Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Блокаж за Daihatsu Rocky

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Блокаж за Daihatsu Rocky

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    ...при правилен тежим на работа тая щанга не се натоварва значимо на огъване.
    Колега, за какви правилни режими говорим? Тука техниката се натоварва след стоте процента до където издържи. Много ясно, че всички ограничителни тампони са подкастрени за да се увеличат ходовете на тези бебешки носачи, дълги по 25 санта. Идеята е да се направи така, че да издържа известно време след модификацията.
    Ако коментираш джипката на Калаша - там са усилвани местата, на които щангата влиза в шасито и е слаган втори амортисьор.
    Аз ги правих тези усилвания и държачите за вторите амортисьори още когато шасито беше голо на земята в на Вальо гаража
    Не ни стигна време на събора да коментираме всичко. Още тогава ми каза за проблема с шиша. Ако усилен шиш решава проблема - още по-добре, защото поне се изработва лесно.
    Той там го счупи "недоразумението". Ходиха из селата, намериха железарска работилница. Отидохме там и човека ни пусна вътре, даде ни инструмента и материала, който ни беше нужен и взе да ни гледа сеира. Недоразумението стана много здраво, вече няма да се чупи... обаче!!! На другия ден се счупи какво? Муфата на торсиона се счупи. От там колата на крик. С резачката направих профилно клинче между носача и долния тампон, който ограничава хода на горе. Спаднахме малко гумата и газзззззз
    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

    Коментар


    • #62
      От: Блокаж за Daihatsu Rocky

      Обаче, Спарки е прав че Ферозата е много здраво желязо. Като се сетя из какви камънаци съм я юркал с мръсна газ и какво тряскане отдолу по носачи, дифове, рама, гредата на раздатката е имало...
      Отдолу си е направо като камион.
      Единственото нещо, дето със сигурност се троши при яко издевателстване е предния диф, или някое каре. Имам вече един строшен в актива
      Ботушчетата, ако въобще могат да се нарекат така на Ферозата, са много къси и много здраво укрепени.
      Съмнявам се, да може да се изкриви някое, освен със силен страничен удар, който да огъне рамата.
      Your conscience is all you can take to your grave.

      Коментар


      • #63
        От: Блокаж за Daihatsu Rocky

        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
        Колега, за какви правилни режими говорим? Тука техниката се натоварва след стоте процента до където издържи. Много ясно, че всички ограничителни тампони са подкастрени за да се увеличат ходовете на тези бебешки носачи, дълги по 25 санта. Идеята е да се направи така, че да издържа известно време след модификацията.Аз ги правих тези усилвания и държачите за вторите амортисьори още когато шасито беше голо на земята в на Вальо гаражаТой там го счупи "недоразумението". Ходиха из селата, намериха железарска работилница. Отидохме там и човека ни пусна вътре, даде ни инструмента и материала, който ни беше нужен и взе да ни гледа сеира. Недоразумението стана много здраво, вече няма да се чупи... обаче!!! На другия ден се счупи какво? Муфата на торсиона се счупи. От там колата на крик. С резачката направих профилно клинче между носача и долния тампон, който ограничава хода на горе. Спаднахме малко гумата и газзззззз
        Точно защото се кастри поголовно стават тия неща. Да увеличавате хода нагоре смисъла е никакъв. Просто трябва да има читав ограничителен тампон. Дори на джипките с цял мост слагат нарочни бъмп стопове за това.

        А правилния режим е това, което ти казах - пръта не трябва да е натоварен на огъване. Така е сметнат. Ако по някаква причина се товари и на огъване - търси се решение. Ако сте го намерили - още по-добре.

