Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Проблем с парното на Фероза

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: Проблем с парното на Фероза

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Запоява се, но с малко повече зор. Има и специални флюсове, но аз нямам такива. Става с "колофонова баня" и търкане. Тинолът се топи при някъде към 180 градуса, така че не мисля че ще има проблем. А и така навъртян на спирала, кантала ще се нагрява повече в средата. А и все пак има въздушна струя.

    Ако пък дава ядове, ще измислим нещо друго, ама не мисля че ще се наложи.
    Точно така. Няма ядове. Запоявате с обикновен тинол, колкото да се прихване механически добре, защото канталът е твърдичък. Недобрата електрическа спойка не е от значение, просто се увеличава общото съпротивление. Правите не много голяма спиралка, за да не провисва много при опита извън въздуховода- другото го прави струята на вентилатора- охлажда го достатъчно и няма проблеми. Има и вариант с монтиране на спиралката на някаква друга негорима плочица, за която се хваща посредством твърда връзка- болтчета /както спиралката, така и два по-здрави проводника, които от своя страна се запояват вече безпроблемно към общата група резистори, като тази допълнителна плочка трябва да се закрепи някак си неподвижно във въздуховода/. Аз се бях подготвил и за двата варианта, но след експеримента с първия, бях удовлетворен и така си работи вече две години.
    Успех!
    JEEP KJ 3.7 V6

    Коментар


    • #32
      До: Проблем с парното на Фероза

      Кантала си се запоява, верно трудно но не много.
      Преди 8 години направих същата операция на един WV Golf 2. След една година му блокира вентилатора, кантала се е прегрял от липсата на охлаждане и повишаването на съпротивлението и се е разпоил. Направо беша стопил капката и се беше наддигнал. Оправих вентилатора и презапоих кантала. От тогава тоя голф се кара и всичките му степени работят /6 години близо/. Така, че ако някои ще си оправя степента да я оправя.
      На голфа има термозащита но аз я махнах тогава понеже нямах налична и така не сложих друга. На ферозата няма такава защита. Поне на моята няма.
      Относно провисването на спиралата мисля, че може да се намери от това лепило с коетое са залепени оригинално спиралите. Ползва се в доста електроники. Ама сигурно ще е скпо и трябва доста ферози да оправиме.

      Коментар


      • #33
        До: Проблем с парното на Фероза

        Колеги аз също имах проблем с отоплението и вчера го оправих. Благодарение на тази тема си спестих доста време в търсене и отстраняване на повредата. Тенкю пипъл.
        При мен не работеше I и II степен т.е. двата от резисторите бяха изгоряли. Ето и леко обобщение на темата и от мен: Ел схемата е следната:


        Стойностите на резисторите са според публикуваните в пост N16. Аз не можах да ги изметя т.к. уреда ми дава грешка на контактно съпротивление от порядика на 0.2-0.5 ома което е съизмеримо с тъсените стойности. Изгорелите резистори ги смених с парче реотан. За да измеря какво парче ми е необходимо изброих 100 навивки на реотана и имемерих съпротивлението, така нямалявам грешката от мерене на ниски стойности на съпротивление. При моя реотан се оказа че 1 навивка е около 0,1 ом. За да се презастраховам от прегряване и изгаряне, приложих следната схема за новите ресистори от реотан.



        Съответно 2ома - 20 навивки, 15ома -15.
        Със запояването не можах да се справя и затова направих механичен контакт. На 1-ва и 2-ра клема пробих дупки за 3 мм болче с гайка и ги притегнах. Трето краче (контакта със здравия оригинален резистор) реотана го усуках няколко пъти плтно притиснат. Държачи не съм слагал т.к. самия реотан както и оригиналния "оживял" резистор са достатъчно твърди да се самозадържат и да не вибрират. Ами това е, само ще добавя, че при монтажа донастроих броя навивки според това каква искам да е скоростта на вентилатора за 1-ва и 2-ра степен. Сега ми работи супер и за вбъдеще е лесно за ремонт.
        Благодаря на всички споделили мнение по темата.
        Последно редактирано от iiiopo; 29-11-07, 22:03.
        О899 2б2 1З2

        Коментар


        • #34
          До: Проблем с парното на Фероза

          Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
          Стойностите на резисторите са според данните на Спарки.
          Данните не бяха мои. Аз нищо не съм мерил. Друг колега по-горе ги беше мерил, или взел от някъде. С него предполагахме само каква стойност има най-голямото, и "спора" беше между 0.9 и 1.2 ома. Гледам че ти си ползвал 1 ом, и щом работи добре, смятам това за правилното.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #35
            До: Проблем с парното на Фероза

            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
            Данните не бяха мои. Аз нищо не съм мерил. Друг колега по-горе ги беше мерил, или взел от някъде. С него предполагахме само каква стойност има най-голямото, и "спора" беше между 0.9 и 1.2 ома. Гледам че ти си ползвал 1 ом, и щом работи добре, смятам това за правилното.
            Да прав си редактирах се "побликувани в пост N16".
            О899 2б2 1З2

            Коментар


            • #36
              До: Проблем с парното на Фероза



              Мисля че не е такава схемата на свързване. Но може и да греша. Мисля че плазгача на ключа е двуконтактен на всяка позиция и едновременно прешвърля и резистора и подаването на 12 волта /или масата/. При тази схема ако изгори втората примерно няма да работи и първата. То и аз се бях подвел по на горе по тази схема ама колегите ме вразумиха за което съм им благодарен.
              Последно редактирано от Deian_g; 30-11-07, 12:05.

