Обява

Свий
Няма добавени обяви.

XJ или ZJ за офроуд проект?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #76
    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

    Разглеждал съм на айрън рок този кит, но да ти кажа по странни предни армове не съм виждал.

    Защо са асиметрични?
    Десният държи моста само за долната част, а левият на две места. Чудя се що за решение е това.



    Срещнах доста коментари за Rough Country и доста хора твърдят, че си подобряват качеството. Като цяло си остава евтина алтернатива според мнозина, но аз на това разчитам, за да си вдигна джипа. Иначе няма как да стане.
    Не е нужно да го подготвям за състезание.

    Rough Country наистина си смениха амовете. Преди предлагаха Nitro8000 и 9000 за база, а тези 2.2 серията им бяха опция. Сега предлагат всички китова с 2.2 серията като база, а опция нямат.


    Bigy кара с Rough Country 2.2 серията амове и long arm своя XJ.
    Димата ми е казвал, че вози доста добре.

    Въпросът е, че на Гранд не е ясно как ще се представи 2.2 серията амове, защото характеристиките им са си все същите, а теглото на джиповете не е.
    Пък и 35 гума е по-тежка от 33
    Явно това има предвид elbgt, като казва че не ги пресмятат тия работи и предлагат универсални стоки.
    Лошото е, че почти всички други прозиводители според мен правят същото. Тези, които предлагат различни специфики започват сигурно от 200 долара за бройка.
    Хубаво съм си го казал: Искам да си спася част от возията.
    Знам, че ще я загубя и че няма да мога да я върна след по-сериозен лифт без да отделя поне 1000-1500лв за амове.




    Аз затова си оставих опция за окачване с други амове, но като цяло всичко е експеримент. Нямам пример който да следвам. Единственото на което мога да разчитам е да си подобря втория проект спрямо първия. В това съм вътрешно убеден.

    За слягането на пружините. Какво имате предвид с това?
    Аз не знам някоя пружина след монтаж, която да не сляга. Просто при монтажа стои по-високо от обявения лифт, след това си сляга колкото трябва.
    Купувал съм си спортни ниски пружини Jamex за лек автомобил с идеята да го сваля близо до земята. При монтажа колата стоеше на същата височина и аз гледах глупаво. След 2-3 месеца слегнаха и спортната стойка заспа.
    Това не е ли нормално?








    Чел съм и една тема за това дали има нужда от удължители на спирачните маркучи. Според няколко юзера до 5 инча няма нужда от удължители, нагоре има.

    В комплекта ми за малкия черок и 4.5 имаше удължители: два отпред и един отзад, но вероятно има разлика в тези части между ZJ и XJ
    Последно редактирано от verter; 22-06-13, 17:56.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

    Коментар


    • #77
      От: XJ или ZJ за офроуд проект?

      Бюджета в който искам да се вмъкна е:

      -окачване до 2000 $ пълен комплект с всичко необходимо, но с по-хубави от стандартните амове.

      -гуми до 2000лв за 5 броя (цена в България)

      -джанти до 600 $ за 5 броя.

      -уширителите струват твърди 500 $

      Това са цени в щатите без транспортни такси, ДДС и акциз.

      Вече силови брони, лебедка, стойка за гумата, кардани, шнорхел и другите неща ще се купуват и правят тук допълнително.
      Единствено за лебедка със синтетично въже се замислям да взема от щатите, защото са на много сгодни цени.
      Ще се опитам да направя всичко накуп, а не хапка по хапка. Ще събера всички нужни части и в рамките на един месец след това мисля да монтирам и направя всичко.




      Ако може някой в този бюджет да ми предложи нещо по-хубаво от набелязаните стоки ще се радвам. Ако ли не си поръчвам каквото съм решил. В края на краищата знам, че ще съм доволен и щастлив от крайния резултат.
      Последно редактирано от verter; 22-06-13, 18:25.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #78
        От: XJ или ZJ за офроуд проект?

        Ще се спра на варианта със събрано окачване. Няма да купувам целия комплект на Ръф кънтри.
        Ще им купя long arm ъпгрейда само (предни и задни носачи) и другите части ще ги купя от други фирми.

