Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда



    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited

    Това е върховата модификация на Jeep Grand Cherokee върху платформа ZJ /1993-1998/
    Моделът 5.9 Limited е произвеждан единствено през 1998 година . От завода са излезли само 14 286 бройки, което е едва 1% от общия брой произведени Grand Cherokee ZJ. Отличава се от стандартния топ модел 5.2 V8 Limited с уникален вид, повече лукс и динамика.
    Екипиран с двигател Magnum 5,9 V8 с максимална мощност 245 конски сили и максимален въртящ момент от 468Нм Grand Cherokee ускорява до 100км/ч за малко над 7 секунди и постига максимална скорост от 200км/ч, което го прави най-бързият SUV в света за 1998 година.
    От Jeep изкарват по-бързо ускоряващ модел чак през 2005 година , когато излиза Grand Cherokee SRT8. За разлика от SRT8 , който вече е доста по-уличен джип, 5.9 се представа много добре и извън пътя.
    Както и други високопроходими модели на Jeep 5.9 e преминал успешно известното офроуд трасе от 22 мили "Rubicon Trail" в Сиера Невада западни щати.
    Моделът печели и две призвания за най-добър 4x4 SUV през 1998 година.





    История:

    Jeep са най-старата марка производител на 4x4 SUV (Sport Utility Vehicle).
    Марката Jeep e позната по целия свят и моделите и са едни от най-добре обозначаващите се . Моделът Grand Cherokee e един от най-добре продаващите се SUV модели в щатите редом до Ford Explorer. Характерна за всички генерации Grand Cherokee е седем отворната предна решетка.
    Освен това Jeep са пионери в производството на луксозни, бързи и високопроходими автомобили, като още в далечната 1966 слагат началото на тази ниша в пазара с модела Jeep Super Wagoneer V8 с 270 коня. Моделът шокира света със своя лукс, комфорт, бързина и висока проходимост, нещо което за времето си е било абсолютно новаторство, но липсвал пазар за такива возила.
    Втората най-стара марка джипове Land Rover последват примера на американците като представят първия си луксозен V8 всъдеход - Range Rover 3.5 V8 през 1970. Късно, едва в началото на 90-те години така наречените SUV автомобили намират широк пазар и разбиране в купувачите. Първоначално представен на автоизложението през 1992 като Grand Wagoneer (ZJ), а от следващата година 1993 продаван под името Grand Cherokee (ZJ), моделът се превръща в един от най-продаваните в гамата на Jeep. Към края на производството му, когато вече наследникът Grand Cherokee (WJ) е чакал зад завесите своето представяне, от фирмата отново решават да предложат ултимативния джип, който съчетава устремна динамика със супер комфорт и отлични офроуд качества. На сцената излиза 5.9 Limited. След напрaвения динамичен тест от Motor Trend през 1998 година е видно, че SUV-a на Jeep е далеч над пряката си конкуренция, като дори е по-динамичен от повечето мощни леки автомобили по това време.
    Освен с динамиката си моделът се е отличавал и с добрите си спирачки, които благодарени на големите си дискове и на четирите колела постигнали в тестовете впечатляващи резултати. Управлението също е било на ниво, като в теста на Motor Trend Grand Cherokee 5.9 постига и най-вискота скорост във високоскоростен слалом със SUV.
    Grand Cherokee 5.9 Limited бил толкова добър офроудър ,колкото добре се справял и на драг пистата с 1/4 миля - комбинация нетипична за своето време.




