Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Пълен новак търси съвет
Свий
X
-
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
А иначе за кал трябва да е надута както трябва, така ли?Първоначално публикуван от banjo Преглед на мнениеСъветвам те да потърсиш статията на Митко Фулдата в списанието и ще ти се изяснят някой неща относно гумите. Аз лично предпочитам висока ,тясна и агресивна гума. По бързо изчиства калта и стига до здравата почва. Като цяло широките гуми се ползват за нестабилни настилки като блато , пясък , сняг . Тясната гума пак можеш да я ползваш на мек терен като изпуснеш въздуха до 70-75% според размера на гумата.
А къде е това списание? Нито тоя митко , нито списанието съм чувал.
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
http://www.off-road.bg/категории/контакти/ обади се в редакцията може да ти пратятПървоначално публикуван от svremeto Преглед на мнениеА иначе за кал трябва да е надута както трябва, така ли?
А къде е това списание? Нито тоя митко , нито списанието съм чувал.
http://www.off-road.bg/category/списание-off-road-bg/
За руските гуми незнам колко са удачни. Едните са прекалено тежки ,другите са криви. Противоречиво ми е мнението. Другото за гумите ако купуваш ,ползвай ролетка да не останеш изненадан че не влизат. За Витара-та повече от 27" ми се струва неразумно. По големи от този размер най-много да ти доведат до аномалии като: повишен разход на гориво, загуба на мощност , разпъване на веригата в раздатката, натоварване на полуоските ( усукване на шлица и чупене на задните полуоски и чупене на предни карета и корпус на дидеренциала , както и карета на карданите). Помисли какво точно искаш да правиш. Дали да я ремонтираш постоянни или да се забавляваш извън пътя.
Аз не бих слушал повечето тук! Аз бих си купил гуми 50/50% - ON/ OFF или All Terain гуми и бих инвестирал в една лебедка 8000lb. Разликата между гумите е 50м по далеко в калта. А ако нямаш лебедка си до там а с лебедка отиваш на всякъде и вадиш онези с Мud Terain гуми.
Задайте си въпроса колко % ще я караш по асвалт и колко по черно. С тази дълга база нямаш много шанс за големи препятствия така че .......
Относно налягането в гумите: Ако имаш нестабилно дъно караш с ниско налягане а ако дъното е твърдо с по високо налягане
Въпроса е налягането върху опорната повърхност да е адекватна.
Ако на нестабилно дъно караш с високо налягане най- много да стигнеш до Китай.
Ако караш с меки гуми по твърд терен най много да повреди гума или джанта
Ако имаш път към Варна обади се ще поговорим.Последно редактирано от banjo; 23-05-16, 12:13.Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
Дий Снайдер
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Да колега по-високи ще са. Цифрите се разчитат така. 195/80/Р15 , 195 е ширина на гумта, 80 е процент от ширината или от 195 в този случай. Р15 е цолажа на джантата.Същото можеш да си сметнеш за 215/90/15.
Коментар
-
Ей, благодаря много ще помисля повече по въпроса.
Между временно си мислих за хай-джака и понеже бих искал да го използвам и като ръчна лебедка се замислих за нещо, за което да се набира джака. мислих си за вериги обаче като проверих цената ми се сториха доста скъпи. Затова се насочих към стоманено въже. Намерих неръждаемо 5 мм. Пише, че товароподемността му е 2700 кг. Мисля, че ще свърши работа. Леко е и цената е 1,5лв/м. Обаче ми възникна въпроса как ще се набира крика по въжето. Тогава се сетих, че трябва някак си да има някакви неща, които да се захващат за въжето. Мисля, че съм срещал такива. Може би се води някакъв вид стяга. Някой има ли идея? как се нарича точно това нещо, откъде мога да намеря? Аз си помислих, че мога да направя една такава стяга - имам железа, имам електрожен, дрелка, флекс, шмиргел. Абе имам с една дума. Обаче мисля, че ще изтърва, защото не знам точно каква трябва да бъде конструкцията му и другото нещо, което ме притеснява е да не разкъса въжето също.
Ще дадете ли някакви идеи?
А какво по-точно означава това 80%? Че разстоянието от джантата до края на гумата е 80% от ширината й ли?Първоначално публикуван от valyon Преглед на мнениеДа колега по-високи ще са. Цифрите се разчитат така. 195/80/Р15 , 195 е ширина на гумта, 80 е процент от ширината или от 195 в този случай. Р15 е цолажа на джантата.Същото можеш да си сметнеш за 215/90/15.Последно редактирано от CarTest™; 27-05-16, 07:27.
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Използването на хай-джака като лебедка е по съвсем различен начин както си го мислиш. Не се набира по въжето а се използват двата края завързани към с въже или веригиги с кука от двата и края . С една дума на теб ти трябват две въжета с по една кука в краищата (въже за теглене) . Ето нагледно как се ползва на клипа .