        Намерих си в ибей Rubicon Express пружини за ZJ лифт от 4.5"
        По 174 долара за чифта, както elbgt каза
        Предлагат и 5.5 инча, но ги смятам за прекалени. Не искам толкова лифт.


        Намерих и каталог на Bilstein и извадих каталожните номера на предни и задни амортисьори от серията 5100.
        Имат за 4" и за 6" лифт.

        Хубаво е , че предлагат и кормилния демпфер с който ще си допълня комплекта.

        Към рубикон пружините ще трябва да добавя малка подложка, за да догоня 5 инча лифт.

        Сега въпросът е за 5 инча лифт коя серия амортисьори да избера 4 или 6 инчовата????
        Последно редактирано от verter; 23-06-13, 18:26.
        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
        0888/00-55-37

        Коментар


        • #79
          От: XJ или ZJ за офроуд проект?

          в комплектите за хх инча сигурно НЕ са предвидени допълнителните 100-150 кг за газова уредба плюс хх килограми багаж и т.н. въпросните 5.5" в натоварен джип дали няма да са около 4-4.5" ...
          Бъдете живи и здрави!

          Коментар


          • #80
            От: XJ или ZJ за офроуд проект?

            Да речем като за 35-ци амортисьори с ход 10-12 инча, валвинг примерно 255/70 или 275/80, пружини с физически размери според амортисьора и коравост (spring rate) за drop percentage 70-75%, a "лифтa" ще го разбереш накрая. Колкото - толкова, но колкото се може по-малко
            Четох ти мнението няколко пъти. Сложно ми е да разбера някои неща.
            Разбирам, че трябва да търся краулерска настройка. Интересува ме добрата возия при ниска скорост, както си го обяснил

            Drop percentage се избира между 70-80%,
            Това как се постига?
            Има ли някаква схема да погледна, за да го разбера?

            Дотук разбрах, че от ход от гумата към калника нямам нужда. Бъмпстоповете ще ограничават пружината , за да не удари гумата калника примерно. Съответно нямам нужда и от подложка над пружината, а просто по-дълги бъмпстопове. Трябва ми много ход на амортисьора надолу.
            Амортисьора трябва да има много повече ход надолу и съвсем малко нагоре. Е, това как се постига?

            Усещам, как ако задълбая в тази насока ще купя две скъпи неща (пружини и амове) и ще рискувам да не успея да ги съчетая правилно. Ще трябва да разчитам на късмет и каквото се получи. А какво ще се получи ще разбера чак като вече е пито-платено.

            Мисля си, че ако се избере скъп кит, на доказана фирма това не гарантира нищо освен здравина. Каква е настройката на окачването и дали ще ми допадне не е ясно при положение, че има различни цели както казваш.
            Стоманата ще е първокачествена, втулките на унибалите ще са издръжливи, пружините ще са яки, но това всичко касае груба употреба и издръжливост.
            При мен груба употреба няма, няма и да има. Стоманата на Ръф кънтри съм я тествал вече 2 години, за моето каране явно е достаъчно яка.
            Единственото, което искам е да си оставя возията мека и приятна при ниска скорост по неравен път.

            Примерно настройките на окачването на лифтнатия ми малък черок са следните:
            Дребни неравности не отразява. Колкото по равен е пътя, толкова повече не сработва окачването. На асфалт малки дупки минава като лагерна количка. равен, черен път с малки камънаци също.
            Ако тръгнеш обаче да газиш големи камъни, да влизаш в яки дупки или увеличиш скоростта започва всичко да работи. Колкото по-неравно и грубо, толкова по-добре!! Буквално започва да плува по грубостите. Ти си стоиш необезпокояван вътре все едно минаваш по асфалт. Не се накланяш и не подскачаш...
            Явно е, че такава му е настройката - типично офроудърска или за камънаци, дето маериканците умират да се катерят по тях.

