Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    За джантите ти казах, при Данчо (jordansto). Чисто нови на смешни пари с ЕТ-40

    ПП: писали сме заедно с Жоро
    99 WJ V8, 5" lift long arm, 35"...
    It's a Jeep thing - you wouldn't understand..!

    Коментар


    • #92
      От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
      Колеги, плановете за тероидалната газова бутилка бяха без кръчмаря.
      Днес минах през сервиза на Ланди-Рензо, казах им моите желания за бутилка и позиция и ми отказаха монтаж.
      Било противозаконно и те нямали желание да монтират по въпросния начин бутилката. Казаха, че другаде може би няма да имам проблем, но при тях е проблем.
      Принципно държа при тях да монтирам, защото мой познат светнат доста с газовите и на който вярвам ми ги препоръча.

      Проблемът:
      Тероидалната (кръгла) бутилка отворите й са вътре, в центъра на бутилката. Както и да се разположи кръгла бутилка в багажника ми няма как да не се падне центърът й точно над резервоара за бензин. Там трябва да пробият отвор, през който евентуален теч на газ да напуска купето.
      Вариант с няколко тънки пури пак е проблем.
      Единствена възможност е за класическа бутилка - убиец на багажник. 100 литрова идеално ми запълва 40% от хоризонталната площ на багажника.
      Добре де не попита ли дали може да я сложат права на мястото на резервната гума до прозореца, отвори ще приобият в калника ...

      Поздрави !
      п.п. така монтирана бутилка съм виждал в XJ, собственика беше повече от доволен за 6 год. експлоатация

      Коментар


      • #93
        От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Отвор в калника не върши работа, щото газта е по-тежка от въздуха и слиза надолу. Отвор трябва да има на дъното на багажника.

        Принципно може да се пробие навсякъде, тя газта ще си намери отвора на пода. Сега се видях с едно приятелче с Ланди и тероидална бутилка. Няма никакъв отвор в леглото за резервната гума в багажника. Просто така е монтирано и край.

        Няма проблеми, ще си сложа класическа бутилка на гърба на облегалките или ще търся други места за качествен монтаж.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #94
          От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
          Колеги, плановете за тероидалната газова бутилка бяха без кръчмаря.
          Днес минах през сервиза на Ланди-Рензо, казах им моите желания за бутилка и позиция и ми отказаха монтаж.
          Било противозаконно и те нямали желание да монтират по въпросния начин бутилката. Казаха, че другаде може би няма да имам проблем, но при тях е проблем.
          Принципно държа при тях да монтирам, защото мой познат светнат доста с газовите и на който вярвам ми ги препоръча.

          Проблемът:
          Тероидалната (кръгла) бутилка отворите й са вътре, в центъра на бутилката. Както и да се разположи кръгла бутилка в багажника ми няма как да не се падне центърът й точно над резервоара за бензин. Там трябва да пробият отвор, през който евентуален теч на газ да напуска купето.
          Вариант с няколко тънки пури пак е проблем.
          Единствена възможност е за класическа бутилка - убиец на багажник. 100 литрова идеално ми запълва 40% от хоризонталната площ на багажника.

          Маргел пък не предлагат офроуд джанти.
          Има ли изобщо някъде в България, където да се предлагат офроуд джанти? Става въпрос за нови такива, метални или ляти, за предпочитане ляти.
          15-16 цола, за предпочитане 16 цола, с отрицателно ET поне (-20) и 5x114,3 mm междуболтово разтояние. Централният отвор сега не се сещам колко мм е.
          търсене за тороидални бутилки в гугъл ми изкарва български производител при който отворите за пълнене са по избор от външната страна или отвътре.

          Коментар


          • #95
            От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Аз доколкото разбрах, отворите за пълнене са отвън, а в центъра на бутилката искат и трябва да се пробие отвор в пода на багажника.
            Другите им притеснения бяха как ще закрепят тероидална бутилка така че да стои здраво. При всички положения ги притеснява резрвоара под пода на багажника. Страх ги е да дупчат и затова май се дърпат. Мисля си, че ако съм по настоятелен ще склонят на монтаж. Пак ще отида да ги тормозя преди да се реша на стандартна бутилка.


            За окачването:
            Загледах се в това клипче


            Човекът казва за тяхните пружините, че са настроени на честотата на заводските пружини.
            Предните: 160 паунда на инч, задните 140 паунда на инч.

