Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проверка на ъгъла на запалване?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Проверка на ъгъла на запалване?

    Пиши като стигнеш до вярната рецепта. Тоя коаксиален кабел ква роля играе, не може ли с обикновено кабелче ами се мъчиш с тоя неудобен за работа "проводник"?
    Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
    Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
    Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
    Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

    Коментар


    • #32
      От: Проверка на ъгъла на запалване?

      Коаксиалния кабел играе ролята на антена.Ще задам един може би глупав въпрос:края му (свободния) трябва ли да е свързан или е свободен(оплетката и сърцевината)?
      CRV 1998г 128кс

      Коментар


      • #33
        От: Проверка на ъгъла на запалване?

        Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
        Тоя коаксиален кабел ква роля играе, не може ли с обикновено кабелче ами се мъчиш с тоя неудобен за работа "проводник"?
        Не може. Започва да мига още като отвориш капака, на който цилиндър си реши, по някаолко пъти. Затова е коаксиален, и затова оплетката му е замасена. И далеч не е неудобен за работа, дори напротив, стига да е правилния, например мрежов, а не някое дърво дето не се огъва грам.

        Края откъм кабела на свещта - оплетката е изолирана, а жилото намотано около кабела на свещта. В другия край - оплетката е свързана с маса (минус).
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #34
          От: Проверка на ъгъла на запалване?

          Благодаря Спарки сега по ми се изясни ще изчакам на готово колегата да каже кои е правилния вариант за всичко и може да си препоя едно Абе, като стана въпрос за тея стробоскопи, сега не се ли продават такива, лично не съм виждал никъде. Аз имам един стар руски, но тои за да бачка иска + да е закачен на + за делкото инак почти не светкак както трябва, но закачен там светка достатъчно силно. Аз с тоя руския маи нямам как да видя на хондата, щото пък за него е нужно кабела от свеща да се надяне на неговата лула, а тя да се надяне на свеща което няма как да се случи, още повече плсчето пък трябва да е към плюса на бубината, но при нас бубината е в делкото..... не става с него а ? Баси можеше просто да питам става ли с руския стробоскоп да прегледам хондата
          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

          Коментар


          • #35
            От: Проверка на ъгъла на запалване?

            Първоначално публикуван от zero Преглед на мнение
            но при нас бубината е в делкото...
            Я пак???
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #36
              От: Проверка на ъгъла на запалване?

              хахах, чакаи да видя ама там е
              Спарки, само ме хвърляш в размисли, вътре си е бубината в самото делко, барабар с комутатора ся се чудиш колко ли е голямо тва делко Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Untitled.jpg
Прегледи:1
Размер:128.5 КБ
ID:5427889
              Последно редактирано от zero; 23-11-12, 10:44.
              Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
              Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
              Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
              Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

              Коментар


              • #37
                От: Проверка на ъгъла на запалване?

                Ми, то бобината не е нужно да е кой-знае колко голяма. Щракни една снимка на делкото при удобен случай. Такова чудо на живо не съм виждал.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  От: Проверка на ъгъла на запалване?

                  Не съм при колата , ама е сега ще ти изровя едно от някъде....... Готово, е там в ляво обратно на нормалните коли
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:6301321o.jpg
Прегледи:1
Размер:106.2 КБ
ID:5427890
                  Последно редактирано от zero; 23-11-12, 11:02.
                  Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                  Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                  Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                  Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                  Коментар


                  • #39
                    От: Проверка на ъгъла на запалване?

                    А сигурен ли си че това въобще е делко? В смисъл че има високоволтов разпределител вътре, или е просто датчик за положение на разпределителен вал + 2 двойни (или 4 единични) бобини, управлявани от компютъра? Тоест, сигурно е че бобините се управляват от компютъра, ама има ли разпределител СЛЕД тях? Щото ако няма, нямаш никакво делко, ами схемата си е съвсем класическа, като разликата с най-новите двигатели е че бобините са изнесени върху всяка свещ, вместо да имаш по половин метър високоволтов кабел до всяка свещ. Щом компа иска закъсяване като въртиш "делкото", то значи той си има поне два датчика, чието показание да сравнява. Тоест, въртенето на "делкото" е само калибровка, която в други системи става чисто софтуерно, и аз не мога да се сетя нито един повод да се направи така, както е направено, освен че на мястото на делкото върху стар двигателен корпус се слага една хуьовина и не преправяш нищо друго.

                    Система, в която делкото е само разпределител и не върши нищо друго, съм виждал върху доволно дърт двигател на BMW. Няма вакууми, няма плочка, няма комутатор, няма дявол. Само един палец, дето разпределя. Бобината се ръководи изцяло от компа, но пак си е външна. Компа за запалването там е отделен, между другото. Ама то в ония времена не им стигаше акъла на комповете за повече.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      От: Проверка на ъгъла на запалване?

                      Ами не е само разпределител. (ако под разпределител имаш предвид компа да казва кода да се подаде искра а там в делкото палеца само да я разпраща) Значи освен комутатора и бубината вътре, има и датчик на хол, а на самата ос има нанизадо едно като пръстен като в единия му краи има едно по издигнато място което явно е с магнит вътре, то минава много близо до "четеца" на датчика на хол. Така че не компа казва кога да се подаде искрата, може би тои внася няква корекция при нужда, но определящо е датчика на хол. Или ако трябва да го кажа просто, вместо чукче и наковалня има датчик на хол, вместо разни вакуми и центробежни регулатори тая работа я върши компа. Те това е, затова не виждам как с руския стробоскоп мога да прегледам запалването.
                      Малко извън темата, тази сутрин замерих съпротивлението на кабелите ми, уреда на 20к и всички кабели показват съпротивление от порядъка на 8 до 15 килоома, тва ще рече ли че са здрави?
                      п.п. Аз лично не съм го разглобявал делкото, сменял съм само плеца и капачката тоест до там с разглабянето, нещата които обясних по горе са въз основа на това което виждам като картинки в книжката и консултацията с един мастор хондаджия които ми поразказа какво има в делкото, може някои неща да не съм запомнил и да не съм предал правилно но общо взето принципа му е такъв.
                      Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                      Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                      Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                      Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                      Коментар


                      • #41
                        От: Проверка на ъгъла на запалване?

