Аз имам такова люлеене - в дълги плавни ЛЕВИ завои , без промяна на радиуса на завоя някъде към средата му Диското се килва още малко надясно без видима външна причина . Смених амортисьорите , сложих КОНИ - същата работа . Сега съм поръчал тампони за носачите отпред , че са поразбити , но пък забелязах че ефектът е по-силен когато съм с асфалтовите гуми (два комплекта зимни и летни ) , докато с МАЛАТЕСТА-та за кал е по-слаб. Може на шосейните да е по-мек борда , но защо само от едната страна ( в десен завой е стабилен ) или пък да има омекнала пружина - това обаче как може да се установи с някаква сигурност - не знам .
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Нестабилност по асфалт...?
Свий
X
-
За СТЕФАН -Полезна дума : АМОРТЕСЬОР- провери за какво служи!
Вероятноста да е от стабилизращата щанга съществува , но нали човека каза ,че всичко е на ред ! Ако колата му е,, лифтована'' е възможно е положението на щангата да е променено (поне при мен се получи така, но проблема ми е на асфалта ,в калта не се усеща)
Иво , надали е ,,уморена'' пружина( но счупена витка -да)! Наистина си смени тампоните на носачите ! При условие , че го прави само в едната посока , трябва да имаш някаква видима разлика в окачването на двете колелета !Върнах се ,така че трябва да го обсъдим около правоъгълната маса! Мой ред е !
PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
0899187766
Коментар
-
За Чуров: Проверих. Оказа се че се пише амортИсьор. Също като амортИзация, много странно.
Амортисьорите няма да го върнат в началното положение при продължаващо въздействие. Най-просто - стоиш на място в аварийната. Отзад връхлита ТИР, твойта кабина се отмества встрани. Стои отместена докато ТИРа свърши, след като отмине се залюлява на двете страни. Ако си в движение се отмества не само кабината а цялата кола (над някаква скорост, или само "олеква" под въпросната критична скорост) заради допълнителното сгъстяване на слоя под колата ти. Докато си съвсем близо зад него пък "натежаваш" заради разреждането веднага след края му. Така се и получава странното усещане описано от човека. Работата е че е по-продължително от подскачането на неравности, противоречи на досегашния му опит и само затова предизвиква дискомфорт. Психофизиология, не механика на колебателните системи. С леката кола се случва същото, но амплитудите са по-малки заради много по-ниската седалка, по-малката площ на колата и по-добрата и аеродинамика. А камионите ги блъска още повече. Всички ли са с разбити окачвания?
Амовете не курдисват кабината хоризонтално, когато спреш на наклонено място.
Коментар
-
Да не ти пука. Едно време имаше много книжки по популярна физика, сигурно може да се намерят някъде по сергиите за стари книги. Сега никой не ще да чете такова((( А светът всъщност е физика, и в крайна сметка е на физиците. Знам че банкерите имат друго мнение.
Коментар
-
Безспорно амортисьорите няма да върнат машината в изходно състояние, но карат клатенето да затихне по-бързо, отколкото без тях.
В този смисъл са и фактор на стабилността, а не просто комфорт."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Да, така е, но без тях автомобилът подскача и се мести и при най-малката неравност при по-висока скорост.
В конкретния случай може да не са те, но все пак са сред "обичайните заподозрени"
Стабилизиращата щанга също е важна, както и гумите и правилното им налягане. Широка гума, сложена на тясна джанта също води до люлеене. Протекторът си стои на асфалта а гумата се усуква настрани и мести цялата кола"Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
Стабилизиращата щанга има по-различно действие от амортисьора, и дори да липсва не е фактор по който може да има такива проблеми! Тя спомага само за запазване на равномерното отклонение на гумите (предните) от равновестното положение! Амортисьорите безпорно са фактор който ако неработи просто колата несе държи на пътя в големи скорости, а при преминаване на насрещни "камиони" е ужас когато те неработят! Ако окачването беше твърдо нямаше да има проблеми, но при пресмятане на конструкцията в тези условия без работещ правилно амортисьор НЕМОЖЕ!
Обяснението е, че когато насрещен камион дойде, той тласка голямо количество въздох, автомобила(джипа) е лек, а с голяма площ (висок)! Връхлитащия въздух подема отдолу при идващата машина и има обратен ефект при изтеглянето и вече! Тогава ако амортисьора неработи и няма стремеж към твърдо окачване просто се получава едно силно разклащане, което е причината за колебанията! Като при неработещ амортисьор колебанията са много по-големи в началото и се утешават за много по-дълго време след това!
То всичко е механика и се пресмята... не е като при формула едно твърдо окачване и газ! Комфорта е обратно пропорционален на устойчивостта... "няма истинско щастие".
