Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Голямото затъване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    От: Голямото затъване

    Аз пък да попитам колегата, след като фадромата те извади не го ли атакува втори път, та да му натрошиш леда?
    ТЛК-120 Николай Колев
    0898521295

    Коментар


    • #47
      От: Голямото затъване

      Първоначално публикуван от Borizanov Преглед на мнение
      А и друго - затъналото колело е във вода (логично- нали е затънало ) а мокра спирачка... не държи хич... поне на моето Паджеро, но не вярвам да има особена разлика... Та спирачното усилие ще е по-голямо на колелото дето е на сухо...
      Веднъж се е случвало да точа от излишната нафта и да пръскам на "сухото" колело по спирачния диск. Номера стана ,
      спирачката не ловеше заради нафтата по диска..Но и другото не бе толкова "мокро".От тогава си имам флакон с ВД-40 в багажника.
      „Дори водата придобива лош вкус, щом се взема по рецепта.“

      Коментар


      • #48
        От: Голямото затъване

        Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
        Просто сте влезли в дупката от грешната страна! Трябвало е да карате в обратна посока към дупката и сте щели да усетите "Спарки ефекта".
        Росене винаги съм те чел с интерес, но мисля, че в тази тема прекаляваш! Ако имаш аргументи изложи ги ама с това глупаво заяждане някак си ...... Мое мнение де ... ти си знаеш.
        Георги Танев (0+)
        Land Rover Discovery 1 300 TDi
        Land Rover Club Bulgaria
        0887 930 238, 0878 797 768

        Коментар


        • #49
          От: Голямото затъване

          Първоначално публикуван от Жоро Танев Преглед на мнение
          Росене винаги съм те чел с интерес, но мисля, че в тази тема прекаляваш! Ако имаш аргументи изложи ги ама с това глупаво заяждане някак си ...... Мое мнение де ... ти си знаеш.
          Таман се сетих - от оная дупка на сефте разходката с ферозата, дето клатихме и копахме с лопати... Освен копането, изкара ни заплесията ми. Забравената ръчна, демек. И така чак до пътя. Знаеш че ми е навик.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #50
            От: Голямото затъване

            Спарки да ти кажа тогава бях впечатлен от толкова други неща та изобщо не съм забелязъл забравената ръчна А по темата точно в събота ръчната ми помогна в снега, а беше дълбок и тежък. Не се и мъча да си обясявам що така, а и трябва ли?! Важното е, че понякога сработва и на мен лично това ми стига. И без това в последно време карам сам та всеки номер дори и необясним на пръв поглед, но работещ на практика ми върши работа. Та така ....
            Георги Танев (0+)
            Land Rover Discovery 1 300 TDi
            Land Rover Club Bulgaria
            0887 930 238, 0878 797 768

            Коментар


            • #51
              От: Голямото затъване

              Първоначално публикуван от Жоро Танев Преглед на мнение
              всеки номер дори и необясним на пръв поглед, но работещ на практика ми върши работа. Та така ....
              Колега, аз си защитавам тезата с физически обосновани аргументи! Ако си изтарвал нещо по-горе е друга тема. Подобни изказвания "необясним" звучат доста НЕ сериозно от гледна точка на физиката. Това не е НЛО за да няма обяснение. Няма необясними неща, зависи от информацията, която притежават кратунките ни! В динамиката на флуиди има един доста красноречив "закон" във ваша чест и той гласи: Всеки поток, който неможе да бъде обяснен с думи прости се нарича турболенция.
              А по темата: Исках да кажа, че след като номера с ръчната не е сработил когато (примерно) десните колела са на лекото означава, че има по-голяма вероятност да го наблюдаваме ако левите застанат на лекото. А от къде Георги, ти реши, че прекалявам не ми става ясно... моля, поясни. Мисля, че съм изложил неоспорими аргументи, а не "2+2=4 съответно 5=6" като случая с формулите по-горе, дето при спирачно усилие(което се казва реактивен момент) с размер 1.5 нещо си и усилие на мотора с размер 1.5 едното "преодолява" другото. Незнам кой колко вдява от тия неща, ама има един с претенции, дето има да чете...още! Във всъщност в описания случай няма нищо освен пълен покой, което също е напълно неоспоримо. Освен, че тона ми е по-рязък, никога не говоря само и само мнението ми да е последното и миродавно по темата. Освен това, удоволствие е за мен да бъда оборен, определено разговора е ставал интересен в тези случаи!
              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

              Коментар


              • #52
                От: Голямото затъване

                Нещо май ти си изтАрвал! По горе съм написъл "на пръв поглед", а ако някой иска да разбере след първия поглед сяда, чете и си го обяснява. Достатъчно грамотен съм за да си открия в мрежата информацията, която ме интересува, но има хора, които не могат да си я намерят и за тях тази тема ще се окаже полезна поради простата причина, че е поднесена на по разбираем език, а не на сух научен език. Темата е интересна и нека си остане такава. Не са необходими термини, като "Спарки ефект" или подобни леко заядливи изказвания. Това последното обяснява от къде съм решил, че си прекалил! И сега не приемай постовете ми като заяждане. Както казах по-горе .. чета ти мненията с интерес не само в тази тема. Тези на Спарки също.
                Георги Танев (0+)
                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                Land Rover Club Bulgaria
                0887 930 238, 0878 797 768