            Обаче, аз искам да е обратното и се чудя как да го постигна. Не обичам да карам бързо и по дупки , а точно там и по този начин окачването ми се чувства добре.
            Примерно фабричното окачване на гранда е точно такова каквото искам. Така беше и оригиналното на малкия черок - плуват по малки неравности, а големите не успяват да гасят, остават на 3 или 2 гуми и целия джип се мята като подивял кон. Вътре си удряш главата по всички възможни места и едвам стоиш на седалката.
            Искам да постигна подобна настройка, като самата проходимост ще си дойде от 35-ците и височината която осигуряват и по-големите ходове, които държат 4-те колела на земята постоянно.
            Къде е разковничето?

            Засега мисля да инвестирам в по-скъпи амортисьори и лонг армове, но всичко друго е каквото се получи.







            По въпроса за параметрите на амовете, намерих такива в сайта на Ръсти'с.
            Там предлагат SX200 като за съответен лифт дават размерите в сгънато и в разгънато положение.


            Примерно за 3.5" лифт амортисьора има следните размери:
            17,28 инча сгънат и 24,37 инча разгънат. Това е малко над 7 инча ход, нали така?

            За 5.5 инча лифт кит предлагат същите амове с размери: 15,74 x 25,9 за предните и 18,82 x 29,57 за задните.
            Значи 10,16 инча ход на предните и 10,75 за задните.

            Няма информация за валвинга. Може ни има такава на доста по-скъпи амове, но те просто не ме интересуват.

            За пружините не намирам допълнително инфо.







            в комплектите за хх инча сигурно НЕ са предвидени допълнителните 100-150 кг за газова уредба плюс хх килограми багаж и т.н. въпросните 5.5" в натоварен джип дали няма да са около 4-4.5" ...
            Преди, като си търсех окачване на малкия черок пак в сайта на Ръсти'с намерих, че предлагат за един и същ лифт различни предни пружини. Едните са малко по високи или твърди и пише, че са предназначени, ако се слага предна силова броня с лебедка. Явно компенсират тежестта и поддържат обявения лифт.
            Последно редактирано от verter; 23-06-13, 21:34.
            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
            0888/00-55-37

            Коментар


            • #81
              От: XJ или ZJ за офроуд проект?

              едит/
              писали сме едновременно



              Както бях писал в предишен пост "лифта" не се определя от височината на която стои машината при покой. Определя се от мястото където бъмпстопа спира движението на моста нагоре. Чисто теоритично при "лифт" 5" и drop percentage 80% в статично положение джипа ще е само с 1" по-висок. Дори с оригиналните линкове ще работи добре на пътя, като недостатъците ще са осезаеми само при големи артикулации. Решението е дълги линкове за да се намали статичния им ъгъл им към шасито/купето. Допълнителното тегло "отгоре" подобрява комфорта на окачването иначе казано возията. Колкото отношението на надресорната/подресорната маса е по-голямо толкова по добре окачването поглъща неравностите. Такава е и идеята на независимото окачване, Теглото на диференциала се измества от подресорната маса към надресорната, полуоските колкото се може по-тънки и съответно леки, носачите алуминиеви или от тънко тенеке и т.н. Все неща които намаляват теглото "отдолу" за сметка на това "отгоре". За съжаление производителите на ширпотреба тип "комплект" окачвания ги правят "универсални" нито са краулерски тип, нито раладжийски. Типична стойност за drop percentage е 50-60%. Нещо по средата за да вършат по малко работа за всеки вкус. Нещо като всесезонни гуми. Решението ако се използва ширпотреба окачване е точно чрез утежняване на това "отгоре" да се увеличи drop percentage и едновременно с това да се подобри отношението на теглата над/под до комфортните стойности от 4.5 нагоре. За сравнение това отношение при заводски ZJ е малко над 6. Добавеното тегло на 35-ците участва на 100% в подресьорното, по-тежките пружини и амортисьори участват с половината от добавеното си тегло. Само от това увеличение на подресьорното тегло коефициента при ZJ ще се смъкне от 6 на 5.2. Но ако добавим 150-200 кг (газова уредба, оборудване, багаж) към надресорното тегло негативния ефект от увеличението отдолу ще се компенсира в известна степен и коефициента ще нарастне до около 5.7, което е приемливо близо до оригиналната стойност.

