Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Обработка на бластирано шаси + дъно на купе

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • MoridinBG
    отговори
    Aко може отделна тема... Аз мисля да си слагам тук по-техническите постове от моето приключение, което е малко по-различно от просто изпръскване, до което може и да стигна другата седмица...

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    Малееее, мале, мале! Много лошо това с ML-а. Предполагам, че бая зор и се чисти... за сега него ще го ползвам само в кухините на калниците.
    Аз като си говорих с тях, казаха, че е най-добре на водна баня да се топли 4941. В спекс по-горе пише флъш пойнт 40 градуса. Предполагам под тях не е добре да се пръска.
    Благодаря за разходните норми - това е ценно. Аз за вътрешните, задни кухини мисля да мина с 0.5л спрей ML. Ако не стигне ще взема още един. Човекът ме предупреди, че с пистолета ще ми е зор и няма да стане добре.
    Тази вечер омазах и гредата под бронята и 250мл фертан свършиха - кухините около бронята + гредата
    Понеже ще вали до четвъртък, петък ще мия кухините и ще пръскам 4941. Чудя се дали след миенето на фертана трябва да е сухо за 4941. Май да... та се надявам да е топло, че до събота след обяд да е изсъхнало.
    Приятна седимца!

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Вюрт можеш, фертана ТРЯБВА да го измиеш преди следващото.

    Точно същия пистолет с нанизана по-малка дюза не става. Започва да бълбука обратно във флакона, вместо да го дърпа. Това и беха модификациите - на капачката, на която се навива флакона направих щуцер от пробито болтче 6-ца с малка глава, пробих дупка и отгоре точно след кранчето и там сложих друг щуцер (самоделно направен, с МНОГО къса резба 6 и отвор 2мм). После по едно силиконово маркуче към тройник, на който има сферично кранче към атмосферата, тоест регулираш загубата на въздух. Започва се с напълно отворено кранче и внимателно се затваря точно до момента, в който започне да пръска. Работи се максимум на 3 бара на компресора, иначе на контейнера може да му се измъкне пластмасовата анджаклама, на която е резбата. И се подхотви за пълно мазало. За шаси на късо терано, само за отвътре, трябват 2 литра Fertan. За отвън още литър. Казват че можело да се разрежда до 1:1, та може и с 2 литра да минеш.

    Днес приключих с мазалото. ОГРОМНО мазало. За капак прекалих с нагряването на последния флакон 4941, гръмна му пластмасата, бутилката с 2/3 вътре падна от около 3 метра и на пода стана тотално мазало. И това на последния флакон и последния метър шаси и под. Направо ми се разказа икрата докато изчистя.

    Рекапитулация - под, шаси, подкалници, предна и задна маска на късо терано, както и всички кухини - 4 литра Dinitrol ML, около 2 литра Dinitrol 1000 (за кухините) и 5 литра (4 по литър за пистолет + 2 спрея) Dinitrol 4941. Най-голямото мазало прави ML-а, защото се стича, а никога не можеш да прецениш правилното количесто по кухините. Тоест ако не ви се чисти под, отдолу бих сложил найлон и върху него 2 слоя картон от кашони. 1000 и 4941 пректически не се стичат и трябва съвсем да се олееш за да капне значимо. Но пак има дребни капчици.

    С ML-а минах всичко (кухините включително), после кухините с 1000, и най-накрая всичко външно с 4941. На ML-а му трябват 2 часа поне да постегне преди 4941-то.

    Отидоха и 30 чифта ръкавици, една торба Billa с парцали, и 4-5 флакона обезмаслител на TRW (не броя тия за чистенето заради гръмналата бутилка). Понеже найлон не слагах, очаквам още 4-5 флакона за чистене на площадката от всичко, което не съм могъл да събера само с парцали. Поне е с гладка акрилна хидроизолация та се чисти лесно.

    Но, въпреки всички мерки пак очаквай ОГРОМНО мазало, ако трябва да огработиш щателно цял джип отдилу + прагове.

