Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #91
    До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

    Бих приел данни в килограми и метри в секунда - за начало.
    Само че досега такива не видях. Предполагам съм изключително сляп да не видя подобни данни в темата (освен общите приказки, баси как никой не се сети да сложи на тоя джип едни фарове вместо стопове - идеално задвижване с фотони, зер и са със скоростта на светлината !)
    Или може би трябва да ме притесни че съм казал че царят е гол ?!

    Коментар


    • #92
      До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

      Dear jamiemirror,

      You have received an infraction at OFFRoad-Bulgaria.com.

      Reason: Insulted Other Member(s)
      -------
      Не бих се засегнал ако имаш в предвид само мен, но понеже тезата ми се подкрепя и от В.Петров както и от няколко други уважавани от мен членове на форума не мога да допусна откровени обиди по техен адрес.
      Вземи прочети малко теория и стига си се правил на голям разбирач, защото доводите ти са смехотворни, но изказани с възможно най-нетърпящ възражение тон. Самите пилоти и конструктори на тези машини твърдят че голямата част от тягата идва именно заради ефекта на изхвърляна назад материя, но ти си тръгнал да оборваш тях.
      -------

      This infraction is worth 2 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire.
      ПП: Айде епизода на Адвокат с лебедката #2 И ся кво - с червен картон ще пренаписваме физиката отново ли ? A, верно бе - имало "факти" - пилотите и конструкторите твърдели ....

      Коментар


      • #93
        До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

        Вторият закон на Нютон свързва в уравнение промяната на състоянието на движение на даден физически обект с въздействието причинено му от други обекти. Скоростта на изменение на импулса dp определя въздействието:
        dp/dt=F Интензивността на въздействието се определя с векторна физическа величина - сила F. Ако масата е постоянна m=const, то:

        dp=m.dv

        m.dv/dt=F

        В случая m е масата на летящите частици, dv е изменението на скоростта им за единица време dt . Ако приемем, че за единица време се изхвърлят от гумата частици с определена маса, колкото по-висока е скоростта им, толкова по-голяма ще е силата на взаимодействие. От Третият закон на Нютон (Всяко действие има равно по големина и противоположно по посока противодействие, не знам що бях решил, че е първи на термодинамиката, сигурно много ми се е спало ) можем да направим извода, че именно благодарение на реактивната сила (тази, която действа в противоположна посока) тялото (гумата и следователно-джипа) се премества. За точни изчисления не се наемам да правя, защото законите на Нютон важат в този вид при инерциални системи. Все пак изчисленията се правят от проектантски бюра със десетки опитни специалисти, работещи в тях и разполагащи с данни и оборудване, които аз не съм и сънувал. Няма да им вземам хляба сега я .....
        П.П. Цитат Zaarin:
        Ако гумата е изцяло потопена във вода, то пак няма да помръднеш напред. Това работи само когато е потопена в нещо до около средата.
        Малко грешиш. Зависи от това дали има калник над нея. На този принцип се движи БМП 23 във вода, само че с вериги. Те пак изтласкват вода във всички посоки, но отгоре са затворени и водната струя е насочена само в посоката на въртенето.....
        "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
        Неизвестен мъдрец

        Коментар


        • #94
          До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

          Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
          Цитат:
          Dear jamiemirror,

          You have received an infraction at OFFRoad-Bulgaria.com.

          Reason: Insulted Other Member(s)
          -------
          Не бих се засегнал ако имаш в предвид само мен, но понеже тезата ми се подкрепя и от В.Петров както и от няколко други уважавани от мен членове на форума не мога да допусна откровени обиди по техен адрес.
          Вземи прочети малко теория и стига си се правил на голям разбирач, защото доводите ти са смехотворни, но изказани с възможно най-нетърпящ възражение тон. Самите пилоти и конструктори на тези машини твърдят че голямата част от тягата идва именно заради ефекта на изхвърляна назад материя, но ти си тръгнал да оборваш тях.
          -------