              Да приемем че купиш пълен комплект готово 4.5" окачване от RK барабар с пружините и амортисьорите. Да приемем че бъмпстоповете ти спират движението на моста нагоре 4.5" по-рано от преди. И нека всичко по окачването е наред, а именно: при напълно разпънат амортисьор пружината се движи свободно в леглата, без да има никакъв натиск и без да има възможност да изпадне. И в този момент ти решиш да подложиш 0.5" за да ти стане "лифта" 4.5+0.5=5 Какво ще спечелиш от това подлагане? Нищо! Ама не само ще спечелиш нищо но и ще загубиш, защото: Идеята на лифта (при цели мостове) не е джипа да се навири, а е да осигури място за по-големи колела. Далаверата идва от размера на колелото, а не от навирването. Колкото и да го вириш долния край на диференциала си е пак там където го определят размера на колелата. Какво отношение към проходимосттта има колко е далеч купето след като най-ниската точка са мостовете и първо на тях лягаш? След подлагането на тия 0.5" да не би положението на бъмпстопа нещо да се променя? Не. Пак си е там и ако е сметнат правилно колелото пак не опира. И да го надървиш на 10" с подложки ако бъмпстопа си е на старото място далаверата е никаква, а щетите зверски. Първо: центъра на тежестта отива нагоре, второ: наклоните на всички линкове нарастват, а оттам и паразитните сили на "твърда връзка". Заради разлагането на вектора на приложената от теглото сила, която би трябвало да е насочена само по посока на пружината част от енергията преминава твърдо през линка към шасито/купето, със средна стойност синусът от ъгъла при покой. Ако линка е успореден на купето синусът е нула и цялата енергия отива в пружината. Абсолютно аналогично се появява "твърда връзка" и през двата панхарда и кормилната щанга. Накратко: част от енергията на неравностите се поглъща от пружината, но друга преминава твърдо през линка. Примерно при 15 градуса наклон на някоя шанга 25% от енергията, която би трябвало да бъде погълната от пружината преминава твърдо към купето/шасито през линка. Резултатът е "вдървяване на возията" и каквито и пружини или амортисьори да слагаш резултатът е нулев.
              Последно редактирано от elbgt; 24-06-13, 00:04.
              My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

              Коментар


              • #82
                От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                Благодаря много за разясняването. Разбрах всичко.

                Наясно съм, че цялата цел на лифта е вмъкването на по-големи гуми от които идва кярът и които единствено отдалечават дифовете от земята.
                Подлагането на подложки над пружините и слагането на по-високи пружини вдигат купето по-далеч от земята, което пак е в плюс, но точно в моя случай си прав, че е напълно излишно.
                Аз така или иначе вдигам достъчно и до толкова, че да мога да се качвам що годе нормално, а не да се набирам.
                Не съм ползвал досега удължени бъмстопове, затова мисля за увеличаване на пространството над гумата до калника, така че да не ми опира или иначе казано подложките. Изключвам ги от плана.

                Това, което научих и ми хареса в обяснението ти е за надресорната и подресорната маса. Това ми изясни, защото гранда в оригиналния си вид има такава мека и приятна возия с такова просто окачване, защо са му толкова леки и малки носачите, че дори и гумите.
                Разбрах и защо производителите залагат от доста време на алуминиево окачване. Знаел съм че е заради теглото, но пълният набор от предимства сега разбирам.
                Сега си изяснявам и защо се разваля возията след всеки лифт повече, след всеки инч по-голяма гума, след всеки добавен килограм в ходовата част. Всичко това независимо от качествата на пружина и амортисьор. Логично е.

                Значи, за да запазя качествата на возията правейки същевременно лифт и вмъквайки доста по-големи гуми от заводксите трябва да компенсирам почти всичко, така че да запази заводския си баланс.
                Това значи увеличавайки теглото "отдолу" да увелича това и "отгоре". Да сложа лонг армове, за да запазя в голяма степен хоризонталното положение на заводските носачи, за да може окачването да работи правилно, но същевременно да има по-дълго рамо, за повече ход при нужда и т.н.
                Това значи да търся кит или да купя повече части, които да заменят или компенсират нарушените ъгли на окачването.

