Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Голямото затъване

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    От: Голямото затъване

    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
    Случва се това, че подари натиснатата спирачка, буксуващата гума превърта по-трудно и се пренася повече усилие към небуксуващата.
    Мина ми през ума това ама нали при натисната спирачка се предава спирачно усилие освен към буксуващата гума също и към тази която не буксува...
    И така тази която буксува не и ли е по лесно пак тя да се върти??? Нещо не схващам....Но щом е пробвано и става значи може би има ефект от това...Или зависи и от типа и състоянието на Жипката?? .....(типа 4х4..спирачки..къде и как действа ръчната)
    Мерси за отговора ..
    Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

    Коментар


    • #17
      От: Голямото затъване

      Евтин вариант е с две ръчни,върши супер работа.
      Няма невъзможни работи.Тел.0888344659

      Коментар


      • #18
        От: Голямото затъване

        С отделни ръчни за ляво и дясно колело да съгласен съм....Същото е и да вържеш с колан буксуващата гума да не се върти..Ама с педала как ще спреш само едната гума това не ми стана ясно..Но щом колегата казва значи става.......Аз винаги вярвам на изпробвани неща а не така трябва да стане или така не може....Защото теорията доста често се оказва грешна в практиката...
        Ако човек не прави избор за нещата от живота си, друг ще го направи вместо него!

        Коментар


        • #19
          От: Голямото затъване

          Първоначално публикуван от nasko petkov Преглед на мнение
          С отделни ръчни за ляво и дясно колело да съгласен съм....Същото е и да вържеш с колан буксуващата гума да не се върти..Ама с педала как ще спреш само едната гума това не ми стана ясно..Но щом колегата казва значи става.......Аз винаги вярвам на изпробвани неща а не така трябва да стане или така не може....Защото теорията доста често се оказва грешна в практиката...
          Спираш и двете, разбира се. Но това действа като частичен блокаж. Усилието, което е приложено върху буксуващото колело помага на небуксуващото. Просто въртенето от кардана трябва да отиде някъде, и колкото повече спирачно усилие прилагате и върху двете колела, толкова разпределението между тях се уеднаквява. При отворен диф всичко отива в буксуващото. При отворен диф и дръпната ръчна, някакво усилие отива и върху другото, и то може да се окаже достатъчно за да те извади от там, където си се кьофнал. Елементарно се пробва като вдигнете едното задно колело на крик. Ако дифа е отворен или LSD-то е износено, няма да изпадне от крика. Като дръпнете ръчната - ще изпадне.

          Просто опитайте. Понякога помага, а друг път - не.
          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

          Коментар


          • #20
            От: Голямото затъване

            Спарки, направо ще ме убиеш! Много ясно, че не е вярно това с ръчната! Човека е напълно прав! Ако упражниш еднакво спирачно усилие върху двете колела нищо не се променя на изхода. Въртящия момент, необходим за преодоляването е еднакъв за двете страни на дифа и след това пак колелото без сцепление поема останалия въртящ момент. Ако обаче ръчната спирачка ти хваща неравномерно, тогава имаш шанс точно 50/50 да се падне от "вярната" страна и да имаш "тракшън" за малко. Това вече се препокрива с твърдението, че понякога помага, а понякога не. Процентите не са 50/50 ако избираш повече леви дупки вместо десни или обратното ха ха ха ха ха ха ха ха
            Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
            Най-добрите ми спомени са предстоящите!

            Коментар


            • #21
              От: Голямото затъване

              Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
              Спарки, направо ще ме убиеш! Много ясно, че не е вярно това с ръчната! Човека е напълно прав! Ако упражниш еднакво спирачно усилие върху двете колела нищо не се променя на изхода. Въртящия момент, необходим за преодоляването е еднакъв за двете страни на дифа и след това пак колелото без сцепление поема останалия въртящ момент. Ако обаче ръчната спирачка ти хваща неравномерно, тогава имаш шанс точно 50/50 да се падне от "вярната" страна и да имаш "тракшън" за малко. Това вече се препокрива с твърдението, че понякога помага, а понякога не. Процентите не са 50/50 ако избираш повече леви дупки вместо десни или обратното ха ха ха ха ха ха ха ха
              Преди да говориш глупости, просто опитай. Аз съм опитвал и съм излизал. ха ха ха ха.
              Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

              Коментар


              • #22
                От: Голямото затъване

                Да приказваш срещу динамиката е малко като да чишкаш срещу бързо движеща се въздушна маса ха ха ха ха
                Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                Коментар


                • #23
                  От: Голямото затъване

                  Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                  Да приказваш срещу динамиката е малко като да чишкаш срещу бързо движеща се въздушна маса ха ха ха ха
                  Ми хайде седни и си го сметни с моливче. И преди това спри да бъркаш въртяш момент с обороти. Има малка разлика.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #24
                    От: Голямото затъване

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Ми хайде седни и си го сметни с моливче. И преди това спри да бъркаш въртяш момент с обороти. Има малка разлика.
                    Какво има за смятане, след като от двете страни е едно и също.
                    Я ме светни, къде ми е грешката, че темата да стане малко от малко по-полезна. Да не взе ти нещо да омота реактивни моменти с обороти и сега на мен да го пробутваш?
                    Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                    Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                    Коментар


