Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проверка на ъгъла на запалване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Проверка на ъгъла на запалване?

    Абе съвсем обикновени диоди от запалка.
    CRV 1998г 128кс

    Коментар


    • #47
      От: Проверка на ъгъла на запалване?

      Въпроса ми беше дали има палец. Явно има. Датчика на Хол e е просто датчик. Той сам по себе си не може да управлява бобината. В обикновен автомобил управлява комутатора, който пък от своя страна управлява бобината. В твоя случай, ако компютъра се бърка в запалването, датчика праща сигнал на компютъра, компютъра пресмята какво да е закъснението на тоя сигнал, и казва на комутатора да каже на бобината да каже на свещите да пуснат искра. Тоест, сравнено с обикновено делко с вакумен и центробежен регулатор, връзката между датчика на Хол и комутатора е прекъсната и минава през компютъра, който преценява с какво закъснение да подаде искра спрамо получения от датчика сигнал. Съответно са махнати всякакви вакуумни и механични истории и е оставен само палеца.
      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

      Коментар


      • #48
        От: Проверка на ъгъла на запалване?

        Първоначално публикуван от angel71 Преглед на мнение
        Абе съвсем обикновени диоди от запалка.
        Значи са си на 3 волта и нещо, не се подвеждай по батериите. Дълго е за обяснение, но и няма значение в случая. Вързвай по 3 последователно през 20тина или всеки за себе си с по 50тина ома.
        ------

        Спарки, отварял съм подобна дивотия на Мазда и на Мицубиши (и на Витара от по-новите, ама те са си мицубишени също), вътре си има 2та датчика, за всеки цилиндър и за гмт на първи. от там всичко се изсипва в в компа, а той си прави сметките кога да подаде сигнал. Който съответно се връща пак обратно и през краен ключ цъка бобината (която пак си е в делкото), нататък ясно.
        На Хонда са малце по-различни на външен вид и не ми се е налагало да ги разчарковам, но няма да се изненадам ако е на същия принцип.
        Тоест, съвсем правилно си го схванал. Аз лично не ги обичам тия системи (не питай що, след като с подобни дивотии си вадя хляба все пак ), Предпочитам си простичката комбинация от датчик на Хол и вакуум, ама кой ме пита ...
        -------

        Така и така съм го ударил на романи, набързо няколко обяснения за всички, които ще се заиграят с центровките, без да си направят труда да почетат тук-там
        Някъде по-напред по темата се споменаваше нещо за мостче за центровка. И това си важен момент! Ако не е включено, ти си връткаш делкото, компа си го наглася обратно според другите датчици (примерно, детонационния и ламбдата) и става ... абе мазало
        За целта на всички коли, които са с регулировка на ъгъла на запалване от ECU (няма вакуум, няма центробежен регулатор) и на които датчика е в делкото и може да се мести, независимо дали бобината е вътре в делкото или е отделна (Витара 16V примерно) ИМАТ някъде по буксите място, на което се слага мостче, за да знае компа, че в момента някой се мъчи с тая пуста центровка и да спре да се меси.
        От там нататък, от производител има данни какъв е статичния аванс (тоест, без компа да се бърка прекалено) и на какви обороти се мери. Примерно -5 градуса. Наглася се (стига да е на бензин, разбира се и да няма тунингови изпълнения по мотора) на нужните градуси, мостчето вън и всички са щастливи.

        Ако се заиграете повече, ще забележите, че с повишаване на оборотите, с все сложеното на правилното място мостче, аванса лека-полека се измества напред. Това се прави с цел, все пак да се запази работоспособност на двигателя, така че ако пише центровка на статичен аванс да се прави на 800 оборота, се прави на 800 а не на 1200 примерно!

        За майтапа можете да пробвате, след като си направите центровката по правилния начин, да махнете мостчето и да проверите отново. В зависимост от колата, може и да остане почти същата, а може и да избяга няколко градуса (май до към 12-14 на празен ход, не ми се рови). Тия с вградените в делкото бобини, обикновено се изместват доста. Сега си представете, че сте направили центровката без въпросното мостче на споменатите 5 (това е съвсем примерно!) градуса. Сами се сещате, че всъщност сте излъгали компа много и той се вижда в чудо как да се оправи...