            Какво показва този параметър по принцип?
            Добре ли е? защото щом го споменават би трябвало да е добре.

            Свалих си и три клипчета на Rusty's, и монтаж на тяхното 5.5 инчово окачване в комплект с амортисьори Bilstein с допълнителен резервоар.
            Ще ги кача в моя профил в ютуб и ще ги пусна да ги видите.
            В тези клипчета доста хвалят возията и управлението, което са постигнали на шосе и в офроуд условия.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • #96
              От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              При пружината като елемент на окачването параметър "честота" не съществува. Като тяло да, може да се каже, че имат резонансна честота, но тя никакъв начин не оказва влияние върху работата им. Явно си говорил с някой добре обучен "успивач" на клиенти или просто неграмотен мексиканец поставен само да вдига телефона и да лала глупости на клиентите. Серийния американец е пълен неграмотник по всички теми и вярва на всяка дума особено на думата "deal". За тях най-важното е цената. Много по-важна отколкото за нас българите, колкото и "скъсани" да сме в сравнение с тях.

              160 предни и 140 задни паунда/инч е параметъра "коравост" за който писах по-горе. Според горните примерни сметки за машина с тегло приблизително като твоето (4х450 кг=1800 кг) за правилния 80% краулерски drop percentage са необходими пружини с коравоост 100 паунда/инч. Логично е задните да са с по-малка коравост, защото теглото отпред е повече заради двигателя. При тези конкретни стойности (160/140) резултатът ще е както споменах "универсален", т.е. машината ще стои високо с drop percentage около 50-60% сиреч типично за ширпотреба окачванията - нито краулерско, нито раладжиско, произведено с идеята да не режеш калници, а да осигурят място за гумите само за сметка на омразното "повдигане". Добавеното тегло при теб ще е 100% отзад и нивото само там ще е малко по-ниско, но при тези зверски корави пружини почти няма да се забележи. Не са това твоите пружини категорично. Колкото до допълнителния резервоар при амортисьорите (емулсионни) - това е огромна крачка напред. Наглед простичкия допълнителен резервоар води до огромна разлика в начина на работа на амортисьора. Пружинния ефект изчезва напълно и амортисьора работи с еднакви параметри по време на целия си ход. Силно ти го препоръчвам.

              Извън контекста: правилното изписване е "тОроидална" бутилка, а не "тЕроидална". Идва от формата на тялото "тороид".

              едит/

              ето и една бърза и приблизително точна сметка за предни пружини със spring rate 160 lb/inch (пак да поясня, че това означава, че тази пружина ще се свие с един инч (25.4 мм) при товар върху нея от 160 паунда (72 кг.), при двойно тегло - 144 кг ще се свие с два пъти повече - 50 мм и т.н.):

              1. Приемемаме, че sprung теглото отпред на кьоше е 450 кг или 1000 lb
              2. При това положение пружината ще се свие с 1000/160=6.25 инча
              3. Почти сигурно е че амортисьорите в кита на RK ще са с ход 10".
              4. При това положение drop percentage ще е 6.25/10*100=62.5% което е малко и машината ще стои ненужно и вредно високо и по завоите из шосетета ще се лашкаш като всички останали пишман навирени джипове, с празните калници.
              5. Ако амортисьорите са с ход 11" - drop percentage става още по-малък 6.25/11*100=56%, ако са 12" става 52%. Понеже не са ти дали размера на пружините, а само коравостта в случая използвам хода на амортисьора за косвено определяне на евентуалната дължина на пружината. Колкото хода е по-голям, толкова по-дълга е и пружината и тия 6.25 инча свиване представляват все по-малък процент от дължината и.

              Накратко и отново:

