Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GPS в самолет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: GPS в самолет

    Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
    Да ме светнеш , що отчитането на скорост е невярно ?
    На земята.И в самолет.
    Първо защото я мери в двуизмерна равнина, а ти дори и на земята обикновено се движиш триизмерно. Второ защото покозанията в момента са неадекватни, мери за колко си изминал разстоянието между последните две точки дето е отчело, а ти може в това време да си ускорявал и да продължаваш да ускоряваш или пък да намаляваш вече. При осреднената като спреш грешката е по-малка, но моментната е пълна боза. Освен това, ако караш например на ситен зигзаг също ще пропуска част от маневрите ти и ще намалява изминатото разстоянието между точките които засича.

    В самолета пък става още по-триизмерно, а освен това, за да ти отчита вярно корекциите на географските дължина и ширина му трябва да знае и колко над него са сателитите. Като почне да бърка това(ако е с вграден алтиметър) всичките ти координати отиват на кино, т.е. са с грешка МНОГО по-голяма, отколкото си мисли уреда. Пък и движението на самолета никога не е една права линия... Земята е кръгла все пак и при тая скорост дъгата почва да има значение. Сухопътните GPS-и обикновено не са предвидени да се оправят с това.

    А както вече споменах скороста, която мери GPS-а е разстоянието, което си изминал между последните две точки, които е засякал, върху времето, за което това е станало. И след като координатите им не са на ред сам прецени за каква точност можем да си говорим.
    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

    Коментар


    • #32
      До: GPS в самолет

      Тръгнахте да спорите за неща, които и NASA не могат да си решат, та вие ще ги оправите.

      Иначе, според мен е доста интересно да си вкараш модел на терена на земята (т.е. някъде, по трасето, щото на цялата земя няма смисъл). Имаше такива американски, точно във WGS система. Мисля че има една~две програмки, които могат да работят с такива (CompeGPS Air), и да си следиш как самолета доближава земята.... Точно като Aircrash Investigation по телевизията. Бррррр.

      ТА, КАЖЕТЕ ЗА BLUETOOTH GPS - ще дойде ли пилота да ми го вземе от ръчичките, както "Другарката от детската градина"?!

      Коментар


      • #33
        До: GPS в самолет

        Това за грешките е вярно само по принцип. Вертикалната скорост на самолетите е пъти по-малка от хоризонталната. Например стандартния ъгъл при кацане на голям самолет е 2-3 градуса. Това може да се пренебрегне при отчитане на скоростта спрямо земята. А и за пътника в самолета едва ли е от значение дали ще види точната скорост или скорост с 5% грешка.
        А иначе, особено при по-малките самолети, GPS-а си е основно средство за ориентиране, макар че по време на обучението по принцип забраняват да се използва, защото трябва да можеш да се оправяш и без него в случай, че американците решат да го изключат например. Но това е най-точния начин да определиш скоростта си спрямо земята, а също и височината си. Стандартните системи в такива самолети използват налягането на въздуха, а то зависи от страшно много фактори и от там грешките са доста по-големи от тези на GPS-а.
        Аз карам такъв самолет и за сега използвам StreetPilot 2010, който макар и да не е авиационен пак върши идеална работа. Проблемът ми е само, че не мога да направя маршрут, който да не минава по пътищата. Дори и да задам да смята Offroad, пак кара по пътя. А иначе нищо не смущава в самолета, пък то и няма какво толкова да смути.

        Коментар


        • #34
          До: GPS в самолет

          Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
          Наземен GPS във въздуха има само доста ориентивъчно-развлекателни функции...
          Обръщал ли си внимание на това, че в Setup на 60Csx има един раздел Jumpmaster?
          Ние не сме неутрални!

