Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Feroza - от фултайм към парттайм

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Feroza - от фултайм към парттайм

    Е, вече съм с парт тайм трансмисия.Така и така я бях разхвърлял, та смених и съединителя.
    Работата не е много и не е страшна, стига да знаеш какво ти предстои и съответно, да се подготвиш. При добра организация може да се направи всичко за един ден. Има някои разлики, които е добре да се знаят и систематизират.
    Корпусите на двата вида скорости са еднакви и взаимозаменяеми.Основната разлика тук е в зацепването на скоростите към раздатката. При фултайма стената на раздатката откъм скоростите е с един отвор от който излиза ЕДИН кух вал с вътрешни зъби.На скотостната кутия отвън има монтирана една маслена помпа, която маже именно тази връзка, а пред помпата стърчи едно зъбно колело което влиза във вала на раздатката.Самия привод от скоростите към раздатката е по-къс отколкото на парттайма, а иначе зад маслената помпа има необходимия отвор за лагер, който се ползува при ПТ(парт тайм).
    Другата разлика, която ми коства един ден забавяне, се оказа опашката на скоростите, лагеруваща в коляновия вал. Тук обаче, разликата не се обуславя от вида на трансмисията - ФТ или ПТ, а от годината на производство на автомобила. Моя е 1995г. и там дебелината на опашката е 12мм. , а донора беше произведен 1991г. и там диаметъра на същата тази опашка се оказа 15мм.
    Говорих със Спарки (няколко пъти) и той ме осведоми, че при този модел лагеруването се осъществява посредством тефлонова втулка. Търсих по магазините - никой не знае за такава резервна част. Стругар лесно, ама не можах да намеря и тефлон. Реших проблема, като влязох в един магазин за лагери и попитах за такъв с размери 28/15/7мм. ( за по-новите скорости е 28/12/7мм.) Човека вещо и без да погледне каталога извади необходимия лагер и срещу сумата от 2,50 и много нерви и този проблем се реши.....частино.
    Казвам частично, защото се оказа, че стария лагер няма вадене. Търсих скоба, ама точно такава - йок! И се сетих за колегата Taran - Господ здраве да му дава! - и неговия обратен чук. Пича метна на Грозньо едно телоподаващо и разни други инструменти, включае обратния чук и няколко пирона и за нула време лагера изхвърча.......е, като изключим една погрешна капка която го завари за коляновия вал и ни загуби около 1/2 час. Страхотни благодарности искам да изразя тук към Спарки и Таран - много ми помогнаха - единят с ценна информация, другият с техника и труд!!!
    В общи линии е това. Всичко друго съвпада - шлици на съединителя, на карданите, тампона на скоростите. Айде пък ако се сетя още нещо ще пиша.

  • #2
    До: Feroza - от фултайм към парттайм

    честито.

    сменяй подписа

    Коментар


    • #3
      До: Feroza - от фултайм към парттайм

      Подписа ще го сменя довечера - първо тестове.

      Коментар


      • #4
        До: Feroza - от фултайм към парттайм

        Смених подписа.

        Коментар


        • #5
          До: Feroza - от фултайм към парттайм

          Честита ти парт тайм , колега! Много кеф да ти доставя!
          Your conscience is all you can take to your grave.

          Коментар


          • #6
            До: Feroza - от фултайм към парттайм

            Мерси,Тигърче, надявам се! За сега ми е малко странно шофирането - поведението на колата се промени на асфалта, но ще и свикна, няма ядове.

            Коментар


            • #7
              До: Feroza - от фултайм към парттайм

              Е, пребори го значи. Ха честито!
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                До: Feroza - от фултайм към парттайм

                Ха честито и от мен
                Георги Танев (0+)
                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                Land Rover Club Bulgaria
                0887 930 238, 0878 797 768

                Коментар


                • #9
                  До: Feroza - от фултайм към парттайм

                  Със здраве да я караш радост да ти носи.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Feroza - от фултайм към парттайм

                    хайде честито тайм партване и от мен, по доброто таймване
                    Honda HR-V/CRV кАтър връз кАтър - YAMAHA BOOSTER 50CC; ВСИЧКО ДЕСЕН ВОЛАН

                    Коментар


                    • #11
                      До: Feroza - от фултайм към парттайм

                      Благодаря за поздравите! Днес я покарах 50-ина километра - държи се прилично, свикнах отново със задното предаване след дълги години предно и после фултайм. Сега е почти облекчена от натоварването на предния мост и сякаш има по-добра динамика при ускоряване на 2-ра или 3-та предавка. Като и сложа и ръчни хъбове съвсем ще заспи, ама първо ресорите са на дневен ред.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Feroza - от фултайм към парттайм

                        А какво му беше лошото на фултайм?

                        Коментар


                        • #13
                          До: Feroza - от фултайм към парттайм

                          Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                          А какво му беше лошото на фултайм?
                          Фултайма като опция е перфектен, това което ме измъчи доста из гората, беше липсата на бавни предавки. Ако ставаше дума само за каране по асфалт.....разговора ставаше друг.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Feroza - от фултайм към парттайм

                            т.е. фултайм раздатката няма бавнии. Разбрах.

                            Коментар


                            • #15
                              До: Feroza - от фултайм към парттайм

                              Първоначално публикуван от Ясен Преглед на мнение
                              т.е. фултайм раздатката няма бавнии. Разбрах.
                              .......за съжаление.....бих добавил.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X