Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повишено налягане в охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Повишено налягане в охладителната система

    Павле, хоби е висенето на брега на язовира с въдица в ръка. Откриването и отстраняването на проблеми по автомобила е професия. От висенето ми по форуми съм стигнал до заключението, направено и от Експлоръра - в повечето случаи това във форумите е чесане на клавиатури. Накрая форумното решение на проблема е "ОК, утре ще я закарам на майстор.".
    Всеки, сам за себе се, според своите възможности, трябва да си определи една граница - границата, където свършва отстраняването на "проблем", и започва отстраняването на Проблем. Грубо казано, къде свършва хобито и започва професионализма. Същото с пълна сила важи и при даването на съвети и правенето на виртуална диагностика.
    Последно редактирано от krasi-mir; 28-01-15, 19:43.
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
    Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
    Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

    Коментар


    • #92
      От: Повишено налягане в охладителната система

      Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
      Павле, хоби е висенето на брега на язовира с въдица в ръка. Откриването и отстраняването на проблеми по автомобила е професия.
      Айййде бе!Откриването и отстраняването на проблеми е професия когато си в сервиза!Когато си зад клавиатурата-ти кажи какво е!Аз не работя професионално зад клавиатура-а където трябва.Друг е въпроса,ако някои тука се засяга,като ощипана госпожица за това или онова или,че неговото най-компетентно и "професионално" мнение не е споделено от другите.Всеки иска своите две минути слава.Човешки синдром.И ся пак ли нема да си играш с мене!Аз пък си имам нова количка-бе,бе,бебе-е-е-е!
      п.п.Риване-при мене проблема е решен-смених си радиатора и всичко заСССпаааа!Днес беше -2 градуса -мърка,мърка!
      имах и Toyota Rav 4 2006g.
      Mitsubishi Lancer 2008g.
      Honda CR-V 1998г.
      Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

      Коментар


      • #93
        От: Повишено налягане в охладителната система

        Първоначално публикуван от pavle Преглед на мнение
        ...Когато си зад клавиатурата-ти кажи какво е!...
        Kaзах:
        Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
        ... чесане на клавиатури. ...
        Не че няма и Професионалисти сред пишещите по форуми, ама ...

        п.п. Ако кажеш, че е Evolution, ставаш N1 в списъка с тези, на които звъня, когато тръгвам за пясъчника зад блока Абе и да не е Ево, пак оставаш в списъка
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

        Коментар


        • #94
          От: Повишено налягане в охладителната система

          Първоначално публикуван от pavle Преглед на мнение
          п.п.Риване-при мене проблема е решен-смених си радиатора и всичко заСССпаааа!Днес беше -2 градуса -мърка,мърка!
          Радвам се ,че при теб всичко е ОК!
          Аз реших моята да я карам така засега, като се постопли времето ще и отворя таблото да видя какво може да се притегне и подмени при парното.
          И понеже няколко пъти пишещите във форума ме пращат при майстори - КЪДЕ В СОФИЯ ИЛИ НАБЛИЗО НЯКОЙ МОЖЕ ДА ПРЕМЕРИ С УРЕД КАКВО НАЛЯГАНЕ ДЪРЖИ СИСТЕМАТА???
          Ако някой има отговор на този въпрос нека пише!
          Сещам се и друго:Работният диаметър на капачката е около два см, т.е. радиуса е един см. По формулата S=п.R^2 излиза, че работната повърхност на клапана е 3,14 кв. см. х 1.1 кг. на кв. см = 3,454 кг.Т.е. ако притисна клапана върху кантар така, че пружината леко да се свие, и кантара покаже около 3,5 кг. натиск, то клапана отваря коректно.Верни ли са разсъжденията ми?
          Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
          Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

          Коментар


          • #95
            От: Повишено налягане в охладителната система

            Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение
            ...
            Сещам се и друго:Работният диаметър на капачката е около два см, т.е. радиуса е един см. По формулата S=п.R^2 излиза, че работната повърхност на клапана е 3,14 кв. см. х 1.1 кг. на кв. см = 3,454 кг.Т.е. ако притисна клапана върху кантар така, че пружината леко да се свие, и кантара покаже около 3,5 кг. натиск, то клапана отваря коректно.Верни ли са разсъжденията ми?
            Приблизително по този начин се проектират въпросните клапани. Само измерването трябва да е по-прецизно.

