Обява

Свий
Няма добавени обяви.

За какво служи "N" (неутрал) на малкия лост?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • За какво служи "N" (неутрал) на малкия лост?

    интересува ме на лоста с който сменям 4x4Hign,4x4low и 2hign(задни бързи) между тях има едно положение "N" не съм стоял на него да видя какво става но ме интересува дали тогава мога да потегля или?за какво е тази позиция?

  • #2
    За да грееш през зимата СК. Или за КОМ ако имаш.

    Коментар


    • #3
      Неутрална на раздатката. Служи още когато трубва да те теглят, а имаш проблем със скоростите или си с автоматик.
      Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

      Коментар


      • #4
        и още ако ръчната ти е на някой от карданите да можеш да оставиш колата в пукой!
        4ао
        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

        Коментар


        • #5
          пропуснах да кажа, че тегленето на N съвсем не е одачно, защото на тази позиция са зацепени и предния и задния мост! Ако сложиш на колесар направо ще срамуваш... ако пък те теглят с въже най-добре е да го прави нещо от виетнамка нагоре.... иначе язък ще е за съединителя на човка по завоите и за важетата дето ще вложите!
          аааа Стефане на кое казваш КОМ, че нещо тва ми обяга?
          4ао
          Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

          Коментар


          • #6
            Първоначално публикуван от DINI
            пропуснах да кажа, че тегленето на N съвсем не е одачно, защото на тази позиция са зацепени и предния и задния мост!...
            При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста, и според мен една от идеите е точно за теглене. При part-time би трябвало да е същото..

            Коментар


            • #7
              Кутия за Отбор на Мощност.
              Баш си е най-добре на неутралната ако е разбита СК. Нали няма как да я изключиш. И автомата - също, той няма да издеяни и 2 километра ако няма задна помпа. Или е по-добре с натиснат съединител?)

              Коментар


              • #8
                Докарвам колесара където кажете и качваме една тойота тлк (като пример) с предницата на колесара и с влючено N! Ама теглещия неискам да съм аз! Ако колата неизхвръкне от колесара на първите 2 метра аз спирам да пиша тука завинаги!!!! НЕ всички джипове са ландровери..., а тука говорехме за всички без исключения... и недай Боже някой прочел темата и неразбиращ да тръгне да си тегли на N джипа .... Някой от вас разглобявал ли е раздатка? ако не да ви снимам една разглобена да видите, че по никой начин предния неможе да бъде отделен от задния при този режим... не е проблем да направа фотуси!
                4ао и лек ден
                Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                Коментар


                • #9
                  Споменах за Ленд Ровър, просто за да дам пример за full time 4х4. А и аз говоря от личен опит - теглили са ме с Дифендър-а (не заради повреда в РК/ СК) и указанията бяха да бъда точно на неутрал.

                  Убеден съм (от личен опит), че и при фул тайм (Ленд Ровър) и при парт тайм (Патрол например), когато позиционираш на 'неутрал' - джипа не помръдва..

                  Коментар


                  • #10
                    Много се разочаровах от исказванията и искам да поясна:
                    При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста
                    Предаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!! Това при теглене как ви звучи!
                    При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?
                    При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също! Къде отива теглената кола?
                    Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
                    А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния следователно при въртене на задните гуми се въртят по принуда и предните? И как теглим тогава!
                    Съвет от мен ... оставете малко книгите и дайте шанс на практиката преди да ми се нахвърляте като кучета, защото започвам да се разочаровам... Оставете упреците към мен, защото с опитите си да ми покажете как несъм наясно, лъжете хора, който влизат тука и искат да научат нещо, а това са важни неща и трябва всеки управляващ да ги знае!
                    4ао
                    Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                    Коментар


                    • #11
                      Първоначално публикуван от DINI
                      Много се разочаровах от исказванията и искам да поясна:
                      При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста
                      Предаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!! Това при теглене как ви звучи!
                      При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?
                      При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също! Къде отива теглената кола?
                      Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
                      А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния следователно при въртене на задните гуми се въртят по принуда и предните? И как теглим тогава!
                      Съвет от мен ... оставете малко книгите и дайте шанс на практиката преди да ми се нахвърляте като кучета, защото започвам да се разочаровам... Оставете упреците към мен, защото с опитите си да ми покажете как несъм наясно, лъжете хора, който влизат тука и искат да научат нещо, а това са важни неща и трябва всеки управляващ да ги знае!
                      4ао
                      Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.

