Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Повишено налягане в охладителната система

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Повишено налягане в охладителната система

    Доообре бе бат Слави-съгласен съм донякъде с тебе-казваш има всмукване,Ми джанъм наистина има всмукване,ама то е при,при,при -Винаги при отворен смукателен клапан.Тогава тази микро пукнатина,ако не е около водачите на клапаните,пък и там да е нема как да смуче и да окаже влияние,ако е микро!Това вярно ли е или не е?Другото-Експлоера е прав-бе смятали са инженери-няма как системата да не може да преодолее проблема-паровъздушния клапан ако е наред да не може да компенсира.Не съм никакъв специалист по ДВГ,но ми е интересно да следвам логиката.Ти си наред оборвай ме!
    имах и Toyota Rav 4 2006g.
    Mitsubishi Lancer 2008g.
    Honda CR-V 1998г.
    Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

    Коментар


    • #62
      От: Повишено налягане в охладителната система

      Първоначално публикуван от pavle;2685885Първо към колегата "ПетковББ"-Добре де къв е смисъла на загряд двигател,да се отваря паровъздушния клапан и да се гледа за балони и газове,като всички тук твърдите,че щом автомобила загрее и блока и гарнитурата-материала се разшири и се запушвали пукнатините-ми тогава от къде балони-излиза,че следва двигателя да е преохладен примерно да се вкара колата във фризерно хале или да се чака температура под -10 градуса,-[B
      Муден Термостат!Най вероятно заради годините работа.
      [/B]а студения паровъздушен клапан с по твърдата от студа пружина за момента дава възможност на налягането да се вдигне малко повече примерно на 1,5-може и 2 атмосфери-колата работи на газ и повече грее,Ако духа от гарнитура или от изпарителя на газта-ми пак майка му стара трябва компенсаторното казанче да се напълни до ушите,-От къде си сигурен,че гадта-както и твойта и мойта от времето отваря пълноценно,а не е отворил само на четвърт.Вместо да сменяш маркучи и работи иди си смени термостата-Моля те!
      Много писане,много изводи и съждения и "звучат" добре- Да,Да ама..............
      -Понякога е по добре малко повече четене, вместо писане-отивам да чета.....

      Коментар


      • #63
        От: Повишено налягане в охладителната система

        Цитатите са на друг колега от друго място-цитата"Секи си пише к'вото си знае (едно си баба знае, едно си баба . . . бае), какво общо има капачката, охладителната му система се нафуква, връзките му започват да пропускат преди да отвори клапана на капачката, е като си смени капачката с нова от 'оторизиран магазин' или както му се вика, това с какво точно ще му помогне? Просто, ако клапана на старата капачка е 'дал фира', 'ше си му фука през новата, 'ше си губи охладителна течност (щото сигурно това е нормално!), 'ше си му прегрее няколко пъти, той 'ше си сипва антифриз (ако преди това не се разори) и 'ше си кара спокойно, 'ше смени няколко капачки (от оригинална - по - оригинална), след около 3-4 месеца (от опит) 'ше смени гарнитура на главата, некой 'ше му обясни какво е станало, 'ше почне да разбира и така . . .

        Някой беше написал много уместно, че е добре да се помисли преди да се дава съвет на някого, а преди да се помисли е добре да се прочете какъв е проблема, така си мисля аз, пък може и да не съм прав.

        Та няколко въпроса (иначе боб ли да хвърляме, що ли):
        0. Какъв аджеба е 'твоя пасат', например мотор, година на производство;
        1. Мерил ли си налягнето на системата и колко е то, ако не си отиди да ти го измерят (системата работи при налягане, по-високо от атмносферното, така че като отвиеш капачката при загрял двигател е нормално да ти изхвърля охладителната течност, което отговаря на един твой въпрос);
        2. Какъв беше стрария термостат, характеристки, защо го смени;
        3. Какъв е новият термостат, характеристики;
        4. Сигурен ли си, че връзките по охладителната ти система са читави и не текат, предвид това в скобите на т.1;
        5. Работи ли вентилатора на радиатора;
        6. Отоплението на купето наред ли е;
        7. Откъде си толкова сигурен, че гарнитурата на главата не е духнала (аз по едно време също бях много сигурен, около месец изкара тая ми сигурност);
        Успех.
        Край на цитата!

