Обява

Свий
Няма добавени обяви.

GPS в самолет

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #46
    До: GPS в самолет

    +/- колко?))
    Върви в четвърти клас. Намери някъде в интернета схеми и полетни планове. Та да разбереш за кво става дума. После вземи да смяташ грешката. После тури в сметката че сложният и висшият пилотаж са по скоростомерите, на всякаквите скорости и ускорения.
    И спрете да се мъчите да изкарате че крокодилите могат да летят. Въпреки че др. Майор го каза. Много ниско и много бавно. Това го каза др. Старшина, и значи е по-вярно.

    Коментар


    • #47
      До: GPS в самолет

      Хъм... И някой може ли да ми обясни как точно става това точно мерене без допълнителна станция в близост, която да подобрява точноста на мерене? Това което аз знам за меренето на скорост в GPS-а е - разстоянието между две точки се дели на времето между двете засичания. И какво правим когато в координатите имаме грешка? Мисля, че всички сме съгласни, че без допълнителни корекции дори Sirff3 дава някакви грешки. И както казах по-горе - 2 по 5 метра на 50 метра са до плюс-минус 20% възможна грешка, на 100 метра - плюс-минус 10%, а на 1 километър са само плюс-минус 1%, но вече не си говорим за моментна скорост, а за статистика... Да, за статистика при по-голямо разстояние и по-права линия под открито небе, особенно със станция която да подобрява точноста наблизо, резултатите са верни... С Нувито дето няма и читав алтиметър, за да прави корекции по височината, забрави да видиш адекватно показание с колко се движиш в момента.

      Може и да бъркам, но в такъв случай някой да ми обясни по какъв точно начин едно съвременно Нуви ще успее да ми покаже текущата скорост по завоите на дефилето на Чепинската река излизайки или влизайки към Велинград (там няма и покритие на WAAS станция, че да даде някаква точност, а и скалите допълнително кривят малко или много сигнала, така че и грешката е прилична).
      Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

      Коментар


      • #48
        До: GPS в самолет

        Нещо сте в грешка.Жалко че Туоно го няма никакъв , да ви отвори очите по въпроса.Но има гугъл , поровете малко и ще видите , тоя път няма да го правя вместо вас.
        0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
        Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
        Суперскан България www.decbg.com
        Машинно почистване на DPF/FAP филтър

        Коментар


        • #49
          До: GPS в самолет

          Първо да изясним малко нещата - спора в момента се води на тема асфалт, а не самолети. За самолетите смятам никой неможе да оспори, че нормален джобен GPS едвали е най-сигурното нещо, а по-скоро е средство за забавление.

          Такаа, сега за асфалта, едва ли толкова ми пука за тия твойте 50м, понеже ги минавам за няколко секунди. Отделно статистика неможеш да я изключиш щото това е много ключов елемент от алгоритъма на GPS-a. Алтиметъра пък избощо го забрави, защото по принцип алогоритъма за мерене на скорост е 3Д, след което се представя като 2Д скорост и там алтиметъра изобщо не участва и т.н....

          На всички им е ясно, че заврян ГПС-а там където слънце не свети, много ясно, че ще има оклонения. В крайна сметка всяка технология си има ограничения.

          Та в тоя ред на мисли искам да кажа, че гпс-ите не са сметалца за 4ти клас, морето не е до колене, нито математика е аритметика.И все пак това е един сложен уред, който е смешно да можем да обясним тука как точно работи в детайли. За който не вярва малко четива:

          http://nujournal.net/HighAccuracySpeed.pdf
          http://en.wikipedia.org/wiki/Central_limit_theorem
          http://gpsinformation.net/main/gpsspeed.htm

          Това за което аз споря е че, ГПС е един от възможно най-точните уреди, който обикновен човек, може да си купи в обикновен магазин и да използва в съвсем обикновенни обстоятелства на асфалт. Грешката е толкова пренебрежимо малка, че едвали някой и обръща внимание. И като някой е седнал и развивал технология годинки наред и е публикувал спецификация по-скоро бих вярвал на нея отколкото на някакви тефтерни сметки.

