Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройки на окачване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #31
    До: настройки на окачване

    Кире а как да насторим комфортния ход(да обере ситните и чести вибраций при скорост), демек малката пружина без това да влияе на голямата която е нагласена за по хард в комбинация със останалите настройки, за да се получи и Вълка сит и агнето цяло без да се правят компромиси? Става въпрос за Олинса на КТМ525 ако си попадал на някаква примерна таблица за видове терен, в менуала са некви общи глупости. За предишната ми ЕЛКА-та имаше подобна и бая подробна.
    Последно редактирано от Tpunep; 17-12-09, 16:14.
    Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

    Коментар


    • #32
      До: настройки на окачване

      Шаибата я няма

      Коментар


      • #33
        До: настройки на окачване

        Кире а как да насторим комфортния ход(да обере ситните и чести вибраций при скорост), демек малката пружина без това да влияе на голямата която е нагласена за по хард в комбинация със останалите настройки, за да се получи и Вълка сит и агнето цяло без да се правят компромиси? Става въпрос за Олинса на КТМ525 ако си попадал на някаква примерна таблица за видове терен, в менуала са некви общи глупости. За предишната ми ЕЛКА-та имаше подобна и бая подробна.
        Ако имаш настройка за хай спеед компресия я намали. Друг вариант мисля че е само смяната на малката пружина с по-мека.
        Шаибата я няма
        как така нещо да не си в грешка я направи някоя снимка направо

        Коментар


        • #34
          До: настройки на окачване

          hight & low speed compresion

          low-Body roll при завиване и рязко ускорение, потъване на предницата при спиране,каране през бабуни със средна скорост, промяна в нивелацията на терена

          hight-приземяване от големи скокове,груби и внезапни удари в ръбове,скоростно каране през бабуни, вибрации при каране с висока скорост,каране през каменист терен и набразден терен.

          Коментар


          • #35
            До: настройки на окачване

            Първоначално публикуван от kvv Преглед на мнение
            Ако имаш настройка за хай спеед компресия я намали. Друг вариант мисля че е само смяната на малката пружина с по-мека.
            Tова с бързата компресия ако е настроена по бавно донякъде в завой няма ли да потъва бързо без възможност да се оправи бързо? А и все пак малките пружини всичките имат ход който се контролира със шайбите не виждам смисъл да се сменя с друга, не е ли по добре да се разделечат малката и голямата като голямата да се натегне повече и регулира по бърз ребаунд а малката да се остави малко по свободна да има по голям ход и бързия ребаунд да я успокоява, докато бързата компресия в случая намалена ще затруднява доста тоя ход.
            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

            Коментар


            • #36
              До: Настройки на окачване.

              Тя бързата компресия трябва да омекоти само при рязки удари, така може свиеш докрай при рязък удар, но ще ти е по-меко на неравностите, в крайна сметка тя контролира само твърдостта а не скоростта на връщане, някои затова имат настройки и за хай лол спеед ребаунд, ако ти имаш можеш да го направиш по бърз и ще си се връща нормално. Сигурен ли си че има отделен регулаж за малките и голямата пружина, поне при елка няма, има един цилиндър с шайба които се върти, в едната част е повече разстоянието от шаибата и в зависимост от това коя страна е от към малката пружина ограничва или не хода и./т.е играе ролята на някакъв регулаж/. В крайна сметка теорията си е едно но без доста връткане и пробване няма как. Важното е че имаш добрата машина и идея какво от кои настройки да търсиш, когато ги нагласиш разкажи

              Коментар


              • #37
                До: Настройки на окачване.

                Първоначално публикуван от kvv Преглед на мнение
                hight & low speed compresion

                low-Body roll при завиване и рязко ускорение, потъване на предницата при спиране,каране през бабуни със средна скорост, промяна в нивелацията на терена

                hight-приземяване от големи скокове,груби и внезапни удари в ръбове,скоростно каране през бабуни, вибрации при каране с висока скорост,каране през каменист терен и набразден терен.
                Добре обяснено!

                Първоначално публикуван от kvv Преглед на мнение
                ... някои затова имат настройки и за хай лол спеед ребаунд, ако ти имаш можеш да го направиш по бърз и ще си се връща нормално. ...
                Някои, ама само някои! Пацо не се тормози ти такива работи нямаш.

                Колкото до пружините които си играхме, те са за настройка на прелоуда.

                Първоначално публикуван от ATV_RIDER
                ...
                1)PRELOAD - Това е когато нагласяте дължината на амортисйора за да отговаря на килограмите ви.Отвиването или натягането на пружината на амортисйора прави точно това. Тука искам да отбележа че колкото повече стягате пружината толкова повече атвто става по високо и по твърдо,което малко разваля стабилността. Пружината също и придава "прогресивност" при сгъването на амортисйора.
                ...
                Виж тук: Отговора на: Как се настройва окачването

                Коментар


                • #38
                  До: Настройки на окачване.