          This infraction is worth 2 point(s) and may result in restricted access until it expires. Serious infractions will never expire. ПП: Айде епизода на Адвокат с лебедката #2 И ся кво - с червен картон ще пренаписваме физиката отново ли ? A, верно бе - имало "факти" - пилотите и конструкторите твърдели ....
          с някои можело да спориш с други не ...браво бе -къде е спора ,къде е уважението и какво общо имат те а ?
          Аз мисля така -един такъв джип тежи около тон и половина и съответно трябва да хвърля тон и половина камъчета след себеси за да се движи нагоре...маи не само те го тласкат нагоре....а колкото до пилотите и конструкторите на тези машини-да казват каквото си щът-Аз не им вярвам.
          много преди старта...

          Коментар


          • #95
            До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

            Първоначално публикуван от RW* Преглед на мнение
            с някои можело да спориш с други не ...браво бе -къде е спора ,къде е уважението и какво общо имат те а ?
            Аз мисля така -един такъв джип тежи около тон и половина и съответно трябва да хвърля тон и половина камъчета след себеси за да се движи нагоре...маи не само те го тласкат нагоре....а колкото до пилотите и конструкторите на тези машини-да казват каквото си щът-Аз не им вярвам.
            Скоростта на камъчетата забрави колега. А от нея далаверата е на квартат, за ралика от масата.
            Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

            Коментар


            • #96
              До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

              Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
              Скоростта на камъчетата забрави колега. А от нея далаверата е на квартат, за ралика от масата.
              Написах го по-просто ,иначе важното е за една секунда колко килограма и с каква скорост се движат прахоляците и разбирасе в каква посока , защото някои не летят точно назад!
              много преди старта...

              Коментар


              • #97
                До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                Изобщо няма значение в каква посока летят. Цялата "далавера" е от силата, с която си взаимодействат колелото и материята в допирната си точка. Ако векторът на активната сила е насочен успоредно на посоката на движение, то векторът на реактивната сила ще бъде насочен по посока на движението и ще тласка автомобила напред (справка-Трети закон на Нютон). След като излети "материала" вече няма никаква "далавера" от него
                "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                Неизвестен мъдрец

                Коментар


                • #98
                  До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                  Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                  Пак ще опитам с примера от който почна всичко. Защо обикновен трактор от 5 тона тегли на един терен 20 тона а Пулингов трактор на същия терен тегли 50 (примерно)? Защо. Гумите са еднакви, теглото също, настилката също.
                  Ти си се хванал за този пулингов трактор и все едно да се спори с радиоточката
                  Къде са данните за гумите на машините
                  И си в грешка между другото че пулинговия е с еднакво тегло и с еднакви гуми и са на еднаква настилка като обикновения трактор.
                  Я дай малко данни къде ги видя че тези работи за гумите и теглото са еднакви ама съвсем еднакви с обикновен работен трактор.Ама не снимки на пулингов и обикновен трактор един до друг-ами данни дай да видим от тези които правят пулинговите трактори
                  Много ме съмнява обикновените гуми да издържат при пулинга.

                  П.П. Има и много други хора които разбират от нещо-остави ги и те да си кажат мнението па макар и да е грешно(не става дума за мен)Стига с това налагане на мнения.

                  Коментар


                  • #99
                    До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                    Колега kuzdov, не оспорвам законите на физиката - а само данните.
                    Смешно е твърдението че един подобен джип с гуми за кал/пясък изхвърля стотици (!!!) килограми чакъл със скорост стотици (!!!) километра в час....
                    Призовах за достоверни данни - вместо това се споменяват проектантски бюра. Никога не са проектирани точно тия машини в "реактивен" режим на движение - това са хибридки, плод на ентусиасти. Бихте ли го оспорили ?

                    Коментар


                    • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                      Уважаеми колега, след като не оспорвате законите на физиката ви моля да помислите защо смятате че една машина като тези които обсъждаме не може да изхвърля стотици килограми в секунда със скоростта която смятате?