          Коментар


          • #35
            До: GPS в самолет

            Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
            Обръщал ли си внимание на това, че в Setup на 60Csx има един раздел Jumpmaster?
            Мислиш ли, че подобрява много нещата? Ето нещо по въпроса какво трябва да представлява един GPS, за да има някаква полза от него във въздуха:

            http://www.aopa.org/asf/publications/sa01.pdf
            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

            Коментар


            • #36
              До: GPS в самолет

              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
              Мислиш ли, че подобрява много нещата?
              Не знам какво подобряване имаш предвид, но след като една от възможните употреби на този GPS е за парашутисти, то излиза, че във въздуха функциите му като че ли не са само развлекателни ...

              Това, естествено, не означава, че можеш да разчиташ на него за да навигираш стратегически бомбардировач.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #37
                До: GPS в самолет

                Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                Не знам какво подобряване имаш предвид, но след като една от възможните употреби на този GPS е за парашутисти, то излиза, че във въздуха функциите му като че ли не са само развлекателни ...

                Това, естествено, не означава, че можеш да разчиташ на него за да навигираш стратегически бомбардировач.
                Да, има алтиметър. Като изхвърчиш от самолета може да си зачеш от каква височина си скочил, на каква си се приземил, а също така по промяната в скороста и къде приблизително си отворил парашута, както за колко време си стигнал до долу. Също така като имаш точната височина и хоризонталните ти координати се смятат по-точно и можеш да го използваш за навигация към точката, в която искаш да се приземиш. Нали се сещаш обаче вътре в самолета алтиметъра колко точни показания дава и колко е полезна тази функция при летенето, за което говорим?
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #38
                  До: GPS в самолет

                  И за кво върши работа тоя жпс? За визуален полет. Денем, прости МТУ. Значи пак не става за нищо. Що не му вкараш координати за затворен маршрут, и не кацнеш по него?
                  Или да вържеш автомата на парашута за жпса. Сигурно няма да ти е много важно че го е отворил само двайсетина метра под земята. Напълно приемлива точност, да?

                  Коментар


                  • #39
                    До: GPS в самолет

                    Първоначално публикуван от Стефан Преглед на мнение
                    И за кво върши работа тоя жпс? За визуален полет. Денем, прости МТУ. Значи пак не става за нищо. Що не му вкараш координати за затворен маршрут, и не кацнеш по него?
                    Колегата е казал ясно за какво става.

                    Първоначално публикуван от miro_h
                    А иначе, особено при по-малките самолети, GPS-а си е основно средство за ориентиране, макар че по време на обучението по принцип забраняват да се използва, защото трябва да можеш да се оправяш и без него в случай, че американците решат да го изключат например. Но това е най-точния начин да определиш скоростта си спрямо земята, а също и височината си. Стандартните системи в такива самолети използват налягането на въздуха, а то зависи от страшно много фактори и от там грешките са доста по-големи от тези на GPS-а.
                    Аз карам такъв самолет и за сега използвам StreetPilot 2010, който макар и да не е авиационен пак върши идеална работа.
                    На земята пък аз си знам за какво ми върши работа. Като тръгна за т. В по ГПС и наистина пристигна в точка В, значи машинката става за нещичко.

                    Пък, който иска, да се ориентира по мъха на дърветата, по сянката на забити в земята пръчки или по каквото си иска ...
                    Ние не сме неутрални!

                    Коментар


                    • #40
                      До: GPS в самолет

                      О, и аз ползвам GPS редовно. И в кола и пеша. За ориентиране върши перфекта работа... Само на меренето на скорост не се връзвайте много...

                      Колкото до летенето. Да, за развлекателни нужди става. Летял съм с парапланер и съм си ползвал туристически GPS от преди няколко поколения. Ама не ми е пукало за някакви си няколко стотин метра или дори километра грешка и с каква точно скорост се движа... Колкото до СтийтПайлът в самолет... Мда, при хубаво време летището ще го видиш от няколко километра и GPS-а си е свършил работата да те приближи до него. За нещо по-сериозно обаче... Иска ми се да видя юнака дето ще си облепи прозорците с черна хартия и ще кацне само по показанията на GPS-а
                      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                      Коментар


                      • #41
                        До: GPS в самолет

                        Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                        ... Иска ми се да видя юнака дето ще си облепи прозорците с черна хартия и ще кацне само по показанията на GPS-а
                        Добре де! А колко от тия малките самолети кацат на сляпо, само по уреди? Естествено, че GPS-и като използваните от нас не са за прецизна работа, където и метър-два отклонение е много.
                        Ние не сме неутрални!