        Подпрете шпилката на горния носач в двата края, и ще се приключи и с тоя проблем.
        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

        Коментар


        • #64
          От: Блокаж за Daihatsu Rocky

          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
          Точно защото се кастри поголовно стават тия неща. Да увеличавате хода нагоре смисъла е никакъв.
          Така ли? А който няма кинти за бумп стопове да си седи у дома ли? Стационарното положение на носача е около 15 градуса на долу. От там хода му е 20 градуса на долу и 20 градуса на горе. Това означава, че колкото повече се прибира на горе, толкова повече се разтоварва карето. Като подрежеш тампона носача подминава хоризонтала вместо с 5 градуса с 10. Когато нямаш бумп стопове а по 2 амортизатора на колело постигаш някакъв положителен резултат. Всичко е за сметка на други неща, много ясно!
          Просто трябва да има читав ограничителен тампон. Дори на джипките с цял мост слагат нарочни бъмп стопове за това.
          На джипките с цял мост първо слагат лифт, после кастор кит и после бумп стопове извън зоната на нормалния ход след лифта ... или там, където е нулата без лифт.
          А правилния режим е това, което ти казах - пръта не трябва да е натоварен на огъване. Така е сметнат. Ако по някаква причина се товари и на огъване - търси се решение. Ако сте го намерили - още по-добре.

          Подпрете шпилката на горния носач в двата края, и ще се приключи и с тоя проблем.
          Спарки, съветите, които даваш са за супер хипер турбо софт. Ако бъдат следвани колата просто няма да минава през препятствията. Иначе ще е здрава до края на дните си.
          Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
          Най-добрите ми спомени са предстоящите!

          Коментар


          • #65
            От: Блокаж за Daihatsu Rocky

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Така ли? А който няма кинти за бумп стопове да си седи у дома ли?
            Напротив. Просто казвам от къде идва проблема.

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Стационарното положение на носача е около 15 градуса на долу. От там хода му е 20 градуса на долу и 20 градуса на горе. Това означава, че колкото повече се прибира на горе, толкова повече се разтоварва карето.
            Карето се разтоварва до изправено положение, и после започва отново да се натоварва. Окачването на джип с независимо такова е крайно рядко в напълно свито положение, така че отпускайки му допълнителен ход нагоре с нищо не разтоварвате карето. То е там примерно в 1% от времето. Орязвайки тампона обаче го лишавате от възможността нещо да поема до някъде енергията точно на най-големите удари. А тя енергията винаги си намира къде да избие. В резултат нещо се товари над допустимито или просто се криви или чупи.

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Като подрежеш тампона носача подминава хоризонтала вместо с 5 градуса с 10. Когато нямаш бумп стопове а по 2 амортизатора на колело постигаш някакъв положителен резултат. Всичко е за сметка на други неща, много ясно!
            Постигаш положителен ефект откъм ходове, и отрицателен ефект откъм натоварване от удари. Виж по-горе.

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            На джипките с цял мост първо слагат лифт, после кастор кит и после бумп стопове извън зоната на нормалния ход след лифта ... или там, където е нулата без лифт.
            На джипките с бъмп стопове са сложени бая неща. Въпроса е защо им слагат бъмп стопове, след като и най-скъпия тампон е в пъти по-евтин от тях? И отговора е - поемане на енергията от ударите плавно, в резултат на което усилията върху елементите на окачването, които поемат тая енергия, са в пъти по-малки, и съответно тия същите елементи устискват без трошене и кривене на по-големи издевателства.

            Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
            Спарки, съветите, които даваш са за супер хипер турбо софт. Ако бъдат следвани колата просто няма да минава през препятствията.
            Аз съм си софтаджия по принцип, но това няма никаква връзка със съветите ми. Това че някой чупи "недоразумения" на всяко състезание си има причината. Както и по-горе казах - ако сте я намерили и отстранили - толкова по-добре. А за това почти винаги има повече от един начин. Моя начин е преди да тръгна да слагам големите железа и да променям нещо (което винаги води до проби-грешки), да се помъча да открия причината, поради която се случва каквото се случва. Това е грубо казано ос. Ос се троши когато се товари на сгъване или усукване. В случая осукване няма, значи остава сгъването. Просто трябва да се види от къде идва това натоварване, и ако за него не може да се измисли нищо друго, значи остава това, което сте направили - усилване, и внимателно наблюдение известно време след това дали няма да започне да се троши нещо друго, от което това е станало по-здраво.