        цитата"Оххх, тая работа без бира няма да стане:
        1. Капачката нищо не регулира, тя е баланс, който предпазва системата от разрушаване (нарушаване на целостта на връзките и елементите на охладителната система) при аварийни режими (ако не се лъжа, според 'книгата' клапана на капачката отваря в границите 1.2 - 1.5 атмносфери). Какво регулират бушоните в една електрическа верига, ако е келява и ти гори бушона, какво ще ти помогне неговата смяна, какво точно ще изрегулираш с него? Как се регулира налягането е много дълга тема, предлагам да се случи поне на бира или друга напитка през некой мрачен следобед.
        1.5. При сработване на клапана на капачката се нормализира налягането, докато причината, която е довела до по-високото налягане не предизвика отново покачване на налягането и тогава пак изпуска, и пак, и пак и така докато загуби достатъчно топлоносител, за да може двигателя откровено да прегрее.
        1.6. Така е, системата е херметична, 'изпуска относително рядко', има ли случай, в който капачката изпуска и това е 'нормално', ако има ще ми е много интересно да науча какви са обстоятелствата около тая работа, кога става това, редовно ли е, не е ли?
        2. Нялягането в системата няма абсолютно никакво отношение към момента на отваряне на термостата. Ако не е така ще ми е много интересно да науча, как това става.
        3. Капачката не е 'проблем' на системата, тя не е активен елемент от ситемата, при нормалната работа на двигателя, т.е. изправна система, капачката играе роля единствено и само на най-обикновена тапа и нищо повече. Капачката става проблем, единствено когато баланса и (предпания клапан) сработва при по-ниско налягане в системата от това на нормалната безаварийна работа, тогава се губи системно топлоносител, което е твърде различно от това от което се оплаква човека - най-малко точно обратното.
        Ако капачката има нещо общо, имам една чистак нова в жабката, казвате къде и я закарвам веднага, Враца - Враца, няма и 100 км, завиваме я и . . . . . колата се оправя, стискаме ръцете и гуд бай, или завиваме я и . . . . пак старата работа и тогава к'во предлагате?

        За протокола: с никого не се заяждам, нито се опитвам да убеждавам когото и да било, в каквото и да било, всеки е свободен да си мисли каквото си иска и е свободен да постъпва както намери за добре. Единственото, което ме 'впряга' е 'съвети', 'размисли' и 'предположения' след които някой може да си спраска автомобила. Ама к'во се впрягам нали не става въпрос за моя авомобил.

        Успех на колегата с проблема, дано го реши, вече сигурно е зверски объркан, а и призрака на 'капачката' го преследва нощем, както и да е. Успех.Край на цитата!
        Цитата"Помпата създава напор (хидродинамично налягане), който способства циркулацията на охладителната течност в системата, това 'налягане' служи за преодоляване на хидравличните съпротивления по тракта (каналите) от флуида (охладителната течност). Хидростатичното налягане се създава от стълба течност над дадена точка и . . . . в нашия случай (охладителната система на дъртия пасат, през цялото време ние говорим за него, това не бива да се забравя) от натиска на парата върху 'водното огледало'. (с което искам да кажа, че помпата общо няма с отварянето на термостата, бъркаш наляганията, преди 11 години един покоен доцент по Ядрени Енергийни Реактори, върна един колага за подобно твърдение с думите: 'Еееее, не, Вие вече започвате да прекалявате') .

        Охладителната ситема на пасата от термодинамична гледна точка представлява равновесна двуфазна система със свободно ниво. Сходството на тази система с тази на 'първи контур' на нашите ядрени реактори в Козлодуй е страхотно, единствената съществена разлика е, че в охладителната система на пасата няма средства за първоначално създаване на налягане в контура (нещо с което системата да достигне работни параметри преди да е започнал да функционира двигателя, имам предвид налягане).