    Модификации:



    Моделът се е предлагал под две модификации ,според пазара към който е насочен.
    За щатския пазар - "5.9 Limited" , а за европейския - "Limited LX"





    Американската версия се е предлагала само в три цвята: тъмно синкаво сив (Dark Slate), ярко платинен (Bright Platinium) и каменно бял (Stone White).
    За Европeйиския пазар купувачи са можели да избират между 5 цвята: тъмно синкаво сивa перла (Dark Slate), ярко платинен (Bright Platinium), тъмно зелена перла (Forest Green), тъмно синя перла (Deep Amethyst) и тъмно лилава перла (Dark Rosewood)
    Щатската модификация се е отличавала с белите си предни мигачи, с вградената "комбо" аудио системата със CD + Касетофон + Радио и хром надписи 5.9 Limited в предните врати.
    Европеската модификация се е отличавала с оранжеви мигачи, Касетофон + Радио вградено стерео с управление и опция за CD Чейнджър, електрически управляеми предни фарове ,допълнителни светлоотразители в задната броня и хром надписи Limited LX в предните врати.




    Характеристика:



    В сравнение със стандартната топ модификация 5.2 V8 Limited, 5.9 V8 Limited LX предлага редица уникални детайли, допълнителен комфорт и подобрена техника. Ето в какво се състоят промените:

    Механични разлики:
    - по-мощен с 25к.с.и 81Нм двигател
    (спрямо 5.2 с 220к.с.и 387Нм)
    - нова усилена автоматична скоростна кутия 46RH
    ( 5.2 по това време ползва 44RE)
    - високо якостен вал на раздатъчната кутия NV249OD heavy duty.
    - усилен 150 амперов алтернатор
    (138амп при 5.2)
    - електрическа , дву-скоростна охлаждаща перка
    - 70мм изпускателна генерация с ниско съпротивление и 76мм хромиран накрайник.

    Интериорни разлики:
    - подобрена аудио система с 10 говорителя общо ,допълнителен аудио бар в задния край на тавана
    (6 говорителя при Limited)
    - по-мощен 180 ватов усилвател.
    (120 вата при 5.2 Limited)
    - по-меки седалки и 100% салон покрит с кожа
    (при Limited само седалките са кожени)
    - кожена централна конзола
    - кожен лост за скоростите
    - кожен лост за ръчната спирачка
    - кожен лост за трансферната кутия
    - кожени подлакътници на вратите
    - декоративно оформление на кожата в панелите на вратите
    - заден подлакътник
    - ексклузивни декоративи дървени панели от кленово дърво - шарка птиче око
    - допълнително декоративно дървено оформление на панела около скоростния лост

    Екстериорни разлики:
    - уникални 5-лъчеви алуминиеви джанти 16 цола "Ultrastar" покрити с изкрящ лак
    (многоспицови 15 или 16" при Limited)
    - изчистена визия, без декоративни ивични ленти по боята характерни за Limited.
    - уникален преден капак с активни прорези за допълнително охлаждане на двигателя.
    - уникални хромирани баджове
    - уникална предна решетка с ниско съпротивление с телена мрежа за по-добро охлаждане на двигателя
    - уникални монолитни прагови панели.
    - специален, по-аеродинамичен багажник на покрива
    - хромиран накрайник на аспуха.




    Задвижваща система 4x4:



    Системата 4WD на Grand Cherokee 5.9 се нарича Quadra Trac и е екипирана с раздатъчна кутия NV249OD heavy duty.
    Quadra Trac е задвижване от типа "on demand" т.е.не изисква намеса от страна на водача и сработва напълно автоматично. При нормалална ситуация въртящият момент се предава 0-100% към задния мост. В ситуация на загуба на сцепление на някое от задните колела, виско муфата започва да се самоблокира и да предава въртящ момент и към предния мост. С бавните скорости се активира и механичен блокаж на виско съединителя, така че задвижващата система става постоянна от типа part-time. Jeep използва същата система и при другия си спортист - Grand Cherokee SRT8 2005.
    Задният диференциал e Dana 44 и е оборудван стандартно с Track Lock блокаж.




    Скоростна кутия

    Модел 46RE Heavy Duty ,производство на Borg-Warner. Това е усилена скоростна кутия за предаване на висок въртящ момент - до 600Нм. 4-степенна , автоматична с овърдрайв. Електронно контролирана със функция за заклюване на торг конвертера.
    Възможност за изключване на овърдрайв функцията посредством бутон на таблото.




