Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Бензин vs Дизел в студеното време

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    От: Бензин vs Дизел в студеното време

    Бензина във всеки случай е доста по сигурно че ще запали при много студ. Това за вода в горивото е еднакво вероятно и за бензин и дизел. Дизела дори да е изправен и да има компресия, вероятноста да му се сгъсти нафтата ако стане -20 и е на ветровито място в планината е огромна.
    Ники

    Коментар


    • #62
      От: Бензин vs Дизел в студеното време

      Първоначално публикуван от elbgt Преглед на мнение
      И двете горива са течни при обичайните температури при които живеем. И двете не горят в течно състояние, а само в газообразно. Бензина се изпарява при по-ниска температура и това му дава известно предимство, но пък по-голямата част от дизеловите двигатели са снабдени с изпарително устройствo, по народному наричано подгревателна свещ, а при бензиновите двигатели такъв подход е изключение. При това положение аз залагам на това, че при много ниски температури дизела има по-голям шанс да осъществи студен старт. Преди доста години обаче съм виждал с очите си ладов карбуратор с електрически подгревател в поплавъковата камера. Предполагам че или е била някаква версия за северните райони или е било самоделка. Теоритично най-добър шанс обаче имат горивата с най-ниска температура на изпарение, а това са "газта" (LPG) и метана (CNG).
      Някой може ли да каже при какви температури се изпаряват бензин/нафта, имали някакви конкретни таблици или зависи от горивото(зимно/лятно)?

      Коментар


      • #63
        От: Бензин vs Дизел в студеното време

        Първоначално публикуван от TrOfi Преглед на мнение
        Някой може ли да каже при какви температури се изпаряват бензин/нафта, имали някакви конкретни таблици или зависи от горивото(зимно/лятно)?
        Въпросът хич не е прост. Принципно имат норми - до каква температура какъв % от горивото трябва да се изпари - различни за различните горива, вкл. по сезони.

        Коментар


        • #64
          От: Бензин vs Дизел в студеното време

          Аз няма да ви разказвам или убеждавам, а ще ви демонстрирам!

          Вчера сутринта на -7 градуса:



          Днес сутринта на -17 градуса:



          Честита Коледа и повече да ви палят джипките през новата година!

          Коментар


          • #65
            От: Бензин vs Дизел в студеното време

            Браво Марто Това се вика Паляч
            К мирной жизни не пригоден.
            Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
            ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

            Коментар


            • #66
              От: Бензин vs Дизел в студеното време

              Фактора палене е мнооооого разтегливо понятие.Какво значи лесно палене,кой ще го определи като "лесно".На времето 99-та 2002 имах Жигули ,степен на сгъстявяне 11,5 ,палех го само на газ без притеснение от температурата на вън,никога не е угасвало и не ме е подвеждало(изключая една бетонна ограда която го тотализира).В момента карам Тойота Корола Версо 2,2 D4D 2009 год. проблеми с паленето колкото искаш,сменяха и софтуера всички карантии които отговарят за преноса на нафта до двигатела и сега от Тойота изчакват да изтече гаранционния срок и да ме изненадат с нещо.Лошото е ,че дори и да запали не е сигурно дали ще стигнеш за където си тръгнал,щото почва да гасне в движение а при 120 да ти угасне колата зимата е меко казано гадно.Надявам се миналата зима да е било от нафтата сега чакам да застудее още и ако е пак така май ще се връща на производитела да си я кара със здраве.Но това е само за мойта,имаме още две същите Тойоти те пък без никви грижи иди,че ги разбери.