              Преведно на "форумски" за твоите цели и според това което ти сам определяш като намерение са ти необходими "дълги" и "меки" пружини, с които джипа като стъпи ще слезне ниско, като ги свие на 80% от хода на амортисьора. Така си осигуряваш нисък център, комфортна возия и стабилност при висока скорост на шосето. На неравен терен пък при среща на голямо препятствие пред едното колело неговия ход нагоре ще се изчерпа бързо и ще се повдигне цялата машина. Другото колело обаче ще има огромен резерв от ход надолу и ще слезне и контактува с терена. При по-висока скорост по неравен терен това може да доведе до чести твърди удари в бъмпстоповете. Това се лекува с емулсионни бъмпстопове, регулирани по височина така, че да контактуват с моста точно при 80% свиване. По същество те представляват проста газова пружина и това ти дава огромни възможности за промяна на настройките за движение по шосе или по черно. Понеже тези газови пружини (емулсионните бъмпстопове) работят в последните 20% процента от свиването чрез промяна на налягането в тях можеш да променяш работата на окачването при този остраващ ход. До 80% от хода си на меките пружини, а в последните 20% от хода стъпваш допълнително и на твърдите "пружини", които драстично намаляват склонноста на джипа да се накланя в завоите по шосето явявайки се допълнителна опора на външните за завоя колела, като в същото време поемат енергията от ударите при движение по неравен терен. Точно така работят и коиловърите. Горната пружина е по-"мека" и има ограничител на хода и. При стъпване на терена тя се свива бързо до ограничителя и на практика не работи, а машината стъпва само на долната твърда пружина, а меката заработва само при разтягане над статичното положение. При бавно движение по неравен терен ще имаш достатъчно комфортна возия. За бързо каране по неравен терен забравяш. Там предимството е на навирените машини, но пък тях ги няма никакви на шосето. С пружините от готовите китове ще си нещо по средата. Ни риба, ни рак.
              Последно редактирано от elbgt; 26-06-13, 07:36.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #97
                От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Verter, ако искаш газаджия дето не се притеснява излишно, но в същото време много си разбира от работата и не прави компромиси с нея (качество и безопасност), пиши на ЛС да ти дам координати! Човека е много точен и има голям опит с газифицирането на големи и мощни мотори. Отделно от това той е човека, който слага "оригиналните заводски" газови системи на нововнесените у нас автомобили на една от най-масовите и продавани марки - разбирай го като "поставил е няколко хиляди инжекциона до момента, без да пада гаранцията на производителя на автомобила". Мисля, че това говори достатъчно... Ако нещо от това което ти предлага като комплектовка на системата не ти харесва (като производители и качество), не е проблем да си вземеш каквото искаш, и да ти го монтира човека! Всичко се случва в рамките на един ден - обикновено си оставяш колата на едната сутрин и на другия ден си я вземаш готова (и тествана в това число). Освен себе си, до момента съм изпратил при него вече няколко човека и всички сме много доволни. Лично аз, за почти две години експлоатация нямам кьорава забележка, компютъра на джипа - също...

                Коментар


                • #98
                  От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  elbgt, препрочетох всичките ти мнения няколко пъти.

                  Всичко, което си написал го смятам за вярно на 100% по простата причина, че видимо си отлично запознат както теоритично, така и практически, която комбинация е просто безценна.
                  Благодаря ти още веднъж, че споделяш всичко това.

                  Като цяло съм далеч от твоите познания и си представях нещата много по просто изпълними. Естествено, колкото повече навлизаш вътре в нещата, толкова повече спънки срещаш. Малко парадоксално звучи, но реално вместо да си избера малко по-скъп и качествен амортисьор идващ в комплект с окачване (както щях да направя) сега трябва да съблюдавам 3-4 параметъра, да подбера по същия сложен начин другите компоненти на окачването отделно и накрая да видя какво се е получило в действителност и дали теорията се е превърнала в очакваната реалност.

                  Въпроси:

                  Спомена, че за моите изисквания към возията и потреблението на джипа трябва да се спра на краулерската настройка.
                  Тoзи 80% drop percentage казваш има опасност да ми удря в бъмстоповете при малко по-висока скорост. Решението: хидравлични бъмстопове, които не са много евтини.
                  Значи, това определено ми идва в повече и така ще си изхарча парите. От спестяванията си съм заделил една сума, която съм склонен да вложа в гранда, а част от нея ще разчитам да се върне от продажбата на малкия черок по-късно. Наистина не искам да харча повече от предвиденото, дори да знам, че джипът ще стане много по-добър. По-важно ми е да си имам достатъчно спестени пари.

                  В този ред на мисли, е ли възможно да комбинирам средно положение между универсална настройка (dp50%) и въпросната краулерска (dp80%)?
                  Нека джипът си стои леко "излишно" навирен, но да е с приоритет към хубава возия. Примерно dp 60-70%, така че да не се налага да стигам до положение да удрям в бъмпстоповете и да подскачам, но и да не нямам настройка в излишната посока - висока скорост. Комфортът при висока скорост ( всичко над 100км/ч) абслолютно не ме интересува и съм готов да го жертавам напълно. Нека джипът се лашка, накланя, клати, все ми е тая. Ще го карам в рамките на тия 100км/ч , за да ми е комфортно.

