Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Terracan

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • От: Terracan

    За копчето до скоростния лост - ако има 2 положения AUTO и LOW раздатъчната кутия е тип TOD , при 3 положения 2H-4H-4LOW ,кутията е EST.При втория тип превключването между 2H и 4H става при скорост до 80 км/ч , за да се включи 4LOW -при спрял автомобил и натиснат съединител - изключването става по същия начин. За връщане от 4H на 2H не е необходимо спиране и съединител. Надявам се да съм бил ясен. Относно конските сили - може би е 2.5 двигател , но не съм виждал в България - тези са често срещани при руснаците , тъй като ги внасят директно от Корея.Сещам се и за друго - дали задният диференциал е с LSD , или не. При наличието на такъв има лепенки на шофьорската врата и самия диференциал.

    Коментар


    • От: Terracan

      Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140916_142654.jpg
Прегледи:1
Размер:123.1 КБ
ID:5611252 Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20140916_142709.jpg
Прегледи:1
Размер:144.4 КБ
ID:5611251
      Здравейте отново. Ето това е джипа ми. Ще помоля някой, който кара същия (автоматик) да ми каже стъпка след стъпка как се включва 4х4 и бавните - на коя скорост трябва да съм ( на L, на N, или на D), копчето под лоста O/D натиска ли се, благодаря предварително.

      Коментар


      • От: Terracan

        Първоначално публикуван от joroob Преглед на мнение
        копчето под лоста O/D натиска ли се.
        O/D е просто една допълнителна "бърза" скорост (нещо като пета скорост при автомобилите с ръчни скорости, някои ги имат, други ги нямат. Разликата е че O/D може да се изключва с копче ако решиш да не я ползваш). Когато е "включено" имаш една скорост повече. Като е изключено, имаш само стандартните скорости. С включено O/D автомобилът ще прави по-малко обороти при движение с висока скорост, ще се натоварва по-малко и евентуално с това ще харчи по-малко гориво. Значи набираш към 60-70км/ч и когато е "включено" автомобилът автоматично си превключва нататък. Желателно е да е включено постоянно, защото целта на автоматика е да точно това, той да превключва скоростите, а не ти да ги мислиш. С някои изключения.


        Ако ще се движиш само по ниско-скоростни пътища, примерно градско в задръстванията, или на село от едната махла в другата, може да държиш O/D изключено, защото така и така няма да се наложи да развиваш магистрална скорост.


        Задължително трябва O/D да е "изключено" когато катериш големи баири, планински поляни или в случай че закачиш да теглиш ремарке, каравана и подобни. Което си е съвсем логично, на баир искаш по-ниски предавки.


        В доста случаи автоматикът е достатъчно умен сам да изключи O/D и да си слезе на по-долната скорост ако усети повече натоварване. И когато баирът отмине, пак автоматично ще си включи в режим O/D. Но има моменти в които автоматикът не се сеща да го направи и трябва ти да имаш предвид това, да изключиш O/D режима ръчно, за да не се затормозява колата. Ако си оставил O/D включено и автоматикът се обърка какво да прави, ще започне да превключва напред-назад и това ще те подсети.


        Ръчното изключване на O/D може да ти влезе в употреба и когато се спускаш по голямо нанадолнище, ако сам искаш да забавиш движението на колата като ползваш двигателя за спирачка. Т.е. не позволяваш на автомобила да включи най-високата предавка. Може да се изключи ръчно и когато задминаваш, и искаш автомобилът да си стои на по-долна предавка.

        Коментар


        • От: Terracan

          Ясно, а на коя скорост трябва да съм, за да включа 4х4 или бавните и натиска ли се спирачката ?

          Коментар


          • От: Terracan

            Първоначално публикуван от joroob Преглед на мнение
            как се включва 4х4 и бавните - на коя скорост трябва да съм ( на L, на N, или на D)
            Това най-добре се помни като си вземеш един час шофьорски уроци на автоматик и седи някой до тебе да ти подсказва.

            N=неутрална,"изключени" скорости, двигателя си върти, но колелата не се въртят. Ползва се когато си спрял но не искаш да изключваш двигателя, или когато те теглят. Може да стартираш в N, съответно от нея включваш на D, 2, L, R като спирачката трябва да е натисната докато го правиш (защото при включване на скорост колата ще потегли). Ако превключваш обратно, от друга скорост към N, трябва да си отпуснал педала за газта.


            D=движение с всички скорости, т.е. караш си, автоматика си превключва скоростите. Когато включиш на D колата ще потегли, ако не искаш това да стане дръж спирачката.


            2=ограничаваш колата да вдига само до втора скорост, ползва се при силно наклонен терен да катериш или най-вече да слизаш. Примерно при спускане по планински път с много завои един след друг, при скорост към 40км/ч. Може обаче да превключиш на 2 ако скоростта е до 90км/ч, двигателя ще действа като спирачка и колата ще намали скорост. Не може да стартираш колата с лоста в 2.


            L=бавни (подобно е на първа скорост при ръчните), за тежък терен изискващ много ниска скорост, под 20км/ч. Можеш обаче да превключиш на L ако скоростта е до 80км/ч, и в този случай двигателят ще свали скоростта на колата. Препоръчителния вариянт е първо да намалиш скоростта. Също не може да стартираш колата в L.


            Смисълът на това да имаш 2 и L, е че с тях можеш да ограничиш автоматика в кои скорости да превключва. И да натискаш газта, колата няма да мине на по-висока от избраната предавка. С 2 го ограничаваш до първа и втора, с L го ограничаваш само до първа.