                Сега се замислям за оригиналната стойка на гранда. Стои нисък и разтояние между гумата и калника почти няма, но може да разтегля приличен ход надолу при нужда. Отворите на калниците са толкова колкото да не опират гумите. Не е надслагван с "фалшив" лифт, както го правят почти всички лифт китове посока нагоре, за да може да се отдалечи гумата максимално от арката на калника, така че горната й част да попада в долната най-широка на калника и по-този начин да не се режат ламарини, а с тия смешни отворчета за гуми 28 да вмъкнеш 33.
                Защото за 35 инча гуми без рязане на калници е нужен 7 инча лифт. А минималния лифт за 35-ци придружен с максимално рязане на ламарини е само 4.5 инча.

                Като цяло това съм го разбирал и явно целял, но някои неща са ме заблуждавали и съм мислел за тях излишно.
                По-начало се насочих към лонг армовете, заради правилния им ъгъл, към сериозното рязане на калници за сметка на излишен лифт. Така исках да подходя към гранда и съм щял да постигна по-добър резултат и ще го постигна де.

                Значи хипотетично, ако сложа същия кит и сетъп като на малкия черок върху гранда, то заради по-голямото надресорно тегло на гранда поведението му вероятно ще е по-добро, или не е задължително да е така?

                Всъщност след всичко изписано се чувствам още по уверен, че при всички положение ще подобря нещата, както си и мислех. Това независимо какъв кит избера. Друг е въпросът, че вероятно пак ще съм далеч от истината, но това не е толкова важно при положение, че аз друго не познавам и основата ми за преценка е моят джип, предишният ми, по-предишният....а и не на последно място всичко е с пари, а те са ограничени.
                Целта е да си направя джипа по-добър от малкия черок, за което уж имам и по-добра основа и ще вложа по-добри и по скъпи части.
                Какво ще се получи времето ще покаже...
                Последно редактирано от verter; 23-06-13, 22:43.
                Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                0888/00-55-37

                Коментар


                • #83
                  От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                  В допълнение към предишния ми пост.

                  Виж сега нещата са съвсем прости и познанията от основното училище са достатъчни за да бъдат разбрани. Накратко ще обясня последователността при конструиране на окачване.

                  Нека приемем че имаме машина чийто максимален възможен ход на даден мост е 250 мм. Този ход е разстоянието от горната до долната точка на моста. Тези точки пък зависят от типа окачване. Ако е с къси носачи наклона на линковете нараства бързо със слизането и и това води до недопустимо преместване по хоризонтала на самия мост. Той започва н само да се движи нагоре-надолу, но и да се клати напред назад. Допустимия ъгъл при максимално разгъване е условно приет за около 30 градуса, което съответства на 14% преместване по хоризонтала при пълно разпъване. Оттук може да се сметне колко дълги трябва да са линковете (долните при 4 линк с панхард) за да не се превишава този ъгъл. Нека приемем че в примерната машина хода е 10 инча или 250 мм. Оттук вече знаем какви амортисьори са ни нужни, а именно такива с разлика между напълно свито и напълно разпънато положение 250 мм или 10". Ако приемем че точките на закрепване на пружината и амортисьора са достатъчно близо и ъглите са почти еднакви сметката натам е лесна по отношение на необходимата дължина на пружината. Малко отклонение. Идеалния вариант е когато пружината и амортесьора работят заедно и са закрепени в едни и същи точки. Така ъгълът на наклона спрямо хоризонтала е абсолютно еднакъв и синхрона е пълен. Няма усилия от единия към другия елемент предавани през други елементи по окачването Такъв елемент е коиловъра. За опростяван на примера ще приемем, че нашата примерна машина е не точно с коиловъри но точките на закрепване на пружината и амортисьора са достатъчно близо.В такъв случай вече знаем дължината на пружината и тя е точно хода умножен по 2 или нашата пружина трябва да е дълга 500 мм. Сега да сметнем необходимата коравост (не "твърдост"). Искаме нашия трактор да е с краулерска настройка и да вози добре и да не се търкаля по завоите. Затова избираме drop percentage 80%. При нашите конкретни 250 мм ход това означава, че когато машината е стъпила на земята амортисорите ще трябва да се свият до 80% от целия им ход или 0.8 * 250 = 200 мм Сега трябва да си изберем пружина или да я поръчаме от Крън ако там изпълняват подобен тип поръчки. Тук вече става малко сложно, но не откъм сметки. За да сметнем необходимата коравост трябва да знаем какво ще е теглото върху нея. Аз лично постъпих преди време така:

