable to 35/40 spline)
                                  • Width: 65" wide
                                  • Notes: Axles from 2wd vehicles had 28 spline axles, but still can be converted to 35/40 splines.
                                  • Identified by: A removable third member and stamped sheet metal housing without removable diff cover.

                                • New Wrangler JK Dana 44
                                  • Differential Location: Centered
                                  • Lug pattern: 5 on 5.5"
                                  • Stock axle splines: 31 spline axles
                                  • Width: 66.75" wide (1.75" wider then factory)
                                  • Notes: Comes with factory e-locker, but will need all the bracketry welded on to mount in WJ. Comes with stock 4.10 gears!


                              Последно редактирано от verter; 24-07-13, 21:55.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Първоначално публикуван от IVAYLO BLIZNAKA Преглед на мнение
                                Без да влизам в спорове само искам да кажа че няма значение дали е Дана,Форд и тн. но горен пиньон е винаги по слаб от нормалния.Тоест долен пиньон е по силното решение.
                                Не случайно всички стокови джипове излизат от завода със стандартен долен пиньон на задния мост.Той винаги е по натоварен от предния.
                                За 4.10 предавателни числа не ти препоръчвам нито един от двата.Просто не слагай такива предавателни числа.
                                Приемам мнението ти като 100% истина, но защо всички твърдят, че HP Dana 30 е по здрав от LP, и много хора на по-нови XJ-и, ZJ-и, TJ-и та дори и WJ-и слагат HP мост?
                                Това е един от ъпгрейдите, който и аз съм замислил за в бъдеще, та ще ми е много полезно да знам имали смисъл или не.
                                99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
                                It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X