интересува ме на лоста с който сменям 4x4Hign,4x4low и 2hign(задни бързи) между тях има едно положение "N" не съм стоял на него да видя какво става но ме интересува дали тогава мога да потегля или?за какво е тази позиция?
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
За какво служи "N" (неутрал) на малкия лост?
Свий
X
-
Неутрална на раздатката. Служи още когато трубва да те теглят, а имаш проблем със скоростите или си с автоматик.Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.
Коментар
-
пропуснах да кажа, че тегленето на N съвсем не е одачно, защото на тази позиция са зацепени и предния и задния мост! Ако сложиш на колесар направо ще срамуваш... ако пък те теглят с въже най-добре е да го прави нещо от виетнамка нагоре.... иначе язък ще е за съединителя на човка по завоите и за важетата дето ще вложите!
аааа Стефане на кое казваш КОМ, че нещо тва ми обяга?
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста, и според мен една от идеите е точно за теглене. При part-time би трябвало да е същото..Първоначално публикуван от DINIпропуснах да кажа, че тегленето на N съвсем не е одачно, защото на тази позиция са зацепени и предния и задния мост!...
Коментар
-
Кутия за Отбор на Мощност.
Баш си е най-добре на неутралната ако е разбита СК. Нали няма как да я изключиш. И автомата - също, той няма да издеяни и 2 километра ако няма задна помпа. Или е по-добре с натиснат съединител?
)
Коментар
-
Докарвам колесара където кажете и качваме една тойота тлк (като пример) с предницата на колесара и с влючено N! Ама теглещия неискам да съм аз! Ако колата неизхвръкне от колесара на първите 2 метра аз спирам да пиша тука завинаги!!!! НЕ всички джипове са ландровери..., а тука говорехме за всички без исключения... и недай Боже някой прочел темата и неразбиращ да тръгне да си тегли на N джипа .... Някой от вас разглобявал ли е раздатка? ако не да ви снимам една разглобена да видите, че по никой начин предния неможе да бъде отделен от задния при този режим... не е проблем да направа фотуси!
4ао и лек денНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Споменах за Ленд Ровър, просто за да дам пример за full time 4х4. А и аз говоря от личен опит - теглили са ме с Дифендър-а (не заради повреда в РК/ СК) и указанията бяха да бъда точно на неутрал.
Убеден съм (от личен опит), че и при фул тайм (Ленд Ровър) и при парт тайм (Патрол например), когато позиционираш на 'неутрал' - джипа не помръдва..
Коментар
-
Много се разочаровах от исказванията и искам да поясна:
Предаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!! Това при теглене как ви звучи!При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста
При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?
При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също! Къде отива теглената кола?
Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния следователно при въртене на задните гуми се въртят по принуда и предните? И как теглим тогава!
Съвет от мен ... оставете малко книгите и дайте шанс на практиката преди да ми се нахвърляте като кучета, защото започвам да се разочаровам... Оставете упреците към мен, защото с опитите си да ми покажете как несъм наясно, лъжете хора, който влизат тука и искат да научат нещо, а това са важни неща и трябва всеки управляващ да ги знае!
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.Първоначално публикуван от DINIМного се разочаровах от исказванията и искам да поясна:
Предаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!! Това при теглене как ви звучи!При fulltime 4x4 (например Ленд Ровър) на N няма предаване към нито един от двата моста
При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?
При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също! Къде отива теглената кола?
Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния следователно при въртене на задните гуми се въртят по принуда и предните? И как теглим тогава!
Съвет от мен ... оставете малко книгите и дайте шанс на практиката преди да ми се нахвърляте като кучета, защото започвам да се разочаровам... Оставете упреците към мен, защото с опитите си да ми покажете как несъм наясно, лъжете хора, който влизат тука и искат да научат нещо, а това са важни неща и трябва всеки управляващ да ги знае!
4ао
Коментар
-
Това съвсем не е излишен въпрос! Факт е, че при повреда или катастрофа това е един от най-добрите начини за предвижване на превозното средство!Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
Иначе пи full-time режим с междуосев диф наистина може да се тегли на въже, но пак е важно да не е заключена няква блукировка на самия междуосев диференцял...
