Обява

Свий
Няма добавени обяви.

"Осакатена" КИА Соренто след смяна на вериги

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • "Осакатена" КИА Соренто след смяна на вериги

    Здравейте, колеги, вкарах се в невероятно приключение със смяната на ангренажните вериги и искам да го споделя с Вас, за да не минавате по моя път.
    Aдминистраторът на форума, може да каже, редно ли е да споделя сервиза в който започна сагата?
    Значи появи се гадния шум, чуващ се около ангренажния капак. Свалих пистовия ремък, без промяна - веригите. Почти се бях навил сам да си я правя, но размислих, че ми по-изгодно да си ходя на работа и в някой сервиз да ми ги сменят. Звъннах в официалния сервиз -2000+ лв. Намерих друг сервиз "занимаващ се с корейски автомобили" и отидох. Цената която ми казаха и ме устройваше - 1100 лв. с вериги "HEPU". Попитах ги дали могат да ми извадят и една скъсана подгревна свещ - казаха добре - викаме си фирма. Също така се разбрахме да сменят ,маслото, тъй като се сваля и картера. Съответно цената набъбна до 1306 лв. След 3 дни ми се обадиха. отидох, запалиха я - работи супер добре и няма звука. Разплатихме се и си тръгнах и..... на първия светофар, като спрях, усетих вибрация на празен ход. Паркирайки пред нас, изключих от директна и включих на паркинг, оборотите паднаха и вибрацията се усили. Позеленях от яд. На другия ден им се обадих и върнах колата. След 4 дни ми се обадиха, че не могат да установят проблема (като им казах, че нета е пълен с видеа и са объркали балансиращите валове) и са мерили компресията и на цилиндъра със скъсаната свещ, най вероятно електрода е паднал вътре, тъй като има компресия, но има и масло. След което ми поискаха още 140 лв. за фрезоване на леглата и дюзите и нови дифтунги. Казах им повече да не пипат и днес отидох да си взема колата - тръгнах си, вече й мощност няма. Върнах се - гледаха, диагностики слагаха - проблема остана. Както ме беше яд, така ме напуши смях. Сега имам вибрираща и скопена кола. Какво да правя според ВАС. Нямам време да я разглобявам. Лошото е, че ми харесваше колата, сега не смея да тръгна никъде с нея. Единственото, което ми идва на акъла е - Надин или Екометал, или да се направя на луд и да я пускам за продаване. Също така ако някой знае нормален майстор, който може да оправи нещата за нормални пари, ще се радвам да сподели. Колеги, внимавайте много при ремонта на автомобилите си, не са прости и се изисква опит и стаж. Поздрави.

  • #2
    Питаш за съвет , давам ти - бъди мъж и си преглътни грешката, приеми, че си получил един скъпо платен урок.

    Аз бих се подготвил теоретично, набрал инструкции на компютъра и бих започнал аутопсия, освен, че няма какво да губиш може да се получи една оправена кола, куп знания и гордост за теб от постигнатото
    Бъдете живи и здрави!

    Коментар


    • Кольо
      Кольо коментира
      Редактиране на коментар
      И аз така.
      Понеже знам как се работи в масовите сервизи-гледам да си оправям техниката сам.

    • I.Stoyanov
      I.Stoyanov коментира
      Редактиране на коментар
      Не бих казал грешка, а урок! Приеми го - платил си за да разбереш по трудния начин, че някой неща трябва да свършиш САМ!
      Все по-малко са сервизите където се работи адекватно.

  • #3
    Аз парите съм ги преглътнал. Яд ме е, че попитах дали са правили и ми казаха, че са правили и проблеми няма да имам. Инвестицията е сериозна, но после дълго време ще карам без проблеми........
    Накрая в рамките на добрия тон се разделихме с препоръката от тях (сервиза) да се намеря диагностик, защото проблема, не бил във веригите, а в дюзи и комп.
    Днес, разбира се за моя сметка, намерих такъв диагностик, тества, карахме, живи данни, грешки в двигателя, кутията, раздатката, егр и дебитомера няма. Тръгнала е дюзата на 4ти цилиндър, но налягането на рейла не пада, компа успява да компенсира. Заключението на диагностика, объркано газоразпределение, макар, че има датчик на единя вал и не го засича като проблем. Колата няма мощност, двигателя се развърта трудно и има твърда работа на празен ход. Същевременно видях, че при рекламацията, не е свалян капака на горната верига.....