    ПП: Тоя на картинката от втория линк работи с AIRLESS пистолет за торба пари. Това работи на 300 бара.

    ППП: 4941 се нагрява, на всичкото отгоре. До към 60 градуса. Може и до повече (дори е по-добре), но ти трябва пистолет с бутилка под високо налягане или трябва да си направиш такава. Иначе гърми и при 3 бара (бях оставил 4941 в почти вряща вода около час). Този на спрей също трябва да го нагряваш. Иначе не пръска. Него го нагряваш до към 50 и после много клатене, да го разбие топчето му. Тогава започва да пръска добре, но бързо свършва и дава много повече фира във вид на мъгла.
    Последно редактирано от sparkybg; 05-10-20, 10:29.

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    За напред, ще пиша тук, че отатък бояджийската я омазахме, дори бих помолил да премести някой постовете тук, за да са на правилното място.
    Понеже се хванах да го оправя това се разчетох и открих това:
    https://rejel.com/blog/the-differenc...xes-explained/
    интересното е това: "Applied in conjunction with an underbody wax ( Dinitrol 4941) it acts as an adhesion promotor and can be used over previously applied rust prevention applications."
    т.е. до колкото разбирам може да напръскам и вюрт или фертан преди него... още се чудя. И без това вчера свалих гредата на бронята и открих, че кухините около нея също им трябва обработка. Така и така там има отвори - обезмаслител, водица яко и после фертан и сега чакам 48часа преди да го мия. После 4941 мисля да пръсна.
    Би ли споделил какво точно модифицира? Пичовете от фертан ме предупредиха, че с пистолет за шегре нямало да стане добре, защото отворите му са много широки. Мисля да ползвам тръбичка и дюза от новол вакса-спрей - те са доста фини и разпрашават добре.
    Имам стандартед пистолет за шегре от 20лв https://avtomateriali.com/pistoleti-...egre-ps-6.html
    предполагам говориш за такъв?

    п.п. ето и още един полезен линк с описания: https://www.frost.co.uk/how-do-i-sol...ust-solutions/

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Не е битумен. Вакса си е.

    Днес не смогнах. Оказа се че трябва да си тунинговам пистолета за да ползвам екстеншъни на Dinitrol, щото изобщо не искаше да отлепи и духаше в бутилката, вместо да дърпа.

    Техния пистолет е торба пари. И отидоха едни 5-6 часа в проби и грешки, но най-накрая накарах Auarita за 20лв да пръска и черен Dinitrol. Е, не идеално като на клипчетата, ама излишни 2 бона за оригинал нямам.

    Остави коментар:


  • valqk
    отговори
    Лакпром имат грунд за поцинковани повърхности. Не съм го пробвал още, но продавача от Ташев твърдеше, че ще хване върху поцинкованите носачи. Скоро и до тях щя стигна - този грунд, епокси, 4941 и вакса.
    sparkybg радвам се, че ти е харесал 4941, въпреки, че не е епокси,а нещо като битумен. Явно си стигнал до магазина на фертан... за протокола - имат и разни други продукти и са доста отзивчиви. Може да измислят нещо по-добро за поцинкована повърхност.
    Извинявам се, ако се брои за реклама, просто останах доволен от отношението и съветите и затова. Ако не е ок - махнете го.

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Предварително ти казах че няма да хване върху цинка. Щото се опитва да хване не върху цинка, а върху цинковия оксид. За да хване върху цинка - ецваща вана.

    Аз пък ще ти кажа какво бих направил на твое място - бих омазал всичко с черна вакса Dinitrol 4941. Всичко по дъното, подкалниците и шасито. Хем не е боя, хем защитава и цинка, хем и ламарините. И може да се обновява когато си искаш.

    Тия дни баш това ще правя - дедо Боже отпусна няколко слънчеви дни (да се надяваме).

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Да, да, с ръкавици и очила работя.
    Тествах по разни железа - 30% разтвор не закача стоманата, яде само цинка.

    Оголените ръкави за тампоните ги обработих с двукомпонентен епоксиден грунд преди да сложа новите тампони. Там хвана много добре. Намацах пробно на няколко места по цинка - много зле.
    Алхимията само в Англия я намирам лесно достъпна и ще се забави доста, така че може и така да го оставя.
    Иначе е първа точка от https://www.galvanizing.ie/painting-galvanized-steel/ - например https://www.crowntrade.co.uk/wp-cont...T-WASH-TDS.pdf

    Остави коментар:


  • I.Stoyanov
    отговори
    +1 за ръкавиците, никога не са излишни, очилата също .
    Що се касае до VIN- а , първо бих опитал метода на Спарки, с оксижен най-лесно, че да грееш концентрирано само там. Чак тогава ако не е достатъчно четлив бих мислил за киселини. Но на тойотите не са особено дълбоки знаците, така че внимателно.

    За боята - помисли дали ще те дразни да виждаш потъмняло поцинковано шаси повече, отколкото олющена боя тип "лисица сменяща косъма" . Защото каквато и боя да сложиш, със сигурност след първата зима и няколко кални разходки ще "прозира" на места и цинка ще е вижда отново. Химиците да кажат, дали няма начин да се "оцвети" цинка по химичен път, така че да не е сив, а тъмно синкав цвета примерно. Ще е в тон с купето и няма да те тормози толкова.

    Успех, пожелавам ти ползотворни две седмици

    Остави коментар:


  • sparkybg
    отговори
    Не бох пробвал това с VIN-а, че не се знае дали отдолу ще излезе VIN или голо желязо без VIN. Киселината яде и желязо. Може с добавен уротропин, но пък тогава може да спре да яде и цинка.

    Остави коментар:


  • didooo
    отговори
    Барай с ръкавици ! От подобна киселина за малко да ми падне нокът . Не се шегувам

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    отговори
    Изчистих леглата за тампоните с 30% разтвор солна киселина. Стана перфектно!
    Първо пробвахме на една от напречните греди на шасито, където влизат тампоните на торсионите

    Реакцията е относително бурна и ври. Наръсих хубаво сода отстрани да гаси пръските. После мих с воден разтвор на сода и накрая с вода.



    Цинкът се разяжда чудесно. Остана малко по ръба, до където бях налял киселината, но това лесно ще го остържа.



    От другата страна затапих с изрезка от огледало и бърза епоксидна смола.
    Гредата беше лесна, понеже е малка и подвижна. Двата тампона на шасито са хоризонтални и за да се превърнат в съд, шасито трябва да застане вертикално, за което е нужна... креативност



    Ако някога се наложи - вече знам как да го отцинковам това шаси
    Така мисля да си оправя и VIN-а.

    Остави коментар:


  • MoridinBG
    коментира - отговор
    Поне 40 М8 има по тва шаси. Всичките минаха супер безпроблемно. Счупихме един метчик в началото, защото винтоверта се беше щракнал на бормашинен режим.
    Десетина М10 се минаха на ръка, че този метчик точно винтоверта не го хваща хубаво.
    Останаха 12ките, те ще са си на ръка, то е ясно.

  • sparkybg
    коментира - отговор
    С M12 Не ми се получава. Иначе всичко под 10 и аз го правя с винтоверт.

    С цинка проблема е подвеждането. Не съм навивал достатъчно с метчици, но с плашка подвежда както си иска.

  • BatGeorgeone
    коментира - отговор
    Снабди се с телефона на Румбата, колега от форума, много благ човек в София и много в час с всички металообработващи инструменти, консумативи и процеси и последно но не по значение, има евтини и качествени неща има и скъпи за професионална/индустриална употреба.

Активност за темата

Свий

В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

Най-много потребители онлайн 7,066 в 14:57 на 11-07-20.

Зареждам...
X