                      За простота можете да разглеждате случая като просто земекопна машина... Защото обичайните машини успяват да изхвърлят десетки килограми в секунда... това можете сам да проверите на всеки излет на Хард групите... Има логика машина с "вентилаторни" гуми и двигател над 1000 коня (реални) да може малко повече нали?
                      VPetrov.photography

                      Коментар


                      • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                        Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                        Колега kuzdov, не оспорвам законите на физиката - а само данните.
                        Смешно е твърдението че един подобен джип с гуми за кал/пясък изхвърля стотици (!!!) килограми чакъл със скорост стотици (!!!) километра в час....
                        Призовах за достоверни данни - вместо това се споменяват проектантски бюра. Никога не са проектирани точно тия машини в "реактивен" режим на движение - това са хибридки, плод на ентусиасти. Бихте ли го оспорили ?
                        Ако беше написал някакви данни щях да се съглася че оспорваш точно тях.
                        Вместо това правиш общи квалификации като
                        "Смешно е твърдението ...", и задаваш въпроси на които странно защо си мислиш че някой е длъжен да отговаря.
                        Сега ще трябва да обясниш кое точно е смешното.
                        При това убедително за аудиторията, защото ти може и на един пръст да се смееш.
                        В противен случай квалификацията ти ще бъде приета като обидна.
                        Смешни твърдения пишат само смешниците.

                        Коментар


                        • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                          "Смешни твърдения пишат само смешниците. "

                          Предвид липсата на каквито и да било данни в темата - меко казано си се опитал да обидиш всички. Аз лично смятам че никой няма и да отговори по простата причина че няма квалификация или желание за това. Заставам зад думите си - всеки да го приема както иска. Вече съм изчислил параметрите на едно подобно гуме - ако имам данни за оборотите при които се върти, мога да изчисля и колко кал/чакъл/вода изхвърля (максимални възможни стойности, ясно е че реалните са доста надолу но поне дава представа).

                          Към колегата Венцислав Димитров - съгласен съм че има логика (макар че като гледам предписания за тия гуми - разчета е за 450+ коня, явно в общия случай са достатъчно). Това обаче си е точна наука и може да се изчисли - не разчитам на логика и на "набито око". Отсега ще кажа че от примерни данни максимума за
                          http://www.kartek.com/prod-windows/p...stu-200015.htm тази е около 2265 cm2 обща площ на ламелите и може теоретично да изхвърли 4.3 литра обем (4303 см3) на оборот. Това прави 203кг сух материал (или 107кг вода) в секунда при абсурдни експлоатационни условия 6000 оборота на коляновия вал, директна предавка 1:1 и 4 предавателно число на диференциала (съмнявам се джипките да правят тия изпълнение на директна, вероятно е 2-3 предавки което намалява цитираните обеми повече от 2 пъти).
                          Това че на практика тия стойности са по-ниски и то често в пъти смятам не е нужно да се обсъжда, калкулациите са направени за ПЛЪТЕН материал (чакъла например е много далеч от това).

                          Очаквам вашите калкулации - за да не бъдем голословни. Може някой да използва данните за тази конкретна гума да сметнем ъгловата скорост - и оттам с каква скорост ще "изстреля" чакъла (следва енергията за реактивното задвижване).

                          Коментар


                          • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                            Първоначално публикуван от jamiemirror Преглед на мнение
                            "Смешни твърдения пишат само смешниците. "

                            Предвид липсата на каквито и да било данни в темата - меко казано си се опитал да обидиш всички. Аз лично смятам че никой няма и да отговори по простата причина че няма квалификация или желание за това. Заставам зад думите си - всеки да го приема както иска. Вече съм изчислил параметрите на едно подобно гуме - ако имам данни за оборотите при които се върти, мога да изчисля и колко кал/чакъл/вода изхвърля (максимални възможни стойности, ясно е че реалните са доста надолу но поне дава представа).