                Коментар


                • #53
                  От: Голямото затъване

                  Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                  Колега, аз си защитавам тезата с физически обосновани аргументи! Ако си изтарвал нещо по-горе е друга тема. Подобни изказвания "необясним" звучат доста НЕ сериозно от гледна точка на физиката. Това не е НЛО за да няма обяснение. Няма необясними неща, зависи от информацията, която притежават кратунките ни! В динамиката на флуиди има един доста красноречив "закон" във ваша чест и той гласи: Всеки поток, който неможе да бъде обяснен с думи прости се нарича турболенция.
                  А по темата: Исках да кажа, че след като номера с ръчната не е сработил когато (примерно) десните колела са на лекото означава, че има по-голяма вероятност да го наблюдаваме ако левите застанат на лекото. А от къде Георги, ти реши, че прекалявам не ми става ясно... моля, поясни. Мисля, че съм изложил неоспорими аргументи, а не "2+2=4 съответно 5=6" като случая с формулите по-горе, дето при спирачно усилие(което се казва реактивен момент) с размер 1.5 нещо си и усилие на мотора с размер 1.5 едното "преодолява" другото. Незнам кой колко вдява от тия неща, ама има един с претенции, дето има да чете...още! Във всъщност в описания случай няма нищо освен пълен покой, което също е напълно неоспоримо. Освен, че тона ми е по-рязък, никога не говоря само и само мнението ми да е последното и миродавно по темата. Освен това, удоволствие е за мен да бъда оборен, определено разговора е ставал интересен в тези случаи!
                  Примера ми горе имаше за цел прако да илюстрира че дърпането на ръчна спирачка играе "изравняващ" ефект, поне процентно. А системата не е толкова проста, че да може да се изчисли с
                  2+2=4
                  Не е и идеална система, ами такава, работеща в реални условия, които реални условия не можем да предвидим до най-малката подробност.

                  Значи, имаме система, работеща при някакви условия. Като дръпнем ръчната или натиснем крачната, вкарваме допълнителни условия в тая система, надявайки се че тия допълнителни условия ще накарат системата да заработи по начина, по който искаме. Няма идеални спирачки, няма идеално симетричен диференциал, няма идеално симетрично LSD, няма 2 еднакви барабана, и няма 2 еднакви накладки.

                  Ето ти още едно възможно обяснение: Ако изначално спирчаките хващат еднакво и са еднакво мокри от гьола, през който сме минали преди 5 минути, и дръпването на ръчната доведе до по-бързо изсъхване на спирачката върху колелото, дето превърта, съответно неговата спирачка започне да действа с по-голямо усилие, защото вече е изсъхнала, това ще доведе до по-голямо спирачно усилие върху буксуващото колело и по-малко върху небуксуващото. А то дори не е толкова просто, защото и загубите по трансмисията нарастват и много други работи се случват, за които я можем, я не можем да се сетим.

                  Темата заприлича малко на спора за полупълната и полупразната чаша. Ти бързаш да отречеш нещо, без дори да си го опитал, аз пък казвам че понякога работи, понеже вече съм го опитал. Просто не става с 2+2, защото това не е всичко в "уравенението", което решаваме. Понякога може да има значение дори допълнителното наклоняване на двигателя при товар, може да има значение и усукването на шасито, което такова натоварване причинява. Факторите са много, и трудно предвидими. Аз никога не съм твърдял че това винаги помага. Твърдя само че е възможно да помогне. На мен е помагало, и дори всичките математици и физици на света да се изредят да ми казват че не е помогнало, все едно трудно ще им повярвам.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #54
                    От: Голямото затъване

                    На мен примерно задните спирачки ми ловят повече на лявото колело, така че може ако затъна някъде да пробвам. Според мен идеята на Спарки не е никак необоснована, понякога трябва съвсем малко услилие за да излезеш, та колко е една човешка сила, има-няма 100N а каква разлика прави като има кой да бутне. А иначе за затъване, аз успявам и по Софийските улици във Витошките квартали да се окантаря вече 2-3 пъти и наблюденията ми са, че и пет блокажа да имам в такава ситуация, без копане и бутане/дърпане няма излизане, особено с тези къси бази.
                    Александър

                    Коментар


                    • #55
                      От: Голямото затъване

                      Номерът със ръчната на втория зъб, го пробвах за три дни три пъти, и работи. Е, имаше малко помощ и от лопата първия път, но...
                      Your conscience is all you can take to your grave.

                      Коментар


                      • #56
                        От: Голямото затъване

                        Първоначално публикуван от TigerHunter Преглед на мнение
                        Номерът със ръчната на втория зъб, го пробвах за три дни три пъти, и работи. Е, имаше малко помощ и от лопата първия път, но...
                        Явно и 3-те пъти си уцелил да буксува гумата, на която ръчната хваща по-силно.
                        Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                        Коментар


                        • #57
                          От: Голямото затъване

                          Брее 3 страници теорий заради това,че една Фероза с клиренс 20см. полегнала на носачите в замръзнала кална локва.

                          Коментар


                          • #58
                            От: Голямото затъване

                            Еми, реално и трите пъти затъвах на едни и също място. На завойчето зад вилата. Понеже има и леко изкачване, ако не подам газ, забуксуваше по средата. Ако пък вляза много бързо, ме хвърляше с десните точила във вадата. Та, така.
                            Сега съм го утъпкал, но на 50 см сняг от няколко слоя...
                            Your conscience is all you can take to your grave.

                            Коментар


                            • #59
                              От: Голямото затъване

                              Май всички се оказахме на едно мнение, но то е така - в спора се ражда истината. Да сме живи и здрави!
                              Остана само да добавя, или да се извиня за "Спарки ефекта". Ако някой ми измисли личен мой ефект, макар и с лека насмешка, аз супер ще се изкефя, но явно го приехте по друг начин. Съжалявам!
                              Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                              Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                              Коментар


                              • #60
                                От: Голямото затъване

                                Няма за какво да съжаляваш! Както каза в спора се ражда истината и там понякога се палим
                                Георги Танев (0+)
                                Land Rover Discovery 1 300 TDi
                                Land Rover Club Bulgaria
                                0887 930 238, 0878 797 768

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X