От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?
Аз имах предвид точно АБС - сработването при екстрено спиране, а не ТС, за което Емича1 казва....
При активно спиране АБС обикновено започва да сработва на колелото с най-малко сцепление. Но при включено 4х4 намаляването на въртящ момент на едно колело би оказало влияние като рязко спиране на останалия мост - би внасяло големи смущения при търсенето на граничното спиране от страна на АБС...
Затова и целта на производителите е да се 'развърже' цялата трансмисия, за да може работата на АБС да не бъде смущавана от други фактори, като прехвърляне на спирачния момент към друго колело/мост...
А относно 'изключването на 4х4' аз го прочетох тук (и на доста други места има същия цитат):
http://www.awdwiki.com/en/honda/
Аз имах предвид точно АБС - сработването при екстрено спиране, а не ТС, за което Емича1 казва....
При активно спиране АБС обикновено започва да сработва на колелото с най-малко сцепление. Но при включено 4х4 намаляването на въртящ момент на едно колело би оказало влияние като рязко спиране на останалия мост - би внасяло големи смущения при търсенето на граничното спиране от страна на АБС...
Затова и целта на производителите е да се 'развърже' цялата трансмисия, за да може работата на АБС да не бъде смущавана от други фактори, като прехвърляне на спирачния момент към друго колело/мост...
А относно 'изключването на 4х4' аз го прочетох тук (и на доста други места има същия цитат):
http://www.awdwiki.com/en/honda/
Honda's Real Time Four Wheel Drive System. Normally front wheel drive vehicle. Torque transfer to rear axle via multi-plate clutch. Dual pump system is used to apply pressure to the clutch. It also disengages the clutch when braking to allow ABS work smoothly.
Коментар