                            Към колегата Венцислав Димитров - съгласен съм че има логика (макар че като гледам предписания за тия гуми - разчета е за 450+ коня, явно в общия случай са достатъчно). Това обаче си е точна наука и може да се изчисли - не разчитам на логика и на "набито око". Отсега ще кажа че от примерни данни максимума за
                            http://www.kartek.com/prod-windows/p...stu-200015.htm тази е около 2265 cm2 обща площ на ламелите и може теоретично да изхвърли 4.3 литра обем (4303 см3) на оборот. Това прави 203кг сух материал (или 107кг вода) в секунда при абсурдни експлоатационни условия 6000 оборота на коляновия вал, директна предавка 1:1 и 4 предавателно число на диференциала (съмнявам се джипките да правят тия изпълнение на директна, вероятно е 2-3 предавки което намалява цитираните обеми повече от 2 пъти).
                            Това че на практика тия стойности са по-ниски и то често в пъти смятам не е нужно да се обсъжда, калкулациите са направени за ПЛЪТЕН материал (чакъла например е много далеч от това).

                            Очаквам вашите калкулации - за да не бъдем голословни. Може някой да използва данните за тази конкретна гума да сметнем ъгловата скорост - и оттам с каква скорост ще "изстреля" чакъла (следва енергията за реактивното задвижване).
                            Да приемем твоето тегло и обороти и да сметнем скороста. Една 33" гума е близо 84 см диаметър, това означава около 264 см обиколка. При 6000 оборота в минута това означава, че скороста на външните точки на гумата е близка до 15 780 метра в секунда. И това се взима на квадрат за разлика от теглото... От тук нататък не ми се правят точни сметки, защото имаме триене, въздушно съпротивление и т.н., които намаляват скороста, с която джипа ще се придвижи напред, но сам можеш да видиш, че при тези обороти става дума за чудовищна енергия, дори при изтласкването на "само" стотина килограма в секунда, дори и на 50, че и на 10...
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                              Така. Двигателита са от 5.7 литра нагоре, развиват по 8500оборота в минута и използват дву или три степенен автоматик като скоростна кутия, при които крайната степен е директна - демек втора при двускоростния и трета при трискоростния. Предавателното отношение на дифовете понякога е под 3:1. Аре смятайте пак.
                              Веднъж влюбен в американски автомобил след време с ужас установяваш че всичко най-прекрасно на този свят е или неикономично, или неекологично, или не се побира в гаража.

                              Коментар


                              • До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има

                                Първоначално публикуван от quadra Преглед на мнение
                                Така. Двигателита са от 5.7 литра нагоре, развиват по 8500оборота в минута и използват дву или три степенен автоматик като скоростна кутия, при които крайната степен е директна - демек втора при двускоростния и трета при трискоростния. Предавателното отношение на дифовете понякога е под 3:1. Аре смятайте пак.
                                Едва ли са 8500 в постоянен режим - затова заложих по-реалистични 6000. Може да се сметне и наново.
                                Сметни ми ти при диф 3:1 и 8500 оборота на директна (както си посочил) с каква скорост ще изкачи хълма при цитираните 33" гуми- и го сравни с видеото. Според мен разликата ще е едни 4-5 пъти, съгласен ли си ? В тая връзка - с каква скорост се движат реално чудесийките от примерите - 60-70км/ч ?



                                Една 33" гума е близо 84 см диаметър, това означава около 264 см обиколка. При 6000 оборота в минута това означава, че скороста на външните точки на гумата е близка до 15 780 метра в секунда.
                                6000 оборота в СЕКУНДА на ГУМАТА ли си заложил ??? Данните ти ми намирисват на сериозно сгрешени сметки - 6000/мин са 100/сек, става дума за обороти на колянов вал - които се свеждат в идеалния случай (3:1 диф и директна) до 33/сек на гумата. Калкулацията би довела до резултат 87м/сек..... дооста далече от 15 780.
                                Довърши ако искаш за "чудовищната" енергия и сметни колко е нужната да изтласка 1 тон джип - за сравнение ? Темата взе да се очовечава

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 0 потребители онлайн. 0 потребители и 0 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X