    Двигател:



    5.9 V8 е от серията двигатели Magnum, въведени от Крайслер през 1992 година. Това са двигатели тип V6 ,V8 и V10 от типа small block тиражирани в милиони екзепляри и вграждани в редица модели на компанията. Конструирани като torgue engines (с акцент върху въртящият момент) за задвижването и тегленето на тежки купета и товари както и за дълговечност.
    5.9 V8 - 360 cub.inch engine ползва основата на карбораторния си първообраз 5.9 V8 Двигателят е разработен още през далечната 1971 година от LA engines и до придобиването на AMC (American Motor Company) от Крайслер през 1987 година е предлаган почти без промяна. Развитието на двигателя започва и през 1993 Крайслер представят новата му версия, която за масовото потребление е била с мощност 230к.с. и 449 Нм. До края на 1997 година Крайслер правят няколко допълнителни модификации на двигателя по посока динамични постижения, като му монтират по агресивен разпределителен вал, сменят буталата с по-леки , олекотен и допълнително балансиран колянов вал, нов маховик и преобразувател на въртящия момент. Версията разполага вече с 250 к.с. и 469Нм максимален въртящ момент, работи още по култивирано и разплага с повече въртящ момент в ниските обороти. С подобренията по двигателя Крайслер решават да предложат на пазара най-бързия SUV до момента. Тъй като с 5.9 V8 било предвидено да се оборудват тежките Dodge Dacota и Dodge Durango, от фирмата за целта избират лекото самоносещо купе на Jeep Grand Cherokee ZJ .
    С подобрено охлаждане, нова изходяща генерация с увеличено сечение и намалено съпротивление, промененено предварение на свещите, използването на по-високо отктанов бензин спрямо десегашния топ модел на ZJ - 5.2 V8 се ражда Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX - The World's Fastest SUV for 1998.




    Конкуренцията:



    За сравнение през 1998 година Мерцедес са предлагали топ модела си МЛ 320 и в края на годината представят ML 430 V8 с 272 коня и 390Нм. През 1999 BMW представят своето X5 4.4i V8 с 286к.с. и 440Нм. И трите немски модела не предлагали толкова добра динамика поради по-тежките си купета и в същото време сериозно остъпвали като офроуд възможности на американеца.
    Едва в началото на 2000 година Мерцедес представя своя ML 55 AMG, с 347 к.с. и 510Нм ,който напрактика детронира Jeep Grand Cherokee.
    Lexus (Тойота) също използва формулата на Jeep и предлага по-късно подобен модел.




    С какво ще се запомни:



    Освен с титлата "Най-бързият SUV за 1998" Jeep Grand Cherokee 5.9 представлявал пълен пакет за клиентите, които искали висока динамика комбинирана с много лукс и комфорт, практичност в ежедневието, голямо багажно пространство и прекрасни офроуд възможности. Впечатляващо съчетание дори в днешно време.




    Динамични постижения:

    Данни от динамичния тест на Motor Trend през януари 1998
    (американските мерни единици са преобразувани в равностойността им в европейски мерни единици)
    1998 Jeep 5.9 Limited LX

    Ускорение:
    * 0-48км/ч - 2.10 sec
    * 0-64km/ч - 3.30 sec
    * 0-80км/ч - 4.90 sec.
    * 0-96км/ч - 6.80 sec.
    * 0-112км/ч - 9.20 sec.
    * 0-128km/ч - 12,20 sec.

    Спирачен път:
    * 96-0км/ч - 38 метра

    Драг:
    * 1/4 Mile - 15.20 sec. със 141,9км/ч
    Скоростен слалом през 182 метра - 93,44км/ч.

    Разход на гориво:
    градско: 18,9 литра на 105км
    магистрала: 15,2 на 102км.
    максимален пробег с един резервоар:
    градско: 478км
    магистрала: 589км.

    Размери:
    Междуосево разтояние: 2690мм
    Стъпка отпред/отзад: 1486/1494мм
    Дължина: 4500мм
    Широчина: 1796мм
    Височина: 1648мм
    Клиренс: 21см

    Тегло: 1913кг.