Все пак това за мен с междуосевите е малко съфска история особено ако няма блокировка! Затъваш и само една гума остава от 2-та моста, който постяонно те заблуждават, че караш джип
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
DINI, би ли ми обяснил как точно мостовете са блокирани по между си, след като единсвеното нещо (РК с междуосев диференциал), което предава движение към тях е деактивирано (в позиция неутрал)?Първоначално публикуван от DINIПредаване към мостовете НЯМА, но мостовете са блокирани един спрямо друг помежду си!!!!
Ами за обиране на разликите работи отворения дифенциал.. А какво общо има теглещата кола в случая?Първоначално публикуван от DINI...При теглене на въже - в завои задните гуми правят по малки окръжности следователно трябва приплъзване, а от там кво става с теглещото?...
Първоначално публикуван от DINI...При теглене на колесар - задните гуми развъртат и предните също!...
При използването на платформа, няма "теглене", защото и 4-те колела са на платформата..Първоначално публикуван от DINI...Е може би вие имахте предвид теглене на платформа....
Също както горе, когато говориш за full time 4x4 мисля, че си в грешка. А може и аз да бъркам, но моля те, обясни повече, как точно механически двата моста се блокират един друг?Първоначално публикуван от DINI...А относно хъбовете на предните гуми те непомагат! Там е изрично забранено да се вкючва предния мост при изключени хъбове и мога да обясна защо, а при положение N предния мост е блокиран със задния
Не виждам какъв е проблема да теглиш full time на колесар, т.е. само единия мост да се търкаля, при положение, че раздатката е на неутрал?..Първоначално публикуван от Двигателист...Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
Ами точно затова говоря вече в трети пост..Първоначално публикуван от DINI...Иначе при full-time режим с междуосев диф наистина може да се тегли на въже, но пак е важно да не е заключена няква блукировка на самия междуосев диференцял...
Няма технически начин междуосевия диференциал да бъде блокиран, след като си на положение неутрал
Идеята е, че върпсният междуосев в този момент не предава нищо към двата моста, а и двата моста няма какво да предават към него
Коментар
-
Неутралната развързва карданите от СК. И толкова.
Говорите за различни неща. Дини имаше предвид че независимо от неутралната, ако колата е парттайм с включен преден мост (това е еквивалентно на заключен междуосов диф във фултайма), или фултайм в който е останал заключен междуосовия диф, не можеш да теглиш колата като вдигнеш на платформа само единия мост. Тогава въртенето на другия ще предава движение и на вдигнатия, и тя ще се опитва да скочи от колесара.
Изходи от ситуацията - колкото искаш. Американските евакуатори и за това имат и кука на кран, освен колесара. На парттайма се отключват таралежите. Можеш да извадиш коя да е полуоска. Можеш да свалиш колелата, ако има толкова свирепа блокировка. Условията, скоростта и поведението на буксира са отделна работа, и дори останала включена предна блокировка на буксируемият не са особен проблем даже на въже. Или ако не е много тежък, и на твърда сцепка също. Макар че влекача трябва да е поне два пъти по-тежък от ремаркето по закон, освен ако не е произведен за буксир. Нали не се каниш да го теглиш 1 000 километра? Макар че момчетата в Русия и това го нямат за подвиг
За проста досада, през зимата - малко по-досадно
)
Включването на неутралната обаче позволява да работи мотора, и да върти разните помпи и генератори. При всяко положение улеснява живота ако буксирът е въже. И ако наистина те чакат 1 000 каем.
Коментар
-
Яро, ъгласен съм, но тово не важи ли когато с изключването на потока се разединява и единият мост от междуосовият диференциал, защото ако приемем, че двата моста са свързани с диференциала и ние сме повдигнали предния, а задния се търкаля свободно, то разликата в оборотите е изцяло за сметка на диференциала (вътрешната касета се върти с голяма скорост спрямо външната), което не знам дали е допустимо. По същия начин, доколкото знам, не е полезно за междуколесен диф. продължително буксуване на едно колело. Поправи ме ако греша някъде.Първоначално публикуван от YaroНе виждам какъв е проблема да теглиш full time на колесар, т.е. само единия мост да се търкаля, при положение, че раздатката е на неутрал?..Първоначално публикуван от Двигателист...Интересно ми е, понеже аз не разбирам, как са блокирани мостовете при Фултайм след като имаме междуосов диференциал. Друг е въпроса че не е полезно за последния да се тегли при повдигнат само преден мост примерно.
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар