От: работно АТВ, какво?
Уеекинко ще изместя темата от чисто техническата част малко към конкретните условия на провежданите в България състезания.
Карам от 2007-ма година по нашите си състезания, не много редовно, но карам. Състезанията са обикновено двудневни, като единия ден е навигация по ГПС, а другия е ендуро трасе с естествени и изкуствени препятствия. Няма отделен клас каручки 4х4. Трасетата в гората обикновено са сухи, прашни, на места много бързи-рали, а на маста спънати, тесни-улей и в гора м/у дървета. Много, много рядко има кал, коловози, но се е случвало и това с ренегад да се насадя на дълги коловози и беше голямо носене и мъки. В едно, единствено състезание това че бях с машина 4Х4 ми помогна и това беше на състезанието в Хисаря-голямото давене. Мисля, че би трябвало да има разкази и снимков материал за това състезание. Вида на машината ми помогна за това, че плува и не се удавих. Но това не означава, че 2 ренегада не се удавиха, просто аз съм извадил късмет с машината която управлявах и през филтъра не проникна вода. 4Х4 ми помогна да вадя удавените от реката. Но това е единичен случай. И другото състезание в което "четворките" накъсаха спортните беше Габровското състезание в снега. Но пък страничните наклони много ги морят. Във всички останали състезания машините 4х2 или спортните имат предимство.
Много съм си мислел на тема какво е идеалното АТВ за състезания, но не съм го измислил. При ралитата 4х4 имат проблем, че макс. скорост е по-ниска от тази на спортните и бързо хвърлят ремък. Много ми харесва варианта на Крис Стамболдзис, лека му пръст на човека голям мъж беше, той беше сложил на ренегад джанти Хайпър 10 инча и така го беше разширил и свалил центъра на тежестта. Но пък си остава проблема с ниската макс. скорост.
Ако има задължително условие машините да са 4х4 или има отделен клас 4х4 това е варианта. Във всички останали случаи 4х2 е за нашите условия.
Уеекинко ще изместя темата от чисто техническата част малко към конкретните условия на провежданите в България състезания.
Карам от 2007-ма година по нашите си състезания, не много редовно, но карам. Състезанията са обикновено двудневни, като единия ден е навигация по ГПС, а другия е ендуро трасе с естествени и изкуствени препятствия. Няма отделен клас каручки 4х4. Трасетата в гората обикновено са сухи, прашни, на места много бързи-рали, а на маста спънати, тесни-улей и в гора м/у дървета. Много, много рядко има кал, коловози, но се е случвало и това с ренегад да се насадя на дълги коловози и беше голямо носене и мъки. В едно, единствено състезание това че бях с машина 4Х4 ми помогна и това беше на състезанието в Хисаря-голямото давене. Мисля, че би трябвало да има разкази и снимков материал за това състезание. Вида на машината ми помогна за това, че плува и не се удавих. Но това не означава, че 2 ренегада не се удавиха, просто аз съм извадил късмет с машината която управлявах и през филтъра не проникна вода. 4Х4 ми помогна да вадя удавените от реката. Но това е единичен случай. И другото състезание в което "четворките" накъсаха спортните беше Габровското състезание в снега. Но пък страничните наклони много ги морят. Във всички останали състезания машините 4х2 или спортните имат предимство.
Много съм си мислел на тема какво е идеалното АТВ за състезания, но не съм го измислил. При ралитата 4х4 имат проблем, че макс. скорост е по-ниска от тази на спортните и бързо хвърлят ремък. Много ми харесва варианта на Крис Стамболдзис, лека му пръст на човека голям мъж беше, той беше сложил на ренегад джанти Хайпър 10 инча и така го беше разширил и свалил центъра на тежестта. Но пък си остава проблема с ниската макс. скорост.
Ако има задължително условие машините да са 4х4 или има отделен клас 4х4 това е варианта. Във всички останали случаи 4х2 е за нашите условия.
Аз за това предприех малко различен подход. Първо прецених какво ме устройва като проект и после намерих възможно най-евтината база. Наложи се да я извлачим буквално до един бус , за да може да си я приберем. Около 2 месеца стоя, дори без да я запаля, докато дойдат всички части и оправя трансмисията за да може да се движи поне на бутане. Ще разказвам подробно със снимки някой ден, със сигурност заден диф, какъвто аз видях, историята не познава... Не мисля ,,че инвестицията ще надвиши много себестойността и като втора ръка в движение. Почти всичко се прави от мен , а разликата между Prox и Wisecco бутало е около 150лв...а в качеството и в предимствата в пъти...като с повечето неща. които правя е така. Най-големият разход ще е за джанти и амортисьори с пружини, гумите не ги смятам , защото са си консуматив. Всичко това обаче, в крайна сметка ми носи огромно удоволствие и като цяло, си имам много приятна занимавка .
Коментар