Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Подготовка/подобрения на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    От: Подготовка/подобрения на Фероза

    Впечатлявам се от смелостта ти, да избачкаш толкова бачкане по разглобяване и сглобяване на главини, полуоски и прасе с неясен и непредвидим резултат. Убеден съм, че при многократни опити все някога се уцелва натяга и съпротивлението. Остава въпроса - Колко време работи нормално?
    Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
    Каналчета не са задължителни повечето шперове нямат
    Вероятно си прав! Да, ама повечето такива дифове са на бегачки. Там дифовете работят когато колата завива или когато дрифтва 50м или 150 м, или 1000м в най-добрия случай. След това няма никакъв проблем всичко по тая кола да е прегряло до дупка и да се чака възстановяване много дълго време. Някои автомобили имат ребра по дифовете си за въздушно охлаждане на маслото. На една джипка LSD-то може цял ден да не спира да плъзга. Първите 50м коловоз в едната посока, следващите 150м в другата и така до обед. Дори да има достатъчно много масло, че да охлажда пакета с пластините, дори да има достатъчно външна площ на прасето, че да докарва температурата на маслото каналчетата са задължителни и нямат нищо общо. Да ги няма е все едно да сложиш воден радиатор от КРАЗ и да си оставиш само една лопатка на водната помпа.
    Аз не ги правя защото намаляват контактната площ и съответно фрикционната повърхност, а обикновенно гоня голям натяг.
    Намаляйки контактната площ с 5% (според мен е толкова, знам ли) какво става? Пакета пак се стяга със същия натяг. Контактната площ и силата на натиск на кв.см са обратно пропорционални. Общата сила си остава същата.
    Много сериозно се надъхвам за тези LSD-та от тази тема. Кой казваше, че има скапано LSD? Идват ми мераци да се пробвам да го рециклирам.
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #92
      От: Подготовка/подобрения на Фероза

      Явно съм много слаб в обясненията, щом продължавате да говорите за неясен и непредвидим резултат.Кое не е ясно и кое е непредвидимо!Натяга се оцелва винаги когато искаш и не ти трябва да сглабяш и разглабяш а се прави(мери) на менгемето.Колко време работи нормално?Ами единия ми шпер смени 4 коли с 5 собственика в 4 шампионата (раликрос,планинско, писта и рали) за 7 години.Средно 8-10 състезания на сезон. Отворих го след първия сезон за ревизия и след като нямаше следи от износване по вече не е пипан.Не занам защо подценяваш това че са на бегачки. Там мощноста,оборотите и натоварванията са в пъти по големи и не случайно един литър Мотул за ЛСД(синьото масло) за бегачки е 70лв!Относно каналите вече казах:че някой орагинално нямат , пробвал съм със и без и няма проблем.Пък и обясних ако някой толкова държи на тях как се правят.В предишния пост писах че има доста по важни за работата на едно ЛСД неща, но засега никой на обърна внимание на тях а всъщност там е ключа за палатката!

      Коментар


      • #93
        От: Подготовка/подобрения на Фероза

        Колега, свалям ти шапка! Много ме вдъхнови! Както казваш - Ако има въпроси питайте и аз питам
        Първоначално публикуван от stefan stoev Преглед на мнение
        Сега ще обясня за този тип ЛСД които е на ферозата а друг път за останалите.
        Какви са останалите? Пак ли LSD се водят?
        После се термообработват и шлайфат до съответния размер.
        В какво точно се състои термообработката? На ТВЧ ли се обработват(закаляват)? Шлайфат се вероятно на плосък шлайф с магнитна маса? След закаляването ли се шлайфат?
        Но това колко е (корав) шпера не зависи само от предварителния натяг а и от това дали е 45 или 60 градусов,дали е 1-пътен,1,5-пътен или 2-пътен и с какво масло се кара.
        От това разбирам само за маслото. Тези градуси на какво са? Какво е "1-1,5-2-пътен"?

        Благодаря предварително!
        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

        Коментар


        • #94
          От: Подготовка/подобрения на Фероза

          LSD има разни видове. Освен пластинчатия, има на виско прицип, има и торсен и Quaife, и сигурно още няколко, за които не се сещам в момента.