                  Ето едно сравнение при правилно настроен аморисьор обикновен и такъв с малко повече настройки в случая е сравнение на сток машина със DS-ка ама принципа е същия, макар и да има малко пропаганда със този ъгъл на атака има и други клипчета разгледайте ги.
                  Последно редактирано от Tpunep; 16-01-10, 22:45.
                  Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

                  Коментар


                  • #39
                    До: Настройки на окачване.

                    Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                    Ето едно сравнение при правилно настроен аморисьор обикновен и такъв с малко повече настройки в случая е сравнение на сток машина със DS-ка ама принципа е същия, макар и да има малко пропаганда със този ъгъл на атака има и други клипчета разгледайте ги.
                    Точно това е целта, но ако не си настроил добре хубавия амортесьор разлика няма да има, че и по-зле може да бъде. Добрия амортесьор просто има потенцяла да е добре работещ а евтиния не.

                    Коментар


                    • #40
                      До: Настройки на окачване.

                      Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
                      .................................................. макар и да има малко пропаганда със този ъгъл на атака има и други клипчета разгледайте ги.
                      Първо да спомена, че този ъгъл на атака, хич не е за пренебрегване(личен опит!)

                      Иначе, си купих скоро 'ЕЛКА'(за задни), хай и лоу компрешън + регулеруем ребаунд!
                      В началото бях разочарован, стария 'FOX' беше песен пред тях, макар да беше само с реглаж-компресия, свалях слагах, проба-грешка и не и не
                      Накрая подмених две от пружините и нещата си дойдоха по местата(абе и малко пластмаса поизрязах) , ребаунда ми е на 2/3 натегнат, компресиите на около 1/8!
                      Не съм си играл много, че времето малко не предразполага(сцепление и газ)!

                      Ребаунда ми се струва малко слаб(дори на макс)! Ама 'ЕЛКА', к'о да п'райш, караш и ако нещо не се случва както трябва, ти си си виновен-или настройките(корекциите)!
                      Eвгени Филчев
                      Всичко което не ме убива, ме прави по-силен!

                      Коментар


                      • #41
                        До: Настройки на окачване.

                        Здрасти. Имам китаец с амортисьори с компресия и регулиране на пружината. Искам да ми вози меко, не правя големи скоци. Направени са на докрай развита пружина и компресия 8-9атм.(5-6 клика). Това ли е оптималният ми вариянт за меко возене без да сменям нищо?
                        '05 Suzuki RM 250

                        Коментар


                        • #42
                          До: Настройки на окачване.

                          Тези пък 8-9 атм./атмосфери ли трябва да са/ как ги сметна? Сигурен ли си, че имаш настройка за компресия, а не се бъркаш от клапата за налягане на аморт., имаш ли ребаунд? Ако наистина имаш настройка за компресия отвърташ докрай и това е, щом и пружината си отхлабил.

                          Коментар


                          • #43
                            До: Настройки на окачване.

                            На пистолета на компресора ги показа тия атмосфери. Ами незнам какво точно е, ето снимка на амортисьора. Говоря за винтила в камерката.
                            Прикачени файлове
                            '05 Suzuki RM 250

                            Коментар


                            • #44
                              До: Настройки на окачване.

                              Първоначално публикуван от naughty_boy Преглед на мнение
                              На пистолета на компресора ги показа тия атмосфери. Ами незнам какво точно е, ето снимка на амортисьора. Говоря за винтила в камерката.
                              от тази снимка нищо не се разбира но съм почти сигурен че нямаш настройка за компресия, това което помпаш осигурява налягане на маслото /това е необходимо за да работи правилно амортесьора, не го бърникай това не е регулаж/

                              Коментар


                              • #45
                                До: Настройки на окачване.

                                С този пост ще се опитам да споделя моя опит с настройкитите на окачването,и по конкретно за амортисьори който имат хай и лоу спеед компресия,и възможност за ребаунд настройки.Има си и закономерност - кой какво да рови и тя не е според това кой колко разбира или какви настройки има,А СПОРЕД ТОВА КОЙ В КАКВА ДИСЦИПЛИНА КАРА /МХ,Ендуро,Супермото/и какъв е неговият скил левъл в тая дисциплина - ПРО,ЕКСПЕРТ,СРЕДНО НИВО /intermediate/и АМАТЬОР.

                                90 % от АТВ-тата са със следните заводски настройки:
                                1.пружини настроени за тегло на райдъра от 70 до 80 кг /променя се със натягане или отпускане на същите/.
                                2.бърза компресия - нормал,или комфорт /промяната може да е с кликове,може и да е с цели обороти /зависи от амортисьорите/.
                                3.бавна компресия - нормал,или комфорт /промяна с кликове/.
                                4.Ребаунд - заводските настройки на ребаунда зависят от дисциплината за която е проектирано атв-то.Пример - Раптор 700 ребаунда фабрично има превес в настройките за равен терен,а при КТМ SX ребаунда има превес в настойките за неравен /нервен/ терен./Промяна с кликове/.

