Обява

Свий
Няма добавени обяви.

WR domination - синята мания

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • WR domination - синята мания

    Както вече (може би) знаете, отскоро съм собственик на Yamaha WR450F . За мое разочарование и учудване обаче, колкото и странно да е, феновете с WR-ите си нямаме една обща и хубава важна темичка, в която да споделяме радости и мъки по возилата си. Не е ли странно, че такива теми си имат из форума феновете на CRF, EXC 2т, ХР400/440, ТМ, GAS GAS 300, че дори и ултраредкия-тук BMW GS650 си има тема, а най-масовият и обичан WR си няма такава?
    Та, реших да организирам една синя клубна тема за любимият ни мотор. Ще се радвам тук всеки да сподели снимки, впечатления, проекти, доработки, свързани с Yamaha WR.

    По-надолу се постарах да събера една кратка история на модела, надявам се да ви е интересно, а който има желание - може и да допълни

    Yamaha WR - моторът, който промени представите ни за офроуд.
    Само преди 10-на години, мотоциклетната офроуд общност беше доминирана от 2-т машините. Искаше ли да спечелиш, независимо дали МХ или Ендуро, се нуждаеше мощен и лек 2т мотор, който имаше почти пълно превъзходство над по-тежките и големи 4т-та. 4т-тата бяха използвани главно като хоби-офроуд мотори, а също и при ралита, където бяха по-конкурентноспособни, благодарение на по-издържливите си двигатели.
    Бъдещето на 2т-тата обаче беше под въпрос - еко-споразуменията за намаляване на вредните газове, изпускани в атмосферата, започнаха да притискат 2т-моторите.
    Тогава инжинерите от Ямаха приемат предизвикателството по разработката на конкурентен и лек 4т двигател с водно охлаждане. Резултатът се нарича Yamaha YZ400F, на базата на който малко по-късно се появява и хард-ендуро моделът WR400F. Тези два мотора спокойно могат да се нарекат революционни. С размерите на 250сс, мощността и въртящият момент на 500сс, както и с лесно-контролираната си мощност и въртящ момент, те промениха света на мото-оффроуд спортът.
    Днес, 4т-моторите доминират с по-екологичните си и лесни за каране двигатели.
    WR400F се произвежда от 1998г. Моторът е 399сс, с водно охлаждане, 5-клапанов, със сух картер. Пали се с кикстартер. Резервоар - 12л.


    2001г. носи промени - появяват се WR426F и новият WR250F. Докато WR426F е пряк наследник на WR400F, с някои промени (увеличен обем, титаниеви клапани, нова седалка и резервоар - 8л, и още някои усъвършенствания), то WR250F е напълно нов мотор с 249сс лек и високооборотен (11000 об/мин) двигател.


    2003г. идва с още по-големи промени. Появява се WR450F. Моторът е вече с ел. стартер, увеличен обем (450сс), автоматичен декомпресор (дотогава той беше ръчен), нови, по-големи радиатори, 10л-резервоар и много други по-големи и по-малки промени. Интересното е, че въпреки ел.стартера, общото тегло се запазва, и дори е малко намалено спрямо предишните модели. WR250F също е снабден с ел.стартера, автоматичния декомпресор, както и другите подобрения на по-големият си събрат.


    2004г. е пуснат и първият WR450F с двойно предаване - 2-трак. Задвижването на предното колело е постигнато посредством хидравлична система, която предава въртящ момент от двигателя до предното колело.


    2007г. носи следващата голяма промяна за двата модела - нова алуминиева рамка. Освен това резервоара е намален до 8л, LED стопове, както и много други по-малки промени по окачването и скоростната кутия (която вече е с малко по-къси скорости от 3 до 5). Новост е също и серийната предпазна алуминиева тава под двигателя.

  • #2
    До: WR domination - синята мания

    Ето и нещо от мен












    Последно редактирано от ianko; 21-02-09, 21:44.
    [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

    Коментар


    • #3
      До: WR domination - синята мания

      Мерси Shift
      Не мисля, че сме само ние 3-мата с WR-и. По мое наблюдение, това си е един от най-разпространените мотори.
      Ще започна с малко снимки на моя, които бях качил в една друга тема. Надявам се в най-близко бъдеще да кача и по-атрактивни снимки в действие (за съжаление последните 2 карания така и не снимахме):