          Коментар


          • #50
            До: GPS в самолет

            Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
            ...Това за което аз споря е че, ГПС е един от възможно най-точните уреди, който обикновен човек, може да си купи в обикновен магазин и да използва в съвсем обикновенни обстоятелства на асфалт. Грешката е толкова пренебрежимо малка, че едвали някой и обръща внимание. И като някой е седнал и развивал технология годинки наред и е публикувал спецификация по-скоро бих вярвал на нея отколкото на някакви тефтерни сметки.
            Ще добавя само, че и при самолетите е предпочитания уред, защото тръбата на Пито, мери относителната скорост спрямо въздушата маса, а за щурмана е по-важна абсолютната, спрямо земята. Относно посоката пък, на кой му се смята компасния курс, имайки предвид девиацията на компаса... За височината, ако изключим кацането - също, с точност от порядъка на +/- 50 метра няма да излезеш от коридора, който е 600.
            Land Rover Discovery I; Jeep Wrangler 4.0; Jeep Grand Cherokee 5.2.
            Honda Transalp XL600V; Suzuki DR-Z400; BMW F800GS.

            Коментар


            • #51
              До: GPS в самолет

              Тук съм и чета темата от началото, но май няма какво да добавя, толкова много неща се изписаха. Неверни в по-голямата си част. Ето няколко нахвърляни твърдения:

              1. Точността на туристическите GPS-и е напълно достатъчна на земя и въздух за да се решат доста задачи и в този смисъл тази техника не е никаква играчка, ако и да я наричаме така понякога.

              2. GPS се ползва не само на земята и въздуха, но и в космоса до някъде.

              3. Имам едни "печурки", с който в статичен режим постигам точност от няколко милиметра, а в реално време (считайте всяка секунда) точността е 2-3 сантиметра.

              4. Това последното за сантиметрите се ползва и на самолети, когато се снима с фотокамера земята.

              5. Когато си тествах "печурките" се качих на Черни връх и на 22 км. от базата грешката беше голяма - 7 сантиметра.


              И накрая да спомена, че който разчита само на GPS може да изпадне в неприятна ситуация, но който пренебрегне GPS неприятните изненади могат да бъдат много по-големи.

              Говорейки за GPS имам предвид и ГЛОНАСС, защото отдавна и руснаците действат и ползваме данни от тях.
              "...откъде идваш ... и накъде отиваш..."
              http://ftp.domainbg.com/tuono

              Коментар


              • #52
                До: GPS в самолет

                Първоначално публикуван от jimmy Преглед на мнение
                Velocity measured by a GPS is inherently 3 dimension, but consumer GPS receivers only report 2D (horizontal) speed on their readout.

                И пак да питам за точноста... В Сахара и на Соленото езеро е що годе прилична... Но повечето асвалтови пътища минават и по планини и дрез дефилета... Пък и в пустинята без споменатите пичурки...
                Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                Коментар


                • #53
                  До: GPS в самолет

                  Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                  Чакайте малко... Аз не знам за какво всъщност вече спорим

                  GPS-а служи за приблизителна ориентация. На земята по-точно, в небето по-неточно. В малък ниско и бавно летящ самолет работи почти като в кола.
                  Първото (за спора) е едно на ръка ...

                  А по същество ...
                  Не знам на тебе или на Стефан каква точност ви трябва, ама за мен тази, която ми дава моят GPS ми е предостатъчна, след като ми позволява, примерно, посред нощ да намеря черния път, който води от с. Купен (за което никога преди това даже не бях и чувал) към х. Узана ... След като ме е завел там, за където съм тръгнал на това аз изобщо не бих му казал "приблизителна ориентация".

                  Освен това, нещо не ми е ясно защо в небето, примерно в малък самолет, ГПС-ът да е по-неточен, отколкото на земята. За разлика от един джип, самолетът лети най-вече по права линия и, общо взето, не си мени постоянно височината на полета, не върти по завои, не влиза в тесни долини или гъсти гори, които да затрудняват приемането. В същност, каква трябва да е разликата между работата на ГПС в джип, каращ на 2000 м и в малък самолет, летящ на същата височина?

                  Щом на 2600 м ГПС-ът ми показва, че съм на Мечи връх, когато аз наистина съм на Мечи връх, защо да не може да работи с достатъчна точност в небето при сходни условия?!?

                  Между другото, декларираната точност на 60CSX при определяне на постоянна скорост е 0,05 м/s

                  Като се има предвид, че американските фирми обикновено са много внимателни какво пишат за стоките си (за да не трябва да плащат обезщетения на някой, който ги е хванал в невярно представяне и ги е дал под съд), аз съм склонен да вярвам, че те са доста сигурни в написаното ...
                  Ние не сме неутрални!

