Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

    Някой сучайно има ли информация какво е точното разпределение на въртящия момент м/у преден-заден мост при активиране на 4WD при CR-V-то? Ровил съм, търсил съм спецификации - ама тцъ! ...никъде не видях точни характеристики, както е при други популярни модели. С думи прости: от 100:0 (преден/заден мост) до колко power отива към задния мост, когато се включи тая пуста, паркетникова RealTime 4WD система на Honda - 70:30, 60:40, 50:50 ??
    Honda CR-V, B20Z1

  • #2
    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

    Honda SH-4WD

    Хонда представиха тази година световна иновация в развитието на перманентното задвижване, наречена SH-4WD или Super Handling 4WD. Главната цел, която инженерите са си поставили за реализиране, е преодоляване на проблема с недозавиването - при взимане на завои, когато предницата започне да „бяга” и да описва по-голяма траектория, мъчейки се да излезе от идеалната линия. Ключът към правилния отговор е отново в комбинация от прецизна техника и софтуер. Програма, която следи поведението на автомобила и регистрира взимането на завой, а техниката представлява два многодискови съединителя, разположени от двете страни на задния диференциал, така че всеки да седи между него и едно от двете задни колела. По този начин много прецизно може да бъде прехвърлен въртящ момент към едно от двете задни колела до абсолютните сто процента! Комбинацията от двете работи по следния начин: при вземане на десен завой съединителите отнемат от мощността от вътрешното колело (дясното) и прехвърлят колкото е възможно повече сила на външното, ляво колело. Аналогично, при ляв завой нещата се обръщат. По този начин винаги задно външно колело, получавйки повече въртящ момент, избутва задницата на колата и по този начин частично неутрализира центробежните сили, които водят до недозавиване на колата и помага за спазване на идеалната линия, която колата трябва да следи. От своя страна среден диференциал пък спомага за прехвърляне до максимално 30-70 и съответно 70-30 процента въртящ момент между предната и задната ос, което автоматично прави цялата система за перманентно задвижване една от най-добрите „мислещи” такива.
    0осем9осем7шест0осем7едно
    Миро

    Коментар


    • #3
      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

      Ами то много хубаво, ама аз питах за моето CR-V, 'дето е видяло бял свят през далечната 2001 год. ...Всъшност същата 4WD система се използва и при Honda HR-V и при следващата генерация CR-V (2002 - 2006).
      Honda CR-V, B20Z1

      Коментар


      • #4
        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

        SH-AWD е толкова специален,колкото и на СФ/Тусон 4х4 системите- просто са еднакви(Borg-Warner ITM 3e). SH-AWD се различава само по това,че задната ос е Torque vectoring (като на БМВ Х6). Относно ЦР-В-то... Абе хора,думата ТЪРСАЧКА да сте я чували. Иначе накратко- две помпи,едната свързана към задния диференциал,другата към кардана. Когато едната се върти по-бързо от другата се създава налягане. Когато скоростите им се изравнят налягането спада,защото явно се въртят с еднаква скорост диференциал и кардан. И така непрекъснато. Предава до около 25% назад. Хубавото е,че е напълно механично,лошото ,че целият цикъл зацепване-отцепване се повтаря през целия процес на буксуване на предните колела (например катерене на заледен/заснежен баир) и се усещат тласъци. Не съм притежавал лично такъв автомобил,но ми падна тая зима едно такова за една-две седмици. Много готина кола (беше автоматик и стария двигател),но наистина си тресе като забуксува*. Иначе си катери.


        *Винаги е била само с онова специалното масло за задната ос,човека си я обича колата,пък и е фен на Хонда.
        Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
        Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
        Volkswagen Bora AKL

        Коментар


        • #5
          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

          Първоначално публикуван от Dino Преглед на мнение
          ... Относно ЦР-В-то... Абе хора,думата ТЪРСАЧКА да сте я чували...
          ....
          *Винаги е била само с онова специалното масло за задната ос,човека си я обича колата,пък и е фен на Хонда.
          Човеко, , ....думата ТЪРСАЧА я знам, но пак повтарям - никъде не съм намерил точна спецификация - никъде не е описано точното, процентно съотношение на разпределение на въртящия момент! Да, описани са принципите на действия на тази Real Time 4WD система на Honda, това което и ти преразкаваш по-горе. Ти как прецени, че предава "около 25%" назад, къде го прочете? Моля, ако имаш подръка линк към подобна техническа литература - сподели го с непросвтените люде, имаш една бира от мен