        Та да се върнем на описанието на охладителната система на пасата (равновесна двуфазна система със свободно ниво), в тази система има една геометрична граница, това е 'водното огледало', която представлява и фазова граница на системата (отгоре са пари, а отдолу е течност), ако разглеждаме системата в иделания случай, системата е еднородна, т.е. в нея има само едно вешество, няма примеси и некондензиращи газове, то тя може да се опише посредством точно четири термодинамични състояния на веществото в нея. Течност, прегрята пара (пари над течността), вода и пара в състояние на насищане (кондензиращи пари и изпаряваща се течност), математически модела се описва с няколко диференциални уравнения на термодинамичното състояние и масовия пренос. Системата съм решавал числено с екстраполационни методи (Fowler), които са много чувствителни и при по-голямо въздействие (дебаланс) метода губи сходимост и резултатите са лайно, но както и да е.

        Та нашата реална система е още по-сложна и се описва още по-сложно, защото не е еднородна, има примеси, неконденциращи газове, които променят своята разтворимост в зависимост от температурата и т.н.

        Сега относно температурата на отваряне на термостата и налягането на средата (течността, в която е потопен), хубаво е да се има предвид, че смущение в налягането се разпространява със скоростта на звука за съответната среда, което означава, че съобразо геометричните размери на охладителната система, разпространението на 'налягането' е практически мигновено. Та налягането (хидростатичното) от всички страни на термостата (неговите парчоляци и клапи) е еднакво, което означава, че то не може да окаже никакво влияние върху 'отварянето' и 'затварянето' или въобще върху работата на термостата. Това, което единствено (и слава богу) оказва влияние е температурата на средата, която чрез топлообмен променя параметрите на веществото в херметичната 'ампула' на термостата, което извършва известна механична работа (разширявайки се).
        Не съм бил свидетел на твоите наблюдения, но според тях излиза, че това което наричаме термостат е всъщност термопресостат и отварянето му се определя по сложна номограма според налягането и температурата на течността, в която е потопен.

        Това, което съм написал горе, е поглед към споделеният опит от разни умни люде по книгите и малко личен опит от създаване на real time 'сметачка' за описание 'двуфазни равновесни системи със свободно ниво', толкоз, останалото на бира.

        Бира трябва, останалото е ветер.
        Успех.Край на цитата!
        П.П.Риване -Давай да сменяме гарнитура или глава и да мирясаме.Аз ще карам докато са поразвали още!
        Последно редактирано от pavle; 27-01-15, 14:39.
        имах и Toyota Rav 4 2006g.
        Mitsubishi Lancer 2008g.
        Honda CR-V 1998г.
        Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

        Коментар


        • #64
          От: Повишено налягане в охладителната система

          Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение
          Съгласен , само със забележката, че изобщо нямам въздух за обезвъздушаване
          Това е странно щото обикновено като излезе нещо, трябва друго да го запълни инак става вакум и маркучите ще се бръчкат вместо да се надуят. Не знам доколко може да се приеме че загубеното количество се изсмуква веднага от разширителния съд. Това ще стане ясно когато разберем как работи паровъздушния клапан в обратна посока, тоест винаги ли е отворен в обратна посока да смуче от съда и изобщо кога засмуква обратно освен когато изстине антифриза и падне налягането в системата.

          Павка, нищо не разбрах, бате, къде са твоите мисли и къде на хидроинженера. Не си сложил кавички. Иначе, има една маааааалка разлика между видовете охлаждащи системи и тя е че доста от тях нямат капачка на радиатора ами такава на разширителния съд и там като избие клапана хвърля антифриза навън, тоест разширителния съд е с налягането на системата и съответно нужното се дръпва от дъното на съда където има още един маркуч. При нас разширителния съд няма налягането на системата и съответно и долен маркуч.
          Последно редактирано от HONDAEXPLORER; 27-01-15, 14:00.
          "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

          Коментар


          • #65
            От: Повишено налягане в охладителната система

            Цитата"Вече са сменени три маркуча.Колата е в оторизиран сервиз и казват ,че не е от главата.Свързах се с колега със същия проблем при него са отваряли мотора в оторизиран сервиз - глава,гарнитура... и като тръгнал пак същия проблем!
            Пробил е много малка дупчица в капачката на разширителния съд и така вече е минал 50000км. без проблеми.Вярно е,че това не е много правилно,но като няма друга алтернатива...Ето още едно решение!!!Край на цитата!
            п.п.Не казвам,че не е крива глава,гарнитура,спукана глава и т.н.
            Последно редактирано от pavle; 27-01-15, 14:40.
            имах и Toyota Rav 4 2006g.
            Mitsubishi Lancer 2008g.
            Honda CR-V 1998г.
            Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

