Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

    за дифа спокойно може да не си взимаш от Бс, ако не ти се дават толкова пари. има достатъчно алтернативи, важна е добавката за ЛСД да я има.

    двигателното масло дали ще е от 10лв. или от 20 и няколко в твоя случай не е от значение, и с двете няма да имаш проблеми, прецени си според джоба. за скоростите, раздатката и хидравликата е важно да вземеш от БС. за спирачната течност по-добре не я взимай от там, щото трябва и да се сменя, а в БС разценките за труд са ужасни............ по-добре намери сервиз, който има машинка за смяна и ще ти я сменят за нула време и приемлива сума.
    ________________________________________________
    Subaru OUTBACK 2,5
    Hyundai TUCSON 2.0

    Коментар


    • #17
      От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

      спирачната течност аз смених в сервиза на инд комерс, те са били представители на Джийп до 2000г. и си сервизират колите произведени до тогава...
      не бързам за никъде...
      XJ 2.5TD '98

      Коментар


      • #18
        От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

        Честито и от мен колега , а за какви пари взе машината ?

        Коментар


        • #19
          От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

          Благодаря за информацията. Взех си антифриз и масло днес от Балканстар.

          Натиснете снимката за да я уголемите

Име:020798442-big.jpg
Прегледи:1
Размер:114.2 КБ
ID:5212809

          Промих си охладителната система 11 пъти и с две добавки за два дена. Беше страшен тиняк. Кафяво като кафе. Понеже немога да източа цялото количество (едвам към 7-8литра излизат) се наложи толкова пъти да промивам. Още излиза кафяв цвят, но вече водата е бистра. Изморих се и току що налях новия антифриз. Антифризът на Мопар е електриково зелен на цвят. Ако някой се интересува от спецификациите му, мога да снимам гърба на тубата.

          За маслото на скоростите и раздатката и аз четох, че е хубаво в официалния сервиз да се смени. За другите течности ще ви послушам.

          Джипката я купих за 5700лв.
          Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
          0888/00-55-37

          Коментар


          • #20
            От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

            Здравей,
            Интересувам се моторното масло къде е произведено (какво пише на опаковката - Европа или САЩ) и какъв индекс по API има? Дали пише нещо от рода на EUROPEAN FORMULA или подобно.
            Питам, защото трябва да сменям скоро масло и ме интересува дали това 10W30, което предлагат в БС става за Европа, защото цената е доста висока за минерално масло или пак ни ползват за ....
            По принцип в маслата предназначени за САЩ не се използват специални присадки за неутрализиране на серните съединения, които в комбинация с конденза се трансформират в сярна киселина. Там използват по-качествен нефта (с по-ниско съдържание на сяра в базовата субстанция) за производство на горива и поради тази причина стойността им е по-ниска и респективно не се препоръчват за употреба в Европа.
            YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
            XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
            WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
            KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

            Коментар


            • #21
              От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

              Маслото е произведено в USA. По API отговаря на SM.
              Днес го налях в двигателя и ми се стори гъстичко. Все пак нали това се препоръчва като вискозитет? Четах, четах и навсякъде излиза това. 5W-30 пък го дават за двигатели до 100хил или при температури под -12 или -17 градуса по целзий. Пробега на двигателя идея си нямам колко е. Трудно може да се избере правилното масло в такъв случай. Надявам се да не съм сбъркал....
              Иначе е по-скъпичко щото е през официалния вносител, това ми е ясно. Търсих при Кастрол, Мобил, Мотул и Кроон ойл и няма такъв вискозитет. Принципно има, но не се внася в България. Вие с какво масло си карате джипките и знаете ли си пробега?

              За хидравликата на волана маслото е DEXTRON II нали? Намерих си разфасовка, но пише DEXTRON II-D

              Спирачна течност DOT 4, не вярвам да е друга.

              Чувал съм за сярата в горивата и във връзка с нафтата. Как стои въпросът с газта?
              Последно редактирано от verter; 30-09-10, 22:06.
              Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
              0888/00-55-37

              Коментар


              • #22
                От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                Маслото отговаря на спецификацията, но лично мен ме притеснява, че е предназначено за US.
                Маслата на тази фирма (PZL), които се препоръчват за европейските производители са основно пълна синтетика и си имат обозначение от рода на - Euro или европейска формула или нещо от този сорт.
                Според мен минералното двигателно масло (каквото е това и оригиналното на Мопар) без съответните добавки за европейския бензин май не е много подходящо за продължителна употреба, за разлика от синтетичното, което е много по-устойчиво по отношение на отлагания, смоли и т.н. (Да не вземеш да си смениш маслото сега, картай си го спокойно и следи нивото периодично).
                Аз все още използвам оригинално Mopar 10W30 и няма проблеми, но определено при следващата смяна мисля да мина на европейска полусинтетика 10W40.
                Оставям настрана въпроса за цената на американското минерално 10W30, която е "доста солена"...