                  1. На пункт за ГТП премерих общото тегло на предния мост.
                  2. На подемник откачих предните пружини. Подложих първо под едното, а след под другото колело кантар за дебелаци (до 180 кг) и смъкнах подемника докато първо едното, а после другото колело стъпят на кантара.
                  3. Отчетох теглата и ги сумирах. Така получих теглото на "онова под пружините". Имаше разлика но не се съобразих с нея. При сметките после просто делях общото тегло на две. После се оказа грешка и се наложи смяна на пружини.

                  И така нека приемем че това е направено на примерния ни джип и теглата са:

                  1. Общо на предния мост на кантара на ГТП - 900 кг
                  2. Тегло само на моста, колелата + 1/2 от теглата на щанги, линкове и амортисьори + половината от теглото на свалениет пружини = 200 кг.

                  Като извадим от общото тегло 900 кг това на моста с колелата 200 кг получаваме разликата, а именно тя е теглото върху пружините = 700 кг

                  Делим го на две за да разберем колко тежи на всяка от пружините = 350 кг

                  И така нашата пружина ще работи с ход 50% от дължината или 0.5 * 500 = 250 мм. Трябва ни пружина която като и сложим отгоре 350 кг ще се свие с 250 * 0.8 = 200 мм. и ще стане под товар с дължина 500 - 200 = 300 мм. Т.е. 350 кг трябва да я свият с 200 мм. Ами лесно е 350/200= 1.75 кг/мм или 17.5 кг/ 1 см. Или 44,45 кг/инч или 98 lb/inch

                  И така на финала знаем какво ни трябва:

                  1. Амортисьори с ход 10" и валвинг около 255/70 или 275/78 (сметките за валвинга са дълга история и затова давам типова за предназначението стойност).
                  2. Пружини с дължина 500 мм и коравост 100 lb/inch

                  В твоя случай ако не бързаш, но за сметка на това искаш да постигнеш наистина добър резултат ( не някакъв който ще разбереш впоследствие) бих постъпил така:

                  1. Лонг армовете от RK
                  2. Амортисьорите от Bilstein. Примерно от тук Избираш според хода и валвинга. Тези се регулират в домашни условия и можеш да настроиш валвинга и по-късно според предпочитанията ти.
                  3. За пружините вариантите са много, ама както обикновено все са в щатите. (Що така бе?) Има всякакви производители където можеш да поръчаш пружини с конкретни параметри.

                  Искрено ти желая успех. Ще се радвам на всеки пост свързан напредъка на проекта ти.

                  едит/

                  Забравих и друго... При drop percentage 80% има вероятност при малко по-бързо каране по неравен терен да се стигне до удари в заводските ти бъмпстопове. Хамалския начин за решаване на този проблем с омразното понижаване на drop percenтаге иначе казано да го навириш в статично положение да е по-висок за да не стига до бъмпстоповете. Дали с по-твърди пружини или подложки все тая. Все си е хамалския метод при който едно печелиш и моментално друго губиш. Трябва да избираш дали ще джаска в бъмпстоповете понякога и ще вози като кола при по уекинко каране или няма да джаска но ще се одърви. Елегантния начин водещ до огромен комфорт на "возията" е с емулсионни или хидравлични бъмпстопове. Това е единственото решение при висок drop. Не са евтини, но комфорта с тях е недостижим по никакъв друг начин и променят заветната "возия" до неузнаваемост. Много добър пример е моя джип. Отпред съм с емулсионни бъмпстопове, а отзад със стоковите. Отпред минава през легналите полицаи с леко потрепване, а отзад подскача така че всичко от багажника идва при мен. Съвсем скоро няма да е така, но поне до сега можах да се уверя от първо лице за каква разлика става дума. Освен всичко само с промяна на налягането в емулсионния бъмпстоп можеш да превръщаш машината си от картинг по завоите до люлееща се лодка по горите.