                                Преди да започнете каквито и да било настройки проверявате в книжката за параметрите на фабричните настройки /кликове на ребаунд и бавна компресия,сила на натягане на пружини,обороти на бързата компресия или кликове /,ако ги имате всичко е ок,ако ли не натягате всичко по посока на часовниковата стрелка до край броейки и записвайки кликове или обороти.Така ако нещо се обърка във всеки един момент ще може да върнете фабричните настройки.
                                1.Пружини - най голямата играчка за лаиците,и съответно най голямата грешка:
                                "Чакай малко да бутна пружините че ми е нисък мотора".Височината на АТВ-то е заложена заводски с оптимални параметри /от толкова до толкова/ и това е тясно свързано с правилната работа на амортисьорите.И ако я променате извън тези параметри само с настройки на пружините без да подменяте детайли по окачването /други пружини,или добавяне на нови парчета,смяна носачи или амортисьори/ можете да бъдете сигурни че амортисьорите не функционират правилно.ЦЕЛТА НА ПРУЖИНИТЕ Е ДА ЗАПАЗИ ВИСОЧИНАТА В ЗАДАДЕНИТЕ ПАРАМЕТРИ НА АТВ-ТО ПРИ РАЗЛИЧНО ТЕГЛО НА НАТОВАРВАНЕ.
                                В случай че нямате книжка и няма как знаете силата с която са натегнати пружините горещо ви препоръчвам да не експериментирате с тях,преди да се сдобиете с тази информация.Та всички м/у 70-80 кг не би трябвало да си играят с пружините освен ако не им се налага или са решили да ги сменят с други примерно
                                2.Ребаунд - /те това е животинското болтче на мазохиста/малкото болтче в долният край на амортисьора - 99% най добри са фабричните настройки,допустимо ръчкане в диапазон до плюс минус 2 клика максимум.Всичко останало дава брутални резултати.Виждал съм невороятни изпълнения - атв та да скачат като кози по равното,хвърлящи къчове като магарета,или невороятни жабешки скоци от всяка бабуна.
                                3.Бързата компресия ГОЛЕМИЯТ БОЛТ В ГОРНАТА ЧАСТ НА АМОРТИСЬОРА- царицата на настройките за про левъл.Регулира се обикновенно на обороти най често има три нива - стандарт или комфорт,мотокрос или интермедиейт,и хард.Обикновенно това са около три оборота на болта,като може да се зайграва и с половинни положения м/у тях.Особенното при нея е следното:Промяната и е тясно свързана с бавната компресия.
                                Пример:бърза компресия нормал,бавна комфорт 22 клика - променяме бързата компресия на мотокрос без да бутаме бавната,но при положение нормал на бързата компресия ,22-та клика на бавната е положение комфорт.А при положение мотокрос на бързата компресия,същите тия 22 клика на бавната компресия вече съответсват на хард положение,а комфорт положението вече е 24 клика.
                                Та при всяка промяна на бързата компресия се налага промяна и на бавната.МНОГО ХОРА БЪРКАТ БОЛТЧЕТАТА ЗА БЪРЗА И БАВНА КОМПРЕСИЯ.Бързата е големият болт горе,а бавната е по малкото болтче вътре в болта за бързата.
                                Но както и при ребаунда перфектните настройки за всеки райдър на бързата компресия се въртят все около фабричните или положение нормал.
                                4.Бавната компресия - тук вече имате свобода на действие,ровете на воля.Не случайно това болтче присъства на почти всички що годе сносни амортисьори.На един му е добре на 15 клика,на друг и на 2.Тук всичко е без закономерност кой както си го усеща.Най вече проби проби проби...

                                Допустимо ровене като извод:

                                пружини-единствено настройка при разлика в теглото за което са настроени от производителя,или минимална промяна във височината /граници от производителя/.
                                /всяко пипане на пружините променя всички показатели на амортисьрите/

                                ребаунд-абсолютен минимум ограничен на плюс минус 2 клика от фабричните.

                                бърза компресия-ровене единствено в комплект с бавната,от човек който найстина е сигурен и знае какво прави.Най често неналожително ровене.Много различни резултати са постижими,както отрицателни така и положителни.МНОГО ПРОБИ
                                /всяко пипане променя генерално и другите настройки/

                                бавната компресия-бой до откат
                                не влияе на другите настройки,постигат се много добри резултати променяйки само нея.

                                Ако някои иска мога да постна таблица с МОСТ РЕКОМЕНДЕЙШЪН СЕТИНГС на повечето АТВ-та като цяло за МХ,Супермото,Ендуро.Там всеки си има отправна точка за стила в които кара.

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X