                  Друг въпрос е за минималният ми нужен лифт, така че да побера мечтаните 35-ци.
                  Според сайтовете това са 4.5 инча и максималното рязане. Това, колко е вярно за съжаление ще разбера накрая. Аз затова искам леко да се презастраховам с 5 инча, както и да компенсирам евентуалното слягане на пружините след време. Според мен, колкото и да е качествена пружината такова слягане е неизбежно. С колко мм. и след колко време не е ясно.
                  Вероятно по този начин ще са ми нужни пружини за 5 инча, но каква дължина и коравост на мен ми е невъзможно да сметна.

                  Твоите тестове на кантара с теглото по осите и на кьоше засега са ми невъзможни. По джипа си нямам нищо освен заводксото оборудване. Предвиждам силови брони, лебедка отпред, рокслайдери и т.н все неща, които не зная на този етап нито как ще изглеждат, нито колко ще тежат.
                  Т.е. сметките с натоварването на пружината няма как да се сметнат точно, евентуално приблизително.
                  Не искам да се получи така, примерно да купя качествени и по-скъпи пружини от Рубикон и след време да се окаже, че или не клякат достатъчно или клякат прекалено вследствие на по-голям или по-малък товар.

                  Удължени бъмстопове при всички положения ще купя. То дори в евтиния комплект на RC 4" присъстват такива - 3 инчови.

                  За джантите ще се опиотам да не изнасям много навън, само колкото е необходимо. При всички положения, ако приемем че предното колело на гранда ZJ отстои на еднакво разтояние от това на черока XJ спрямо рамата, то ET на джантата трябва да е със стойност по-малка от 4 инча бекспейсинг, което е равно на ЕТ (-11).
                  При 8 инчова широчина на джантата и 4 инча бекспейсинг, 33-ка при напълно навит волан опира леко с върховете на грайферите си долния носач.
                  Това го споменах по-рано. 35-цата надстърча по радиус с 1 инч (2,5см) спрямо 33-ка.

                  Лагерите дали ще понесат или не тези промени ще разбера, но на първо време няма да предприемам нищо с цел подобряване.
                  Лагерите на малкия черок вече над 2 години и 15000км се справят с 33-ките. Тези на гранда ще разбера.

                  За пружините:
                  Ако приемем, че RC казват истината и споменават, че техните пружини са с твърдост на заводските такива на гранда 160-140 паунда на инч и както казваш това е универсална настройка за dp50%, препоръчваш ми 100 паунда на инч, което значи по-мека пружина, то ако избера примерно 120-130 паунда на инч ще се комбинира ли правилно с dp60-70% и 10 инчов ход на амортисьора?
                  Това всичко в случай, че мога да си позволя такива пружини, чийто производител е дал техните параметри и се води реномиран или най-малкото по-качествен от продуктите на RC. Примерно Rubicon Express, както няколко човека ми препоръчахте.
                  Забелязвам ясно изразената зависимост: повече параметри = по-висока цена, което е нормално. Явно прецизирането се заплаща.

                  Искам пак да ви помоля, ако може да ми предложите елементи, които бих могъл да си ги позволя, така че закупувайки всичко необходимо и желано по ъпгрейда на джипа да съм в рамките на отделената сума.
                  Бегло споменах какви са ми границите, но мога да съм по конкретен на лично съобщение.

                  Сега ще седна да събера едно окачване елемент по елемент, ще се разтърся за единичните цени на всичко и накрая ще тегля чертата да видим какво се получава.
                  Последно редактирано от verter; 26-06-13, 20:20.
                  Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                  0888/00-55-37

                  Коментар


                  • #99
                    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Това, което събирам като окачване към момента:

                    Вариант 1
                    1. Rough Country Long Arm Upgrade Kit - 1000$
                    Комплектът включва предни и задни дълги рамена с унибали, всичко за тяхното захващане, 3" бъмпстопове отпред и отзад, както и предни удължени и разкачаеми биалетки.

                    2. Coil Springs (пружини) Rubicon Express 4.5" - 348$
                    Преден и заден комплект.
                    Проблемът е, че тези пружини не присъстват на официалния сайт на производителя, а намирам останали бройки по различни търговци.
                    Вероятно са спрени от производство.
                    edit...сега намерих информация, че някъде от 2011 края RE имат друг сосбтвеник.