          Толкова тънки пластини не можеш да закалиш повърхностно. Може евентуално да се азотират (карбонитрират), например, но не разборам достатъчно, че да знам дали само повърностно е възможно за толкова тънък материал. А и те натоварване на огъване нямат. Всеки метод, който би позволил закаляването им до нужното ниво, би свършил работа. Стоманата освен пружинна, трябва да е и износоустойчива. При наличие на една пластина от износен диф, много лесно ще се установи както каква е стоманата, така и до каква твърдост е закалена. За информация съединителите на българските стругове са на същия принцип - многодискови, с пластини. Тия пластини при струговете при липса на масло прегряват и си заминават за нула време.

          1, 1.5 и 2 пътен, значи посоките, в които действа. 1-пътен е такъв, действаш само еднопосочно, например когато се движиш (или опитваш) напред. В обратна посока действа или никак, или незначително. 1.5 пътен е когато в една посока действа с пълния си капацитет, а в обратната посока - с редуциран такъв. 2 пътен е когато действа и в двете посоки.

          45 и 60 градусов не знам какво значи за пластинчато LSD. За торсен и Quaife значи наклона на зъбите, предполагаемо. Нека колегата да поясни.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #95
            От: Подготовка/подобрения на Фероза

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Толкова тънки пластини не можеш да закалиш повърхностно.
            Точно защото са тънки няма да се закалят само повърхностно. Може би ще стане най-равномерно загряването на ТВЧ.
            При наличие на една пластина от износен диф, много лесно ще се установи както каква е стоманата, така и до каква твърдост е закалена.
            И как точно?
            1, 1.5 и 2 пътен, значи посоките, в които действа. 1-пътен е такъв, действаш само еднопосочно, например когато се движиш (или опитваш) напред. В обратна посока действа или никак, или незначително. 1.5 пътен е когато в една посока действа с пълния си капацитет, а в обратната посока - с редуциран такъв. 2 пътен е когато действа и в двете посоки.
            По какво ЛСД-то разбира дали касетата се върти напред или назад? То разбира само дали дифа сработва или е в покой. А дифа е в покой и при 300км/ч без завой
            45 и 60 градусов не знам какво значи за пластинчато LSD. За торсен и Quaife значи наклона на зъбите, предполагаемо. Нека колегата да поясни.
            И там също няма 45. Има 60 или 120, в зависимост какво гледаш. Тук колегата говори за пластинчат.
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #96
              От: Подготовка/подобрения на Фероза

              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              Точно защото са тънки няма да се закалят само повърхностно. Може би ще стане най-равномерно загряването на ТВЧ.
              Могат да се азотират повърхностно, обаче. не знам дали е нужно.
              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              И как точно?
              Химичния състав подлежи на анализ, а твърдостта се мери.
              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              По какво ЛСД-то разбира дали касетата се върти напред или назад? То разбира само дали дифа сработва или е в покой. А дифа е в покой и при 300км/ч без завой
              Според устройството на конкретния. Не знам дали има пластинчати като на ферозата с различен процент зацепване в двете посоки. Не си представям и как ще стане, освен нещо с каналите на пластините. Ферозовия е двупосочен. Нисанския H233B - също.


              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              И там също няма 45. Има 60 или 120, в зависимост какво гледаш. Тук колегата говори за пластинчат.
              Може би за наклона на маслените канали? То в пластинчато LSD други наклони няма. Нека колегата да уточни.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #97
                От: Подготовка/подобрения на Фероза

                Има и други наклони, и обещавам да да поясня ама пак ще е довечера че сега нямам време.

                Коментар


                • #98
                  От: Подготовка/подобрения на Фероза

                  Може би, тези ъгли има предвид колегата:
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:100_0141.jpg
Прегледи:1
Размер:88.3 КБ
ID:5266428

                  http://www.offroad-bulgaria.com/show...326#post795326
                  Your conscience is all you can take to your grave.