                  Коментар


                  • #54
                    До: GPS в самолет

                    Първоначално публикуван от V93 Преглед на мнение
                    Първото (за спора) е едно на ръка ...

                    А по същество ...
                    Не знам на тебе или на Стефан каква точност ви трябва, ама за мен тази, която ми дава моят GPS ми е предостатъчна, след като ми позволява, примерно, посред нощ да намеря черния път, който води от с. Купен (за което никога преди това даже не бях и чувал) към х. Узана ... След като ме е завел там, за където съм тръгнал на това аз изобщо не бих му казал "приблизителна ориентация".

                    Освен това, нещо не ми е ясно защо в небето, примерно в малък самолет, ГПС-ът да е по-неточен, отколкото на земята. За разлика от един джип, самолетът лети най-вече по права линия и, общо взето, не си мени постоянно височината на полета, не върти по завои, не влиза в тесни долини или гъсти гори, които да затрудняват приемането. В същност, каква трябва да е разликата между работата на ГПС в джип, каращ на 2000 м и в малък самолет, летящ на същата височина?

                    Щом на 2600 м ГПС-ът ми показва, че съм на Мечи връх, когато аз наистина съм на Мечи връх, защо да не може да работи с достатъчна точност в небето при сходни условия?!?

                    Между другото, декларираната точност на 60CSX при определяне на постоянна скорост е 0,05 м/s

                    Като се има предвид, че американските фирми обикновено са много внимателни какво пишат за стоките си (за да не трябва да плащат обезщетения на някой, който ги е хванал в невярно представяне и ги е дал под съд), аз съм склонен да вярвам, че те са доста сигурни в написаното ...

                    Както съм казал и тук и в много друми теми, аз съм голям привърженик на GPS-ите, като средство за ориентиране. Използвам ги непрекъснато, както на асвалт, така и в планината. По принцип владея и други способи за ориентация, но предпочитам да ползвам GPS. По-удобно е и напълно достатъчно като точност за моите нужди. Дори и когато ми се налага да правя точна карта, по принцип използвам други методи, но я започвам от точка, чиито координати свалям с GPS. За мен е много ценен и незаменим уред(т.е. мога и без него, ама не искам ). Обаче, което си е така си е така, масовите модели за мерене на моментна скорост не стават... Също така и мусака не могат да правят, колкото и да ги обичам, така си. Не могат!
                    Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                    Коментар


                    • #55
                      До: GPS в самолет

                      Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                      Обаче, което си е така си е така, масовите модели за мерене на моментна скорост не стават...
                      Защо? Говорим за използване във въздуха, с уточнение - в малък самолет. Движението е предимно по права линия, скоростта е постоянна ...
                      Ние не сме неутрални!

                      Коментар


                      • #56
                        До: GPS в самолет

                        Тая тема тръгна от големите самолети и до къде стигна... Преди няколко поста казах, че на малкия самолет, на не голяма височина и при прав хоризонтален полет ще си мери ОК. При него обаче след няколко маневри свързани и с по-бърза смяна на височината статистиката ще се пообърка, ако няма читав алтиметър и не го взима в предвид при сметките. Само по сателитите туристическите и автомобилни GPS-и още не могат да мерят достатъчно добре пустата му височина и бързите й промени.
                        Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                        Коментар


                        • #57
                          До: GPS в самолет

                          GPS-са е включен като задължителна част от оборудването на почти всеки самолет, особено ако е пътнически или товарен (доста често на борда се намират и по два такива). Проблемите се третират в авиацинонното законодателство (примерно JAR OPS). А колкото до нашите цвъкни, с които обикаляме пътищата и балканите жалко, че няма начин да видите как руснаците използват за целите обикновени, туристически GPS- си. Ако сте забелязали, когато се говори за WAAS, винаги се намесва и FAA, което всъщност е основния авиационен регулатор на САЩ. Наличието на подобни техники и апаратури е важно за сигурността и безопастността на полетите от гражданската авиация. Да не говорим, че един от основните принципи в авиацията е техниката и системите да имат дублиране, а за някои жизнено важни системи - и трикратно резервиране в случай на отказ.
                          Колкото до меренето на скорости. Ако добавим и GPS-са, начините за измерване на скоростта на самолета стават три. Първият начин е чрез тръбата на Пито/Вентури. Там се мери посредством динамичното и статичното налягане. Тази скорост е важна за самия полет, т.е. да може да се следи скоростта при излитане/кацане, крейсерската скорост, скоростите на срив, минималните скорости и т.н. да не влизаме в подробности. За навигация най- често се използва друг метод - чрез доплеровия измерител на скоростта и сноса (т.нар. ДИСС). GPS- са се явява като третата система за мерене на скорост и за навигация.