    Коментар


    • #4
      Все пак... сервиза Е...
      АУТО КОРЕЯ Сервиз
      намиращи се в кв. Орландовци, ул. Първа Българска армия 101, на ъгъла с ул. Знаме на труда.
      Когато отидох там четох:
      https://www.facebook.com/autokorea.bg/

      Коментар


      • #5
        ако имаш фактура и документ за платените пари, имаш право на рекламация. КЗП също може да включиш.
        ________________________________________________
        Subaru OUTBACK 2,5
        Hyundai TUCSON 2.0

        Коментар


        • #6
          Объркани балансиращи валове може и да породят вибрация,но по никакъв начин не скопяват колата.
          Паднало парче от подгревни свещи почти сигурно ще сгъне някой клапан,което значи един цилиндър по малко.А това и съвсем неук в техниката човек може да разбере. А объркано общо газоразпределение няма в началото да работи добре без разни звуци и после да вибрира и да няма мощност. И кой модел е возилото, 140 или 170 кс.?

          Коментар


          • #7
            140 к.с. Странното е, че преди интервенцията, колата нямаше никакви проблеми, освен звука на веригите. При теста от диагностика, каза, че компресията е много добре и равна на всичките цилиндри - в диагностиката на КИА/Хюндай имо софтуерен тест. Със скъсаната свещ я карам от 2 г. Липсата на мощност е - газ до дупка на равно - 60 -70 км/ч. Странното е отсъствието на пушек . Преди като си я настъпех, изпушваше черно - сега няма черно, бяло или сиво - нищо. Една от версиите на гореописания сервиз е да се е запушил катализатора - но изведнъж........Също така диагностика стиска маркучите на турбото, преди и след кулера - еднакво надуват. После на нулева скорост, и подава рязко газ, двигателя се развърта много бавно - грешки не записва....Питах го дали не е от горивния филтър, но каза, че ако е той, ще дава ниско налягане на рейла, а там налягането си е ОК.
            Последно редактирано от hristian37; 28-05-21, 18:10.

            Коментар


            • #8
              Запушен катализатор е напълно възможен проблем и се усеща като душене на колата. Даваш газ, а колата не върви и се мъчи. Покарай колата и след това приближи ръка до катализатора - ако е запушен ще е горещ, понякога стига до червено. Често се случва и да пробие някъде от съпротивлението и да се чува съскане.

              При мен предния катализатор(веднага след колекторите) се беше разпаднал и запушил задния. Конете станаха наполовина.
              Citroen C-Crosser 2.4 бензин ръчка 2009г.
              Телефон - в профила!

              Коментар


              • #9
                Аз си мисля, че при мен, катализаторът е един....

                Коментар


                • Иван Жоров
                  Иван Жоров коментира
                  Редактиране на коментар
                  Ако можеш да разкачиш гърнето преди катализатота бързо ще си изясниш дали е от него. Подобни симптими съм виждал и при смачкано гърне. Като цяло се усеща ако е от запушване по изпускателна система, но не винаги. Познат добър майстор 2 дни бори един Хамър с подобни проблеми преди да се реши да разкачи гърнетата и да се увери, че проблема е запушени катализатори.

              • #10
                Разказването на тръбите преди катализатора е лесно,два болта са. Но със запушен катализатор няма да надува турбото, нали от потока газове се върти.

                Коментар


                • #11
                  Според мен има нещо електронно. Или в сервиза са откачили някоя букса без да искат, или са забравили да я закачат обратно.
                  Щом турбото надува но колата не върви, а и не изпушва при рязко подаване на газ-значи няма достатъчно гориво.
                  Там търсете.
                  Има ли желание-има и начин!

                  Коментар


                  • Kirilpm
                    Kirilpm коментира
                    Редактиране на коментар
                    Имаш ли откачена,забравена,загубена,ирязана,изтръгната или изпортена букса грешка винаги светва.Веднага ще получиш съобщение за отворена верига.

                  • Кольо
                    Кольо коментира
                    Редактиране на коментар
                    Букса да, няма начин да не светне.
                    Искам да кажа, че има много неща в един двигател които не се следят, съответно няма как да се запише нещо.

                  • BatGeorgeone
                    BatGeorgeone коментира
                    Редактиране на коментар
                    Тук си прав "Имаш ли откачена,забравена,загубена,ирязана,изтръгната или изпортена букса грешка винаги светва.Веднага ще получиш съобщение за отворена верига."