            Коментар


            • #66
              От: Повишено налягане в охладителната система

              Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
              Павка, нищо не разбрах, бате, къде са твоите мисли и къде на хидроинженера. Не си сложил кавички. Иначе, има една маааааалка разлика между видовете охлаждащи системи и тя е че доста от тях нямат капачка на радиатора ами такава на разширителния съд и там като избие клапана хвърля антифриза навън, тоест разширителния съд е с налягането на системата и съответно нужното се дръпва от дъното на съда където има още един маркуч. При нас разширителния съд няма налягането на системата и съответно и долен маркуч.
              Вярно е-само горния ред е мой,че е от друго място.Другото е на хидроинженера.Е,вярно не е като нашата система,ама той сериозно говори за гарнитура-сега да не пиша още,аз знаеш ли какво ще направя-ще си развъртя малко капачката на компенсаторния съд.Ей така да видя дали пак ще вдига налягането,коте е студено де.За моя случай говоря и ша звънна на Риван да направи същото да видим какъв ще е резултата.
              Някъде около Истината виждам нещата така-Дори сега да отворя глава и гарнитура,пък и Ривам няма никаква гаранция,че ще може да се схване проблема.Аз бих я карал докато се поразвие проблема още малко и тогава да се види е се знае какво е.п.п.Иначе ми е приятно да дискутираме и вадим доводи и предложения-просто ми е интересно ,а и научавам повече
              имах и Toyota Rav 4 2006g.
              Mitsubishi Lancer 2008g.
              Honda CR-V 1998г.
              Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

              Коментар


              • #67
                От: Повишено налягане в охладителната система

                Вижте и какво намерих!Ами сега?Цитат"Няма нито пукната глава , нито термостати , обезвъздушаване или радиатори , просто тези двигатели обичат да си вдигат главата ( с времето болтовете отпускат ) , за да се направи като хората е хубаво да се смени гарнитурата с качествена и да се затвори яко с хубави болтове , но нищо не пречи да пробваш и само с болтовете . Край на цитата"
                имах и Toyota Rav 4 2006g.
                Mitsubishi Lancer 2008g.
                Honda CR-V 1998г.
                Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                Коментар


                • #68
                  От: Повишено налягане в охладителната система

                  Мани, спри ги тия цитати от външни източници, че наистина ше омажем маслото с антифриза. Ако вярно това което си написал, че някой е решил проблема с пробиване на капачката на разширителния съд означава че:
                  1. Или е била запушена по някакъв странен начин отворената връзка на вътрешността на съда с атмосферата
                  2. Или дебита на вентилационните отвори вече е станал недостатъчен за да освобождава парите, тоест те са станали в повечко.

                  Аз продължавам да си мисля че проблемът идва в капачката на радиатора, която явно ако е със съмнително качество работи когато и както си иска. Колегата Риван пише че известно време след смяната с нова нещата са се оправили. Да не би да има някакво замърсяване на антифриза което да прецаква капачките.
                  Последно редактирано от HONDAEXPLORER; 27-01-15, 15:20.
                  "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                  Коментар


                  • #69
                    От: Повишено налягане в охладителната система

                    Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                    Това е странно щото обикновено като излезе нещо, трябва друго да го запълни инак става вакум и маркучите ще се бръчкат вместо да се надуят. Не знам доколко може да се приеме че загубеното количество се изсмуква веднага от разширителния съд. Това ще стане ясно когато разберем как работи паровъздушния клапан в обратна посока, тоест винаги ли е отворен в обратна посока да смуче от съда и изобщо кога засмуква обратно освен когато изстине антифриза и падне налягането в системата.
                    Разгледай капачката, елементарно е, при повишаване на налягането малкото клапаче прилепва към клапана с пружината и е затворено.Като се повиши достатъчно налягането свива пружината и изпуска налягането в разш. казанче.Когато антифризът се охлади, свива се и се отваря малкото клапанче, като засмуква течност от разш. казанче.Какво е неясното тук?
                    Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                    Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                    Коментар