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Първоначално публикуван от churovКакво ти е странно , ми аз съм с 8-ми незавършен клас !Така, че слушай физиците и не карайте хората да си дават парите на халос. Моите амортисьори поне бяха евтини - 220лв комплекта (4бр)
Коментар
-
Няма превозно средство, което не се клати при подобни обстоятелства.
Говорим за това, че когато се разклати амортисьорите спомагат за бързото затихване на клатенето и връщането в изходна позиция.
Стефан е много прав в обясненията за причините за клатенето и никой не оспорва това, но амортисьорите определено са необходими за стабилността.
Колкото до форда ти - това е МПС, което и всичко да смениш винаги има проблем..."Eсли говно присыпать пудрой, мы получим говно, присыпанное пудрой."
Коментар
-
А за 220 лева си си купил "най-хубавите" амортисьори! Незнам защо въобще казваш, че са и нови! Те в момента в който ги слагаш вече са толкова "хубави" колкото на "кони" испуснали...
Никой неказва, че колата няма да се клати! Това е къс джип, лек, с малко междуосие и голяма височина за масата! Нормално е да се клати, но ако това е нечувешки много, както го описва човекът причината може да са само и единствено амортисьори...
Пример: теглих някога със самурая едно ремарке! Беше натоварено много повече от допустимото! Карах много бързо по неравен асфалт! Джипа направо му се повдигаше задницата на места и се бласкаше силно в пътя при падане! Бях със газови амортисьори преглеждани седмица преди това и работещи прекрасно! Прибрах се в нас, откачих ремаркето и трагнах с джипа! В един подлез при 80км/ч тръгнах да надминавам един обикновен голф! По пътя имаше неравности и джипа небеше както преди! Той просто несе държеше на пътя и имах чувството, че голфа ме засмуква! Испреварих го паникьосан и със много страх, защото залитането беше неописуемо! Преди там съм надминавал страшно много коли десетки пъти и такова нещо неми се бе случвало никога! Мислех, че някоя гума се е одвила! Спрях погледнах отдолу и амортисьорите се клатеха! Единиа имаше дупка(гръмнал), а другия беше със скъсано ухо!
Факт е, че от тогава колата несе държеше в пътя... при надминаване и при вятър просто скорост повече от 60-70 беше 100% шанс да те хвърли в банкета и да ти прават опело!
Един амортисьор на този джип се сваля за не повече от 20 мин и за толкова се слага, а недай Боже човекът да започне да натиска и да мисли, че всичко е ок ... живота просто е невъзвращаем!
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Колега , няма никакво значение колата ти дали е 4х4 , 6х6 или каквото и да е ! В момента когато се разлюлее ( дори да е поради ефекта на Бернули- я тук сум имал една детска книжка с картинки по физика), точно амортИсьорите(благодаря на Стефан -ще почерпя
)са тези които трябва да успокоят топката .Не пружините премахват люлеенето!
В твоя случай си си отговорил сам - двете причини за проблема:
Първоначално публикуван от SimonP(1)...форда... (2) ... Моите амортисьори поне бяха евтини - 220лв комплекта (4бр).Майтап , не се впрягай!( и аз съм бил собственик на Тази марка и я обичам)
Какво очакваш от амортИсьори , дето 4 -те са на цената на един истински !PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
0899187766
Коментар
-
Абе стига глупости! Това е най-елементарното от механиката (динамиката)! И примера е налице! Ако дръпнем една пружина успоредно на която е закачен амортисьор със сила F=10kN ъгъла на отклонение ще е с пъти по малко от това ако дърпаме същата пружина със същите 10kN, но без прикачения към системата амортисьор! От друга страна амплитудата на затихващите трептения предизвикани от пружината ще клонят към безкрайност тогава когато няма амортисьор и ще спират за много кратко време при система със амортисьор!
Аз ви питам вие на коя седалка обичате да седите - на клатещата се или на тази дето амплитудата на трептенията клони към 0 ?
Има си жени за тази работа не е нужно да мъчите колите
4аоНикога не спорете с глупака. Хората може да не разберат разликата.
Коментар
-
Я виж ти !!!тъкмо си правех шнорхел и се тормозих със сеченията на тръбите и се оказа , че ефекта на Бернули няма много общо с това за което говореше някой тук, но ще ми помогне точно за шнорхела!!!Багодаря на Стефан ( сериозно),че ме накара да попрочета това онова(мисля че това се нарича ефекта на СТЕФАН)PATROL 2.8TD КЪСА БАЗА -МАЛКО ПИПНАТ
КТМ 990 ADVENTURE , SUZUKI DRZ400-E,YAMAHAYZ250F
0899187766
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар