До: Formula offroad - нещо което не може да съществува но го има
Ще се опитам да го обясня по-просто, заради което може да се получат някои доста "елементарни" и не съвсем точни твърдения, но важен е принципа. Реактивният ефект служи за задвижване, колкото повече вода хвърляш назад, с толкова по-голяма енергия се изтласкваш напред. В същото време не потъваш, защото вектора, по който се разпределя енергията не е само един и не е само назад. Реактивна тяга във водата, а и извън нея, имаш по всеки перпендикулярен на задната част на грайфера вектор... бати обяснението от моя страна... но да го приемем като вектори, които са допирателни на обиколката на гумата. Когато влиза във водата създава тяга надолу, после създава тяга назан, после надолу и накрая напред преди на тргне пак надолу. Водата, която се изтластва назад е с по-голяма маса и вискозитет от въздуха, който се изтластва напред и за това върви напред. Не потъва пък защото при достатъчно голяма скорост напред за кратко има следа във водата и отново масата и вискозитета на водата изтласквана надолу е по-голяма от въздуха, който загребва в следата докато се движи напред. Подобно е на разликата в налягането под и над крилото на самолетите, под отиващия надолу грайфер имаш по-плътна вода, отколкото въздуха над отиващия нагоре. Същото е и за тягата напред и назад, но там е по-лесно, защото не е нужно да се бориш и с гравитацията, която дърпа надолу. Освен това и всеки флуид, включително водата става "по-плътен" когато върху него се прилага по-голяма енергия. Например, ако стъпва тежко човек може да тича по крем нишасте, като по асвалт, но спре ли потъва. За това и на вода трябват наистина страшно високи обороти, ужасно много тяга и големи грайфери. Хидропланинга в случая е нежелан ефект, защото излезеш ли над водата губиш всякаква тяга, изтласкваш все един и същи въздух във всички посоки и когато загубиш инерцията сище се плюснеш и ще потънеш.
Първоначално публикуван от jamiemirror
Преглед на мнение
Коментар