                  Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                  Не съм ползвал досега удължени бъмстопове, затова мисля за увеличаване на пространството над гумата до калника, така че да не ми опира или иначе казано подложките. Изключвам ги от плана.
                  Много силно се съмнявам, че при 35-ци ще минеш без корекция на бъмпстоповете без да изнесеш с някаква безумна стойност колелата навън.
                  Последно редактирано от elbgt; 23-06-13, 23:57.
                  My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                  Коментар


                  • #84
                    От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                    Писах горния пост снощи и бях много уморен и почти заспивах. Накрая го пренареждах и редактирах. Сега виждам, че при тази редакция някои от изреченията са останали непълни или неясни. Примерно това: " Този ход е разстоянието от горната до долната точка на моста." Тук съм имал предвид пътя който моста изминава от напълно свито до напълно разгънато положение. Има и доста правописни или по-скоро технически грешки от бързото писане. Не мога да го редактирам вече, но се надявам някак си да се разбере какво съм имал предвид

                    Към Вертер:

                    Да наистина правилния подход за осигуряване на място за по-големи гуми е първо да "разчистиш" място като поизрежеш това-онова и чак след това което не ти достига да осигуриш чрез ограничаване на хода нагоре. Така "повдигането" ще е минимално, което е най-важното. "Повдигането" не е никаква далавера. То е просто неизбежното зло и с колкото по-малко успееш да се справиш да вкараш по-големите колела, толкова по-добре. Пак да повторя, че силно се съмнявам да успееш да наместиш 35-ците без да ограничаваш хода нагоре, сиреч да удължаваш бъмстоповете. Единствения сценрий е да изнесеш много навън колелата, което е страшна грешка. Чрез това изнасяне осираш два параметъра. Първо рамото с което е приложено към лагера, което е с дължина от лагера до края на колелото и второ точката около която се завърта колелото при завиване. В оригинален вид при завиване колелото се завърта около центъра си и остава на едно място. При голямо изнасяне навън колелото започва да обикаля около "бившия" си център, защото ти си го изместил навън от него. Това драстично влошава управляемостта при движение по твърда настилка и висока скорост. Увеличеното рамо пък с което се натоварва лагера води до бързото му скапване. И без това мястото което остава за лагер между тия 5х4.5 инча болтове е малко и лагера не може да е много голям и здрав. Тук е добре да поясня защо Jeep си позволяват такъв малък диаметър на окръжността на болтовете за колелата. Ами просто "автоматичен или ръчен хъб" е мръсна дума за тази марка и не е необходимо място за него и цялото пространство може да се използва за лагер. За съжаление обаче 5х4.5 (5х127мм) е малко за достатъчно здрав лагер който можеш да товариш с толкова удължено рамо. А злично съм правил тази грешка. Вместо да си центрирам предния мост за да не опира в стаб.щангата от ляво, набързо му метнах едни бързи фланци (30мм) и така отдалечих колелата и лявото спря да закача в щангата. Е... само за едно лято лагерите на предните главини заминаха, а моите са по-големи от твоите, защото при мен междуболтовото разстояние е 5х5".
                    Последно редактирано от elbgt; 24-06-13, 09:12.
                    My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                    Коментар


                    • #85
                      От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                      Е за тези, дето могат да го разберат си се разбира. Няколко много силни поста направи. Евала!