                        Та така.Оголих коаксиалния кабел(поомекна и се правят повече навивки) и смених R1 510 ома и C1 22nF.Файда никаква.Пак си святка едвам едвам.Други идеи или да го зарязвам?Да търся по-тънък коаксеал?
                        CRV 1998г 128кс

                        Коментар


                        • #42
                          От: Проверка на ъгъла на запалване?

                          Абре кви диоди ползваш? тряя с аот тея дето много светят, имам едно прожекторче малко китаиско диодчето е много миниатюрно едва се види, ама свети като оксижен. Я пробваи с някви много ярки диоди? Аз намерих една тема един колега го е направил със светкавица от фотоапарат сапунерка китаиски, чакам да ми отговори на ЛС да каже каква е хватката, с нея нема да има грешка и на сред плажа по обед ако решиш да си светкаш шаибата
                          Правило № 1- Нещо което работи не се пипа!!!
                          Правило № 2- На майстори и наркОмани вяра да нямаш!!!
                          Правило № 3- Винаги спазвай правило № 1
                          Honda cr-v 98 & Toyoa Yaris Verso AT

                          Коментар


                          • #43
                            От: Проверка на ъгъла на запалване?

                            Спарки, бобината си е в делкото и си има палец. На много Сузукита, Хонди и Мицубишита е така.

                            За светодиодите - какви килооми бе хора. Свтодиода свети няколко микросекунди на няколко десетки милисекунди! Съответно, за да се види нещо, тока през диодите трябва да е в пъти по-голям от номиналния, които за маломощните е около 20 милиампера. Смятайте ги за 200-300милиампера, тогава вече започва да се вижда. Може повече, но май няма смисъл. Тоест, 14V-9V (2 светодиода последователно по 3 V на парче грубо)=5V
                            5V/0.25А = 20 ома. това е съвсем грубо, но е близо до истината. Това, ако се ползуват по 3 последователно. Иначе, ако са в паралел, на всеки ще трябва да се лови (14-3)/0.25=44, тоест, 39 то 47 ома
                            Другия вариант е да се закачи 1W светодиод (ама струва повечко стотинки) и да се жулне на нещо от сорта на 2-3 ампера импулсно - прави бял ден

                            ВНИМАНИЕ! Всички сметки са за ИМПУЛСЕН режим на работа, какъвто поначало е стробоскопния! А светодиода е светнал за постоянно с такова претоварване, а се е взривил! Споменавам го, защото посочената схема работи на черна магия и шанса да светне когато си ика за колкото си иска е съвсем реален. За сигурнност се използуват .... малко по-други схеми, с гарантирана (може и да не е постоянна) дължина на импулса. Или стробоскопни лампи.

                            Времето за светене също се смята лесно. при 1200оборота, един оборот на вала става за 1200/60= 20 оборота в секунда, следователно 1 оборот = 1/20 = 0.05секунди=50милисекунди. времето за 1 градус съответно е50/360=0.18 милисекунди. Тоест, за да не ви лъже стробоскопа, трябва да свети не повече от , примерно, 0.1 милисекунда (100 микросекунди).
                            Центровките обикновено се правят на около 800 оборота, тоест, може да си затворим очите и на 150 микросекунди, особено ако не се търси много прецизна работа. Но не повече! Иначе започва да се виждат чертичките леко размазано и минаваме на гадателство, а за него може и без стробоскоп
                            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                            Коментар


                            • #44
                              От: Проверка на ъгъла на запалване?

                              Диодите са по 4,5V.Значи да оставя два и то последователно ли?
                              CRV 1998г 128кс

                              Коментар


                              • #45
                                От: Проверка на ъгъла на запалване?

                                Първоначално публикуван от angel71 Преглед на мнение
                                Диодите са по 4,5V.Значи да оставя два и то последователно ли?
                                Интересно ... не са ми попадали диоди с пад 4.5V. Сигурен ли си, че са само диоди и няма още нещо в корпуса? Щото ако има, може и да не светнат по-силно, независимо какво правиш. По спомен белите са нещо от сорта 3 - 3.5 волта, според тока, червените бяха по-малко ... не помня точно колко.

                                Иначе - честно казано, на мен по ми допада идеята да са навързани паралелно, всеки с тделен резистор. Вярно, харчи повече ток, по-обемисто е, но пък в случая нищо от това не е важно. за сметка на това е в пъти по-сигурно. По простата причина, че падовете върху отделните светодиоди, освен ако не са изрично подбирани, рядко е съвсем еднакъв. От там, един от всичките остава по-натоварен и гори, а като изгори изгасват (или започват да примигват произволно) всички свързани последователно с него. Още повече важи при зверските претоварвания, на които са подложени в "стробоскопен" режим.
                                Та, както искаш, но ако ти се занимва, смятай ги всеки за себе си, в паралел. за 4.5 волта (ако наистина са толкова, че нещо ме гложди), по около 50 ома на диод ориентировъчно. Може и по 30, нагоре няма смисъл.
                                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X