            Коментар


            • #96
              От: Повишено налягане в охладителната система

              Мерих на старата капачка по очертанията, които е оставило гърлото на радиатора по гумата. Мах. да съм сбъркал с милиметър при диаметъра.
              Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
              Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

              Коментар


              • #97
                От: Повишено налягане в охладителната система

                А толкова ли е трудно на кранчето за източване на радиатора/блока да нахлузиш маркуча на помпа с манометър и да помпиш докато изхвърли през клапана? Обикновено става на второто натискане.

                Коментар


                • #98
                  От: Повишено налягане в охладителната система

                  Кара ли без капачка до достигане на темп. режим?Ако не пробвай,провери си за мехури в казанчето.Елементарна проба,обръщаш прозрачна бутилка върху казана и гледаш за мехурчета,ако не искаш ,иди в сервиз за замерване ,направи проверка "глава и гарнитура",задължително , тогава тръгвай с капачки,термостати и евентуално запушвания радиатор / и в него трябва да си сигурен100%,че некои сменяват гарнитури и шлайфат глави заради това/ ,тези проблеми са майтап за отстраняване!А доколкото ,моженето никой не се е родил учен,всеки дето не ходи по сервизи е започнал от някъде,най-вече от чирак ,до майстор в сервиз,щото голата диплома хляб не дава,знам за такива теоретици,"ма аз имам диплома",имай си ,важно е с колко МПС та си си кривил ръцете и врата,но ти ,а не недоволни клиенти.80% от нещата ги няма в документа за квалификация,има ги в практика и години опит и пак има изненади,по някога.Успех!
                  Трябваше да почивам вчера! // Мразя сапунени сериали и фейсбук ,не слушам чалга!NO FEAR!

                  Коментар


                  • #99
                    От: Повишено налягане в охладителната система

                    Първоначално публикуван от krasi-mir Преглед на мнение
                    Kaзах:

                    Не че няма и Професионалисти сред пишещите по форуми, ама ...

                    п.п. Ако кажеш, че е Evolution, ставаш N1 в списъка с тези, на които звъня, когато тръгвам за пясъчника зад блока Абе и да не е Ево, пак оставаш в списъка
                    Е-е-е-е ...Е това твоито е Извънредно професио...професор..ално,абе направо доктор Хонорис кайуза-Как позна за Евото!Айде идувай да ги бегаме!
                    имах и Toyota Rav 4 2006g.
                    Mitsubishi Lancer 2008g.
                    Honda CR-V 1998г.
                    Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                    Коментар


                    • От: Повишено налягане в охладителната система

                      Първоначално публикуван от Паджеровод Преглед на мнение
                      А толкова ли е трудно на кранчето за източване на радиатора/блока да нахлузиш маркуча на помпа с манометър и да помпиш докато изхвърли през клапана? Обикновено става на второто натискане.
                      Добра идея, само дето не е кранче в общоприетия смисъл, а тапа . Ще трябва при стругар да се изработи щуцер и ще стане.Благодаря за идеята!
                      Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                      Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                      Коментар


                      • От: Повишено налягане в охладителната система

                        Първоначално публикуван от faster Преглед на мнение
                        Кара ли без капачка до достигане на темп. режим?
                        Това предложение го имаше в предишните постове.Отговорил съм защо не ми се нрави, ако не си съгласен, пиши.В допълнение мога само да попитам - Какво ще накара охл. течност да остане в системата след отваряне на термостата, а не просто да излезе през отворената капачка?Това е приложимо при системи, където капачката(клапанът)се намира на самото разширително казанче, а не на радиатора, както е при нас.Не искам сам да си прегрея колата.Подозирам, че дори гарнитурата да няма проблеми сега, може да ги получи, ако последвам съвета ти!
                        Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                        Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                        Коментар