                Относно течността за хидравликата се препоръчва MOPAR Power Steering Fluid (MS-5931), която е синтетична или нейни аналози. Dextron-a някои хора го използват, дори съм срещал мнения, че според TBS на DaimlerChrysler са еднакви, но според мен не е подходящ. Факт е, че и двата вида са хидравлични течности, но не са взаимно заменими.
                На моето 96 XJ го смених преди 1-2 години с някакъв аналог (жълт цвят) на MOPAR PSF (MS-5931), купен от Скорпионите. От БС ми казаха да слагам смело от ATF+4, не е лоша течността ама тя се използва масово в автомобили на Крайслер спед 2001-02 година и то не във всички
                YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                Коментар


                • #23
                  От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                  спирачната поне на моето е ДОТ3 , провери на казанчето за спирачна течност, там пише каква да се използва
                  I'm not Lost, I'm Discovering !

                  088 три 3 четири 0 94 нула - Филип

                  Коментар


                  • #24
                    От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                    Дааа, наистина се оказа, че спирачната течност ми е ДОТ 3. Казаха ми, че е заменима с ДОТ 4, която е по-популярна вече. Гледам ,че като структура са близки.

                    DOT3

                    Конвенционална спирачна течност на полигликлова основа, използвана в повечето транспортни средства.
                    Предимства:
                    - евтина и разпространена в търговската мрежа.
                    Недостатъци:
                    - уврежда уплътненията от естествена гума;
                    - уврежда боята;
                    - силно абсорбира вода (веднъж отворена, опаковката не бива да се съхранява повече от седмица).
                    Поради голямати си хигроскопичност е възможно да доведе до корозия на елементите в спирачната система.
                    DOT4

                    Предназначена за употреба в по-новите модели. В повечето случаи също е на полигликолова основа.
                    Предимства:
                    - сравнително евтина, разпространена в цялата търговска мрежа;
                    - по-слабо поглъща вода в сравнение с DOT3;
                    - по-висока температура на кипене от DOT3, позволяваща приложимостта й при по-тежки експлоатационни условия.
                    Недостатъци:
                    - уврежда боите;
                    - средно с около 50% по-скъпа от DOT3;
                    - при абсорбция на вода може да доведе до корозия на металните части.
                    За маслото на хидравликата наистина препоръчват на Mopar. Можело и с DEXTRON II. Засега ще го отложа със седмица този въпрос. Благодаря за насоките и отговорите.
                    Странно защо обаче във Вест Ауто недоумяват защо за задния диф. трябва масло 75W-140 и още повече за добавката за LSD. Казват, че 75W-90 е достатъчно дори без добавка. Явно мнения всякакви и възможности много.

                    1/4 галона масло Pennzoil 10W-30 минерално в щатите струва 4,50 долара. Това са 6,50лв за почти литър. Транспорт за същия този литър е към още 4,5 долара. Значи по груби сметки литър такова масло до България ще струва около 13 лева, ако няма някоя друга такса за транспортиране. В Балканстар го продават за 24лв. Това е положението.

                    Поздрави
                    Последно редактирано от verter; 01-10-10, 12:51.
                    Jeep Grand Cherokee 5.9 V8 - "Mountain Rambler" project
                    0888/00-55-37

                    Коментар


                    • #25
                      От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                      Относно двигателното масло 10W30 би трябвало да е полусинтетика.Аз съм за пълна синтетика 0w,5W - много по качествено е ,относно втората цифра ,която е експлоатационния клас на маслото, 30 е тънко масло и има вероятност да го гори.Мисля че оптималния вариант е 5W40 ,а това какво масло препоръчва производителя не е определящо