                    • #70
                      От: Повишено налягане в охладителната система

                      Първоначално публикуван от pavle Преглед на мнение
                      аз знаеш ли какво ще направя-ще си развъртя малко капачката на компенсаторния съд.Ей така да видя дали пак ще вдига налягането,коте е студено де.За моя случай говоря и ша звънна на Риван да направи същото да видим какъв ще е резултата.
                      Така карам от два дни - ефект никакъв
                      Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                      Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                      Коментар


                      • #71
                        От: Повишено налягане в охладителната система

                        Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                        Да не би да има някакво замърсяване на антифриза което да прецаква капачките.
                        Няма, както писах всичко е шест.Според мен и двете капачки, старата-оригиналната и новата си работят добре.И при натискане на пружината на клапана усилието е почти еднакво
                        Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                        Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                        Коментар


                        • #72
                          От: Повишено налягане в охладителната система

                          Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение
                          Разгледай капачката, елементарно е, при повишаване на налягането малкото клапаче прилепва към клапана с пружината и е затворено.Като се повиши достатъчно налягането свива пружината и изпуска налягането в разш. казанче.Когато антифризът се охлади, свива се и се отваря малкото клапанче, като засмуква течност от разш. казанче.Какво е неясното тук?
                          Ми значи сам си си отговорил, след като антифризът се връща тоест компенсира от казанчето само при изстиване на същия, то излиза че тоя дето си изгубил от течове по време на движение е заместен с въздуха за който ти говоря че предизвиква обезвъздушаване. Иначе ще има сбръчкани маркучи.
                          "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                          Коментар


                          • #73
                            От: Повишено налягане в охладителната система

                            Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                            Ми значи сам си си отговорил, след като антифризът се връща тоест компенсира от казанчето само при изстиване на същия, то излиза че тоя дето си изгубил от течове по време на движение е заместен с въздуха за който ти говоря че предизвиква обезвъздушаване. Иначе ще има сбръчкани маркучи.
                            Значе представи си следното:студен двг., палиш, темп. се повишава, налягането също.Клапанът отваря и част от течността преминава в разш. казанче, а друга част изтича през маркучите извън системата.гасиш, двг. изстива и антифриза се свива. Обратното клапанче се отваря и част от антифриза се връща от разш. казанче в системата.В разш. казанче е течността без това количество, което е изтекло през маркучите на местата, където сълзи.Течността в разш. казанче намалява.
                            За какъв въздух говориш, не мога да разбера?

                            "въздуха за който ти говоря че предизвиква обезвъздушаване" ???
                            Honda CRV-1998 г. 128 к.с. продадена
                            Honda CRV- 2004 г. 150 к.с. бензин

                            Коментар


                            • #74
                              От: Повишено налягане в охладителната система

                              Първоначално публикуван от rivan Преглед на мнение


                              така системата ще работи без да е налице задължителното налягане от 1,1 кг/см^2 което пък от своя страна ще свали температурата на кипене на охл. течност и е напълно възможно гарнитурата наистина да пробие, а ако не то като страничен ефект да се появят мехурчета в охл. система, в резултат на завиране на течността.Този ефект съм наблюдавал едно време на москвича, къдети охл. система е аналогична - при омекнала пружина на капачката(клапана)двг. загрява и изхвърля течността, само доливам антифриз и сменям капачката и си работи дълги години нормално.


                              При една нормално работеща система без натоварвания на двигателя това няма как да стане, да заври водата само щото не е под налягане, може температурата на завиране да е по ниска но не е достъчно ниска, ако трябва да сме подробни може да вземем и атмосферното налягане на определена надморкса височина, демек на плажа на морето ще заври на по високи градуси от колкото на Пампорово С часове да я оставиш да бачка на място няма да заври още повече сега зимата в студа Карал съм години без капачка на ланчата и никога не е завирала
                              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                              Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                              Коментар


                              • #75
                                От: Повишено налягане в охладителната система

                                Четох, четох, ама така и не разбрах налягането мерено ли е или само пипано?

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X