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Ако гумата ти е широка 195мм то 80% или 156мм е борда на гумата. В диаметъра на колелото това са 312мм+381мм за15"джанта то височината на гумата би трябва да бъде 693мм или 27,3". Ако вземеш гума 100%/OFF ,там грайфера е по висок и на практика гумата може да е 28-28,5"Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнениеА какво по-точно означава това 80%? Че разстоянието от джантата до края на гумата е 80% от ширината й ли?Неможе да вземаш трезво решение ако мозъкът ти е изгорял от наркотици и алкохол .
Дий Снайдер
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Да, да. Аз го разбрах това. Благодаря за клипа. Обаче идеята им е, че ако има 3 метра дълъг терен с кал , въжетата няма да ми свършат работа, защото трябва да бъдат точни спрямо разстоянието от джипа и дървото. Как мога да скъся въжето? Да каже, че имам 20 метра въже, а съм на 15 метра от дървото. Какво ще правя тогава?Първоначално публикуван от niggaz_nature Преглед на мнениеИзползването на хай-джака като лебедка е по съвсем различен начин както си го мислиш. Не се набира по въжето а се използват двата края завързани към с въже или веригиги с кука от двата и края . С една дума на теб ти трябват две въжета с по една кука в краищата (въже за теглене) . Ето нагледно как се ползва на клипа .
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Здравейте, да се включа и аз. Относно за джака те съветвам ако си решил да го купуваш вземи си хубав не китайски (компромис в гората струва скъпо). Джака, като лебедка можеш да го използваш и то с обикновени въжета върши работа, но ако мислиш да разчиташ само на него като вариант да те извади от всяка ситуация - не е добра идея. Да го използваш като лебедка отнема страшно много време - часове. И между другото си е доста опасен - нестабилен колата лесно пада. Като спускаш може да го изтървеш тогава направо може да те потроши. От личен опит: изтървах го и се разминах само със счупен страничен прозорец. Иска сухи тренировки и техника. Лебедката и джака са взаимозаменяеми донякъде, но не напълно. Едното си има предимства и недостатъци и другото също. Моето мнения и скромен опит, показва, че ако излизаш сам и правиш самостоятелни разходки ти трябват и 2-те. Както казах ако караш сам (1 джип) и правиш дълги преходи ти трябва много добра подготовка. И тя е според мен:
1. Лебедка
2. Джак (спрей смазка за джака)
3. Резачка (туба с бензин)
4. Здрави въжета
5. Лопата (малка сгъваема)
6. Компресор за гуми (12 в.) отверка за развиване на вентилина гуми, иглички за вентили.
7. Зарядно за кола за телефон или GPS няколко карти с маршрути пешеходни и горски пътища.
и въпреки това се приготви да ходиш доста пеша ако нещо стане.
Може да изпускам още доста неща, но поне сега за тези се сещам.
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Здравей! Благодаря ти за включването! Ето и въпросите подред:Първоначално публикуван от mitaka85 Преглед на мнение1. Лебедка
2. Джак (спрей смазка за джака)
3. Резачка (туба с бензин)
4. Здрави въжета
5. Лопата (малка сгъваема)
6. Компресор за гуми (12 в.) отверка за развиване на вентилина гуми, иглички за вентили.
7. Зарядно за кола за телефон или GPS няколко карти с маршрути пешеходни и горски пътища.
1. Аз имам някакви предположения, но все пак, какви са предимствата и недостатъците на лебедката и хай-джака?
2. Скъп джак тоест от 250-300 лв, нали? Все пак имаш ли идея къде се продават от жълтите?
3. Какъв по-точно е спрея? Някакъв специален или просто смазка на спрей?
4. Ще дадеш ли някой пример за резачката?
5. Въжетата само за дърпане ли могат да се използват?
6. Лопата си взех, обаче само долната част и й заварих здрава метална тръба за дръжка, защото сметнах, че може и да щанга да се използва по някакъв начин.
7. Компресорът се използва за контролиране на налягането в гумите при преминаване през по-каменисти или по-кални участъци?
8. Тези иглички за какво са? Развалят при често помпене ли?
Благодаря отново!
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Първоначално публикуван от svremeto Преглед на мнениеЗдравей! Благодаря ти за включването! Ето и въпросите подред:
1. Аз имам някакви предположения, но все пак, какви са предимствата и недостатъците на лебедката и хай-джака?
2. Скъп джак тоест от 250-300 лв, нали? Все пак имаш ли идея къде се продават от жълтите?
3. Какъв по-точно е спрея? Някакъв специален или просто смазка на спрей?
4. Ще дадеш ли някой пример за резачката?