    Багажен отсек: 1136 литра





    Оборудване и комфорт:



    Оборудването на 5.9 Limited е свръхбогато за времето си, като дори днес моделът все още може да се нарече добре оборудван:
    Впечатление прави черният кожен салон - фина наппа, който е със 100% покритие на целия салон. Седалките в 5.9 са пухкави и меки, аранжирани са фабрично с гънки от прищипана кожа. Панелите във вратите също са от естествена кожа с декоративна аранжировка. Подлакътниците във вратите са меки и обшити с кожа. Предният и заден централни подлакътници също са кожени. Лостовете на скоростите, раздатъчната кутия и ръчната спирачка също са обшити допълнително.
    Климатроникът е стандартно оборудване като предлага автоматични режими на избор на температура и скорост на вентилацията.
    Предните седалки са с напълно електрическо управление в 8 посоки, като допълнително имат и електрическа лумбална функция. Снабдени са и с двустепенна функция за подгряване.Формата и структурата на седалките е ергономична като предлагат освен добра странична упора при ситуации извън пътя така и удобство при дълги шосейни пътувания.
    Към управлението на шофьорската седалка има и функция памет за две позиции, която освен положението на седалката запомня и това на страничните огледала, настройката на климатроника и тези на аудио системата.
    Самите външни огледала са електрически управляеми с автоматична функция подгряване.
    Централното огледало е със сензор за самозатъмняване.
    Стъклоповдигачите както се подразбира са електрически управляеми и на четирите врати, като водачът има възможност да заключва управлението на задните стъкла.
    Централното заключване също е стандартна екипировка, като освен автоматичното си активиране след определена скорост може да се управлява ръчно както от водача така и от пасажера на предната седалка, който разполага с отделен бутон на предна дясна врата.
    Гранд Чероки разполага и с VIC (Vehicle Information Center) бордова информационна система с два дисплея. Основният дисплей е разположен пред скоростния лост и разполага с голям екран, снабден с автоматична функция на контраста според околната светлина като предоставя информация за цялото превозно средство ,показва часа, датата и деня от седмицата. Системата има вградена автоматична чек система която проверява след всяко стартиране и сигнализира за отворени врати, капаци, намаляващи нива на течности, изправност на светлините като дори съблюдава състоянието на датчика за налягане на маслото в двигателя. Следи и за остатъчен пробег до инспекция. Индикира и при задействано двойно предаване.
    Вторият дисплей е по-малък, разположен високо горе, над централното огледало и предоставя допълнителна информация на водача и пътниците. На него могат да се видят освен часа, външната температура, средните стойности на разход на гориво, средна скорост, а и посоката на движение благодарени на вградения електронен компас.
    Аудио системата Infinity Gold е от висок клас и разполага със собствен многоканален усилвател и общо 10 високоговорителя. 4-те основни широколентови говорителя във всяка врата се допълват от две високочестотни монтирани в гормата част на таблото под предното стъкло и специално в 5.9 е са добавен допълнителен бар от още 4 високоговорителя , които са разположени в най-задната част на тавана и допълват звуковата картина. Основното аудиo устройство предлага радиo/касетофон с отделен CD чейнджър или радио/касетофон/CD комбинирано в зависимост от пазара към който е насочен.