            С твърдението че шасито/кулата се криви от шпилката на горния носач, също по никакъв начин не мога да се съглася. Пак ти казвам - преди да се изкриви шасито, ще се е изкривил оригиналния носач, най-малкото около шарнира, и ше се е изкривил шенкела. Моето терано беше с крив шенкел и крив носач като го купих (пък може и аз да съм ги изкривил - не знам). Шасито ми е перфектно - с 4мм подложки и от двете страни влизам в средата на нормата. Казах ти от какво според мен се криви - поради орязването на същия долен тампон, който сте орязали, и поради зверските удари там при пълно сгъване на окачването. При тия случаи целия долен носач със все двата амортисьора играе лост, опитващ се всячески да усуче шасито. Колкото са по рязки и твърди ударите (твърди амове и орязан тампон), толкова по-лесно това се случва. Как се оправя съм сигурен че си наясно. Като отвориш предния капак на всяка сериозно направена за състезания джипка се вижда повече от добре. Друга оправия просто няма.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #66
              От: Блокаж за Daihatsu Rocky

              Първо за тампоните: Говориш за подрязаните тампони все едно сме ги махнали. Истината е, че са сменени с по-малки по размер. Тази зона на деформация или иначе казано закъснително движение с прогресивно увеличаващ се реактивен момент започва по-късно и прогресира по-бързо. Не е твърд удар, а от теб така звучи.
              Когато имаш възможност за бумп стопове този момент не се увеличава прогресивно, а е еднакъв за целия му ход, който започва по-рано. Най-хубавото му нещо е, че няма напрежение на обратно, което го прави незаменим спрямо допълнителни пружини примерно. Нещастието в нашия случай е, че тези тампони вършат и двете работи едновременно. Иначе казано - бумп стоповете изземват едната функция на ограничителните тампони.

              Яко, яко! Тия блокажи отидоха по дяволите
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #67
                От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                Тия блокажи вярно отидоха по дяволите, но за тая цена, поне аз бих си купил някакви цели мостове и бих се захванал с преправяне на окачването. Вярно е, че парите няма да стигнат, но поне като се прави нещо...
                Колкото до 180-те евро за монтажа, едва ли би бил толкова сложен, та да не може един човек що годе в час с техниката, да си ги сглоби сам.
                Your conscience is all you can take to your grave.

                Коментар


                • #68
                  От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                  Предвид разхвърляния мост за ремонт на LSD - монтажа следва да е нещо от тоя род:
                  - полуоските вън;
                  - маслото на задния диф - вън;
                  - заден капак на дифа - долу;
                  - касетата - долу;
                  - прехвърляне на венеца със зъбите от старата касета върху касетата на блокажа;
                  - качване на блокажа;
                  - настройка на положението на касетата и контактното "петно" между корона и пиньон. Това предполагам е най-голямата играчка;
                  - монтаж на тръбичките на блокажа;
                  - събиране на дифа;
                  - окабеляване, пускане на тръбички и т.н.

                  Според мен при стегната работа и налични материали и инструменти за 1 ден би могло да стане.
                  Под материал имам предвид - гарнитурки, силикони, масла, подложни шайби за положението на касетата и всички други дребни неща, които могат да потрябват.
                  В най-лошия случай за 2 дни би трябвало да стане. Втория ден - за докупуване на каквото липсва на ден първи.
                  Аз не вярвам в чудеса!
                  Разчитам на тях!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                    Само да вметна,че с реглаж на касетата се прави само и единствено луфта на диференцияла.Контактното петно се настойва от пиньона.
                    И първо се обира луфта на лагерите на касетата,а след това на пиньона и короната.
                    0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                    Коментар


                    • #70
                      От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                      Първоначално публикуван от ninja_1 Преглед на мнение
                      Само да вметна,че с реглаж на касетата се прави само и единствено луфта на диференцияла.Контактното петно се настойва от пиньона.
                      Благодаря! Това не го знаех.
                      Аз не вярвам в чудеса!
                      Разчитам на тях!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                        Това нов модел пиньон ли е?
                        Мисленето е труден и бавен процес и не се отдава на всеки.....
                        Grand 3.1TD
                        0898 620 306 Стоян

                        Коментар


                        • #72
                          От: Блокаж за Daihatsu Rocky

                          Първоначално публикуван от ssspeed Преглед на мнение
                          Това нов модел пиньон ли е?
                          В смисъл?
                          0885 477 440 "Чибуратор-тЕАм"

                          Коментар

                          Активност за темата

                          Свий

                          В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                          Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                          Зареждам...
                          X