Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Настройки на окачване.

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Настройки на окачване.

    Не съм срещал теми, и дискусии в тази насока, става дума за настройките на амортесьорите ребаунд/скорост на разгъване/ компресия/на згъването/ прелолд/натягане на пружината/, дори и най-скъпия амортесьор грешно наглясен, ще върши по-лоша работа от най евтиния с правилните настройки, споделете вашия опит и идеи. Тези настройки са важни най- вече при спортните атвта, и тези преднаначени за по скоростно каране и варират в зависимост от терена и стил на каране. Ребаунда е можеби най- важната от тях, при неправилната му настройване, атвто рита и подскача при неравности, а при скок може да отскочи при приземяване;когато е правилно настройването, атвто е като залепнало за терена, може да се движи и ускорява по-бързо поради непрекъснатия контакт на гумите с терена/при идеални настройки на окачването гумите няма да се отлепят от терена следвайки извивките му и увеличавайки сцеплението/ някой амортесьори дори имат настройки за висока и ниска скорост на ребаунда. По темата има още много и е важна, оставям на вас да допълвате.

  • #2
    До: настройки на окачване

    Поздравления за темата Хубаво ще е и да обясните най-простичко човек как да си направи настройките според неговото каране и как оптимално според трасето Доста полезно е това което каза и нека хората, който знаят да дават съвети на по-неопитните... Поздравления отново

    Коментар


    • #3
      До: настройки на окачване

      То може би не е ставало на въпрос поради много причини , но една от тях все едно някой да ти дава ъкъл кво да правиш с некоя девойка като сте насаме. Може и да стане но може и да не се получи, някой търси комфорт при по дълги карания друг стабилно водене на АТВ-то при сериозно натоварване това води до коренно различни настройки, аз имам мануал за настроиките на ЕЛКА някой ако може да направи превода ще хвърли повече светлина в тунела.
      Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

      Коментар


      • #4
        До: настройки на окачване

        освен да кажем кое за какво служи и за какъв терен каква трябва да е идеята на настройките, до толко може всеки да е в помощ, настройките са си строго индивидулни/до някаква степен и зависят не само от стила и типа на каране, а и от лични предпочитания, теглото на машината, теглото карача принципно състеателите ползват тунинг фирми и специалисти за да им настройват правилно машините, най добър вариант е да отидеш на едно типично за карането ти трасе и да си поиграеш с врътките час два тествайки различни варианти, и да ибереш този който най ти допада

        Коментар


        • #5
          До: настройки на окачване

          Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
          То може би не е ставало на въпрос поради много причини , но една от тях все едно някой да ти дава ъкъл кво да правиш с некоя девойка като сте насаме. Може и да стане но може и да не се получи, някой търси комфорт при по дълги карания друг стабилно водене на АТВ-то при сериозно натоварване това води до коренно различни настройки, аз имам мануал за настроиките на ЕЛКА някой ако може да направи превода ще хвърли повече светлина в тунела.
          На какъв език е мануала?
          Non scholae sed vitae discimus.

          Коментар


          • #6
            До: настройки на окачване

            Първоначално публикуван от preskata Преглед на мнение
            На какъв език е мануала?
            На Американски ако моеш го обърнеш на Нашенски цена няма да имаш обаче има малък проблем нямам го на цифров файл а ми е на книжка, освем да се опитам да я снимам с некво читаво фото
            Съвеста ми е чиста, просто защото не я използвам.

            Коментар


            • #7
              До: настройки на окачване

              Първоначално публикуван от Tpunep Преглед на мнение
              На Американски ако моеш го обърнеш на Нашенски цена няма да имаш обаче има малък проблем нямам го на цифров файл а ми е на книжка, освем да се опитам да я снимам с некво читаво фото
              Ми дай го ще направя каквото мого.Нямам право на лични така че ако имаш скаип ме потърси.
              Моя е:sexy_boy_Ss
              Non scholae sed vitae discimus.

              Коментар


              • #8
                До: настройки на окачване

                колеги някои ще ме светне ли как се настроива ребаунда на кфх 700 на задния амотисьор има посока но няма винтче подложката на пружината (с трите дупчици) ли се върти
                Последно редактирано от Timoto; 13-03-09, 22:47. Причина: пражопис
                KFX 700
                MEBELIX ATV-TEAM
                0878114344

                Коментар


                • #9
                  До: настройки на окачване

                  Да поне при мен е така ,но машината не е кфх

                  Коментар


                  • #10
                    До: настройки на окачване

                    и с какъв ключ го въртиш това аз го завъртях днес един пълен оборот в посока хард и нищо ново не забелязах
                    KFX 700
                    MEBELIX ATV-TEAM
                    0878114344

                    Коментар


                    • #11
                      До: настройки на окачване

                      Еми аз си имам един спец. за тази "подложка" и май само натяга прожината.....