    Воланът е масивен, трилъчев, облечен в естествена кожа. Регулируем по височина и дълбочина. Мултифункционален е като в предната си част позволява директно управление на всички функции на темпомата, а в задната си част бързо и удобно управления на аудио системата съответно с десен регулатор за увеличаване/намаляване на звука и ляв за смяна на станциите на радиото или CD траковете.
    Стъкленият шибидах се предлага като опция и е една от малкото екстри, които не са стандартна екипировка за 5.9. Управлява се електрически във всички посоки и разполага с огромно панорамно тонирано стъкло с плъзгащата се щора за затъмняване от вътрешната част. Моделите без шибидах разполагат на негово място с практични отделения за малки вещи.
    Декоративните дървени елементи са изработени от истинско дърво - клен. Шарката - birdseye е с рядка, мистериозна структура и форми и се извлича само от сърцевината на клена. Ценен материал е и за изработването на музикални инструменти. Обработката на тази дървесина изисква около 2 месеца, докато може да се ползва за декорация.
    При 5.9 има допълнителна декорации на панела около скоростния лост.
    Фаровете са оборудвани със сензор и функция за автоматично включване. Имат и електрическо регулиране.
    Снабдени са и с функцията за забавено угасване.
    Информационните уреди са с показания за скорост, обороти, налягане на маслото, температура на охлаждащата система, волтметър, горивометър и дисплей за пробегът на автомобила. Подсветката разполага и с димер функция за регулиране на подсветката.
    Таванът при 5.9 LX е тапициран в черен цвят.
    Сенниците са оборудвани с вградени огледала с подсветка, която е с регулируема сила посредством плъзгач. Имат и вградени малки сенници от вътрешната си страна, които удължават площа на основните и пазят от слънцето в частта около централното огледало.
    Освен класическата джабка гранд Чероки разполага и с практични отделенията за вещи. Долната част на предните врати са подвижнии джобове, които са на ластици и се самоприбират. В предния подлакътник има дълбоко отделение за предмети и наребрения за компакт дискове. В панелът до ръчната спирачки има обособени два отвора за бутилки и чаши. За задните места има прибираща се платформа в гърба на предния подлакътник с два чашодържачи. Гърбовете на предните седалки също са с големи джобове.
    В багажното отделение има на разположение три разтегателни мрежи с няколко захващащи куки и няколко джоба в коженият калъф на резервната гума за инструменти и допълнителни вещи.
    Прибиращият се в облегалката заден подлакътник също е новост при 5.9
    Багажното отделение е огромно - цели 1136 литра без резервната гума. С гумата е 732 литра. Допълнително може да се увеличи до 1483 литра чрез делимата 60:40 и падаща задна облегалка на седалките. Покрито е с разгъваме самонавивна щора.
    Багажната врата е снабдена и с подвижно стъкло на допълнителни амортисьори, за бързо товарене на малки вещи или в случай, че задната врата е опасно да се отвори при паркирано положение.
    На покрива има модифицирани, по-аеродинамични рейки на релси (в сравнение с тези на 5.2) за допълнително монтиране на багажник или кутия за багаж.
    Автоматикът е 4-степеннен с функция овърдрав за поддържане на набраната скорост и пестене на гориво. Има възможност овърдрайв функцията да бъде изключена чрез бутон в таблото.
    ABS и две челни въздушни възглавници са единствените активни системи за защита, които са се предлагали на времето. Вратите на Гранд Чероки са усилени срещу страничен удар.
    Алуминиеви 16" цолови джанти с 5 лъчев дизайн и изкрящ лак.
    и много други малки удобства.



