Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Въпрос по ходовата част

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    От: Въпрос по ходовата част

    Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
    Малко ъпдейт по моя проблем със скърцането. "Инжектирах" 6мл моторно масло през маншона в долния шарнир и скърцането изчезна поне за сега. Освен това волана почна да се върти много по леко. Подозирам, че въпросния шарнир е оригинален и се е разсъхнал иначе не тропа. А бе колеги възможно ли е колата да изкара 200 000км със заводски шарнири и накрайници особено ако 160 000 от тях е карано в нормална държава?
    Колеги, след около 2000км., тия дни пущината пак се разскърца, явно от влажното време. Има ли смисъл да инжектирам отново или да действам радикално със смяна на шарнира? Колко ли ще е здрав новия, а стария не хлопа още.
    "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

    Коментар


    • #32
      От: Въпрос по ходовата част

      Аз ще ти предложа друго ... според мен шарнир се сменя само когато се разтропа ябълковидния болт. Не е ли по-добре да свалиш шарнирния болт , да махнеш маншона , да го измиеш добре с бензин и да сложиш нов маншон предварително понатъпкан с грес ?

      Коментар


      • #33
        От: Въпрос по ходовата част

        Мерси, колега със сигурност предложението ти е много по издържано и професионално. Лошото е, че сега е студено да се занимавам с това, а по принцип избягвам да пипам по ходова част и окачване. Не съм уверен там особено като нямам нужните инструменти. Виж радиатора сам си го смених, часовника сам презапоих, клапаните си ги регулирам, тампоните на стабилизиращата отпред също се справих и други разни по дребни операцийки. Но при останалите неща по окачването се ангажирам само с любителска диагностика. Тук бях писал, че ме е страх да не скъсам маншона, знам ли го кой набор е. Имаше предложения и само да го надигна, но това май е още по рисковано. Иначе предполагам действията са: Махане на шплента/ мисля че моя долен шарнир че беше с него, не с контрагайка/, развиване на гайката, махане на пружината на шарнира и след това сваляне на маншона. Моля за потвърждение!
        "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

        Коментар


        • #34
          От: Въпрос по ходовата част

          Колега няма нищо сложно ... малко може да те забави избиването на болта от главината , че е конусен (като на лада). Вдигаш колелото на колата на крика, развиваш гайката на шарнира и отделяш болта от главината.(При мен става със странични удари с един голям комунистически чук) Има зегерка в основанието на шарнира, която го прикрепя към носача... сваляш зегерката и почукваш болта докато излезе от носача. Има една тел подобна на хълка за ключове , която държи маншона да не изскочи от шарнира , изхлузваш я и маншона ти остава в ръцете. Останалото е аналогично в обратен ред , като не забравяй да сложиш грес в новия маншон. Ето и схема : http://honda.epcdata.ru/cr-v/gf-rd1/...steering/2488/
          Последно редактирано от ebattipi4a; 08-02-13, 16:10.

          Коментар


          • #35
            От: Въпрос по ходовата част

            Пропуснах да спомена за маншона на болта - по принцип , или поне аз не успях да намеря , не се продават маншони за цр-в... има ги само в комплект с болта. Отиваш със стария маншон в някой магазин за авто части (за лада , москвич , авто аксесоари ...) и търсиш маншони по размера на стария ... намират се както гумени така и силиконови на цена от 0.40-0.50 ст. до 2.00-2.50 лева според надценките в магазина.

            Коментар


            • #36
              От: Въпрос по ходовата част

              Мерси колега, изгледах няколко видеа по въпроса, най- вече по смяна на шарнири и общо взето, навсякъде свалят спирачни апарати, че някъде и гайки на главини. Без тези действия не може ли да се мине, дали ще бъде много по-сложно, че не ми се предприемат. Иначе гледам пишеш да се свали някаква зегерка на шарнира, която го прикрепя към носача. Това означава ли че задължително трябва да си сваля болта от носача за да се почисти маншона, че пишеш и с почуквания, а гледам хората някви специални преси като стиски ползват и за демонтаж и за монтаж. Всъщност говорим за долен шарнир нали, че схемата, която си дал е по-подробна за горния май.
              "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

              Коментар


              • #37
                От: Въпрос по ходовата част

                " http://shop.hristokolev-auto.com/td_231/385/[B@4e5f1841_10003.jpg " Това е снимка на болта , където ще видиш зегерката за която споменах.... По другия въпрос - ако искаш можеш да свалиш и половината предница на колата заради един болт, но не е наложително. Да вярно е , че има специални скоби и преси за избиване на болта от главината , но същия резултат се получава и с обикновен чук. За да свалиш болта трябва не само да развиеш гайката и да го отделиш от главината , а също така се сваля и зегерката на болта(от едната страна на болта имаш периферия , до която е вкаран в носача , а от другата страна в носача опира зегерка , която не позволява на болта да излезе от дупката на носача-трябва да я свалиш) И последно - не съм сигурен дали горен и долен болт имат разлика в размера , но демонтажа и монтажа е сходен - на схемата са показани и двата болта.

                Коментар


                • #38
                  От: Въпрос по ходовата част

                  Нещо мислите ви вървят в различни посоки!

                  Експлорър,
                  не, не трябва да сваляш болта, за да му смениш маншона.
                  Вдигаш на крик, и сваляш колелото. Махаш шплента, отвиваш гайката, и с гоУемио чук удряш по носача, отстрани на болта. Най-добре, като махнеш гайката я завий отново на болта (само на върха), та като удряш с чука да не отплесне и да нарани резбата.
                  Та значи, удряш с чука - повдигаш главината нагоре. Ако не се извади болта пак удряш, и пак повдигаш, докато се разделят.