              Коментар


              • #67
                От: Бензин vs Дизел в студеното време

                Бензиновия двигател принципно пали по-лесно при ниски температури, защото е с принудително възпламеняване на горивото. Даже всичко да му е точно на дизела, при под определена температура, въздуха и стените на горивната камера са толкова студени, че температурата в края на такта сгъстяване не е достатъчна за самовъзпламеняване на горивото. Това дори и при добро смесообразуване и изправни подгревни свещи. А в бензиновия има ли горивовъздушна смес и добра искра, температурата и налягането не са толкова важни.Даже в празен варел от бензин да се подаде мощна искра пак ще се запалят парите. Затова и пусковия двигател на трактора е бензинов.
                Добрите дизели са предвидени да палят безпроблемно при температурите които има у нас, ама при екстремни студове, се оборудват с разни отоплители, по-мощни стартери и повече акумулатори за да могат да въртят достатъчно време за да запалят. Ето например Форд Транзит(даден като пример по-горе) е с дизел с директно впръскване и пали сравнително добре, но с два акумулатора е изпълнението за студен климат.
                Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                Коментар


                • #68
                  От: Бензин vs Дизел в студеното време

                  Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
                  Бензиновия двигател принципно пали по-лесно при ниски температури, защото е с принудително възпламеняване на горивото.
                  Да де, и точно това принудително палене, без което бензина може да не запали, точно зимата се случва да дава проблем. Конденз, дърти кабели, бобина и прочие.

                  Пълно щастие няма, просто.
                  Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                  Коментар


                  • #69
                    От: Бензин vs Дизел в студеното време

                    Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                    Да де, и точно това принудително палене, без което бензина може да не запали, точно зимата се случва да дава проблем. Конденз, дърти кабели, бобина и прочие.

                    Пълно щастие няма, просто.
                    Въпроса е при коректно обслужване на всеки автомобил,кой би бил по-устойчив на голям студ?Аз съм за бензина,но си мисля,че темата ще се измени в търсенето на яйцето и кокошката.

                    Коментар


                    • #70
                      От: Бензин vs Дизел в студеното време

                      Първоначално публикуван от djidjo Преглед на мнение
                      Въпроса е при коректно обслужване на всеки автомобил,кой би бил по-устойчив на голям студ?Аз съм за бензина,но си мисля,че темата ще се измени в търсенето на яйцето и кокошката.
                      Еми точно при коректно обслужване разлика няма.
                      Долните твари, измислили перверзията Erlang, имат "много здраве" от мен. Болезнено!

                      Коментар


                      • #71
                        От: Бензин vs Дизел в студеното време

                        Чисто теоретично при доста ниски температури разпрашения бензин не започва ли да кондензира по студените стени на колекторите и горивната камера? И съответно да доведе до проблеми за принудителното възпламеняване...
                        Докато подгревната свещ е много по-непретенциозна за загряване до червено...

                        Практически по мои наблюдения при нашите "сурови" зимни условия е еднакво безпроблемно при добре поддържан автомобил и нормални горива, и почти еднакво трудно при занемарен такъв. Даже при дизела (ако проблема не е в замръзнала нафта) може по-успешно да му се въздейства и бае да заработи, като някой по-горе спомена. Случвало ми се е както на дизел (очевидно поиздухан) все пак да му трябва баир да запали, така и на бензинка (сравнително нова) нито допълнителен акумулатор, нито дърпане да помагат - но пък след 2 дена с прясно заредена батерия и -7, вместо -17 градуса - и никакъв проблем...

                        Коментар


                        • #72
                          От: Бензин vs Дизел в студеното време

                          Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                          Еми точно при коректно обслужване разлика няма.
                          Какво тогава се разисква?Колкото потребители толкова мнения във форума.

                          Коментар


                          • #73
                            От: Бензин vs Дизел в студеното време

                            Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                            Конденз, дърти кабели, бобина и прочие.
                            Имай предвид, че водата може и да е проводник, но ледът не е. Та кондензът е проблем в по-топло време.

                            Коментар


                            • #74
                              От: Бензин vs Дизел в студеното време

                              Най-големия според мен проблем е замръзването на нафтата.Колкото дизели да съм имал само това ги е спирало,с бензин никога не съм имал проблеми.

                              Коментар


                              • #75
                                От: Бензин vs Дизел в студеното време

                                Дизела е по уязвим при екстремно ниски температури , не са редки случаите да замръзне нафтата и в движение
                                ОФА ДБ 2.4 92 ML 270 CDI ETZ 250

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 9,962 в 11:28 на 09-12-25.

                                Зареждам...
                                X