От: CR-V Клапани
И така да Ви кажа, че изминах още бая километри, колко бяха не помня. Но един ден работи колата на място и ми се стори, че леко прекъсва на ниски и като дам газ се усеща леко претрисане. Викам си на акъла, хайде май пак ще се отваряме и ще регулираме клапани. Отворих капака на клапаните на другата сутрин на студено и направих проверка, но всичко си беше ок в лувтовете - даже 2 пъти ги проверих. Викам си - ще я затварям пущината и ще видим какво ще излезе. Сглобих всичко, запалих и пак същата работа - леко претрисане на ниски на двигателя, а по принцип съм маниак на коли и се ядосах. Проверих всички маркучета и маркучища, серво, съединенията по метановата уредба след изпарителя, около рейката, но нищоооо. Оставих я да работи на бензин и пак същото нещо с претриснето, само че по-леко. Прегледах всичко по запалителната уредба - смених нови свещи, кабели и дистрибуторна капачка - и пак същата работа. Викам си на акъла "мамицата ти" и кола, ще взема да си смъкна кратуната и ще ти разкажа играта така и така й пилнах 3 колици и без това после няма накъде. Понеже беше "италианка" и като ги знам какви са "батлани", съм 100% сигурен, че не е виждала реглаж на склапани, а камо ли нещо друго.
Смъкнахме кратуната, разглобихме я и видяхме, че клапаните бяха бели, но се бяха доста вкопали леглата и отстрани самите клапани някак си на "дъга", а не в правилен конус. Занесох главата във Враца при Митачето с нови изспускателни клапани и гумички, водачите си бяха екстра. Човекът я изшлайфа, фрезова леглата на клапаните в главата, препасна всички клапани /см. и изп./, наби новите гумички и сглоби главата. Монтирах всичко, запалих отново джипчето и пак същата работа. Ааааа така няма да я бъде си викам - остана вариант нещо в "пустата" метанова уредба да е. Отидох на София в Маргела направи Ицо проерка и хоп ЕДНА ДЮЗА на рейката се бъзикала в ниските /направи им пълно почистване с препарат и една машинка на ток - незнам как и викат/. След всичко това като запалих двигателя - а сега де ...... малеее като зароботи оня ми ти двигател едно такова хубаво, плътно, бре реже се като резачка и на бензин и на метан. Платих 30 лв за профилактиката и си тръгнах. Малееее сцепих и дупето до вкъщи - върви та се къса - ееее викам си това вече е друга работа.
Не съжалявам за парите по ремонта - излезе ми всичко около 300 лева - с действията в горната статия само щях още малко да увелича агонията на клапаните, а сега вече всичко си е на мястото и бях спокоен. След като изминах 7 000 км. направих нова проверка и всичи клапани си бяха в регулираната норма - 0,10 смукателни и 0,20 - изпускателни клапани - това го направих за собствено успокоение, че ремонта е бил наред. Надявам се, че ще помогна на някой от колегите, на които предстои такова нещо - все пак рано или късно е неизбежно - това е един от дефектите - трябва си редовен реглаж на 20 000 при газ /метан или пропан бутан/ и когато се кара само на бензин - на 40 000 км. Ако има нужда от реглаж де, иначе само профилктична проверка. Е, това е от мен всичко, приятели по това премеждие, дано съм дал поука на колегите от моите приключения, поздрави на всички и Ви пожелавам безаварийно каране!!!


И така да Ви кажа, че изминах още бая километри, колко бяха не помня. Но един ден работи колата на място и ми се стори, че леко прекъсва на ниски и като дам газ се усеща леко претрисане. Викам си на акъла, хайде май пак ще се отваряме и ще регулираме клапани. Отворих капака на клапаните на другата сутрин на студено и направих проверка, но всичко си беше ок в лувтовете - даже 2 пъти ги проверих. Викам си - ще я затварям пущината и ще видим какво ще излезе. Сглобих всичко, запалих и пак същата работа - леко претрисане на ниски на двигателя, а по принцип съм маниак на коли и се ядосах. Проверих всички маркучета и маркучища, серво, съединенията по метановата уредба след изпарителя, около рейката, но нищоооо. Оставих я да работи на бензин и пак същото нещо с претриснето, само че по-леко. Прегледах всичко по запалителната уредба - смених нови свещи, кабели и дистрибуторна капачка - и пак същата работа. Викам си на акъла "мамицата ти" и кола, ще взема да си смъкна кратуната и ще ти разкажа играта така и така й пилнах 3 колици и без това после няма накъде. Понеже беше "италианка" и като ги знам какви са "батлани", съм 100% сигурен, че не е виждала реглаж на склапани, а камо ли нещо друго.
Смъкнахме кратуната, разглобихме я и видяхме, че клапаните бяха бели, но се бяха доста вкопали леглата и отстрани самите клапани някак си на "дъга", а не в правилен конус. Занесох главата във Враца при Митачето с нови изспускателни клапани и гумички, водачите си бяха екстра. Човекът я изшлайфа, фрезова леглата на клапаните в главата, препасна всички клапани /см. и изп./, наби новите гумички и сглоби главата. Монтирах всичко, запалих отново джипчето и пак същата работа. Ааааа така няма да я бъде си викам - остана вариант нещо в "пустата" метанова уредба да е. Отидох на София в Маргела направи Ицо проерка и хоп ЕДНА ДЮЗА на рейката се бъзикала в ниските /направи им пълно почистване с препарат и една машинка на ток - незнам как и викат/. След всичко това като запалих двигателя - а сега де ...... малеее като зароботи оня ми ти двигател едно такова хубаво, плътно, бре реже се като резачка и на бензин и на метан. Платих 30 лв за профилактиката и си тръгнах. Малееее сцепих и дупето до вкъщи - върви та се къса - ееее викам си това вече е друга работа.
Не съжалявам за парите по ремонта - излезе ми всичко около 300 лева - с действията в горната статия само щях още малко да увелича агонията на клапаните, а сега вече всичко си е на мястото и бях спокоен. След като изминах 7 000 км. направих нова проверка и всичи клапани си бяха в регулираната норма - 0,10 смукателни и 0,20 - изпускателни клапани - това го направих за собствено успокоение, че ремонта е бил наред. Надявам се, че ще помогна на някой от колегите, на които предстои такова нещо - все пак рано или късно е неизбежно - това е един от дефектите - трябва си редовен реглаж на 20 000 при газ /метан или пропан бутан/ и когато се кара само на бензин - на 40 000 км. Ако има нужда от реглаж де, иначе само профилктична проверка. Е, това е от мен всичко, приятели по това премеждие, дано съм дал поука на колегите от моите приключения, поздрави на всички и Ви пожелавам безаварийно каране!!!




Коментар