Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос по ходовата част

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Въпрос по ходовата част

    Първоначално публикуван от ixeos Преглед на мнение
    Няма нищо странно. Когато една кола тропа на сухо, а при мокро е тиха, означава, че някои гумени тампони са се втърдили от времето до степен, при която видимо са здрави, а са твърди като камъни. Водата един вид ги лубрицира и затова не тропат. Аз бих опитал най-напред с тампони на стабилизиращата предна щанга. Едно, че са евтини, второ се сменят супер лесно, за няма и 5 минути. Можеш да смениш и биалетките (накрайниците на стабилизиращата щанга). В Косер преди 2 години ги купих по 27 лв за брой. Някакви белгийски, май Сибем се казваха. Досега са изкарали 63000 км. Неща като карета и полуоски сменяй последно - на пазара е пълно с боклучави карета, особено ако имаш ABS, може и да се филмираш . На ЦРВ първа генерация най-често се сменят:

    1. Тампони на задни носачи на 30-90 хиляди според зависи. Цена 70 лева Бултрако за брой.
    2. Тампони на стабилизираща щанга на 5-6 години. Цена под 20 лева за брой Бултрако.
    3. Биалетки на 40-50 хиляди. Цена 27-35 лева. Има ги масово. За предни препоръчвам от Косер белгийските, задни от Делфи.

    Неща като амортисьори, съединител, рейка изкарват учудващо дълго ако предният собственик не е бил брутално типче.
    Много мерси, че си написал цените на частите. А за труд колко горе-долу ще ми вземат за тампони на носачите, тампони на стабилизиращата щанга, предни и задни биалетки?

    Коментар


    • #17
      От: Въпрос по ходовата част

      Колеги, как може да се разпознае чукане на амортисьор? Имам едно хлопане отпред в ляво което сякаш се появи откакто застудя.Усеща се като се кара по вълнообразен път, тоест като има по-големи амплитуди по вертикала. Наскоро сменях горни шарнири, некви турски Теchnorot, тогава ми казаха че за биалетките са ок, тампоните на стабилизиращата щанга и те, а долните шарнири са тръгнали но имали още хляб. Мога ли да направя някакъв тест с колата за да елиминирам възможни причини?
      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

      Коментар


      • #18
        От: Въпрос по ходовата част

        Здравейте колеги, днес минах преглед няма да ви казвам колко траят новите прегледи/ и колко струват/- 20мин. под непрекъснато снимане с камера, проверка на изгорели газове, вредни емисии / изтичания на газ при двигателния отсег. После вдигане на колата и подробен преглед на ходова част. Накрая за десерт светлини, аптечки и подобни. Както и да та при прегледа на ходовата част колегата повдигна нагоре надолу дясното предно колело и се долови леко чукане луфт в горната част , което прецени и според мен логично, че е от горния тампон там където е захванат амортисьора за купето. Въпросът ми е следния аз усещам въпросното чукане особено при по големи вертикални амплитуди, но от противоположната лява страна. Възможно ли е чукането да се предава по купето и та го усещам от противоположната страна, а не от тази със съмнителния тампон?
        "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

        Коментар


        • #19
          От: Въпрос по ходовата част

          Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
          Здравейте колеги, днес минах преглед няма да ви казвам колко траят новите прегледи/ и колко струват/- 20мин. под непрекъснато снимане с камера, проверка на изгорели газове, вредни емисии / изтичания на газ при двигателния отсег. После вдигане на колата и подробен преглед на ходова част. Накрая за десерт светлини, аптечки и подобни. Както и да та при прегледа на ходовата част колегата повдигна нагоре надолу дясното предно колело и се долови леко чукане луфт в горната част , което прецени и според мен логично, че е от горния тампон там където е захванат амортисьора за купето. Въпросът ми е следния аз усещам въпросното чукане особено при по големи вертикални амплитуди, но от противоположната лява страна. Възможно ли е чукането да се предава по купето и та го усещам от противоположната страна, а не от тази със съмнителния тампон?
          Няма еднозначен отговор на въпроса ти, и Да! и Не!Автомобила е една динамична система от възли и агрегати,но бих си позволил да те посъетвам за всеки случай,след като си изчел всичко в тази тема,пак я вдигни и виж всички описани тук болежки от лявата страна,онези от техническия преглед не разбират от всякакви коли,възможно е от лявата ти страна да имаш много по разбит "възел" писано е по горе отколкото уловеното от дясно.Сигурен съм,че тези специалисти даже са ти качили колата на валяци само на предните колела или знаеха,че автомобила е постоянно зацепен.Любопитно ми е?
          имах и Toyota Rav 4 2006g.
          Mitsubishi Lancer 2008g.
          Honda CR-V 1998г.
          Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

          Коментар


          • #20
            От: Въпрос по ходовата част

            Pavle е отговорил изчерпателно.
            Аз имам един въпрос.
            Как повдигнаха колелото - със щанга под него, или на ръка, т.е. с 2 ръце, едната отгоре, другата отдолу?
            Тропането може да е, освен от амортисьора, и от долният шарнир.

            Между другото, коя генерация беше твоето CRV? Питам, заради разликата в окачването.