                      Коментар


                      • #26
                        От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                        Оригиналното (на Мопар) е минерално. Такова продават и в БС, но от друг производител.
                        Аз лично смених маслото (на WJ-a) с Мобил 10W40, като ми беше интересно каква е разликата с оригиналното.
                        За сравнение сипах няколко проби от Mopar Max Pro 10W30, Mobil 10W40 и имах минерално Comma 15W40 (XJ ми е с такова).
                        Оказа се, че оригиналното масло (10W30) е доста прозрачно и с много нисък вискозитет/редичко (при около 20 градуса) в сравнение с останалите две.
                        Което от своя страна ме накара да се вслушвам в повдигачите на клапаните - при студен старт се чуват 10 секунди, после въобще.
                        Ще пусна снимки скоро на маслата.
                        YJ 1995 Sport. 2.5, AX-5, Command-Trac (NP231)
                        XJ 1996 Sport, 4.0. AW4, Selec-Trac (NP242) - retired
                        WJ 2000 Limited, 4.0, 42RE, Quadra-Drive
                        KJ 2002 Limited. 3.7, 45RFE, Selec-Trac (NP242)

                        Коментар


                        • #27
                          От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                          За хидравликата съм пробвал с DEXTRON II, но не съм доволен, по-добре е с MOPAR Power Steering Fluid.
                          За диференциалите ползвам само CASTROL SAF-XJ 75W-140, в което има добавка за LSD – диференциали (40лв. литъра, за разлика от обирджиите в „Балкан Стар”, които искат 80лв. за литър без добавката за LSD!!!) или SAF-X 75W-140, ако диференциалите са без LSD. Не се лъжи да слагаш друго освен 75W-140 – проверено, ще съжаляваш!
                          Относно спирачната течност DOT 4 е по-висок клас от DOT 3, което естествено я прави по-подходяща за употреба – абсолютно не е задължително да е MOPAR.
                          За двигателя ползвам 10W40 – полусинтетика и съм доволен, може да е MOTUL, CASTROL, или какъвто друг производител предпочиташ.
                          За скоростната кутия видях, че ти дават Mopar Dextron IIE/Mercon – пълна смяна 8л, частична от 4,0 до 5,7л. – ако правилно съм разбрал, че кутията ти е AISIN WARNER 4.
                          За антифриза сипвам от зеления, отново не е задължително да е MOPAR.
                          Желая ти много безаварийни километри и положителни емоции с твоя Cherokee!
                          Jeep Grand Cherokee 5.2; GSM - 0892-757-619

                          Коментар


                          • #28
                            От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                            Първоначално публикуван от inyan Преглед на мнение
                            Не се лъжи да слагаш друго освен 75W-140 – проверено, ще съжаляваш!
                            Ако сложи 80W90 GL5,/това препъръчва производителя/ какво ще се обърка , та чак да съжалява / проверено/???
                            ________________________________________________________________________________________
                            Grand Cherokee WJ 3.1TD 1999
                            HARLEY DAVIDSON - HARITADGE SOFTAIL CLASIC 2006

                            Коментар


                            • #29
                              От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                              Първоначално публикуван от klamat Преглед на мнение
                              За сравнение сипах няколко проби от Mopar Max Pro 10W30, Mobil 10W40 и имах минерално Comma 15W40.
                              Как точно си го направил това сравнение?
                              По принцип експлотацианния клас - 30,40,50 се определя като при температура 100 градуса Целзии ,в съд с дадено фи, под определен натиск се вижда за колко време изтича даденото масло.Т.е маслата с клас 30 изтичат за 30 секунди.Масло 30 е "тънко". Върви бързо по маслената магистрала и маже "леко". Води се "гориво спестяващо". И мотороубиващо според мен.Защото колите са предвидени за бракуване след 100, 200, 300 хил.км в зависимост от класа и на никой извън България не му пука в какво състояние ще продаде (бракува) старата си "бричка" която ще дойде у нас за да стане ВАШАТА НОВА кола.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Jeep Cherokee (XJ) 4.0 - ново попълнение.

                                Първоначално публикуван от Ba4e Mite Преглед на мнение
                                Ако сложи 80W90 GL5,/това препъръчва производителя/ какво ще се обърка , та чак да съжалява / проверено/???
                                Нищо няма да се "обърка". 75W-140 е гъсто масло с всички предимства и недостатъци произтичащи от това. На "летния визкозитет" 140 предимството е че запазва свойствата си при високи температури, които могат да възникнат само при голяма жега и изключително натоварена трансмисия. Това в нашите атмосверни условия и при нормално натоварване на машините няма как да се случи.
                                Не случайно производителя препоръчва "летен вискозитет" 90.
                                В няколко теми вече се изтъква че 75W-140 e синтетично масло. 75W-90 също е синтетично. Отделно си има 75W-90 с добавка за LSD.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X