5. Въжетата само за дърпане ли могат да се използват?
6. Лопата си взех, обаче само долната част и й заварих здрава метална тръба за дръжка, защото сметнах, че може и да щанга да се използва по някакъв начин.
7. Компресорът се използва за контролиране на налягането в гумите при преминаване през по-каменисти или по-кални участъци?
8. Тези иглички за какво са? Развалят при често помпане ли?
Благодаря отново!
Отговарям ти по ред на въпросите:
1. Лебедката може да те издърпа почти от всякъде, но не винаги. Забиваш предница в дълбока кал (няма как и за къде да развиеш въжето). Проблем с акумулатора (лебедката иска мощен акумулатор). С крика винаги можеш да повдигнеш колата да пъхнеш нещо отдолу или да я вдигнеш и бутнеш настрани. С лебедката се вадиш бързо лесно удобно без да се цапаш (почти). Падаш в дълбок коловоз опираш отдолу. Няма дървета къде да хванеш лебедката (освен ако нямаш котва). С джака се вадиш за броени минути. С джака можеш да го ползваш като лебедка, НО иска много време все пак е тежък. Като почнеш да дърпаш с него въжетата се разпъват, ако имаш верига най-добре, но верига която издържа 3 - 4 тона тежи много и е скъпа. Ще ползваш обикновени въжета те се разтягат. Ако с лебедка се вадиш за 7 - 8 минути с джака може да ти отнеме часове и ще омажеш всичко в кал. Джака е безотказно нещо (ако е качествен). Няма кал няма сняг няма вода, удряш го хвърляш го. С него местиш всичко и по всякакъв начин. Случвало ми се е режем паднало дърво, и си затискам ножа на резачката. С дажа мога да го освободя, като повдигна леко.
2. Жълт "джак" не знам къде се продават, но червен най-обикновен ще ти свърши работа. Все пак няма да ходиш на състезания.
3. Спрея е обикновен за смазване на вериги за мотори. Като го напръскаш да остане фин слой смазка, водоустойчив.
4. Избираш път и караш. Паднало дърво на пътя. Режеш и продължаваш, но може и да се върнеш назад няма проблем пак ще се прибереш. Но ако се върнеш и назад вече има ново паднало дърво в капан си. Между другото зимата минаваш и дърветата падат зад теб както и след бурии. Друг пример. Карам, чупя предна полуос. Имам само задно. Тръгвам да се прибирам и се спукам надолу по обратния път, но хванах грешен път имаше 2 паднали дървета (двата пътя се събираха в едно но хванах грешния). Няма как да се върна назад само на задно голям наклон с кал. Хубаво че носех резачка. Говоря ти бях на около 100 км от моя град. И в този случай ако нямах резачка, какво да направя. Да викна някой "ела да ме тръпнеш 100 метра че обърках пътя, иначе мога да се прибера и сам...(колата ми беше изправна, само без предно тоест 4Х4)". Може да има още много примери.
5.Въжетата можеш да ги използваш за дърпане с джака да, и става като лебедка. Разтягат се някой въжета малко но с повече усилия и нерви става.
6.Лопата малка сгъваема най-добре да не заема много място, все пак няма да е използваш много често.
7.Да хубаво е да контролираш налягането на гумите. Твърда напомпана гума в кал и сняг не върви. Някой път се случва да разбордираш и гумата. Мен ми се е случвало 3 пъти мисля. Тогава отвиваш игличката на вентила, слагаш компресора и докато надува се опитваш да притиснеш гумата към джантата да може да "захапе гумата за джантата", да почне да се пълни с въздух. Можеш и да пробваш с бензин да я оправиш, ама най много да се запалиш в гората.
Всичко това важи ако излизаш САМ в гората и си правиш походи, примерно както моя последния от Пловдив до Орлово око само по черно.
Ако карате с група всичко това е излишно , трябва ти само:
1. Хубаво мезе (луканка, кашкавал от лидъл (най-хубав е))
2. Бира, вино ракия (домашна)
3. Фъстъци, по възможност прясно печени
4. Скара и пържоли.
5. И добро настроение най-важното.
Коментар
-
От: Пълен новак търси съвет
Като за начало, трябва да запомниш това:
другото, svremeto !Първоначално публикуван от mitaka85 Преглед на мнение...
Ако карате с група всичко това е излишно , трябва ти само:
1. Хубаво мезе (луканка, кашкавал от лидъл (най-хубав е))
2. Бира, вино ракия (домашна)
3. Фъстъци, по възможност прясно печени
4. Скара и пържоли.
5. И добро настроение най-важното.
ОМ602->Tremec T5WC->Borg Warner 4408E 1:1/2.48:1->DANA30/103.4in/DANA44->29"AT
Коментар
Активност за темата
Свий
В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.
Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.
Коментар