        На коли с читав датчик на хол, по принцип номера минава и без стробоскоп, с най-обикновен стрелкови уред, но понеже всичко се върти малко наобратно, понякога е изнерящо
        Успех на всички!
        Последно редактирано от tef4o; 23-11-12, 19:52.
        О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

        Коментар


        • #49
          От: Проверка на ъгъла на запалване?

          Ясно. Еквивалент на BMW-то, което споменах, само че с набутана в делкото бобина. Пак междинен вариант спрямо едновремешните с вакуум и центробежен регулатор, и днешните, изобщо без делко и с бобина на всеки цилиндър.

          Само дето все още продължавам да не вдявам за чий им е да се върти делкото, след като компа знае с абсолютна точност кой вал къде е във всеки един момент. Вероятно просто са имали едни части в склада, дето е трабвало да похарчат. Аз друго обяснение за себе си нямам.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            От: Проверка на ъгъла на запалване?

            Паралелно мисля ще е по-добре.Това ли остава схемата последно или трябва да отпаднат други елементи?Натиснете снимката за да я уголемите

Име:DSC02564.jpg
Прегледи:1
Размер:119.7 КБ
ID:5427952
            CRV 1998г 128кс

            Коментар


            • #51
              От: Проверка на ъгъла на запалване?

              Първоначално публикуван от angel71 Преглед на мнение
              Паралелно мисля ще е по-добре.Това ли остава схемата последно или трябва да отпаднат други елементи?
              Що се отнася до светододната група - да. Даже после може да пробваш да оставиш само 1 свеодиод, моя е така и се вижда, ако няма силно слънце. Е, вижда се, когато светодиода е на не повече от сантиметър от шайбата
              За останалата част ... де да знам. Вероятно ще бачка, но колко точно - не мога да кажа, пък съм твърде сънен да смятам.
              Добър съвет, колкото светодиода решиш да оставиш, ги хвани на нещо (примерно парче тел 1.2-1.5мм и дължина около 50 см). Хем ще можеш да го навираш навсякъде без риск да ти хване ръката, хем, ако все пак уцелиш някоя перка или ремък, пораженията няма да са големи, най-много да скъса някоя жица.
              ----------

              Спарки, предполагам, че палеца е за да остане 1 бобина ... знам ли. На Мицака на жената примерно двигателя е практически същия като на предишния ми Мицубиш, но точно делкото е разкарано, датчиците са си пръснати по валовете а бобините - по цилиндрите. Тоест, като на всички останали. Тъпото е, че на стария не ми беше проблем да си мръдна центровката 2-3 градуса напред за газ, а на тоя сега му правя отделна карта за запалването...
              О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

              Коментар


              • #52
                От: Проверка на ъгъла на запалване?

                За да се вижда по-добре белега може предварително да го отбележите с бяла боя. Става и с тебешир.

                Коментар


                • #53
                  От: Проверка на ъгъла на запалване?

                  [QUOTE=tef4o;2005243]Що се отнася до светододната група - да. Даже после може да пробваш да оставиш само 1 свеодиод, моя е така и се вижда, ако няма силно слънце. Е, вижда се, когато светодиода е на не повече от сантиметър от шайбата
                  За останалата част ... де да знам. Вероятно ще бачка, но колко точно - не мога да кажа, пък съм твърде сънен да смятам.
                  Добър съвет, колкото светодиода решиш да оставиш, ги хвани на нещо (примерно парче тел 1.2-1.5мм и дължина около 50 см). Хем ще можеш да го навираш навсякъде без риск да ти хване ръката, хем, ако все пак уцелиш някоя перка или ремък, пораженията няма да са големи, най-много да скъса някоя жица.
                  ----------

                  Да ,да ,ама не.Не работи ,добавих 3 R 52oma на 3 -те успоредни диода.Майче нещо остана излишно в цялата схема?Изобщо никой не примигва дори.
                  CRV 1998г 128кс

                  Коментар

                  Активност за темата

                  Свий

                  В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                  Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                  Зареждам...
                  X