Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

    Здравейте,

    По стечение на обстоятелствата ми попадна заварачен апарат Invertec V200-T. Производство е на Lincoln Electric, Италия. Ето описание от страницата на Lincoln Electric, но на италиански.

    http://images.google.com/imgres?imgu...3DVnu%26sa%3DG

    Някой работил ли е с подобен апарат, може ли да се използва като електрожен и с какви електроди?
    Аз не вярвам в чудеса!
    Разчитам на тях!

  • #2
    До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

    Здравей.кажи колко му е ПВ%то за да ти кажа с какво можеш да работиш.

    Коментар


    • #3
      До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

      А какво е ПВ%?

      Преди две седмици се опитах да заварявам, използвах електроди на Вежен, 2.5мм. На кутията е написано, че са за заваряване с -. Не съм сигурен какво значи, но размених полюсите на апарата. На щипката пуснах +, на ръкохватката -. Успях да заваря два Г образни профила един за друг при ток 70А, мисля че стана. Струва ми се обаче, че доста натрупва от електрода и предимно той се топи, вместо да награва и да топи добре детайла. Не се получава добра разлята заварка, а се трупа на топка. Каква принципна грешка допускам?
      Последно редактирано от Иван Горчев; 27-02-08, 02:19.
      Аз не вярвам в чудеса!
      Разчитам на тях!

      Коментар


      • #4
        До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

        вежена е + на електрода, доколкото си спомням. А и не съм виждал електроди с + на детайла и - на електрода(освен при ВИГ).

        Така като описваш - иска повечко ток. Пробвай 90-120А.

        Другият момент е дебелината на заваряваният детайл - ако е 4 мм винкел, си плаче за 110А, и 3.25 електрод.

        Коментар


        • #5
          До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

          Пробвах на 100А, 2.5мм елетрод гори като бенгалски огън, топи се за секунди. Ще пробвам с 3.25. Струва ми се, че наистина електрода е тъничък - електрода се топи, детайла се заграва, но не успява да се спой добре. Какво е правилото за избор на електрод спрямо детайла? Основно за винкели става въпрос за момента.
          Аз не вярвам в чудеса!
          Разчитам на тях!

          Коментар


          • #6
            До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

            виж на http://www.arcraftplasma.com/welding/welding-data.htm
            http://www.electrodes.bg/catalogs.htm

            Може би дебелината на детайла +/- 40% е един първоначален ориентир. Но не знам точна рецепта - зависи и от типа на електрода, и понякога тънко към дебело се заварява, с голямо топлопоглъщане или не ...

            Най-често заваряваме с електродите които са ни подръка, ако става въпрос за неотговорна заварка на винкели

            Коментар


            • #7
              До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

              Ми значи при Вежена слгаш + на къкохватката и - за маса (обратна полярност) А при Неръждавейта (и май при високолегираните електроди на Ихтиман, НОРД май бяха) можеше да се сложи ръкохватката на - и + на маса (каквто е при самото TIG заваряване, правя полярност) но става и с двете полярности, просто при едната си "сърба" повече от детайла и загрява повече електрода а при другата "сърбаш" повече от електода и загряваш повече детайла. Също електрода трябва да е на определено разтояние от детайла, а не да се влази или да е много със въздуха, примерно на 1-2 мм. е добре. НЕ че ако го влазиш няма да се заварят, но така ни показваха на курса че става най-плътна заварка затръбите, кадето се иска добра плътност на шева.

              П.П. и аз преди няколко месеца не знаех, че иам толкова много електроди (защото не съм се и интересувалтолкова де) но преди месец като ходихме на курса и там имаха поне 20-25 вида различни електроди.. за незнам си какво за незнам си що.

