Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За какво служи "N" (неутрал) на малкия лост?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #16
    Хора четете си документацията -manual-a! Там изрично пише че при теглене трябва да се прехвърли на N. Поне при мен е така. Би трябвало да пише за всеки автмобил в книжката му. Друг въпросе че на някой може да не му работят превключванията. Поздрави
    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО

    Коментар


    • #17
      Задължително ще е за автомат без задна помпа. Тогава цялата СК просто остава без масло.

      Коментар


      • #18
        Според мен въпроса е малко по интересен поради следната причина:
        Къде точно в силовата верига прекъсва предавката "N" на раздатката??

        1. Ако прекъсва към СК - то тогава при фул тайм на междуосевия му се завива свят (при теглене и единя мост на колесар) - което не толкова добре. При парт тайм няма проблем, защото единя мост би трябвало да е изключен при тази позиция. Ако се тегли машината с и 4-те колела на пътя - не виждам проблем.

        2. Ако прекъсва към двата кардана всичко си е ОК

        Мисля че РК са направени като ситуация 2, но това са мои размисли и страсти ... не съм сигурен

        Клуб Ленд Ровър Ентусиастс България
        LR Discovery 1, 1993, 200 TDI с разбит лагер на раздатката към преден кардан 23.10.2009
        Да живееш над възможностите си води до зависимости вместо до независимост.

        Коментар


        • #19
          Към карданите разбира се, иначе какво ще върти КОМ-а?

          Коментар


          • #20
            Вариант № 1 важи за Ровър и Нива, примерно.

            Коментар


            • #21
              Ц.Кръстев,

              Не си прав. Не знам как е при Нивата, но при ЛР неутрала прекъсва към карданите, сигурен съм!

              Коментар


              • #22
                и при нивата е така,прекъсва към карданите
                "Ако не можеш да ги убедиш, объркай ги."

                Коментар


                • #23
                  Естествено! Как иначе ще се стопли СК?

                  Коментар


                  • #24
                    Нещо несе разбрахме "N" прекъсва връзката м/у карданите и ск. кутия. А между осевия диф. не остава заключен, при качване на ровъра на колесар наистина ще му се завие свят /на диф.а/. Аз небих си возил ровърчето или нивата на колесар. Този диф. на нивата също е свободен, но там лостовете са два, като неутрала е м/у бързи и бавни. Като на УАЗ например, който пък понеже е така нар. "парт тайм" невиждам какъв е проблема да се вози на колесар, ако неможеш да изключиш предният мост, може да отвиеш муфите, таралежите, хъбовете или каквото пожелаете Тук за първи път чух/прочетох, че на "N" е включен/блокиран предният мост

                    Коментар


                    • #25
                      И аз. Ама ето Дини казва че е виждал такава РК. Нямам идея защо може да е направена така нито от какво е. За някакви специални цели това може да е правилният алгоритъм, аз поне не се сещам за какви.

                      Коментар


                      • #26
                        И аз това се чудя, кои са тия цели? Във всички раздатки си го има "блокираното" положение, и то не е на неутрал, а ако искаш да ти е вкл. предния мост и за изолираш цялата дандания от мотора, /не се знае защо/ може и да изключиш от скорост.

                        Коментар


                        • #27
                          За да остане да работи само мотора, не целият силов агрегат. И да продължи да върти разните помпи и генератори. Може да е строшена пък СК, и тя да не бива да се върти. То за това са и предвидени възможности за изолиране на агрегатите един по един.

                          Коментар


                          • #28
                            Така е , обаче ако КОМ или помпа са вързани на раздатката, а скоростната кутия не бива да се върти? Не правиме нищо.

                            Коментар


                            • #29
                              Естествено. При разрушаване на нещо, всичко след него няма да работи, това са те последователните свързвания Джиповете са много дребни машини, няма мегдан за резервиране на системите с дублиране. Но поне каквото може да се направи - изключването на нещо - е направено. Хубаво е първите изисквания в няква история да са на военните
                              Много нещо зависи и от характера на повредите разбира се. Но общо-взето няма незаобиколима повреда. Ъъъ ... в разумно проектираните механични. В новите извращения едва ли, те са ментета по природата си. Изглеждат като без всъщност да са. Ама това е друг разговор.

                              Коментар


                              • #30
                                vitara, samurai, TLC, G-classa и..... да неизреждам повече... безсмислено е! При всичките изброени N разделя скоростния механизъм от раздатката, но МОСТОВЕТЕ СА БЛОКИРАНИ ЕДИН КЪМ ДРУГ!
                                Вие теглете ако искате и на твърда връзка и четете колкото си искате... факт обаче е, че трябва просто да вдигнете една от предните гуми на крик, да поставите лоста на позиция N и да се опитата да завъртите (със заключен хъб), за да го проверите и да несе излагате... не е трудно и си заслужава когато има разногласия! Аз ви казвам, че никой от вас не е разглобявал раздатка, или ако е разглобявал е много далече от компетентния и ремонт! Защото за да направиш нещо както трябва, трябва да знаеш самото то как действа! Неможе да минаваш през 4H за да идеш на N и да ми говориш глупости от сорта, че двата моста неса блокирани един към друг и пишело незнам си къде така да се тегли... ми успех! Аз с моя колесар коли няма да дърпам така никога...
                                А относно тегленето с разблокирани хъбове... трябва да си пълен тапак за да теглиш на N и да въртиш хъбовете! То не е натоварване, не е нищо да влачи предната кола още един мост, който пък да се самосасипва със изключените хъбове! На два моста със изключени хъбове трябва да си невменяем или да искаш да си съсипеш живота ако тръгнеш да караш... Ще каже някой "аз съм теглил няма му нищо..." и на такъв аз му казвам веднага "ми направи го пак нали и майсторите трябва да ядът!"
                                4ао
                                Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X