                  Коментар


                  • #99
                    От: Подготовка/подобрения на Фероза

                    На по-вечето въпроси SPARKY отговори аз само ще допълня.Освен споменатите видове има и електронни(халдекс), хидравлични ,щифтови(палцеви) -тези двата вида не съм ги правил,детроит и сигурно ще забравя някой ама ще го допълваме!Всички са диференциал с ограничено приплъзване-LIMITED SLIP DIFERENTIAL(LSD).За термообработката ги носиш на термиста казваш материала и твърдоста и той си знае(ако държиш ще питам точно).Шлаифат се на плосък шлаиф с магнитна маса,след термообработката.Само фрикционните пластини някой път се правят от ШН 15 -лагерна стомана за износоустойчивост.При нужда анализ на материала се прави на квантометър(ако не греша).Както казах натяга не е най-важен за процентите на зацепване! Най-важен е градуса на два детайла(аз ги наричам чаши)спрямо кръстачката (дано ме разберете защото още не мога да качвам снимки).Когато градуса на чашите е 45 градуса самоблокирането на шпера е по-слабо(такива са по-вечето цивилни).Когато градуса на чашите е 60 самоблокирането е по силно защото кръстачката по-лесно се покачва по тях и ги отблъсква по-лесно. Едно пътния е еднопосочен -работи само при прилагане на усилие напред.Как познава накъде се върти?Закон на Нютон-всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие.Сетете се как действа нататък,ако не можете тогава ще обясня.Еднопътните се използват за ДРАГ защото там нуждата от самоблокиране е само при ускорение.1,5 пътните са с чаши 60 гр. за напред и 45 за назад.Те зацепват с по-голямо усилие при подаване и по-малко при отнемане газта.Използват се при предно и задно предаване.Двупътните сработват еднакво напред и назад(за това те се използват в джипките),могат да бъдат 45 или 60 гр.,и при бегачките се използват за предно, задно и ДРИФТ,защото като върнеш газта рязко поднася! В момента възстановявам един шпер(за хонда)който ми подари колега защото го смля а си има друг.Интересното при него е че при сглабяне има два варианта за зацепване чашите имат и 45 и 60 градусови канали.Избираш сам(според трасето,колата,настилката) какво ти трябва .В момента съм с виско но като направя този ще си го сложа.

                    Коментар


                    • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                      Колега ТИГЪР,това което си показал е ъгъла между зъбите за зацепване в касетата и в планетните колела

                      Коментар


                      • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                        Колега, благодаря за обяснението!
                        Не разбирам момента с тези 45 и 60 градуса
                        Може да качиш снимки в снимка.бг или в пикаса и да дадеш линк
                        Може и да изпратиш на някой да ги качи, примерно на мен w_coyote@abv.bg
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • Успях да намеря тази скица на двупътен ЛСД.Това в ляво и дясно са "чашите" които са зацепени в корпуса,а кръгчето в средата е най-горната част на кръстачката(на нея се нахлуват сателитните колела).Квадрата който затваря кръгчето (в случея 45гр.) е въпросния ъгъл.Ако е триъгълник ЛСД ще е еднопътен .Ако е ромб ще е 60гр. Ако за едната посока е ромб а за другата квадрат ще стане 1,5-пътен.Ако някой го е разбрал и може да го обясни по разбираемо моля да помогне!
                          Последно редактирано от sparkybg; 08-04-11, 09:16.

                          Коментар


                          • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                            Аз го разбрах, но това не е принципа на работа на ЛСД блокажа. Ако това е комбинирано с пластинчат ЛСД, то това е комбиниран тип блокаж.
                            Това на схемата, прилича на бетеерските самоблокиращи се касети и е от чисто механичен тип, не фрикционен, както е ЛСД-то.
                            По подобен начин работят вариатора и центробежния съединител, само че там принципа е инерционен (центробежен).
                            В случая, хода на оста на сателитите, варира силата на притискане на дисковете, така ли?
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                              Това един вид са две ЛСД-та. Едното блокира дясната част на касетата към полуоската, другото блокира лявата част към лявата полуоска. И в двата случая се блокира дифа. В зависимост от това дали дупката е квадратна или триъгълна или друга се определя блокирането дали ще е при ускорение, при закъснение или и при двете.
                              Ако се намери сборен чертеж заедно с целия диф ще е по-ясно. Сега не разбирам къде стои в цялата игра короната.
                              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                              Коментар


                              • От: Подготовка/подобрения на Фероза

                                Еий, как съм живял толкова години в заблуждение!!!!
                                Да си мисля че нарезите на пластините допринасят за самонатяга на ЛСДто.
                                Абе хора нали точно за това ги правят каналите, увличат масло помежду пластините и тъй като то е несвиваемо логично е да убере хлабините между пластините и да стегне дифа. И колкото повече превърта толкова повече масло увлича и затяга. Е разбира се до определен момент.
                                Я някой да ми обясни как ще се мажат плътно долепените пластини дето нямат канал- нали ще се заварят от сухото триене! Е за дрифт сигурно става!!!
                                Не знам за какво е малкия лост на Джипа ми!!!

                                А това е поздрав за всички ФЕНОВЕ-http://vbox7.com/play:3dc959bd

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X