Здравейте, при "леката" неделна разходка с хардаджиите от форума , парното на Ферозата нещо се прецака. Електромотора мисля че някак заклини и не иска да върти. Като го включа, натоварва системата с консумация, но не иска да завърти. Някой знае ли къде е моторчето и как се стига до него
Освен това не ми работи и първата степен..... мисля с една разглобка да отстраня два проблема. Ако някой се е занимавал с подобно начинание, ще се радвам да сподели !
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Проблем с парното на Фероза
Свий
X
-
До: Проблем с парното на Фероза
Вентилатора е отдолу под жабката, дясното предно място. До колкото си спомням като разглобявах моята лесно се стига до него. Мисля, че там беше и резисторния блок които се грижи за скороста на въртене на вентилатора. Ако ти трябва по точна информация довечера мога да погледна. Преди 5 години бях разглобил едно подобно и го почистих, все още си работи без проблем. Втулките бяха се забили с мрасотия. А имаше и друг проблем тогава. Перката бепе леко се изместила надолу спрямо ротора /тя е набита/ и опираше в долната капачка. Успех
-
До: Проблем с парното на Фероза
Точно. Мисля че може и да се разглоби/свали без да махаш таблото. Но и махането на таблото, както ти разправях на срещата, не е кой-знае каква разправия. При мен махане, почистване закрепване на говорители и слагане ми отне 5-6 часа, без да бързам. Пък и лампичките ще си смениш, и запалката ще си оправиш. Ако се оправяш с английски в ръководството пише стъпка по стъпка какво се прави.Първоначално публикуван от Deian_g Преглед на мнениеВентилатора е отдолу под жабката, дясното предно място. До колкото си спомням като разглобявах моята лесно се стига до него. Мисля, че там беше и резисторния блок които се грижи за скороста на въртене на вентилатора. Ако ти трябва по точна информация довечера мога да погледна. Преди 5 години бях разглобил едно подобно и го почистих, все още си работи без проблем. Втулките бяха се забили с мрасотия. А имаше и друг проблем тогава. Перката бепе леко се изместила надолу спрямо ротора /тя е набита/ и опираше в долната капачка. Успех
Ако нещо се закучи - питай. Ама е малко вероятно.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Отстраних "повредата" При миналоседмичния офроуд, цяла химикалка е попаднала при перката и я е брокирала. Само едно нещо не можах да си обясня- за какво служи малката буксичка, която е поставена напреки на струята въздух точно след моторчето. На нея има различни по размер намотки /при мен три, явно едното липсва/ подобни на бързоварчета!
Данеби това да са съпротивленията за степените, или при студен двигател подгрява леко въздуха още при запалването?
2015 KTM EXC 450 six days Argentina
Toyota Land Cruiser KDJ 125
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Там ги слагат, защото е най-лесно. Въздуха няма да ти загреят, защото мощността, която отдават е ниска. Ако ти работят всичките степени на вентилатора, значи всичко е наред. Ако една от тях не работи, значи един резистор е изгорял. Но има и схема на свързване, при която дори да изгори един, пак работят всичките степени, само ще се променят оборотите на вентилатора, но това трудно може да се прецени.
Наложи ли се да сваляш нещо друго, освен вентилатора?Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
Наложи ли се да сваляш нещо друго, освен вентилатора?
Не, нищо друго не свалих. за демонтажа на вентилатора трябва да се махне единствено жабката, после всичко се откача на 3 болта. Много е лесно-за половин час работа!
На мен не ми работи първа степен. Дали мога да си отремонтирам резисторното блокче, или знаете ли откъде и за колко мога да се сдобия с ново?2015 KTM EXC 450 six days Argentina
Toyota Land Cruiser KDJ 125
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Може да се пригоди от нещо, ама незнам какво съпротивление трябва да е. Трябва да махнеш пак вентилатора и да ги измериш с мултицет какви съпротивления имат останалите, всяко по отделно, и можем да измислим нещо.Първоначално публикуван от vladko33 Преглед на мнениеНе, нищо друго не свалих. за демонтажа на вентилатора трябва да се махне единствено жабката, после всичко се откача на 3 болта. Много е лесно-за половин час работа!
На мен не ми работи първа степен. Дали мога да си отремонтирам резисторното блокче, или знаете ли откъде и за колко мога да се сдобия с ново?Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Постнете снимки, и измерете наличните. Веднага ще измисля нещо. Просто ми трябва порядъка на съпротивленията и горе-долу размерите им.
Иначе купува се подходящ реотан от накой магазин и се пригажда. Има и разни съпротивителни жици, не знам как се казваха. Ама ми трябва поне нещо за основа за да кажа.Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!
Коментар
-
До: Проблем с парното на Фероза
Спокоино, всичко е под контрол. Два дни не бях в Варна, но снощи свалих модулчето и го измерих. Окйаза се че или и моята степен е била изгоряла или съм я прекъснал при свалянето. Това до някъде е лошо, че не мога да съм сигурен колко му е било съпротивлението но мисля, че е било около 1 ом. Така или иначе ще го направя с 1 ще пробвам и ако е ок ще пиша. Другите два са 0.3 и 0.6 ома. Мисля че са вързват последователно и се получават степени със съпротеивление 0 - 0.3 - 0.9 - 1.9 ома съответно 4 - 3 - 2 - 1 степен за въртене на вентилатора. Ама ще измеря веригите да съм сигурен.
Ако все пак някои може да измети наи тънкия резистор да го измери и да пише колко е. Предполагам че на всички е изгорял той.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

Коментар