                      Коментар


                      • #86
                        От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                        Много полезно четиво.
                        Ще го предъвча още няколко пъти.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • #87
                          От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                          Няма да е коректно ако не уточня изрично, че сметките от пост №83 са за частен случай с цел опростяване на примера. На практика е валиден само за машини с коиловъри или окачване тип Макферсън. В общия случай пружината и амортесьора не са закрепени не само в една и съща точка спрямо рамото на долния линк, но и са под различен ъгъл спрямо вектора на силата възникваща от теглото и неравностите. В общия случай се налага да бъдат отчетени различните положенивя и ъгли. Не е висша математика, но все пак изисква не просто да си завършил 9-ти клас, а и да си внимавал в час по геометрия. За улеснение на тези които желаят да вникнат в материята и да я осмислят има една камара тулове. Най-простичкия по мое мнение чрез който успешно можете да изчислите параметрите на пружините си е този от сайта на F-O-A. Той покрива основните типове окачвания. Преди това вече трябва да сте наясно с хода на амортисьорите и да сте установили теглата описани в пост №83.
                          My Jeep is not a SUV. Your SUV is not a Jeep.

                          Коментар


                          • #88
                            От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                            Колеги, плановете за тероидалната газова бутилка бяха без кръчмаря.
                            Днес минах през сервиза на Ланди-Рензо, казах им моите желания за бутилка и позиция и ми отказаха монтаж.
                            Било противозаконно и те нямали желание да монтират по въпросния начин бутилката. Казаха, че другаде може би няма да имам проблем, но при тях е проблем.
                            Принципно държа при тях да монтирам, защото мой познат светнат доста с газовите и на който вярвам ми ги препоръча.

                            Проблемът:
                            Тероидалната (кръгла) бутилка отворите й са вътре, в центъра на бутилката. Както и да се разположи кръгла бутилка в багажника ми няма как да не се падне центърът й точно над резервоара за бензин. Там трябва да пробият отвор, през който евентуален теч на газ да напуска купето.
                            Вариант с няколко тънки пури пак е проблем.
                            Единствена възможност е за класическа бутилка - убиец на багажник. 100 литрова идеално ми запълва 40% от хоризонталната площ на багажника.

                            Маргел пък не предлагат офроуд джанти.
                            Има ли изобщо някъде в България, където да се предлагат офроуд джанти? Става въпрос за нови такива, метални или ляти, за предпочитане ляти.
                            15-16 цола, за предпочитане 16 цола, с отрицателно ET поне (-20) и 5x114,3 mm междуболтово разтояние. Централният отвор сега не се сещам колко мм е.
                            Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                            0888/00-55-37

                            Коментар


                            • #89
                              От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                              Ланди ренцо от доста време вече не е топ ъф да поп... за останалото... не коментирам...

                              Коментар


                              • #90
                                От: XJ или ZJ за офроуд проект?

                                Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
                                Колеги, плановете за тероидалната газова бутилка бяха без кръчмаря.
                                Днес минах през сервиза на Ланди-Рензо, казах им моите желания за бутилка и позиция и ми отказаха монтаж.
                                Било противозаконно и те нямали желание да монтират по въпросния начин бутилката. Казаха, че другаде може би няма да имам проблем, но при тях е проблем.
                                Принципно държа при тях да монтирам, защото мой познат светнат доста с газовите и на който вярвам ми ги препоръча.

                                Проблемът:
                                Тероидалната (кръгла) бутилка отворите й са вътре, в центъра на бутилката. Както и да се разположи кръгла бутилка в багажника ми няма как да не се падне центърът й точно над резервоара за бензин. Там трябва да пробият отвор, през който евентуален теч на газ да напуска купето.
                                Вариант с няколко тънки пури пак е проблем.
                                Единствена възможност е за класическа бутилка - убиец на багажник. 100 литрова идеално ми запълва 40% от хоризонталната площ на багажника.

                                Маргел пък не предлагат офроуд джанти.
                                Има ли изобщо някъде в България, където да се предлагат офроуд джанти? Става въпрос за нови такива, метални или ляти, за предпочитане ляти.
                                15-16 цола, за предпочитане 16 цола, с отрицателно ET поне (-20) и 5x114,3 mm междуболтово разтояние. Централният отвор сега не се сещам колко мм е.
                                Има такива джанти във форума )
                                http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=119103
                                Grand Cherokee ZJ 96 5.9 Limited + 4'' Rubicon Express Coils. 4'' Rough Country 2.2 shocks, MAxxis Mudder 33/12.5/15

                                тел. 0897818449

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X