          И какво е онова мистично, специално масло за задната ос (?!?) - да не говориш за маслото в задния диф., 'дето като позастарее и не се смени дифернциала започва да стърже и скърца на умряло?
          Honda CR-V, B20Z1

          Коментар


          • #6
            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

            Първоначално публикуван от Ivo_Koynov Преглед на мнение
            Някой сучайно има ли информация какво е точното разпределение на въртящия момент м/у преден-заден мост при активиране на 4WD при CR-V-то? Ровил съм, търсил съм спецификации - ама тцъ! ...никъде не видях точни характеристики, както е при други популярни модели. С думи прости: от 100:0 (преден/заден мост) до колко power отива към задния мост, когато се включи тая пуста, паркетникова RealTime 4WD система на Honda - 70:30, 60:40, 50:50 ??
            http://www.offroad-bulgaria.com/showthread.php?t=50023
            0осем9осем7шест0осем7едно
            Миро

            Коментар


            • #7
              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

              Първоначално публикуван от Ivo_Koynov Преглед на мнение
              Човеко, , ....думата ТЪРСАЧА я знам, но пак повтарям - никъде не съм намерил точна спецификация - никъде не е описано точното, процентно съотношение на разпределение на въртящия момент! Да, описани са принципите на действия на тази Real Time 4WD система на Honda, това което и ти преразкаваш по-горе. Ти как прецени, че предава "около 25%" назад, къде го прочете? Моля, ако имаш подръка линк към подобна техническа литература - сподели го с непросвтените люде, имаш една бира от мен

              И какво е онова мистично, специално масло за задната ос (?!?) - да не говориш за маслото в задния диф., 'дето като позастарее и не се смени дифернциала започва да стърже и скърца на умряло?

              Няма нужда с такъв тон,а писано има достатъчно. ixeos не веднъж е описвал подробно система ,как работи и колко предава назад.
              Причината да казвам въпросните проценти е,че тая система просто НЯМА как да предаде повече по дефиниция. Помисли, в момента,в който скоростта на въртене на двете помпи се изравни блокажът отпада тотално. А преди да се изравни има някаква разлика,която дори и малка си я има винаги и никога не може да стане напълно зацепване (да няма приплъзване на кардана спрямо задния диференциал). Ако стане така пък, има клапан,който сваля налягането. Затова просто няма как да стане напълно зацепване на куплунга,откъдето пък не може задната и предната ос да получат по 50%,което води до мощност на задната ос до около 25-30% максимум и то ако предните гуми са на много хлъзгаво,а задните на твърда основа,за да може скоростите на помпите да са с голяма разлика. И пак ако е много голяма разликата клапанът ще отвори и нищо няма да стане.


              Маслото за задната ос пък е точно въпросното масло за задния диференциал и по-специално за куплунга на 4х4-то,защото на самия диф му е все тая какво му е маслото,но за помпите и дисковете на съединителя има значение.
              Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
              Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
              Volkswagen Bora AKL

              Коментар


              • #8
                От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                Dino, не приемай "тона" толкова сериозно - просто беше духа на твоя отговор по темата, иначе - без никакви лоши чувства разбира се! ...Благодаря ти за изчерпателните разяснения по въпроса за RealTime 4WD-то!

                Моето лично мнение за тази 4WD с-ма на Honda, базирано на опита от каране и през 4-те сезона е, че върши работа за определени ситуации - напр. разкалян черен път, не много дълбок сняг, полянки, ливадки и др. подобни - но, за други по-сериозни и тежки терени е е по-добре човек да не вкарава такава кола там - за "там" си има други машини

                Поздрави!
                Honda CR-V, B20Z1

                Коментар


                • #9
                  От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                  SH-AWD е нещо доста осбенно. Това е векторно 4-но предаване. Активни са централен и заден дифф. Това серийно го има само в митсубиши ево в топ спецификацията. Предимството, е че дава страхотно поведение на автомобила при всякакви условия. (оффроада мисля да е изключение)