                    3. Shocks (амортисьори) 10" Bilstein 5100/7100 - 344$/528$
                    Предни и задни амортисьори без резервоар. По-високата серия е с настройка на валвинга.

                    4. Rusty's Adjustable Front Trackbar HD - 189$
                    Усилена , регулируем тракбар с удължена планка за захващане.

                    5. Rusty,s Adjustable Rear Trackbar HD - 169$
                    Заден регулируем тракбар. Не знам, дали имам нужда от него за 4.5 инча лифт.

                    6.Steering stabilizer Bilstein 5100 - 85$
                    усилен кормилен демпфер

                    Допълнително, ако се налага!
                    7. Drop Pitman Arm - 60$
                    И това не знам дали ще ми е необходимо. От RC ми казаха преди, че до 4,5 инча не е необходим удължен, нагоре да.
                    Малкия си черок карам с оригиналния питман арм и не намирам никакви неудобства. Управлението му е доста леко, дори с малкия пръст се управлява.

                    8. Extended Brake Hoses - ?
                    удължени спирачни маркучи. И това не знам дали ми е необходимо за 4.5 инча лифт. Според сайтовете и някои ползватели до 5 инча може и с фабричните, само се прихващат на други места.

                    Май това е всичко, което ми трябва в частта окачване. Поне според мен.
                    Общата цена преди да тръгне към мен е:
                    - с базовите необходими неща с по-ниската серия на Билстейн струват 2135$
                    - Ако сложа 7100 серията амове сумата става: 2319$





                    Вариант 2
                    За подобна сума се продава китът на Rusty's 5.5" лонг арм с доплащане към по-високата им серия амортисьори RX200.
                    Иначе предлагат окачването с обикновени хидро амортисьори.
                    В момента това окачване е с отбита цена от 140 долара от стандартната цена 1990$
                    Това окачване съдържа доста пълен комплект:
                    КIT INCLUDES:
                    • Front Coil Springs
                    • Rear Coil Springs
                    • Adjustable Rear Track bar
                    • HD Adjustable Front Track bar with HD Frame Mount
                    • JKS Front Sway Bar Disconnects
                    • Front & Rear Braided Stainless Steel Brake Lines
                    • Drop Pitman Arm
                    • Front Hydro Shocks
                    • Rear Hydro Shocks

                    LONG ARM ASSEMBLY:
                    • HD Crossmember
                    • Adjustable Front Radius Arms
                    • Adjustable Rear Upper Control Arms
                    • Adjustable Rear Lower Control Arms
                    • Frame Reinforcement Brackets (Inner & Outer)

                    Данни за пружините: 180 либри на ичн за предните, а за задните няма информация.
                    Изглежда са по-твърди от тези на Rough Country



                    Цената на този комплект с доплащане за по-хубавата серия амортисьори RX200 monotube + кормилен демпфер е 2291$
                    За RX200 серията дават информация само за хода. Предлагат няколко дължини според различен лифт. Валвинг не е посочен.


                    Предлагат и амортисьори RX300 с отделен резрвоар и с тях цената на пълния комплелт е 2505$

                    Сумичката неумолимо си нараства

                    Евтиният и напълно достъпен за мен вариант си остава 4" комплекта на RC - 1550$
                    При него проблемът е, че 4 инча не са ми достатъчни да вмъкна 35-ци, дори с рязането.
                    Ще огранича с по-дълъг бъмпстоп и няма да имам почти никакъв ход нагоре.

                    Да кажем, че ако комплектът на Rusty's e добро решение бих отделил толкова пари.
                    Димата и Дядо Владо наскоро монтираха такова окачване на един гранд 5.9, който видях на живо. Според тях всичко е изработено много добре и здраво.
                    Аз лично от продуктите на Ръсти'с се интересувам отдавна, от момента когато търсех решение за малкия черок. Тогава се колебаех между тях и RC и избрах комплекта на RC заради повече части, които съдържаше, а и като цяло раздвижени носачи с унибали Русти'с тогава въобще не предлагаха за XJ.
                    Лоши думи относно техните продукти не съм срещал, само това, че има и по-хубави от тях.
                    Последно редактирано от verter; 26-06-13, 21:52.
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Хмммм, май намерих нещо много интересно.