            Другото копче ти дава възможност да избереш дали да си 4х4 или 2х4. 2Н те прави "обикновена лека кола", 2х4. И си избираш дали да караш нормално, на D, 2, или назад с R. Тогава не можеш да караш на L (както знаеш обикновените леки коли нямат "бавни"). Това е за ежедневното каране в нормални условия, в града, по магистрала.


            При включване на 4Н или 4L ставаш джипка с 4х4, и можеш да караш на всички позиции на другия лост, D, 2, L, R.


            От там нататък при 4х4 имаш "бързи" 4Н (това са обикновените скорости познати от всички коли) и "бавни" 4L (много ниска скорост, подобна на първа скорост при обикновените коли, която се включва в извънредни случаи при много лош терен)


            При 4H се ползват всички нормални скорости описани по-горе. Препоръчва се да караш на 4Н само при специални случаи, на офроуд, на хлъзгав път, сняг и др. при нормална скорост. Не е препоръчително да се кара с 4H на сух път по магистрала.


            На 4L превключваш когато катериш или слизаш по стръмен наклон, при офроуд, или за теглене, и подобни случаи когато трябва много мощност.


            Между 2х4 и 4х4 може да превключваш в движение без да пипаш другия лост. От 2Н към 4Н и обратното, от 4Н към 2Н, можеш да превключваш при скорост до 80км/ч. Не го прави докато си в завой обаче.


            Между "бързи" и "бавни" се превключва само когато си спрял и другия лост e в позиция N. За да минеш от 2Н към 4L, и обратно, от 4L в 2Н, спираш, слагаш другия лост в N, и чак тогава превключваш.

            Коментар


            • От: Terracan

              Колегата Asteri е описал по перфектен начин нещата , само не видях копчето за раздатъчната кутия с колко положения е .При мен е така Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Picture 030.jpg
Прегледи:1
Размер:171.4 КБ
ID:5611419 , което означава , че съм с раздатъчна кутия тип EST.

              Коментар


              • От: Terracan

                Здравете отмово. Извадих копцето за 4х4 и го замерихме, мо ме стига ток до мего. Та въпроса ми е от какво може да е ?? Извимявам се за правописа, мо ме ми работят мякои копцета ма лаптопа. Благодаря предварителмо.

                Коментар


                • От: Terracan

                  Много готин правопис! Мисля , че бушона се намираше в таблото до краката.

                  Коментар


                  • От: Terracan

                    Колеги, значи джипа е автоматик и не работи нито 4х4 нито бавните. Някой сблъсквал ли се е с проблема , и какво може да е ??

                    Коментар


                    • От: Terracan

                      Колеги, ще сменям горивния филтър. Като цяло не изглежда въобще сложно, но все пак имам някои питания. Има клип, на който ясно са показани стъпките.



                      Но ме притеснява частта с обезвъздушаването на системата (Започва от 5:08 ). Този от клипа първо напомпва няколко пъти помпичката до филтъра, след това прави опит да запали, отново напомпва и т.н. Не е ли това лошо за помпата за високо налягане - остава без гориво? И не трябва ли когато стигна до процедурата за обезвъздушаване да напомпвам докато помпичката не стане твърда и чак след това да паля мотора? Поздрави!
                      Последно редактирано от Чавдар (V93); 05-10-14, 12:20.
                      Hyundai Terracan 2.9 CRDi '04 163h.p.

                      Коментар


                      • От: Terracan

                        Колега , смени си спокойно филтъра - нищо няма да и стане на помпата!

                        Коментар


                        • От: Terracan

                          Дарт е прав, нищо няма да стане на помпата а и обезвъздушаването е именно за това - да изгони въздуха.
                          Колкото по-проходим джип имаш, толкова по-далеч ще ходиш за трактор.....
                          0882 52 00 52 - Жоро

                          Коментар


                          • От: Terracan

                            Здравейте колеги, след много четене и преценки и аз си купих такава кола. Теракана е 2005г., новата маска отвън и отвътре и по документи 163к.с., но в последно време взе да ме глозга мисълта, че двигателя е 150к.с., още повече в документите се води "без номер". Не че е нещо фатално, но след толкова гледане и избиране взех да се чувствам преметнат.И в тази връзка искам да попитам дали визуално по някакъв начин мога да разбера кой е двигателя?Колата е внос от Италия. Благодаря предварително.

                            Коментар


                            • От: Terracan

                              Първоначално публикуван от Darth Преглед на мнение
                              Колега , смени си спокойно филтъра - нищо няма да и стане на помпата!
                              Първоначално публикуван от zoro-1 Преглед на мнение
                              Дарт е прав, нищо няма да стане на помпата а и обезвъздушаването е именно за това - да изгони въздуха.
                              Мерси, колеги. Така и направи - обезвъздуших го добре и си запали веднага.

                              Относно казуса за 150 - 163 к.с. двиигател. Този с 163 го слагат и в първата генерация, но чак 2004, когато добавят и светлия интериор. При втората - фейслифтът с новите брони и панели (+различна форма на фаровете за мъгла, решетка, задни светлини), с белите циферблати с оранжева подсветка (и отново светлите интериори) - 2.9 двигателят е само с 163 к.с.
                              Hyundai Terracan 2.9 CRDi '04 163h.p.

                              Коментар


                              • От: Terracan

                                Предлагам ти една диагностика/никога не е излишна/ и там ще си каже всичко.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X