                        Коментар


                        • #42
                          До: GPS в самолет

                          Не, щом му харесва тоя предмет, може да си го държи по джобовете, разбира се. Понякога пилотите са много суеверни, и си носят кви ли не талисмани. Но не виждам какво общо има туристическото гарминче с аеронавигацията. Особено след полет с много смени на курса по-дълъг от няколко минути.
                          И силно се съмнявам че ако е загубил ориентацията, ще я възстанови по това.

                          Коментар


                          • #43
                            До: GPS в самолет

                            Чакайте малко... Аз не знам за какво всъщност вече спорим

                            GPS-а служи за приблизителна ориентация. На земята по-точно, в небето по-неточно. В малък ниско и бавно летящ самолет работи почти като в кола. В голям високо и бързо летящ самолет, особено ако се разчита на алтиметъра, а налягането вътре не е като навън, грешката става огромна. Сега, ако искаш според показанията му да прецениш дали огромната река, която виждаш на неизвестно колко километра от теб е Мисисипи или Амазонка става, дори и Рейн от Дунав върши работа да различиш.

                            Да мериш скорост, дори приблизително, обаче не става дори на асвалт да не говорим във въздуха... Замислете се дори за грешката му в хоризонталана проекция от средно около 5 метра. Това прави до 10 метра грешка между двете точки по които мери скорост, ако прави измерванията през 50 метра това са потенциална до 20% грешка в скороста, ако е през 100 са 10%, а ако е през 500 тогава дори не можем да говорим за някаква адекватна моментна скорост, защото в рамките на половин километър можеш да я промениш няколко пъти, а също така и да си си сменил траекторията.
                            Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                            Коментар


                            • #44
                              До: GPS в самолет

                              Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                              Да мериш скорост, дори приблизително, обаче не става дори на асвалт да не говорим във въздуха...
                              Хех...долу горе точно описание на работата на гпс-ите преди 10 години.

                              Към момента обаче спокойно може да се разчита на скороста на асфалт с +/- 1миля/час.

                              Коментар


                              • #45
                                До: GPS в самолет

                                Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                                Чакайте малко... Аз не знам за какво всъщност вече спорим

                                GPS-а служи за приблизителна ориентация. На земята по-точно, в небето по-неточно. В малък ниско и бавно летящ самолет работи почти като в кола. В голям високо и бързо летящ самолет, особено ако се разчита на алтиметъра, а налягането вътре не е като навън, грешката става огромна. Сега, ако искаш според показанията му да прецениш дали огромната река, която виждаш на неизвестно колко километра от теб е Мисисипи или Амазонка става, дори и Рейн от Дунав върши работа да различиш.

                                Да мериш скорост, дори приблизително, обаче не става дори на асвалт да не говорим във въздуха... Замислете се дори за грешката му в хоризонталана проекция от средно около 5 метра. Това прави до 10 метра грешка между двете точки по които мери скорост, ако прави измерванията през 50 метра това са потенциална до 20% грешка в скороста, ако е през 100 са 10%, а ако е през 500 тогава дори не можем да говорим за някаква адекватна моментна скорост, защото в рамките на половин километър можеш да я промениш няколко пъти, а също така и да си си сменил траекторията.
                                Това за скороста на асвалт въобще не мисля че е така.Мери , при това много точно.Факта че така се засичат скорости на автомобили за рекорди , или при други обстоятелства където е необходима висока точност на скороста говори достатъчно.Грешката до скорост 1600км.ч. доколкото си спомням беше +/- 1км.ч.Даже сега се сетих че в спецялизираните издания за автомобили така мерят скоростта ,и сравняват до колко тя се различава от тази зададена от производителя.
                                0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                                Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                                Суперскан България www.decbg.com
                                Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X