                      Jeep Spring Rates

                      Factory 6 cyl AT XJ Coil
                      Wire dia: .5"
                      Total Coils: 9 Active: ~8
                      Coil OD: 5.0"
                      Calc Spring Rate: 120 lb/in
                      Tested Spring Rate: 125 lb/in
                      Unloaded Height: 18.0"

                      Old man EMU
                      OEM Old man EMU XJ is supposedly 142-147 lb/in rate. 17" length 5.25" diameter
                      OEM ZJ with 4.0 is supposedly 190 lb/in rate front and rear.
                      OME 930 coils: 160 lb. spring rate. 1.75" of lift on XJ
                      OME 934 coils: 180 lb. spring rate.The 934 spring is 35 mm (1.37") longer than the 930 spring.
                      The 930 is listed as a XJ or ZJ I-6 spring and the 934 is listed as a
                      ZJ V-8 spring but is also used on the XJ. the 934 should give about 2.5in lift.
                      OEM is supposedly 147 lb/in rate. OME coils give 2.25" - 2.5" of lift and have a 148 lb/in rate

                      PORC-
                      XJ 6.5" 185 lbs/in (22.5" long)

                      Pro-Comp-
                      -Front Coils-
                      TJ 2" 170 lbs/in
                      TJ 4" 175 lbs/in
                      XJ 3" 230 lbs/in
                      XJ 4" 150-155 lb/in (19" Long) O.D. is 5.1" or 5.25"
                      ZJ 3" 220 lbs/in

                      RC's
                      XJ 4" 155 lbs/in

                      RockKrawler-
                      XJ 3"
                      XJ 4.5"
                      XJ 4.0'' coils: Front: 190 lbs/inch Rear: 225 lbs/inch
                      XJ 5.5'' coils: Front: 200 lbs/inch Rear: 235 lbs/inch
                      XJ 6.5" are 165 lbs/in
                      XJ 8" are 176lbs/inch

                      Rubicon Express-
                      ZJ 4.5in coils are 240 lb/in. (22" tall long)
                      (RE 5.5XJ coils are 4.5ZJ coils.)

                      RE lists the RE1345 spring as 5.5" XJ and 4.5" ZJ and that is the 185lb spring. They do not have a ZJ specific spring that is 240lb anylonger.
                      (as of 2010)

                      From Rubicon Express customer service email to T.N. (November 2004):
                      The 3.5" TJ fronts are approximately 240 pounds per inch. Uncompressed free length is 19"
                      The 4.5" TJ fronts are approximately 219 pounds per inch. Uncompressed free length is 19.75"

                      Rustys-
                      XJ 3" 150 lb/in rate.
                      XJ 4.5" 150 lb/in rate, 22" tall unloaded
                      XJ 6.5" 150 lb/in (22" long), 12 wraps of 5/16" stock
                      XJ 8.5-9" 180 lb/in

                      Rusty's says "Most of our spring are built to 180lbs. Our 4.5" leaves are built to 150lbs. as are our 300 coils. The 305 coil is set to 180lbs."

                      Sky Jacker-
                      ZJ 3" coils 218 lbs/in

                      Tera Flex-
                      XJ 3" TJ coils have a 170 lb/in rate
                      XJ 4" TJ coils have a 200 lb/in rate , 20.25" tall unloaded
                      XJ 5" coils: Front: 240 lbs/inch Rear: 240 lbs/inch
                      From TeraFlex customer service email to T.N. (June 2004):


                      TJ springs
                      SR3T- Free length= 15" Spring rate= 190
                      SR4T- Free length= 15.38" Spring rate= 210
                      SF3T- Free length= 19.5" Spring rate= 170
                      SF4T- Free length= 20.25" Spring rate= 200

                      Zone
                      XJ 4" 240/lbs/inch

                      http://www.jeepforum.com/forum/f11/s...-rates-613756/

                      Coil Springs:
                      BDS 3" XJ coil 240lbs/inch

                      RE 3.5" XJ coil 241 lbs/inch
                      RE 4.5" XJ coil 169 lbs/inch
                      RE 5.5" XJ coil 185 lbs/inch
                      RE 4.5" ZJ coils are 240 lb/in. give 5.5" ish of lift on an XJ
                      )

                      Rustys 3" XJ standard coil 150 lbs/inch
                      Rustys 3" XJ Heavy Duty coil 180 lbs/inch
                      Rustsy 4.5" XJ coil 150 lbs/inch
                      Rustsy 6.5" XJ coil 150 lbs/inch
                      Rustys 9" XJ coil 180 lbs/inch

                      OME 930 XJ coil 160 lbs/inch ~2"
                      OME 934 ZJ coil 180 lbs/inch
                      Old Man Emu coil springs (A)= Driver side (B)= Passenger side

                      DPGXJ5 DPG Trailgunner 5" coils = 198lbs/in.

