Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

    Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
    ..Иначе, копчето на таблото само VSA ли изключва, или изключва и тракшън контрола.....
    Краси, тази вечер си направих един експеримент.
    Заглавих колелата на колата, на улицата пред блока, между двата срещуположни бордюра, с височина около 15см., където имаше утъпкан сняг и лед.
    Първия опит беше с опряна предна дясна в предния бордюр и задна лява в задния бордюр, без засилка и лашкане. С изключена VSA и постепенно подаване на газта, колелата започнаха да боксуват и колкото повече газ давах, повече боксуваше и не искаше да се качи, нито на предния нито на задния бордюр.
    С включена VSA ,си се качи и в двете посоки, почти при първия оборот на колелата след като забуксува.
    Интересното е ,че за момент усетих и се чу много леко , някакво прищракване, на няколко много кратки интервала. Приличаше на включване/изключване, задържане/отпускане, тласъци или нещо от рода, абе не мога да го обясня точно.
    При втория опит, но с двете предни и двете задни опрени в бордюрите /междуосието пасна точно/ , пак същото положение, без VSA си боксува на воля, върти всички колела, но си стой на място, включвам VSA и качва бордюрите и в двете посоки като при първия тест.
    Не знам дали това е показателно, но смятам че изключи ли се VSA-то, се изключва и тракшъна.
    / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

    Коментар


    • #62
      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

      Всъщност в случая ти е помогнал тракшъна май, а доколкото четох VSA при хондаобединява VSC и TCS като и двете действат с еднакви инструменти но се активират в различни ситуации. Би трябвало като изключиш. VSA да се изключват и двете.
      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

      Коментар


      • #63
        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

        Е да де, и аз така си мисля ,а инструмента в случая май е ABS-а.
        Ако някой не е съгласен, да ни поправи и да сподели.
        Иначе идеята беше да се провери, при изключена VSA, дали се изключва и тракшъна.
        / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

        Коментар


        • #64
          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

          Аз пък вчера хвърлих едно око на инструкцията за експлоатация на Сивика.
          Ми никъде не видях и една думичка за TCS. За VSA има писано (копчета, лампички), а за тракшън контрол изобщо не се споменава.

          Таа ... Е ли възможно да нямам TCS, a само VSA?!

          п.п. Извинявам се, че отклонявам темата от CR-V към Civic.
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
          Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
          Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

          Коментар


          • #65
            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

            Краси, VSA-то при мен го дават като стабилизираща система, но от два компонента. Първия е за страничната стабилност /занасяне,подхлъзване.../ и втория е за загуба на сцеплението - предотвратява пребуксуването /демек тракшъна/.
            Даже си пише в книжката, че когато е включена VSA, освен ABS контролира и двигателя /газ,мощност,обороти.../.
            Така че изключиш ли бутона, изключваш и двата компонента.
            / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

            Коментар


            • #66
              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

              Добре де Емич, всъщност кое е помогнало да качиш бордюрите. И двете системи действат на принципа блокирайки колелата без сцепление чрез спирачките автоматично въртящия момент отива на тези със. Но ти пишеш че всички колела, са върху лед тоест без сцепление. Едното обяснение е че регулира газта и съответно намаля оборотите при тръгване, но пак не мога да си го дообясня.
              "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

              Коментар


              • #67
                От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                Не съм наясно, как точно работи VSA, т.е. почти наясно съм, че помага при завъртане на автомобила, чрез спирачките да го вкара в пътя, дет се вика. Ама как отчита, накъде се върти колата, и на кое колело да натисне спирачката ... БаЛиМааМу.

                TCS-a също работи със спирачките, обаче при буксуване. Отчита, кои колела буксуват (едно предно и едно задно), и им натиска спирачките. Така въртящия момент, чрез диференциалите се предава на небуксуващите колела.

                Т.е. едната система работи при странично плъзгане на колата, а другата при буксуване. Проблемът е, че работят неразделно, и затова нашите каруци се славят, като офроуд неизползваеми. Точно когато трябва да качиш някои баир, и ти трябва мощност, явно по-важната VSA ти отнема оборотите.
                Последно редактирано от krasi-mir; 04-02-14, 10:58.
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                Коментар


                • #68
                  От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                  Тези 2 клипа обяснват нагледно ВСА(втория) и тракшъна(края на първия). Тракшъна е част от ВСА и ползва датчиците на АБС-а
                  http://www.youtube.com/watch?v=rdRPIXJszAU
                  http://www.youtube.com/watch?v=ex5AiUB5Exs

                  Коментар


                  • #69
                    От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                    Само да отбележа нещо което мернах скоро в ръководството на първата генерация - пише, че при натискане на спирачка се деактивира 4х4 системата - възможно е същото да вАжи и за ръчната, така че блокировка с леко дръпната ръчна нанайси...
                    What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                      Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                      Добре де Емич, всъщност кое е помогнало да качиш бордюрите.......
                      Бях написал общо за терена в момента:
                      където имаше утъпкан сняг и лед.
                      А не:
                      Но ти пишеш че всички колела, са върху лед тоест без сцепление.
                      Обаче, кое колело на какво е било стъпило,еба ли го, но от лявата страна /при отворена врата/ забелязах , че предно ляво колело хвърляше малко сняг, което ме кара да мисля, че не е било съвсем на лед, докато задното само си пребуксуваше, без да хвърля нищо. От дясно колелата няма как да ги видя, но терена беше индентичен.