                      Коментар


                      • #12
                        До: настройки на окачване

                        е аз пружината знам как се натяга но тя се натяга горе става вапрос за долната подложка там са въпросните стрелки <S-H> и освем долната подложка не виждам друго което може да се завърти
                        KFX 700
                        MEBELIX ATV-TEAM
                        0878114344

                        Коментар


                        • #13
                          До: настройки на окачване

                          Просто <S-H> на това място е по четливо от колкото някъде до разширителния съд,

                          Коментар


                          • #14
                            До: настройки на окачване

                            ясно... благодарност утре щях да го въртя докато ми се завие свят за тоя дето клати гората!
                            KFX 700
                            MEBELIX ATV-TEAM
                            0878114344

                            Коментар


                            • #15
                              До: настройки на окачване

                              Автор:АTV RIDER!!!

                              Така информацията е на база превод от различни сайтове и форуми и малко личен опит.
                              Настройката на окачването е доста важна не само за състезателите и "хард" каращите. Правилно нагласено окачване означава по малко умора, повече увереност и по голяма сигурност при каране, дори и по малко части за ремонт после. Въпреки това доста хора отиват и си купуват атв,че и го продават след време без да знаят че окачването се настройва.

                              Ето първо основните неща за настройката на амортисйора.
                              1)PRELOAD - Това е когато нагласяте дължината на амортисйора за да отговаря на килограмите ви.Отвиването или натягането на пружината на амортисйора прави точно това. Тука искам да отбележа че колкото повече стягате пружината толкова повече атвто става по високо и по твърдо,което малко разваля стабилността. Пружината също и придава "прогресивност" при сгъването на амортисйора.
                              2)COMPRESSION -Това контролира колко лесно или трудно се свива амортисйора когато уцелите бабуна или скок.
                              3)REBOUND - От това зависи колко бързо ще се разгъне амортисйора след като е бил свит.
                              Не всички фабрични атв-та притежават тези настройки. Повечето са само с настойка ма пружината. Обикновенно хубавите спортни и състезателния клас 450 имат всичките настройки.

                              Правилна настойка на пружината и какво значи: ride height sag
                              повечето амортисйори имат нещо като шайба с което се нагляся напрежението на пружината. За да се настои правилно първо задния амортисйор АТВ-то се повдига така че задните гуми да останат във въздуха и амортисйора да е максималко разпънат. В това положение се измерва с рулетка разтоянието от задната ос успоредно нагоре до калника, може и от върха на гумата до калника, може и от венеца до граб бара, няма значение важното е задните гуми да са във въздуха и да мерите успоредно нагоре. Така сега седнете върху атв-то в нормалната позиция в която карате заедно със пълния ви екип(даже може и малко кал ако ще карате на Дълбок дол) и накрайте някой да измери същото разтояние от същите точки. Трябва така да се настои пружината, че разтоянито да е с 30% по малко от това когато задните гуми са във въздуха. Разликата между тези две разтояния се нарича “rideheightsag
                              ГРУБ ПРИМЕР – да речем че разтоянието в изпънато положение е 30 см. Като пуснете атв-то на земята и седнете с пълен екип трябва да е с 30% по малко което ще рече 21см.
                              Това е за задния амортисйор за предните важи същото правило само че разликата от разпънато и седнал трябва да е 20% демек ако да речем пак е 30см трябва като седнете да е 24см.


                              Настройка на Compression. Тука както казахме вече това контролира как се свива амортисйора. Настройката много зависи от типа каране. Ако е прекалено меко нагласен, амортисйора много лесно ще “Bottom out” това незнам как точно да го обясня , демек ще удря на тампона и дори може да се извие стъблото му. Ако пък е много твърд няма да се използва целия ход на амортисйора и возията няма да е много приятна. Идеята тука е така да се нагласят нещата че амортисйора да използва целия си ход без да “bottom out” . Пак казвам ,че много зависи от типа каране но за да се настои може да се започне от най-меката настойка и да се върви към по твърдо. Компресията обикновенно се контролира от болтче което се намира на върха на компенсаторната бутилка на амортисйора. Най-модерните амортисйори имат настройка за бърза и бавна компресия. Като едното е настройка за през леки препядствия и бабуни другото за скокове.

                              Настройка на Rebound. Това контролира колко бързо амортисйора ще се разгъне. Тук ако е настроен към меко(обикновенно винтчето се върти наляво) ще се връща много бързо и амортисйора ще е като пружина. Ако е настоен на твърдо ще се връща по бавно. Това пак много зависи от типа каране и терена. Обикновенно винтчето за настройка се намира в “дъното” на амортисйора.

                              ЗАБЕЛЕЖКА: Никога не завъртайте винтчетата на компресията и ребаунда докрай. Винаги е хубаво да има поне 2 клика преди края.
                              Да се прави само по ЕДНА промяна по настройките в даден момент. Не по няколко накуп щото става обърквация.

                              НАПИСАНО ОТ ATV RIDER !!!
                              Последно редактирано от KFX7oo; 14-03-09, 08:08.
                              Горе главата, дори и да е празна!!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X