                  ВНИМАНИЕ - като вдигаш главината нагоре, гледай да не я дърпаш към теб, щото има вероятност да извадиш вътрешното каре, и после филма става няколко серии

                  След като си освободил болта, махаш маншона, държи се към болта с една голяма пружина. Ако я разтегнеш, не се притеснявай. Само си приготви една "свинска опашка", ама тъъъничка, колкото да влезе в канала на новия маншон. Това ако новия маншон не "идвя" с нова пружина.

                  След като приключиш с маншона, стягаш обратно болта към носача. Ако превърта, с една дълга щанга притискаш болта към носача, за да уплътниш конуса, и да затегнеш гайката. Желателно е да я стягаш с ключ, на ръка, а не с въздушен пистолет.
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                  Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                  Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                  Коментар


                  • #39
                    От: Въпрос по ходовата част

                    Да , но идеята е не само да се смени маншона , а и добре да се измие от боклуците които навярно вече са полепнали по старата грес (пост 32) иначе твоето обяснение действително е по-точно от моето

                    Коментар


                    • #40
                      От: Въпрос по ходовата част

                      Мерси колеги, разбрах разясненията и на двама ви. Сега ми трябва трети да ми вдъхне смелост. Относно удрянето по носача, гледам по филмите го правят с два срещуположни чука и в един момент същия се отделя. Мисля обаче да не рискувам със сваляне на болта по няколко причини, подозирам че е оригиналния и ако почна да блъскам по него без дорник, предполагам че после няма да има смисъл да го вкарвам обратно, щото не знам как ще му се отрази. А при ваденето и вкарването на болта после изисква ли се стенд на предницата или това е само при подмяна с нови?
                      "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                      Коментар


                      • #41
                        От: Въпрос по ходовата част

                        Не, не се налага стенд, дори и при смяна с нов.
                        Обикновено фирмичките със стенд регулират сходимостта на колелата. Смяната на носачи, или тампони и болтове по тях не оказва влияние на сходимостта. Тя се коригира само при смяна на кормилни накрайници.
                        Теоретично, при смяна на носачи, и болтове/тампони по тях, няма как да объркаш нещо и да промениш другите 2 ъгъла на предницата - камбър и кастър. Те са заводски зададени при сглобяване на предницата, и понеже болтовете и тампоните са фиксирани (не можеш да ги монтираш неправилно) към носачите, няма как да объркаш камбъра и кастъра.
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Auto,
                        Honda CR-V RD8 K20A4 i-vtec Manual
                        Honda Accord CN1 N22A1 i-ctdi Manual

                        Коментар


                        • #42
                          От: Въпрос по ходовата част

                          Първоначално публикуван от HONDAEXPLORER Преглед на мнение
                          Мисля обаче да не рискувам със сваляне на болта по няколко причини, подозирам че е оригиналния и ако почна да блъскам по него без дорник, предполагам че после няма да има смисъл да го вкарвам обратно, щото не знам как ще му се отрази.
                          Абе какъв дорник ти е в главата?
                          Няма да блъскаш по болта ,а по носача ,а и като го извадиш ,най-добре ще видиш какво му е състоянието и дали е за смяна!
                          Айде малко смелост-вдъхвам ти!
                          / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

                          Коментар


                          • #43
                            От: Въпрос по ходовата част

                            Аааа Емич, ти ако ги вадиш шарнирните болтове блъскайки по носача, направо идвам при теб. Иначе мерси за подкрепата, само да се позатопли и я мятам.
                            "Ако мислиш със задника си, не се учудвай, че хората не харесват продукта на мисълта ти"

                            Коментар


                            • #44
                              От: Въпрос по ходовата част

                              Колеги, в темата какво направих по хондата днес съм писал и пускал снимки подробно за тази процедура.http://www.offroad-bulgaria.com/show...103231&page=10 едно уточнение, на оригиналния болт липсва канал за зегерка и такава няма. На болта купен от мен имаше канал и зегерка. Съвпадането на точките на носача и новия болт също е важно за посаката на прореза в който се движи болта при движение на носача във вертикална посока. Аз избих стария болт с помоща на парче тръба и менгеме. После така го и вкарах. Дали болта е за смяна лесно ще разберете още като излезне конуса на болта от отвора. Ако се клати като на коч м.....е направо е за изхвърляне. Ако все още се движи но стегнато ще ви изкара още време преди смяна но нова грес и маншон са задължителни.
                              Последно редактирано от spoko; 13-02-13, 17:05.
                              Honda CR-V I 2000 г.
                              0 осем 96 осем три 3 сто и 10

                              Коментар


                              • #45
                                От: Въпрос по ходовата част

                                Ей.. Хондаексплорер,от майтап не разбираш, важното беше постигнато -вдъхването на кураж и подкрепа за работа с ЧУКА.
                                Ама ти викам да блъскаш по носача, щото да не си подбиеш резбата на болта, който така и така ще изхвърлиш,като я разглобиш.
                                Иначе сега сериозно, Има и може скоби да използваш за всичко ,но най бързо и лесно става с Чука /5 килограмов/,първо блъскай по дебелото желязо /главината/,където конуса на болта влиза в нея, като преди това развиеш гайката на болта ,но да си стой на резбата /нали ще я пазиме/ и бой!Щом излезне от там, всичко ще ти се изясни. Ако ти е жал-идвай аз ще го оправя!
                                / HONDA-CR-V-IIг. -> 2.2 i-ctdi (N22A2) // HONDA-CR-V-IIIг. ->2.2 i-DTEC (N22B3)/

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X