                    • #25
                      От: Голямото затъване

                      Първоначално публикуван от sobax Преглед на мнение
                      Какво има за смятане, след като от двете страни е едно и също.
                      Я ме светни, къде ми е грешката, че темата да стане малко от малко по-полезна. Да не взе ти нещо да омота реактивни моменти с обороти и сега на мен да го пробутваш?
                      Веднага ти давам пример:
                      колелото без сцепление поема целия останал въртящ момент
                      ...което просто не е вярно. Колелото без сцепление не поема нищо. Щом няма сцепление, не е нужен и въртящ момент, дето да го преодолява. От това зависи и въртящия момент, предаван на колелата - от сцеплението + съпротивлението на спирачките, и и към двете колела отива толкова въртящ момент, колкото е достатъчен за да преодолее сцеплението + пъпротивлението на спираките на колелото с по-малкото от тия двете.

                      Разбирай - ако на дясното е нужен въртяш момент за преодоляване на сцеплението единица и въртящ момент за преодоляване на спирачките пак единица, а лявото колело има въртящ момент за преодоляване на сцеплението 0.5 и пак въртящ момент за преодоляване на спирачката единица, то и върху двете колела ще се подаде въртяш момент, достатъчен за преодоляване на усилие 1.5, колкото е нужно на лявото колело. Ако не си дръпнал ръчната, и сърху двете колела ще се предаде въртяш момент толкова, че да преодолее само усилието 0.5 на лявото колело.

                      Тоест, в единия случай имаме предаден и на двете колела въртящ момент от 0.5, и разлика в общото съпторивление от двете колела от 50% (дясно - 1 и ляво - 0.5) а в другото - 1.5, и разлика в общото съпротивление на двете колела 25% (дясно 2 и ляво 1.5). Колкото по-силно дърпаш ръчната спирачка, толкова по-малко значение започва да има сцеплението, и толкова по-голямо значение започва да има усилието на спирачката.

                      Просто вдигни едното задно колело на джипка с отворен диф във въздуха, пусни на първа бавна, отпусни спирачката, дай умерена газ, и започни да дърпаш ръчната зъб по зъб, и сам ще видиш че в един момент джипката ще изпадне от крика. После опитай с другото колело, и ще установиш че тя пак ще падне.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #26
                        От: Голямото затъване

                        Сметчицата ти е напълно вярна, но тя по никакъв начин не доказва експеримента от последния абзац.
                        Това, че колата ще падне от крика е "0" доказателство! Експеримента ще е верен и успешен ако пред стъпилата гума сложиш препятствие и опъвайки ръчната преодолееш препятствието... и от двете страни!
                        Може да не ми отговаряш
                        Росен Спасов (0+) LZ1SMY 0878110730
                        Най-добрите ми спомени са предстоящите!

                        Коментар


                        • #27
                          От: Голямото затъване

                          Няма за какво да ти отговарям. Просто опитай. И падането от крика си е съвсем реално доказателство. Да, ефекта е мижав и не може да се сравнява с блокаж, че дори и с LSD, но когато работата е на кантар, понякога разликата между това да излезеш сам, или да търсиш някой да те дърпа (ако нямаш лопата, примерно), е точно едно дърпане на ръчната спирачка. И номера е дърт като света. Не съм го измислил аз.
                          Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                          Коментар


                          • #28
                            От: Голямото затъване

                            Здравейте,

                            мисля, че ще бъде много добре ако се отвори тема с подобни съвети и техники, като тази която предизвика спора м/у спарки и собакс! Ще бъде много полезна за всички и най-вече младите участници във форума. Дето се вика, по-добре да не се налага да ги ползваме, но е добре да се знаят..."но когато работата е на кантар, понякога разликата между това да излезеш сам, или да търсиш някой да те дърпа (ако нямаш лопата, примерно), е точно едно"... добро съветче от знаещ колега!

                            Поздрави

                            Коментар


                            • #29
                              От: Голямото затъване

                              Колега разгледай по форума - теми с полезни съвети как да се излиза от ситуации има. А ако си решил да караш офроуд вярвай ми ще затънеш все някъде. Рано или късно всички затъват. Аз откакто сложих агресивни кални гуми на мястото на шосейните и колата взе да затъва здраво - не за друго ами взех да се бутам по разни места, където преди не смеех и резултатът не закъсня. Хубаво е преди да се напъхаш по горите да прочетеш и помислиш какво би ти помогнало да излезеш от подобна ситуация и да пооборудваш колата - лопата, трион, брадва, джек, колани са задължителни , после идват плоскости за подлагане, лебедка .....
                              Оператор на италиански реактивен жребец

                              Коментар


                              • #30
                                От: Голямото затъване

                                Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                                ... Иначе, в такива случаи има някаква вероятност с дръпната ръчна и първа бавна да се излезе. ...
                                Вероятността е много малка. В подобни ситуации и 2 блокажа може да не помогнат ...
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X