Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Осакатена" КИА Соренто след смяна на вериги

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    Какво стана с проверката,че ми е интересно? А и снимков материал щеше да има!

    Коментар


    • #32
      Като видях, че темата се е размърдала я отворих точно за да напиша и това което е писал и bocho64.
      Колега, пускай снимки на това кото виждаш и правиш.
      ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT

      Коментар


      • #33
        Оптимисти

        Коментар


        • bocho64
          bocho64 коментира
          Редактиране на коментар
          Амиииии такива сме!!!! Все пак и оферта направих та ми е любопитно колко точно е осакатена?

        • Джоу (x3mrjoe)
          Джоу (x3mrjoe) коментира
          Редактиране на коментар
          Ако се откажеш, аз давам 10лв върху скрападжийската оферта.

      • #34
        АААААА, здравейте, още не съм се отказал. Какво свърших - ходих при още един майстор (който е сменявал вериги на мой познат със същия автомобил), човека беше много отзивчив, даже като отидох, си беше викнал и диагностик. Закачиха я, карахме, настъпвах я, грешки няма във всички електронни модули. Софтуерно, компресия има и е еднаква. Казаха ми, това което знам - дюзата на 4ти цилиндър е тръгнала, но все още не губи налягане в рейла. Човекът е сигурен, че не може да е объркано нищо в зацепването, тъй като, според него, един зъб да измести някой от разпределителните валове, ще удари клапан. Обаче обяснение за вибрацията не можа да ми даде - "това е дизел и винаги има вибрация". След което стиска маркучите на турбото и според него проблемът е там. Извини ми се, че му е счупен манометъра и ме посъветва, преди да почна да разглобявам да замеря турбото. Разказах му драмата с подгревната свещ и теорията е, че е минала през клапана и се е ударила в перката на турбината. Купих си бустметър, но не можах да измисля къде да го включа (остава за следващият уикенд) - единя вариант е с тройник в клапана на турбото, но така меря турбината и ако има пропуски по кулера и маркучите няма да ги хвана. Трябва да дупча колектора. Ако някой колега е слагал, ще се радвам да сподели. Легнах под колата, да проверя, дали не е блокирал разтоварващия клапан на турбината, беше стегнато, но не и блокирало - пръснах и раздвижих. После покарах по тангентата, появи се някаква мощност - 130 км/ч вдигнах, но бавно. Останах леко доволен, скоростта с която обикновено се придвижвам е 120км. Ще тествам с бустметъра, и ще пиша. Но вибрацията на празен ход ме вбесява, имам чувството, че имам паркинсон.... Поздрави......

        Коментар


        • Juiced
          Juiced коментира
          Редактиране на коментар
          Ама какво стискат маркучите на колата ,когато работи на място. На място може да вдигне половин бар, и какво ще раберете от това? Манометъра се слага на колектора, дупчиш, въртиш метчик и слагаш щуцер.Пробва ли да изолираш гейта и да видиш как се усеща по този начин. Тая процедура е малко опасна и не се прави с много газ, просто така разбираш дали драмата ти е в гейта.

      • #35
        За каво ти е тоя манометър? Налягането във всмукателния колектор се вижда през диагностиката.
        А за да можеш да използваш манометъра, ще ти трябва и някакво маркуче, за да го вкараш в купето и да следиш какво става по време на движение.
        Не очаквай турбината да вдигне кой знае какво налягане на място, без товар на двигателя.

        Отделно, че през диагностиката би трябва да може да се гледа таргета на налягането и реалното налягане, което всъщност би трябвало да те интересува.
        Не чета коментари и не отговарям на такива.

        И коментаторите...

        Коментар


        • #36
          "За каво ти е тоя манометър?"

          Може би по простата причина, че MAP сензора не е безгрешен?

          Коментар


          • #37
            Колата няма мап - фейслифтовата, която е с променлива геометрия и 170 кс, има МАП. Идеята ми е бустметъра да се вкара в купето.

            Коментар


            • #38
              Тюх язък няма да има сделка
              Лабав си човече, един капак не можа да свалиш а така исках да си мерим .......снимките!



              ​ Последната снимка е жокер,да не сваляш дюза за ГМТ.

              Коментар


              • #39
                За пробата прокарваш тънко маркуче през горния край на предния капак и го пускаш през страничния прозорец.Най-обикновен манометър до 2 атмосфери ти върши работа, не е нужно да е шарен манометър с мигащи лампички кръстен бустметър.

                Коментар


                • #40
                  Първоначално публикуван от bocho64 Преглед на мнение
                  Тюх язък няма да има сделка
                  Лабав си човече, един капак не можа да свалиш а така исках да си мерим .......снимките!