            п.п. За продължителноста на теста не се учудвай. Тук в ЮК няма минимално време за тест, но понеже има централна компютърна система, го правим поне за 35 мин., иначе е малко съмнително. Иначе сме свършвали и за 15 мин., зависи от техническото състояние на колата.
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
            Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
            Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

            Коментар


            • #21
              От: Въпрос по ходовата част

              Здравейте колеги, преди около 2000км . гледах предницата заради хлопане в оторизирания сервиз на Хонда в Бургас като предположих че са обичайните заподозрени- биалетки, тампони на стабилизираща щанга и т.н. и там сменихме само 2 горни шарнира, като нямаше нищо друго на дневен ред. Това тропане сякаш като позастудя се появи. Иначе колегата на техническия преглед беше младо момче, предполагам е и монтьорче и при вдигнат изцяло автомобил държеше гумата отдолу и отстрани и ядвижеше рязко нагоре надолу по вертикалата и чукането действително отгоре идваше над амортисьора. Беше категоричен, че е от този тампон и не от амортисьор. Иначе преди това тестовете бяха напречно и надлъжно на колелото и усукване и само при вертикалния го имаше звука. А относно самия преглед още преди да вляза в халето ги питах дали минават при тях такива коли и ми потвърдиха, след което като качихме предницата на валяците може би оборотите не са били много високи но задните колела завъртяха много малко без ритане.
              "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

              Коментар


              • #22
                От: Въпрос по ходовата част

                Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                Здравейте колеги, преди около 2000км . гледах предницата заради хлопане в оторизирания сервиз на Хонда в Бургас като предположих че са обичайните заподозрени- биалетки, тампони на стабилизираща щанга и т.н. и там сменихме само 2 горни шарнира, като нямаше нищо друго на дневен ред. Това тропане сякаш като позастудя се появи. Иначе колегата на техническия преглед беше младо момче, предполагам е и монтьорче и при вдигнат изцяло автомобил държеше гумата отдолу и отстрани и ядвижеше рязко нагоре надолу по вертикалата и чукането действително отгоре идваше над амортисьора. Беше категоричен, че е от този тампон и не от амортисьор. Иначе преди това тестовете бяха напречно и надлъжно на колелото и усукване и само при вертикалния го имаше звука. А относно самия преглед още преди да вляза в халето ги питах дали минават при тях такива коли и ми потвърдиха, след което като качихме предницата на валяците може би оборотите не са били много високи но задните колела завъртяха много малко без ритане.
                Здравей,относно прегледа-надявам се маслото в задния ти диф да е читаво и сменено овреме и найстина "малките" им обороти да са причина за неритането,но до колкото ги познавам валяците се пускат на две степени стандарт и не могат да им ругулират оборотите,остава да кажеш че са те накарали и в този случай да натиснеш и спирачка.Е,не бива да те качват на валяците ако нямат такива и за задния мост.Естествено да ти кажат,че правят преглед,нали трявда да ти вземат парите.Имаме цяла тема за ГТП-как си требва!Правилно си постъпил като си я закарал в оторезирания сервиз,ако престъпиш към смяна,чакаме резултат и пиши цената на тампоните в темата "за ремонт на......пплатих"
                имах и Toyota Rav 4 2006g.
                Mitsubishi Lancer 2008g.
                Honda CR-V 1998г.
                Honda CR-V 3 2008 2.4 automat

                Коментар


                • #23
                  От: Въпрос по ходовата част

                  Здравейте колеги, отскоро имам едно силно скърцане отпред вдясно при въртене на волана, надясно наляво особено на тласъции от по 5-10см от изправено положение на колелата. Опитах се да " опипам" с ръка откъде идва звука но тъй като всичко е свързано не успях. Сякаш е най-силно в долния носач. Огледах шарнири биалетки тампони, пръснах с ВД-40 тук там но не престава. Звукът скърцащ е все едно развиваш спекъл болт. Когато въртя пълни обороти го няма. Само когато тласъците са къси. Очаквам Вашите предположения.
                  "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                  Коментар


                  • #24
                    От: Въпрос по ходовата част

                    Накрайник или горни шарнири !

                    Коментар


                    • #25
                      От: Въпрос по ходовата част

                      Горните шарнири съм ги сменял преди има няма 15000км. , вярно че са турски Текнорот, но пък карам доста грамотно и не съм попадал в дупки а в Бургас пътищата ни са оправени. Интересно, че като е по студено и влажно го има скърцането, а като се стопли изчезва.
                      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                      Коментар


                      • #26
                        От: Въпрос по ходовата част

                        Моите шарнири не можаха и да изкарат 10000 км и се разкърцаха като талига някакви от Евро 007 - боклуци ! Та се наложи с зор да търся нови шарнири тоя път взех 555 !!!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Въпрос по ходовата част

                          Тези ми ги сложиха в официалния сервиз на Хонда в Бургас, явно са доволни от тях, макар и турски.
                          "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                          Коментар


                          • #28
                            От: Въпрос по ходовата част

                            Малко ъпдейт по моя проблем със скърцането. "Инжектирах" 6мл моторно масло през маншона в долния шарнир и скърцането изчезна поне за сега. Освен това волана почна да се върти много по леко. Подозирам, че въпросния шарнир е оригинален и се е разсъхнал иначе не тропа. А бе колеги възможно ли е колата да изкара 200 000км със заводски шарнири и накрайници особено ако 160 000 от тях е карано в нормална държава?
                            "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                            Коментар


                            • #29
                              От: Въпрос по ходовата част

                              Колеги предложете добър сервиз за Варна, имам подобен проблем едно тропане се чува, уж са сменяни биалетките.

                              Коментар


                              • #30
                                От: Въпрос по ходовата част

                                Проблема ми е отсранен ... не вярвах че от тампоните на стабилизиращата щанга може да се чува такова тропане ааа да се разпадне. Погледнах я вчера на канал и с леки усилия стабилизиращата щанга се клатеше и отделяше от тампона на 1мм. Подложих малко парче от вътрешна гума за да обера луфта ( и то само в единия тампон ) ... еее не е истина днес тропане вече нямаше - благодаря на всички за мненията и всички теми които изчетох - много полезен е този форум ... а то всеки майстор до който се допитвах имаше собствена версия, но никой не предложи за смяна тези тампони, така че подлежат на смяна че днес е неделя и няма откъде

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X