                      Rockkrawler 6.5" are 165 lbs/in

                      Rancho 3" coils, at least the old coils give about 2 1/4" of lift on an XJ and have a very high 235 lb/in rate.

                      Sky Jacker 3" ZJ coils 218 lbs/in ~4" on a XJ

                      OEM is supposedly 147 lb/in rate.
                      OEM ZJ with 4.0 is supposedly 190 lb/in rate front and rear.

                      Tera 4" TJ coils give 4.5" of lift on an XJ and have a 200 lb/in rate , 20.25" tall unloaded
                      Tera 3" TJ coils give 3.5" of lift on an XJ and have a 170 lb/in rate

                      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                      0888/00-55-37

                      Коментар


                      • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Много интересна колекция от инфо си докопал. Ако се позарови човек в нея може да изскочат неща дето обикновено производителите крият. Хубаво е, че тук там има данни за заводските пружини на ZJ, но за съжаление наблягат на коравостта и пропускат дължината. И на мен ми е любопитно какво може да се измъкне оттук и тия дни на по свежа глава ще се позаровя, защото ще трябва да се решават малко задачки от началния курс. Примерно за XJ заводските пружини са с дължина 18" и коравост 125 lb/in, пак заводски, но на Oldman EMU са по-корави - 147 lb/in, но са с един инч по-къси. Предполага се, че и с двата вида пружини машината стои за заводското ниво. Пак на същия производител модел 930 при коравост 160 lb/in се стига до повдигане с 1.75 инча. Ако бяха споменали и дължината щеше да има достатъчно данни за да се сметне заводското sprung тегло без да се стига до мерене с кантарчета както при мен. Абе интересно е и ще се позаиграя.
                        My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                        Коментар


                        • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Интересното е и че има формула:
                          Coil Spring rate formula is:
                          [11,250,000 x coil spring wire diameter^4] / [8 x # of active coils x avg. coil diameter^3]
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Онзи ден направих това на малкия черок:



                            С дроп кита на Rough Country. Лифтът ми е 4,5 инча, а дроп китът свали четирите носачи с 4 инча.
                            Сега регилируемите носачи са с размери на заводските такива.
                            Ъглите им са перфектни.
                            Возията се промени драстично!
                            Както пишеше в едно мнение: Night and Day difference.

                            Планките са солидни - Тежат 13кг. Дебели и обемисти железа.









                            Ъгълът на носачите определя в огромна степен возията. Знаех го, но не очаквах такава разлика.
                            Сега дори леко ми се поклаща джипа, което ми доставя удоволствие. По шосе и по черен път разликата е фрапираща.

                            От тази "маневра" разбрах, че пружините на Ръф кънтри + амовете Nitro9000 могат да возят доста добре. Поне аз съм доста доволен от резултата и дори да постигна същият на гранда пак бих останал такъв.
                            Вероятно китът на Ръф кънтри ще вози още по-добре с техните си пружини и амовете 2.2
                            Лонг армовете на гранда + билщейн амортисьорите + по-голямото тегло на гранда би трябвало още по-добре да се представят.


                            Остава сега една чуденка:

                            Rough Country 4" пружините са 160lb и 140lb коравост предни/задни, а тези на Rubicon Express 4,5" са 184lb и 190lb предни/задни съответно.
                            Определено имат разлика, но в чия полза и в каква насока не ми е много ясно. Очакванията поне на хартия са Рубиконските да возят по-твърдо, но пък ми идват точно на дължина, а тези на Ръф кънтри малко по-къси.
                            Последно редактирано от verter; 04-07-13, 06:41.
                            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                            0888/00-55-37