                    Обаче, това не значи, че механиците ще съумеят да разберат къде е проблема, моя Вранглер седя два дни при дилъра защото "не може да отстраним грешка - нарушена комуникация с компютъра"... а отидох за смяна на пружината на волана т.н. рикол на въздушната възглавница, ремонт който отнема 1-2 часа максимум.

                    На втория ден почнах да ги ругая и настоявах механика да ми звънне лично, звънна ми, обясних му кое точно да погледне и след минутки ми звънна рецепциониста да каже, че колата ми е готова

                • #12
                  Имах подобен проблем преди време с една Мазда. Оказаха се соленоидите на вихровите клапи и на клапата, която е преди ЕГР-а. Тази клапа прави вакуум за ЕГР-а, също и служи за меко гасене. Нормално, ако не подаде вакум соленоида е затворена.

                  По някаква причина и двата изгоряли, клапата съответно затворена. Сменихме ги, сменихме и малко вакумни маркучи и тръгна колата. Картинката беше точно като тази, която описваш. Пали леко, работи на празен ход. Почти никаква мощност, никакъв пушек отзад.

                  Коментар


                  • Ilia801
                    Ilia801 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Според мен трябва да има дросел преди клапана, за да има необходимата разлика в наляганията.

                  • bocho64
                    bocho64 коментира
                    Редактиране на коментар
                    Коя разлика? Това е дизел , хич не му е нужен дросел има си нарочна вакуум помпа за целта.

                  • Ilia801
                    Ilia801 коментира
                    Редактиране на коментар
                    https://youtu.be/E2_I0DSxsqI?t=89

                • #13
                  Клапата за меко гасене работи - затваря се за секунди, при гасене. Утре, ще погледна ЕГР.

                  Коментар


                  • #14
                    Днес се по-занимавах - прегледах всички кабели, свързани са. Свалих и изчистих ЕГР, не беше много мръсен. От познат със същата кола и двигател, свалихме дебитомера, не е той. Общо взето, ефектът от тези манипулации е нулев.Подкарах я после по северната тангента, с бая зор успях да вдигна 100 км/ч. Нещо сериозно е объркано в тази кола. След което, познати ми дадоха телефони на разни майстори, говорих с тях, искат между 1 300 - 1 500 лв. само за труд (бях заебал монтьорството от около 15 г., но ако са такива цените, ще се преквалифицирам) за отваряне на веригите...Разхода е много сериозен с нафта за 30 лв. - 14 литра, минах 80 км. - 17.5 литра разход. Никога, дори зимата съм стигал до 15, но такъв не бях постигал. Незнам, нещо почвам да я намразвам тази кола, а допреди 2 седмици я обичах. За пореден път изгледах видеата за веригите, мисля, че мога да се справя, единственото което ме спира е, как да отвия шайбата на коляновия вал. Развиват я с пневматичен гайковерт, с какъвто не разполагам. Имам електрически, но той е слаб. Продължавам да мисля, като идеята за Надин, не съм я отхвърлил .

                    Коментар


                    • Kirilpm
                      Kirilpm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Явно не сте попадали на юнашки стегната гайка/болт на КВ.Случвало се е да взимам назаем гайковерт 1 цол, след като 3/4 гайковерт с 1800 нютона на 10 атмосфери не можа да се справи.

                    • Кольо
                      Кольо коментира
                      Редактиране на коментар
                      При мен метода със стартера е работил винаги. Ползвам го само когато не мога да развия по друг начин болта, демек става въпрос за юнашко стягане.
                      Ся, от юнак до юнак има разлика, ама все пак...

                    • Kirilpm
                      Kirilpm коментира
                      Редактиране на коментар
                      Методът със стартера работи много пъти и аз също го харесвам.Но ако хората, които са сменяли веригите не са стягали болта на коляновия вал на килограми, а са го изпукали за по-лесно с пистолета, няма кола с такъв стартер, който да го отвие.Един добър гайковерт 1/2 може да докара 80-90кгс при стягане, ако има и лепилце.....

                  • #15
                    Ами щом мислиш за Надин ще ти дам 20 лв. отгоре на тяхната цена и я дай да си я оправям аз.

                    Коментар

                    Активност за темата

                    Свий

                    В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                    Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                    Зареждам...
                    X