              Коментар


              • #37
                До: Проблем с парното на Фероза

                Ето ви и вариант за запояването:

                Кантала (реотана) в двата края се почиства до блясък (търка се с нещо - ножче, фина шкурка и т.н.). Веднага се намазва с флюс (спиртен или ацетонов разтвор на колофон), или с поялника разтапяме колофона и топваме края на кантала вътре. После върху краищата се навива тънък чист меден проводник, без лак и изолация, и неокислен, през малка стъпка - 0.1 - 0.5мм. После се "калайдисва" с обилно с тинол. Лично не съм го пробвал, но мисля че е много добро решение. Тънка медна жичка може да се вземе от някакъв многожичен кабел, който не е на преклонна възраст, за да не се е окислил.

                Направо се чудя как не съм се сетил сам.
                Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                Коментар


                • #38
                  До: Проблем с парното на Фероза

                  Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнение
                  ..... При тази схема ако изгори първа ще спрат всичките степени. .......
                  Не е така. Ако изгори 1-ви резистор, веригата се затваря през позиция 2, 3 и 4. Ако изгори 2-ри, ще работят само позиции 3 и 4. Ако изгори 3-ти ще работи само степен 4 (дори и резистори 1 и 2 да са здрави).
                  О899 2б2 1З2

                  Коментар


                  • #39
                    До: Проблем с парното на Фероза

                    Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнение
                    При тази схема ако изгори първа ще спрат всичките степени.
                    Не точно. Ако изгори най-голямото няма да има само първа. Ако изгори следващото - 1-ва - 2-ра, ако третото - 1-ва, 2-ра и 3-та.

                    Ама няма причина да се връзва по този начин. Ако всяко съпротивление отговаря само за неговата си степен е по-добре, без нищо да се оскъпява. Пак са 3 съпротивления и пак е същия ключ, само схемата на връзване се променя - единия край на всички съпротивление се събира в едно, и там се връзва вентилатора+кабелчето за 4-та степен. в другите краища на всяко съпротивление се връзва кабела за съответната степен.
                    По този начин пак имаме 4 входящи и един изходящ кабел. Само съпротивленията се връзват различно.

                    Последователното свързване има само едно предимство - на ниските степени тока минава през повече от един резистор, и съответно отделената топлина се разпределя върху повече площ, демек температурата на резисторите е по-ниска (това само за 1-ва и 2-ра степен). Но това може да се предвиди и в другата схема - просто с достатъчно големи като габарити резистори.

                    Аз лично бих го свързал успоредно, защото е по-надеждно според мен, обаче какво точно са сътворили конструкторите не знам. Ще взема утре като ходя на село да го измеря и да туря край на предположенията.
                    Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                    Коментар


                    • #40
                      До: Проблем с парното на Фероза

                      Първоначално публикуван от iiiopo Преглед на мнение
                      Не е така. Ако изгори 1-ви резистор, веригата се затваря през позиция 2, 3 и 4. Ако изгори 2-ри, ще работят само позиции 3 и 4. Ако изгори 3-ти ще работи само степен 4 (дори и резистори 1 и 2 да са здрави).
                      Да бе аз това се поправих. Но въпреки това мисля че не е такава схемата. Ама ако някои има време да се занимава да я мери.

                      Коментар


                      • #41
                        До: Проблем с парното на Фероза

                        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                        .....
                        Ама няма причина да се връзва по този начин. Ако всяко съпротивление отговаря само за неговата си степен е по-добре, без нищо да се оскъпява. Пак са 3 съпротивления и пак е същия ключ, само схемата на връзване се променя - единия край на всички съпротивление се събира в едно, и там се връзва вентилатора+кабелчето за 4-та степен. в другите краища на всяко съпротивление се връзва кабела за съответната степен.
                        По този начин пак имаме 4 входящи и един изходящ кабел. Само съпротивленията се връзват различно.

                        Последователното свързване има само едно предимство - на ниските степени тока минава през повече от един резистор, и съответно отделената топлина се разпределя върху повече площ, демек температурата на резисторите е по-ниска (това само за 1-ва и 2-ра степен). Но това може да се предвиди и в другата схема - просто с достатъчно големи като габарити резистори.

                        Аз лично бих го свързал успоредно, защото е по-надеждно според мен, обаче какво точно са сътворили конструкторите не знам. Ще взема утре като ходя на село да го измеря и да туря край на предположенията.
                        Много си прав. Паралено свързване е по-удачно. Ако ми беше дошло наум щях да го направя и аз така.
                        О899 2б2 1З2

                        Коментар


                        • #42
                          До: Проблем с парното на Фероза

                          Търсите вие логика в тая работа и евтино изпълнение ма нещо тоз японец е имал собствено виждане и малко го е усложнил.

                          Вероятно си е викал кви форуми ще се вихрят след време за 3 резистора.

                          Ако има общ край е скрит някъде. Па може и хич да не е в колата.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Проблем с парното на Фероза

                            Без да съм 100% сигурен съм готов да заложа каса бира че това е схемата която се е родила в някоя жълта глава.
                            Приемам облози до 18 часа на 30.11.2007.
                            Ликвидноста на касата в Варна.
                            Прикачени файлове

                            Коментар


                            • #44
                              До: Проблем с парното на Фероза

                              Обзалагам се. Давай секунданти. Който загуби носи бирата на другия (Варна София около 500 км).
                              О899 2б2 1З2

                              Коментар


                              • #45
                                До: Проблем с парното на Фероза

                                Аааа писал съм аз. Ликвидноста на бирата във Варна.
                                Ма не е проблем де и в София ще доида.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X