                  Коментар


                  • #10
                    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                    При SH-AWD НЯМА среден диференциал. Това е просто един многодисков съединител. И в статия за SH-AWD по-горе има написани неверни неща.
                    1. Системата се ползва вече доста години,а не е "световна иновация в развитието на перманентното задвижване".
                    2. Задната ос не може да получи повече от 50% от наличната мощност.
                    Hyundai Santa Fe CM D4EB 4WD
                    Peugeot 406 RHZ, Peugeot 405 RFV, Peugeot 205 DKZ
                    Volkswagen Bora AKL

                    Коментар


                    • #11
                      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                      Значи максималният въртящ момент на задния мост ми се върти в главата, че беше 30%. Линк не мога да дам. Хонда отказват да се ангажират с конкретна цифра. Гледах даже и в ремонтния service manual на новата генерация и там няма конкретна цифра. Това 30% трябва да се приема като теоретична горна граница - при диференциал в супер добро състояние.

                      http://www.awd.ee/article.html?inc=hon

                      SW-AWD е доста различна система. Доколкото се сещам Хонда я слагат само на Ледженда в Европа.

                      Наскоро усетих за първи път ограничанията на 4х4 при ЦРВ. Идеално е за зима, сняг, кал, но за теглене на друга кола е кошмар. Фирмената Витара за пореден път закъса на един баир. Пробвах с ЦРВ, но бързо, бързо замириса съединителя поради липсата на бавни. Извикахме Фронтера, която се справи бързо и лесно със ситуацията. Та 4х4 на ЦРВ е добро, когато не се налага продължително теглене по баири. Парт тайма е просто и гадно за асфалт задвижване, ама при тежък терен си е класи над Honda real time 4WD, SH-AWD и други подобни.
                      Vitara 2.0 V6
                      Honda CRV (Gen 1)
                      Honda CRV 2.2 I-CTDI (Gen 3)
                      ВАЗ 2131

                      Коментар


                      • #12
                        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                        относно какъв % се предава на картинката в един от линковете е дадено от 100:0 до 57:43. а щом в дълбок сняг хвърля яко и отзъд значи едва ли е 10-15%
                        Honda CR-V I 2000 г.
                        0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                        Коментар


                        • #13
                          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                          Привет,
                          Аз карам CRV 2012. Официалното инфо от Хонда е че след 2007 4Х4 системата е подобрена и предава с 20% повече тяга на задния мост ( http://www.hondanews.com/channels/20...c-35004c34bfa1 ). В Бултрако когато бях, в тяхното списание(сп. The Power of Dreams - есен/09), пишеше, че предава до 35% от мощността назад, като това в едно руско и едно немско ревю съм го чувал. По тези сметки излиза че за предните поколения отзад се предава до 30%.
                          Поздрави

                          Коментар


                          • #14
                            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                            Ийй колега, ся ше ни дразниш ли нас дъртюгите тука с новата Хонда? А за увеличението на тягата отзад май не е дадено спрямо кой модел е, а само години сравняват, тоест може да се окаже че сравняват само последни и предпоследни серии да стимулират продажбите.
                            "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                            Коментар


                            • #15
                              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                              Тая тема съм я пропуснал!

                              Както и да е, явно няма да ми се изясни, колко %, и ...къде е ключа от колибата, щом и от Хонда си траят!

                              Само за протокола:

                              Преди време, при рязко потегляне на един светофар, колата изтропа, и подскочи. Разбрах, че нещо се е строшило, но понеже продължи да си набира, изобщо не спрях. Оставащите около 2 км. до местоработата ми нямаше никакви аномалии в поведението на колата, вървеше си, както обикновено. Няма подскоци, няма губене на мощност, само едно рупане от карето в завой. Последва веднага качване на подемника, и кво ... предна дясна полуоска извадена от карето. И досега се чудя, как съм минал тия почти 2 км. при положение, че колата (повтарям) се държеше, както всеки ден?! Явно с постоянно работещи помпи, и постоянно зацепен многодисков съединител. А пък, колко, къде, и кога е отивала мощността, нямам си на идея
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                              Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                              Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X