                          Така че, не подценявайте наличието на GPS на борда на който и да е самолет. В даден момент (не дай си боже разбира се), екипажа може да няма друга възможност освен тази ...

                          Говорил съм с пилоти от гражданската авиация относно точността на GPS-сите и от тях знам, че точност от порядъка 4 метра е напълно достатъчна за изпълнението на полет. Тук смисъла на GPS-са е да може самолета да лети в един определен въздушен коридор с определени размери (мисля, че беше с размери 100 метра на 30 метра, но не съм сигурен). Високата точност на GPS-са (при включен WAAS/EGNOS) има смисъл при подхода за кацане (влизане в т.нар. глисада) и рулиране по пистата.

                          Така че, използването на GPS е доста полезно нещо, подобряващо безопастността. Разбира се може и без него, но с него е по- добре.

                          Толкова от мен.

                          Коментар


                          • #58
                            До: GPS в самолет

                            Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                            Тая тема тръгна от големите самолети и до къде стигна... Преди няколко поста казах, че на малкия самолет, на не голяма височина и при прав хоризонтален полет ще си мери ОК. При него обаче след няколко маневри свързани и с по-бърза смяна на височината статистиката ще се пообърка, ако няма читав алтиметър и не го взима в предвид при сметките. Само по сателитите туристическите и автомобилни GPS-и още не могат да мерят достатъчно добре пустата му височина и бързите й промени.
                            Mного добре си мерят височина само по сателитите.И кви малки и големи самолети ??? Както ще мери на височина 4000м.и скорост 350км.ч , абсолютно със същата точност ще мери и на 10000м. и 800км.ч.Стига да има достъп до спътниците , ама тва е ясно по дефолт.А и каква по благоприятна платформа за приемане на сигнал от спътници , от самолет.Къде що има спътник да излъчва ще го прихване.
                            0888794435, 0878171117- VP44 Simulator
                            Дизел сервиз, BOSCH- VP44, Zexel VRZ (Pajero 3.2DID),комън-рейл.
                            Суперскан България www.decbg.com
                            Машинно почистване на DPF/FAP филтър

                            Коментар


                            • #59
                              До: GPS в самолет

                              Първоначално публикуван от kiki.t Преглед на мнение
                              Mного добре си мерят височина само по сателитите.И кви малки и големи самолети ??? Както ще мери на височина 4000м.и скорост 350км.ч , абсолютно със същата точност ще мери и на 10000м. и 800км.ч.Стига да има достъп до спътниците , ама тва е ясно по дефолт.А и каква по благоприятна платформа за приемане на сигнал от спътници , от самолет.Къде що има спътник да излъчва ще го прихване.
                              Не е все тая какъв е корпусът на самолета, ако няма външна антена. Не е все тая и, ако има вграден алтиметър дали налягането вътре ти е като навън или не. За височината спирам да споря... Стефан още в началото каза защо не става тая работа по сателити, ама, ако искате вярвайте. Само не се опитвайте да приземявате самолети единствено по показанията на туристически GPS и няма да усетите разликата...
                              Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                              Коментар


                              • #60
                                До: GPS в самолет

                                Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                                За височината спирам да споря...

                                Е аз така и не разбрах каква е разликата в джип на 2600 м и в самолет на същата височина.


                                Първоначално публикуван от Zaarin Преглед на мнение
                                Само не се опитвайте да приземявате самолети единствено по показанията на туристически GPS и няма да усетите разликата...
                                Не видях някой да напира да прави такова нещо. Така или иначе, човек би използвал туристически ГПС за навигационно средство в малък самолет, а малките си кацат най-вече визуално.

                                Що Стефан намеси в темата фигури от висш пилотаж, кацане по инструменти и т.н. - само той си знае.
                                Ние не сме неутрални!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X