                      Иначе си прав за:
                      Едното обяснение е че регулира газта и съответно намаля оборотите при тръгване
                      То и това си го пише в упътването как действа тракшъна - намалява газта/оборотите и чрез ABS.

                      И аз като теб, не мога да си го дообесня, просто го споделих, но реално до този момент,не бях усещал подобно нещо:
                      ..... за момент усетих и се чу много леко , някакво прищракване, на няколко много кратки интервала.
                      Иначе и друг път съм боксувал в сняг, но на равен терен,без препятствие пред колелата и нищо не се е усещало, просто колата, леко по-леко е тръгвала.
                      / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

                      Коментар


                      • #71
                        От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                        Първоначално публикуван от swartalf Преглед на мнение
                        Само да отбележа нещо което мернах скоро в ръководството на първата генерация - пише, че при натискане на спирачка се деактивира 4х4 системата - възможно е същото да вАжи и за ръчната, така че блокировка с леко дръпната ръчна нанайси...
                        Ха-ха-ха....,ти хубаво си чел...,ама защо нищо не си разбрал....?Не си се изразил правилно.. ,натискането на спирачката ,не деактивира никаква "система 4х4"..,а просто при натискане на педала на спирачките..,предните колела престават да буксуват..,тоест да се въртят по-бързо от задните и поради тази причина..,многодисковият съединител(който се намира в задния диф),престава да предава въртящ момент към задните колела..,и вече не си на "4х4"..! Така че..,както се подразбира ръчната спирачка..,не само че няма да деактивира "4х4-системата",а напротив дори ще помогне.. !
                        SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                        Коментар


                        • #72
                          От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                          Хм... Тълкувания може да има много...
                          Например при Джип сработване на АБС автоматично освобождава ЕLSD дори и да е заключил (т.е. рязко 'отвързва' ключови 4х4 компоненти), за да не може нищо да пречи на работата на АБС... При автомобил с управляема муфа между мостовете е напълно логично при сработване на АБС да развързва мостовете (да изключва муфата - т.е. 4х4) поради същата причина...
                          Вече съм неактивен в този форум и не го следя.
                          Но съм насреща през алтернативни средства за комуникация (други форуми, телефон), ако има въпроси по обсъжданите тук теми.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                            Първоначално публикуван от vadoiv Преглед на мнение
                            Ха-ха-ха....,ти хубаво си чел...,ама защо нищо не си разбрал....?Не си се изразил правилно.. ,натискането на спирачката ,не деактивира никаква "система 4х4"..,а просто при натискане на педала на спирачките..,предните колела престават да буксуват..,тоест да се въртят по-бързо от задните и поради тази причина..,многодисковият съединител(който се намира в задния диф),престава да предава въртящ момент към задните колела..,и вече не си на "4х4"..! Така че..,както се подразбира ръчната спирачка..,не само че няма да деактивира "4х4-системата",а напротив дори ще помогне.. !
                            Голяма глупост си казал, ама нейсе... Живей си с мисълта колко му разбираш.
                            What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                              Не съм искал да те засегна.. и не търся конфронтация..,но се обоснови..,като мен(по-подробно)..,па макар и да е глупост.. !
                              Последно редактирано от vadoiv; 12-02-14, 17:13.
                              SUZUKI "GRAND VITARA" 2.0 (16V)-J20A + MITSUBISHI "OUTLANDER"-2.4- AUTOMATIC

                              Коментар


                              • #75
                                От: Honda CR-V: разпределение на въртящия момент при активно RealTime 4WD ?

                                То и аз не търся, ма то това е ясно. Инак че не съм се постарал да го формулирам правилно е ясно, понеже все пак не сме кръжок на младия голфаджия и не смятам, че е нужно да уточнявам, че под "деактивиране на 4х4" имам предвид изключване на многодисковия съединител. Който прочее се изключва не защото като натиснеш спирачката предните и задните спират да се въртят, а за да може да сработи АБС системата - ако колело от предния (или задния) мост блокира и се разблокира от АБС-а и впоследствие почне да се контролира от нея, другите ще се въртят с друга скорост и съответно многодисковия съединител ще се активира, което пък в завой може да се окаже лоша шега. Споменах за ръчната тъй като тя не е вързана с АБС системата и не се знае дали оказва влияние на съединителя (многодисковия, не другия, да сме прецизни до дупка).
                                What Orwell feared were those who would ban books. What Huxley feared was that there would be no reason to ban a book, for there would be no one who wanted to read one.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X