    **************************************************************************************


    Допълнителни материали:

    Впечатленията както и пълните резултати в оригинал от теста на Motor Trend между Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 и GMC Yukon Denali 5.7 V8 можете да намерите тук:
    Цък

    Продължителния офроуд тест на Petersen's 4wheel & Off-Road в който Grand Cherokee 5.9 Limited извоюва безапелационно титлата в конкуренцията на JMC Yukon SLT, Dodge Durango SLT plus, Mercedes-Benz ML 320, Isuzo Rodeo S, Mazda B 300 SE и Mitsubishi Montero Sport LS можете да намерите ето тук:
    Цък тук



    Два оригинални рекламни видео клипа:








    Хубаво и обстойно видео запознаване с модела:







    ***************************************************************************************




    Фото галерия интериор:









































































    Фото галерия, екстериор:

    Bright Platinium






















    Deep Slate



















    Stone White




























    Фото галерия, Off-Road:

















    Последно редактирано от verter; 13-06-12, 19:56.
    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
    0888/00-55-37

  • #2
    От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

    А снимки на твоя....кога?
    edoors.bg- Джаджи за врати и врати

    Коментар


    • #3
      От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

      Нямам още такъв...
      Реших да пусна темата, защото информацията за този модел във форума е оскъдна. Дори в световната мрежа тя е ограничена. Моделът лично за мен е много интересен и се наложи доста да поровя да диря в десетки страници, за да намеря интересни факти, които ме интересуваха. Цялата тази информация събрах на части като файлове, снимки и линкове и от директни впечатления от познавачи и собственици. Хрумна ми, че ще е добре да събера пъзела и всичко това да се превърне в една специализирана тема за модела, която да е преведена, изчерпателна и подплатена с много снимки на оригиналния вид и спецификите на джипа.
      По натам мисля да направя още една специализирана тема за облужването, за силните и слаби страни на модела и затова как да се подбере читав екземпляр от предложенията на вторичния пазар, но всичко с времето си.
      Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
      0888/00-55-37

      Коментар


      • #4
        От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

        Доста интересно, потрудил си се ! Браво !
        ДА ПОМОГНЕМ НА НИКИ- http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=102019
        0878 23 58 34- Радо

        Коментар


        • #5
          От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

          Май, Май черокито ще си отима братче. Успех в покупката, дано го докараш като черока, че и повече.

          Преклон пред труда ти !

          Поздрави!

          Коментар


          • #6
            От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

            Първоначално публикуван от verter Преглед на мнение
            Нямам още такъв...
            Дано скоро друго да казваш!
            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

            Коментар


            • #7
              От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

              Ако трябва да се определи с една дума, тя ще бъде НЕСРАВНИМ

              Коментар


              • #8
                От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                При цялото ми отношение към хамериканци..... - бих си го купил.
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                  Браво! Наистина си се потрудил за да събереш всичко това за легендата Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX. Жалко само, че темата за американските автомобили вече е заключена и не може да се публикува всичко това там. Иначе този Jeep е един от автомобилите, заради които харесвам американските машини.
                  Поздрави!
                  Jeep Cherokee - Liberty 2.8 CRD
                  First impression is not always true. Get inspired.
                  Qualis vir, talis et oratio. (Какъвто човекът, такава и речта му.)Seneca
                  Reading is sooo boring, unlike writing!

                  Коментар


                  • #10
                    От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                    Първоначално публикуван от edoors Преглед на мнение
                    А снимки на твоя....кога?

                    Има има. От няколко часа се кефи на 5.9. Аз не се сдържах обаче.... и го изадох и тук

                    Коментар


                    • #11
                      От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                      Първоначално публикуван от sky Преглед на мнение
                      Има има. От няколко часа се кефи на 5.9. Аз не се сдържах обаче.... и го изадох и тук
                      Аааа, окъснял си! Похвали се вече той, че и му честитихме. Да видим кога ще ни повози!?
                      edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                      Коментар


                      • #12
                        От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                        Ух, доста се колебаех дали да пускам снимките, защото вече има част от тях в другата тема. Преди четири месеца, когато се интересувах от 5.9 едвам намирах читави снимки да добия представа кое как изглежда.
                        Сега вече имам толкова много снимки, че буквално имам чувството че познавам модела от години.

                        Исках конкретно ZJ 5.9 , защото има нещо страшно харизматично в него. Просто исках да имам точно такъв модел, който е бил нещо специално навремето.


                        Купих и го докарах на самоход от Холандия, град Neer. Твърдо бях решил да търся такъв екземпляр в чужбина. Един приятел, който често е ходил в Холандия и познава тамошните особености страшно ми помогна. Той ми даде и някакви местни сайтове с автообяви, където видяхме въпросния Гранд. Не бе обявен в mobile или scaut и другите известни европейски авто портали.
                        След няколко месечно дебнене и проучване на европейския пазар го набелязах. Първоначално не исках да го взимам , защото исках да да е с пробег до 200 хил.км, но специално за него направих накрая изключение.
                        Той беше на 234000км, но наистина бе единственият със сервизна книжка и бе обявен като поддържан 100% при оторизиран Jeep дилър. Предишната си кола я купих от Германия , директно от оторизиран дилър на марката с удължена гаранция и знам какво значи сервизиран в официален сервиз автомобил и какво значат реалните километри и правилната и навременна поддръжка. Всичко това впоследствие се отплаща многократно.

