Е, вече съм с парт тайм трансмисия.Така и така я бях разхвърлял, та смених и съединителя.
Работата не е много и не е страшна, стига да знаеш какво ти предстои и съответно, да се подготвиш. При добра организация може да се направи всичко за един ден. Има някои разлики, които е добре да се знаят и систематизират.
Корпусите на двата вида скорости са еднакви и взаимозаменяеми.Основната разлика тук е в зацепването на скоростите към раздатката. При фултайма стената на раздатката откъм скоростите е с един отвор от който излиза ЕДИН кух вал с вътрешни зъби.На скотостната кутия отвън има монтирана една маслена помпа, която маже именно тази връзка, а пред помпата стърчи едно зъбно колело което влиза във вала на раздатката.Самия привод от скоростите към раздатката е по-къс отколкото на парттайма, а иначе зад маслената помпа има необходимия отвор за лагер, който се ползува при ПТ(парт тайм).
Другата разлика, която ми коства един ден забавяне, се оказа опашката на скоростите, лагеруваща в коляновия вал. Тук обаче, разликата не се обуславя от вида на трансмисията - ФТ или ПТ, а от годината на производство на автомобила. Моя е 1995г. и там дебелината на опашката е 12мм. , а донора беше произведен 1991г. и там диаметъра на същата тази опашка се оказа 15мм.
Говорих със Спарки (няколко пъти) и той ме осведоми, че при този модел лагеруването се осъществява посредством тефлонова втулка. Търсих по магазините - никой не знае за такава резервна част. Стругар лесно, ама не можах да намеря и тефлон. Реших проблема, като влязох в един магазин за лагери и попитах за такъв с размери 28/15/7мм. ( за по-новите скорости е 28/12/7мм.) Човека вещо и без да погледне каталога извади необходимия лагер и срещу сумата от 2,50 и много нерви и този проблем се реши.....частино.
Казвам частично, защото се оказа, че стария лагер няма вадене. Търсих скоба, ама точно такава - йок! И се сетих за колегата Taran - Господ здраве да му дава! - и неговия обратен чук. Пича метна на Грозньо едно телоподаващо и разни други инструменти, включае обратния чук и няколко пирона и за нула време лагера изхвърча.......е, като изключим една погрешна капка която го завари за коляновия вал и ни загуби около 1/2 час. Страхотни благодарности искам да изразя тук към Спарки и Таран - много ми помогнаха - единят с ценна информация, другият с техника и труд!!!
В общи линии е това. Всичко друго съвпада - шлици на съединителя, на карданите, тампона на скоростите. Айде пък ако се сетя още нещо ще пиша.
Работата не е много и не е страшна, стига да знаеш какво ти предстои и съответно, да се подготвиш. При добра организация може да се направи всичко за един ден. Има някои разлики, които е добре да се знаят и систематизират.
Корпусите на двата вида скорости са еднакви и взаимозаменяеми.Основната разлика тук е в зацепването на скоростите към раздатката. При фултайма стената на раздатката откъм скоростите е с един отвор от който излиза ЕДИН кух вал с вътрешни зъби.На скотостната кутия отвън има монтирана една маслена помпа, която маже именно тази връзка, а пред помпата стърчи едно зъбно колело което влиза във вала на раздатката.Самия привод от скоростите към раздатката е по-къс отколкото на парттайма, а иначе зад маслената помпа има необходимия отвор за лагер, който се ползува при ПТ(парт тайм).
Другата разлика, която ми коства един ден забавяне, се оказа опашката на скоростите, лагеруваща в коляновия вал. Тук обаче, разликата не се обуславя от вида на трансмисията - ФТ или ПТ, а от годината на производство на автомобила. Моя е 1995г. и там дебелината на опашката е 12мм. , а донора беше произведен 1991г. и там диаметъра на същата тази опашка се оказа 15мм.
Говорих със Спарки (няколко пъти) и той ме осведоми, че при този модел лагеруването се осъществява посредством тефлонова втулка. Търсих по магазините - никой не знае за такава резервна част. Стругар лесно, ама не можах да намеря и тефлон. Реших проблема, като влязох в един магазин за лагери и попитах за такъв с размери 28/15/7мм. ( за по-новите скорости е 28/12/7мм.) Човека вещо и без да погледне каталога извади необходимия лагер и срещу сумата от 2,50 и много нерви и този проблем се реши.....частино.
Казвам частично, защото се оказа, че стария лагер няма вадене. Търсих скоба, ама точно такава - йок! И се сетих за колегата Taran - Господ здраве да му дава! - и неговия обратен чук. Пича метна на Грозньо едно телоподаващо и разни други инструменти, включае обратния чук и няколко пирона и за нула време лагера изхвърча.......е, като изключим една погрешна капка която го завари за коляновия вал и ни загуби около 1/2 час. Страхотни благодарности искам да изразя тук към Спарки и Таран - много ми помогнаха - единят с ценна информация, другият с техника и труд!!!
В общи линии е това. Всичко друго съвпада - шлици на съединителя, на карданите, тампона на скоростите. Айде пък ако се сетя още нещо ще пиша.
Коментар