                  ​ Последната снимка е жокер,да не сваляш дюза за ГМТ.
                  Ще го сваля.......купих си и силикон, подготвил съм се. Скоро ще да е........ неизбежно е май - картера, който са сваляли и лепили - тече .
                  P.S. не виждам снимките..

                  Коментар


                  • bocho64
                    bocho64 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Ами аз си ги виждам. Но ще пробвам пак да ги кача.

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    не се виждат снимките

                • #41
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210604_135824.jpg
Прегледи:591
Размер:540.3 КБ
ID:6746961
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210604_142120.jpg
Прегледи:568
Размер:558.9 КБ
ID:6746962
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210604_144112.jpg
Прегледи:575
Размер:507.3 КБ
ID:6746963
                  Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20210605_174854.jpg
Прегледи:559
Размер:380.6 КБ
ID:6746964

                  Коментар


                  • #42
                    Благодаря за снимките! Правил си го без да сваляш картера - браво Много полезна информация. Как отви шайбата на КВ?

                    Коментар


                    • bocho64
                      bocho64 коментира
                      Редактиране на коментар
                      С гайковерт ,но има и други начини.А картера не е нужно да се сваля, новите вериги от няколко дни са на мястото си и возилото бръмчи.

                  • #43
                    След като се е установило, че има проблем с турбото (както предположих и аз) не виждам защо трябва да се разглобява каквото и да било друго. Ако колата е вървяла нормално преди смяната на веригите, означава, че проблема е някъде по турбопътищата. Нямам Соренто пред мен, но доколкото си спомням има един маркуч на бърза връзка и няколко със скоба. Ако колата в движение пуши черно (малко или много) значи има проблем точно с турбопътищата. Ако пуши синьо - значи турбината. В краен случай може да се свали кулера и да се измие, тъкмо ще се види дали е омаслен,

                    Коментар


                    • #44
                      Първоначално публикуван от ittso Преглед на мнение
                      За каво ти е тоя манометър? Налягането във всмукателния колектор се вижда през диагностиката.
                      Отделно, че през диагностиката би трябва да може да се гледа таргета на налягането и реалното налягане, което всъщност би трябвало да те интересува.
                      Добре сте подсказали.
                      Дано колегата случи на грамотен чавек,че май доминира желанието за проби грешки.

                      Коментар


                      • bocho64
                        bocho64 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Хубаво е подсказал,но не е вярно. Турбината е с уестгейт ,няма МАП ,няма и бууст преша сензор. Та на диагностиката точно нищо от налягането няма да види.Съвсем отделна тема е,че и в сервизното дават да се мери с манометър.

                      • petkov_bb
                        petkov_bb коментира
                        Редактиране на коментар
                        Различни каруци,различни решения (не съм погледнал за тая особеност). Вече не помня от колко години не ми се е налагало да ползвам манометър за диагностика на турбина..
                        А ако беше случил на грамотен човек, да е забравил за проблема.

                    • #45
                      Проблемът е, че не пуши никакъв цвят, но от ауспуха духа. Това ме навява на мисълта за малко нафта..... Ще тествам с бустметъра и ще пиша резултата. Стана хубава тема и съм благодарен на всички Ви за насоките
                      Последно редактирано от hristian37; 08-06-21, 20:42.

                      Коментар


                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        За малко нафта ти казах още преди 28 страници, ама не ме вярваш...
                        Ще видиш, че от там ще излезе.
                        Не знам как се проверява и с какво, аз съм далеч от модерните кошници, просто давам насока къде да се търси.

                      • hristian37
                        hristian37 коментира
                        Редактиране на коментар
                        Дизели съм учил и съм се занимавал, преди доста години, когато бяха редови помпи и дюзи с пружини и без компютри. За комън-рейл, само бях чел, за да се информирам какво е и как работи. В моя случай, ще изразя едно лаишко мнение - дюзите се управляват от компютъра, а той взима инфо от датчика за коляновия вал, датчика на всмукателния разпределителен вал, датчика на температурата и дебитомера. последните два не са пипани. Остават датчиците на КВ и РВ, положението на които се определя от зацепването на веригите. Незнам, тук диагностиците ще кажат, ако им се обърка положението, би трябвало да светне лампа, но може би и оттам е и пропорцията гориво......

                      • Кольо
                        Кольо коментира
                        Редактиране на коментар
                        Има още и налягане на нафтата в рейла, датчика за него, потенциометъра на педала на газта, и сигурно още един куп неща от които може да се обърка компютъра.
                        Но това е именно работа за диагностиците, аз давам само общи насоки, според вътрешния ми глас.

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X