                            Коментар


                            • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Статичния ъгъл различен от 0 градуса спрямо хоризонталната равнина на който и да е от линковете вкл. панхардите и кормилните щанги води до "твърда връзка". Причината е в разлагането на вектора на силата породена от теглото на две съставни. Едната е в правилната посока - към пружина, ресьор и т.н., а другата е паразитна - насочена към линка, която от своя страна се разлага на две съставни - вертикална и хоризонтална. Именно вертикалната съставна е води до твърдата връзка, като част от енергията, която би трябвало да бъде поета от пружината преминава твърдо към точката на закрепване към шасито и купето. Това е и причината да има разлика при повдигането. Слагате примерно подложка 20 мм, а джипа се вдига 30 мм. Така е защото при промяна на ъгъла на линковете част от теглото се поема от самия линк, на пружината и олеква и тя стои по-високо. Много хора повдигат машините си без да обръщат внимание на промяната на този ъгъл. Други пък, които са в известна степен в час взимат мерки за ъгъла на линковете, но оставят панхардите или кормилните щанги без корекция. При панхард с голям ъгъл ефекта е не само в твърдата връзка по вертикала, но се появява и клатене на цялата машина по хоризонтала заради хоризонталната съставна. При наклонена кормилна щанга е още по-неприятно. Там се появяват паразитни натоварвания в ябълковидните съединения, които ускоряват износването, заедно с постоянните напречни усилия в самата кормилна уредба. При всяко завъртане на волана се появяват сили, които повдигат или снишават цялата машина в зависимост от посоката на наклона и посоката на приложената сила. Това е и причината преден и заден панхард (когато ги има) обикновено да са монтирани противоположно спрямо монтажната точка към купето/шасито. Единия е монтиран към купето/шасито от ляво, а другия отдясно. Така се компенсира в известна степен паразитното накланяне на машината при ляв и десен завой породено от наклона на панхарда колкото и малък да е той. Кормилната щанга е само една и нейния наклон, колкото е по-голям, толкова по различно се държи машината при леви и десни завои. Моята машина примерно се накланя забележимо повече при левите завои, защото секторната кутия е отляво и се явява опора в неправилното място при ляв завой - вътрешно на завоя. Съвсем ясно се забелязва, че ESP-то светка много по-рано при левите завои. И това при наклон на кормилната щанга само 3 градуса.

                              И въобще наклона на носачи, панхарди, кормилни щанги и каквито и да е още елементи по окачването са решаващия фактор за субективното понятие "возия". Заедно с параметъра надресьорна/подресьорна маса я определят на 90%. Противно на разпространената представа за определящ фактор "твърдостта" на пружини и амортесьори имат най-малко значение за "возията". "Твърдата" пружина предизвиква единствено по-високо статично ниво. "Твърдостта" на амортисьора пък зависи само и единствено от това каква маса ще трябва да "успокоява". Амортисьора представлява един вид високочестотен филтър с честота на срез няколко херца в "трептящия кръг" на подресьорната конструкция. Основния параметър на този филтър е неговата АЧХ (амплитудно-честотна характеристика). Тази характеристика варира според сложността на конструкцията на амортисьора от проста линейна при единично действащите амортисьори до изключително сложна и нелинейна при разните модели с един, два или няколко байпаса. Цените на амортисьорите за едно и също возило варират от 30$ до няколко хиляди $. Всяка стотинка инвестирана в амортисьори се изплаща. Разбира се ако са подбрани с правилните параметри.

                              Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                              Остава сега една чуденка:

                              Rough Country 4" пружините са 160lb и 140lb коравост предни/задни, а тези на Rubicon Express 4,5" са 184lb и 190lb предни/задни съответно.
                              Определено имат разлика, но в чия полза и в каква насока не ми е много ясно. Очакванията поне на хартия са Рубиконските да возят по-твърдо, но пък ми идват точно на дължина, а тези на Ръф кънтри малко по-къси.
                              "Возията" не зависи от "твърдостта" на пружината. От нея зависи само статичното ниво. Тя ще поема неравностите и при по-ниско и при по-високо статично ниво. Дължината на пружината освен че трябва да е избрана според желания drop percentage, трябва и да е такава, че при напълно разгънат амортисьор тя да е почти пред изпадане и в същото време при напълно свит амортисьор да не се сгъва повече от 70% от свободната и дължина. При еднакви като drop percentage пружини винаги е за предпочитане тази с по-голяма активна дължина и колкото се може по-тесен работен диапазон, сиреч максималната дължина при напълно събрано окачване да е колкото се може по-близо до свободната и дължина. В този смисъл всякакъв тип подложки носят само вреди. Те намаляват активната част от пружината и в същото време я натоварват с по-голям работен диапазон.
                              Последно редактирано от elbgt; 04-07-13, 07:41.
                              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                              Коментар


                              • От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Veter, числата на пружините на Рубикон са такива (освен всичко казано от Елиан), защото окачването е разчетено да носи по-голям допълнителен товар (лебедки, силови брони, багаж и т.н.) и лифта при максимално натоварен автомобил, да е максимално близо до обявените 4,5" за кит-а...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X