                      Коментар


                      • #12
                        Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
                        Това съвсем не е излишен въпрос! Факт е, че при повреда или катастрофа това е един от най-добрите начини за предвижване на превозното средство!
                        Иначе пи full-time режим с междуосев диф наистина може да се тегли на въже, но пак е важно да не е заключена няква блукировка на самия междуосев диференцял...
                        Все пак това за мен с междуосевите е малко съфска история особено ако няма блокировка! Затъваш и само една гума остава от 2-та моста, който постяонно те заблуждават, че караш джип
                        4ао
                        Никога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.

                        Коментар


                        • #13
                          Първоначално публикуван от DINI
                          Предаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!!
                          DINI, би ли ми обяснил как точно мостовете са блокирани по между си, след като единсвеното нещо (РК с междуосев диференциал), което предава движение към тях е деактивирано (в позиция неутрал)?

                          Първоначално публикуван от DINI
                          ...При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?...
                          Ами за обиране на разликите работи отворения дифенциал.. А какво общо има теглещата кола в случая?

                          Първоначално публикуван от DINI
                          ...При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също!...


                          Първоначално публикуван от DINI
                          ...Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
                          При използването на платформа, няма "теглене", защото и 4-те колела са на платформата..

                          Първоначално публикуван от DINI
                          ...А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния
                          Също както горе, когато говориш за full time 4x4 мисля, че си в грешка. А може и аз да бъркам, но моля те, обясни повече, как точно механически двата моста се блокират един друг?

                          Първоначално публикуван от Двигателист
                          ...Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
                          Не виждам какъв е проблема да теглиш full time на колесар, т.е. само единия мост да се търкаля, при положение, че раздатката е на неутрал?..

                          Първоначално публикуван от DINI
                          ...Иначе при full-time режим с междуосев диф наистина може да се тегли на въже, но пак е важно да не е заключена няква блукировка на самия междуосев диференцял...
                          Ами точно затова говоря вече в трети пост.. Няма технически начин междуосевия диференциал да бъде блокиран, след като си на положение неутрал Идеята е, че върпсният междуосев в този момент не предава нищо към двата моста, а и двата моста няма какво да предават към него

                          Коментар


                          • #14
                            Неутралната развързва карданите от СК. И толкова.
                            Говорите за различни неща. Дини имаше предвид че независимо от неутралната, ако колата е парттайм с включен преден мост (това е еквивалентно на заключен междуосов диф във фултайма), или фултайм в който е останал заключен междуосовия диф, не можеш да теглиш колата като вдигнеш на платформа само единия мост. Тогава въртенето на другия ще предава движение и на вдигнатия, и тя ще се опитва да скочи от колесара.
                            Изходи от ситуацията - колкото искаш. Американските евакуатори и за това имат и кука на кран, освен колесара. На парттайма се отключват таралежите. Можеш да извадиш коя да е полуоска. Можеш да свалиш колелата, ако има толкова свирепа блокировка. Условията, скоростта и поведението на буксира са отделна работа, и дори останала включена предна блокировка на буксируемият не са особен проблем даже на въже. Или ако не е много тежък, и на твърда сцепка също. Макар че влекача трябва да е поне два пъти по-тежък от ремаркето по закон, освен ако не е произведен за буксир. Нали не се каниш да го теглиш 1 000 километра? Макар че момчетата в Русия и това го нямат за подвиг За проста досада, през зимата - малко по-досадно)
                            Включването на неутралната обаче позволява да работи мотора, и да върти разните помпи и генератори. При всяко положение улеснява живота ако буксирът е въже. И ако наистина те чакат 1 000 каем.

                            Коментар


                            • #15
                              Първоначално публикуван от Yaro
                              Първоначално публикуван от Двигателист
                              ...Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
                              Не виждам какъв е проблема да теглиш full time на колесар, т.е. само единия мост да се търкаля, при положение, че раздатката е на неутрал?..
                              Яро, ъгласен съм, но тово не важи ли когато с изключването на потока се разединява и единият мост от междуосовият диференциал, защото ако приемем, че двата моста са свързани с диференциала и ние сме повдигнали предния, а задния се търкаля свободно, то разликата в оборотите е изцяло за сметка на диференциала (вътрешната касета се върти с голяма скорост спрямо външната), което не знам дали е допустимо. По същия начин, доколкото знам, не е полезно за междуколесен диф. продължително буксуване на едно колело. Поправи ме ако греша някъде.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X