              П.П. Може да съм пообъркал малко нещата в обяснението, ама не съм карал курс за електроженист, ами само за аргон и от любопитство разпитвах тук там кое за какво е при електрожените, пък и също имаме 3-ма колеги стари електроженисти които ни обясняват чат пат
              Моите снимки...
              https://www.facebook.com/Photography.by.Ivanko
              https://500px.com/ivankoo

              Коментар


              • #8
                До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                Първоначално публикуван от Иван Горчев Преглед на мнение
                Пробвах на 100А, 2.5мм елетрод гори като бенгалски огън, топи се за секунди. Ще пробвам с 3.25. Струва ми се, че наистина електрода е тъничък - електрода се топи, детайла се заграва, но не успява да се спой добре. Какво е правилото за избор на електрод спрямо детайла? Основно за винкели става въпрос за момента.
                А пробвали да превключиш в режим MMA!

                Коментар


                • #9
                  До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                  От това което разбирам, това е инвертор 200А/20%, с TIG и DC режим, тоест 160А без почивка, ръчно електродъгово заваряване (обмазани електроди) и прав ток. Освен с рутилови електроди, може да работи и с така наречените базични електроди, които се използват за по отговорни заварки, и с които обаче се работи по трудно и си трябва квалификация.
                  Правилно си закачил ръкохватката на +.
                  Както Кольо в една друга тема каза правилото е за всеки мм. 40А, което грубо значи 3,25 - 120А. В различните пространствени положения тези стойности значително варират.
                  Този проблем (заварачен шев само по единия детаил) се получава когато се работи със слаб ампераж, и когато електрода не се движи правилно. Движенията са най различни и тук вече си трябва малко теория, гледане как някой добър го прави, и много практика.
                  Като начало започни с леки зигзакообразни движения, които да обхващат краищата на свързваните детаили, и задържай в средата.
                  Абе не е проблема в теб, или в машината, както по горе казах, трябва си "ръка", тоест яко практика, за да се получат задоволителни резултати.
                  Успех.
                  Последно редактирано от Аndro 160; 02-06-08, 09:18.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                    Пропуснах да добавя.
                    При определяне дебелината на електрода се изхожда от дебелината на стоманените детаили, които се свързват. Правилото е колкото по тънки детаилите, толкова по тънък електрод. Зависи също така от пространственото положение.
                    В твоя случай работи с 2,5, 90А, и в зависимост от резултата, намалявай, или увеличавай.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                      Колега,да не се мъчиш---кажи цена !? Купи си нещо което разбираш-не се засягай!

                      Коментар


                      • #12
                        До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                        Първоначално публикуван от епд7207 Преглед на мнение
                        Колега,да не се мъчиш---кажи цена !? Купи си нещо което разбираш-не се засягай!
                        Пич, виждам че ги разбираш нещата, но все пак не вярвам да си се родил научен.
                        Виж мотото на форума!

                        Коментар


                        • #13
                          До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                          Андро е прав!
                          Никой не се е родил научен!
                          Ако ти трябват практически съвети,прати лс,ще ти помогна с удоволствие.
                          Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                            Колеги, 4 мм се заварява с 2,5 повече от добре, даже с леки шмиргелистки упражнения може да се направи отличен провар. Не е до машината, просто човека не знае какво прави. Не е срамно, трябва си тренинг и някои да го "светне" в занаята. Освен това, на 2,5 100 ампера са ужасно много за неспециалист. Аз със 110-120 правя декорация с 3,25, а корен с 2,5 - 70-80 А.
                            "Законите са много хубаво нещо, ама когато важат само за другите..."
                            Неизвестен мъдрец

                            Коментар


                            • #15
                              До: Работа със заварачен апарат Invertec V200-T

                              Първоначално публикуван от kuzdov Преглед на мнение
                              ...... трябва си тренинг и някои да го "светне" в занаята.
                              "Светне" звучи кофти!
                              Нека му покаже!
                              Поздрави!
                              Ferrum dum ignis candet cudendum est.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 7,747 в 09:48 на 20-03-21.

                              Зареждам...
                              X