                        В Холандия гаранцията за пробег и произход на един автомобил се маркира с един специален знак - NAP (Nationale Auto Pas) .
                        Въпросният Гранд имаше ясна история и чисти документи, които проверихме в тази NAP система.

                        Окончателната цена за която го спазарих бе 3600 евро, като началната такава беше 4250 Еur.
                        Не съм вярвал (сега вече знам), че за толкова малко пари може да се вземе нещо читаво, но опитът ми с покупка на вече втори Jeep показва точно това.
                        Никога досега не съм получавал толкова много от един автомобил срещу толкова малко пари. Било е обратното.

                        В крайна сметка се оказа, че Гранда е закупен нов в Холандия в края на 1998 и е каран от първия си собственик цели 11 години. Книжката е попълнена изрядно в Jeep представителство. За около 2 години и 20000км е имал и втори собственик, но и той е продължавал да посещава този сервиз. Това няма значение вече, но джипът наистина е доста запазен и поддържан.

                        Има няколко неща за оправяне, като сълзящ семеринг на скоростната кутия, леко задържащо виско на пълен волан, и поуморена хидравлика. Имаше естествено и типичната за всички такива модели нужда от ребилдване на аудио системата или по-точно подмяна или поправка на изгорелите неопренови гофри на мембраните на високоговорителите. Това нещо вече го оправих, намерих човек, който свърши страхотна работа и сега наистина мога да чуя впечатляващия звук на Инфинити аудио системата. Страхотна е.

                        Ето го, с всичките си детайли и красота.
                        Гумите са марка, модел, размер като заводските. Всички светлини са му с щампа 98 година. Няма никакви липси и дори всички баджове са налични по ламарините.
                        Като изключим две съвсем незабележими хлътвания по ламарините е прав по конец.
                        Всички фуги и отстояния между детайлите изглеждат перфектни. Предполагам е стоя някъде в гараж, защото няма и ръжда, което за океанска държава е голям плюс.
                        Аспуховата система му е чисто нова, оригиналната. Сменена е от катализатора до включтелно и хромирания накрайник. До преди няколко месеца стояха още лепенките по него. Има и катализатор в добро здраве. Всичко работи перфектно без изключение, дори подгревите, задната чистачка. Всичко свети. Салонът е невероятно стегнат. Нищо не скърца или пука. Пътищата в Холандия наистина са без забележки, но пак съм изненадам.
                        Дава разход по каталог, като цепи десетични знак. Магистрално каране му дават 13,3 разход. От Холандия до България са 2200км от които повече от 1800км магистрали, а средният разход който стоеше на борда като пристигнахме бе 13,3 - 13,4л. После с Димата му проверихме свещите. Изглеждаха като чисто нови.
                        Последно редактирано от verter; 10-10-12, 23:53.
                        Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                        0888/00-55-37

                        Коментар


                        • #13
                          От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда


















                          Последно редактирано от verter; 10-10-12, 23:57.
                          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                          0888/00-55-37

                          Коментар


                          • #14
                            От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                            Владо, аз ти завиждах още в другите теми със снимки! Нямаше нужда и тук да ги слагаш!
                            П.П. Страхотен джийп, страхотни снимки! Със здраве да си го караш!
                            edoors.bg- Джаджи за врати и врати

                            Коментар


                            • #15
                              От: Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 Limited LX - една легенда

                              Прав си,...
                              Изтрих снимките, защото са страшно много, а и ги има вече някои в другата тема.
                              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                              0888/00-55-37

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 3 потребители онлайн. 0 потребители и 3 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X