                        • От: Повишено налягане в охладителната система

                          Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение
                          Това предложение го имаше в предишните постове.Отговорил съм защо не ми се нрави, ако не си съгласен, пиши.В допълнение мога само да попитам - Какво ще накара охл. течност да остане в системата след отваряне на термостата, а не просто да излезе през отворената капачка?Това е приложимо при системи, където капачката(клапанът)се намира на самото разширително казанче, а не на радиатора, както е при нас.Не искам сам да си прегрея колата.Подозирам, че дори гарнитурата да няма проблеми сега, може да ги получи, ако последвам съвета ти!
                          Вече разбирам защо е толкоз писане.
                          Колега, до достигане на работна температура - 85-95 градуса антифриза почти не се разширява. Най-много да загубиш 20-50 милилитра.
                          Ако си такава скръндза - продължавай да питаш.
                          п.с. във всеки нормален квартален сервиз трябва да имат походящ манометър за измерване на налягането на антифриза. Да беше се разходил из сервизите наоколо!

                          Коментар


                          • От: Повишено налягане в охладителната система

                            Първоначално публикуван от Пенчо Преглед на мнение
                            Вече разбирам защо е толкоз писане.
                            Колега, до достигане на работна температура - 85-95 градуса антифриза почти не се разширява. Най-много да загубиш 20-50 милилитра.
                            Ако си такава скръндза - продължавай да питаш.
                            п.с. във всеки нормален квартален сервиз трябва да имат походящ манометър за измерване на налягането на антифриза. Да беше се разходил из сервизите наоколо!
                            "Колега, до достигане на работна температура - 85-95 градуса антифриза почти не се разширява." -
                            Как достигна до този извод?Това някакъв физичен закон ли е , що ли???
                            " Най-много да загубиш 20-50 милилитра." -
                            Загубите ще са поне 1,5 - 2 литра!Ако искаш, може да се обзаложим!Но основният проблем е,че двигателят ще работи без охлаждане,без антифриз и при понижено налягане, което може да е фатално за гарнитурата или главата, а не загубата на самия антифриз сама по себе си.
                            "Ако си такава скръндза - продължавай да питаш." -
                            Не, не съм такава скръндза, но това ще трябва да приемеш на доверие!
                            "във всеки нормален квартален сервиз трябва да имат походящ манометър за измерване на налягането на антифриза. Да беше се разходил из сервизите наоколо!" -
                            В нашия квартал нямат, може би и защото сервизите са малко!Провери, моля те, ако във вашия квартал имат с удоволствие ще дойда да ми го премерят.

                            В форума съм прочел много мъдри съвети и благодарение на тях съм правил или не съм правил неща, с което съм си спестил много главоболия.За да не съм голословен:Монтирах си газовата уредба така, както ме посъветва zero(не лично , а в темата), не си монтирах система за омасляване на клапаните, както ме съветваха газаджите и се отказах от гаранция, ако заради това ми изгорят клапаните и досега вече почти 100 000 км нямам ядове.Оправих си часовника на таблото.Да продължавам ли?
                            Но за да направя или не нещо, трябва да съм убеден, че е правилно.А това става с доводи.Но не такива като : ти си скръндза, затова не го правиш.
                            Благодаря на всички за мненията, на всеки, изказал и защитил определена теза.Сигурен съм, че всеки ще намери своята истина.В крайна сметка за мен това е и смисълът на този форум.
                            Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                            Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                            Коментар


                            • От: Повишено налягане в охладителната система

                              Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение
                              Загубите ще са поне 1,5 - 2 литра!
                              -Какъв е обема на инсталацията ,какъв е антифриза и колко процентен е разтвора, защото ако се кара с концентрат той е с по- високо специфично обемно разширение и два пъти по- малко от водата специфична топлоемкост. Надявам се да разбирате, този път.
                              -Ако приемем на "юнашко" доверие горното твърдение излиза ,че охладителната система е 15-20 литрова (повечето са между 5-8 литра) или сте с концентрат. -При 20 литрова с вода няма да направи повече от 1 литър разширение ,ама Вие си знаете.

                              Коментар


                              • От: Повишено налягане в охладителната система

                                Под "загуби" на антифриз имам предвид не само топлинното разширение, а течността излязла през гърлото на радиатора при работа без капачка.Налягането , създадено от водната помпа ще се насочи там, където съпротивлението е най-малко - в случая през отворената гърловина на радиатора.Колегата красимир може да каже колко течност е долял, след като е забравил да постави въпросната капачка и преди да си закара ЦРВ-то за скраб - той също беше писал по-напред в темата.
                                Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                                Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X