      Ето и първите ми впечатления от мотора. Тъй като нямам много опит (досега съм имал само Ямаха ТТ600, но съм карал и други мотори, вкл. и КТМ ЕХС 300), не знам доколко ще съм обективен .
      В сравнение с ТТ-то, моторът се чувства значително по-лек. По каталог разликата е около 20кг, но центъра на тежестта и по-малкият като обем двигател я правят още по-осезаема. Двигателят е много мощен и рязък. Поема още от ниски обороти, но определено силата му е над средните. Докато ТТ600 можеше спокойно да си пърпори като дизелов трактор на обороти близки до тези на празен ход (че понякога дори и по-ниски ), WR иска малко по-високи, за да поеме. Малко над средните обороти обаче идва истинстинската сила на мотора. Докато ТТ-то почваше да се задъхва във високите, и се тресеше от вибрации заради по-тежкият си двигател, WR се развърта плавно и леко, и направо обича оборотите. При първото каране моторът направо си ме изненада - бях прав, на 3-та, и дадох газ до край да настигна другите. Бях на по-ниски обороти, моторът пое нормално, но в един момент малко над средни почна да дърпа толкова яко, че за един миг видях пред очите си предният калник . Досега не бях карал мотор, който, карайки го Прав с постоянна газ, да се опита да ме метне назад с моите 90кг. Както и да е, благодарение на 7-8-месечният си опит с моторите , успях да направя първото си wheelie, и да овладея мотора, без да се метна назад.
      Друго приятно впечатление ми направи окачването. По-меко от на ТТ-то, но в същото време и достатъчно твърдо, когато е необходимо. Явно предишният собственик от Англия е бил горе-долу с моето тегло, защото се чувствам много добре на мотора. На места, на които с ТТ-то задължително трябваше да минавам прав, защото иначе седалката би ме подмятала накъдето си поиска, с WR-а мога да мина спокойно и седнал, без да се притеснявам. Въобще мотора се чувства доста по-лек и стабилен, и голям принос за това има окачването.
      Неприятно впечатление при първото каране ми направи съединителя, но вторият път всичко беше наред, благодарение на лекият „тунинг“, който му направих (виж ТАЗИ тема).
      В сравнение с КТМ ЕХС300 - моторът е малко по-тежък, но пък според мен окачването е по-добро (КТМ-а беше 2002г). Двигателят пък разпределя мощността си много по-добре и плавно. ЕХС 300 може и да е с най-добрите ниски сред 2т-тата, но не може да се сравнява с 450 4т. Поне на мен Ямахата повече ми допадна във всяко отношение, освен теглото (ще го преживея ). От друга страна КТМ-а пък за времето, през което го тествах смучеше бензина като смок - определено видимо по-висок разход от WR-a, който пък ми се струва, че харчи дори по-малко от ТТ-то.
      Това е от мен за сега, надявам се да съм бил полезен на някого с впечатленията си.
      А, да не забравя - „вълшебното копче“ си е голяма благинка

      Коментар


      • #4
        До: WR domination - синята мания

        Аз ще кача някоя снимка на мойте Ямахи:предишнатаYZ400 и сегашната WR450 на WR400 нямам снимки
        Това е YZ400 1999год.















        А това е сегашния ми мотор ВР450 2005год.












        Снимките на ВР-а са със GSM-а и затова са такива.
        [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

        Коментар


        • #5
          До: WR domination - синята мания

          Първоначално публикуван от Shifta Преглед на мнение
          абе колко теми са.....защо я има и при избор на мотор и в общи приказки..
          Tази е за спам и общи приказки, онази е за всичко останало
          Иначе алуминиевата рама си е някаква мода според мен. За някои може да е предимство, но и тя си има своите недостатъци, като например, че е прекалено твърда, и изисква по-прецизни настройки на окачването.

          Коментар


          • #6
            До: WR Синята мания-продължение

            axaaaaaaa ясно,я колега да те питам как ти се вижда 450тката,не е ли много силна за ендуро,за тесни патечки,каманаци,гори и прочие,виж за дълги маршрути по черни пътища(магистали)такива край ниви,блокове и ливади е добра,защото вървиш само на гас,но за по хард...аз съм с 250 и точно само по магистаралите вървя на високи обороти че да съм в крак с големите кубици,но иначе в кал,в сняг малката кубатура е много по добра,защото якия мотор върти,а слабия на ниски обороти тика,та дай малко инфо или ти още нямаш впечатления

            Коментар


            • #7
              До: WR Синята мания-продължение

              Ами аз пробвах и 250-ка, но ми е слаба. Свикнал съм от ТТ-то да завивам със задника , дори и на сухо, а това с 250-ка е трудно постижимо. Честно казано, това най-много ми липсваше с 250-ката. Лично на мен по-мощният мотор ми доставя повече кеф - чувството, все едно се изстрелваш от катапулт като дадеш газ е незаменимо. Освен това при изкачване мощният мотор на места те изтегля само с газ там, където по-слабият ще загасне.
              На сухо стръмно изкачване (например сипеи), където сцеплението е повече обаче, трябва да се внимава. С ТТ-то например, което си е по-тежък мотор, рязкото подаване на газ просто превърта задната гума, и те бута нагоре. С ВР-а трябва да се внимава повече, защото е по-мощен и по-лек, и на сухо и стръмно се опитва да направи салто . Затова - на полусъединител, и по-внимателно.
              Специално на кал и стръмно мисля по-мощният мотор е по-добре. Аз примерно качвам на 2-а, колкото и да е стръмно, като помпам газта. Като дам газ, гумата превърта и изхвърля насъбралата се кал, после като отпусна пак зацепва, и при следващото подаване на газ те изтиква, докато избоксува пак и т.н. Ако не го правя така, грайфера се пълни с кал, и става като слик. С постоянна газ също не става, защото задницата поднася на някъде, и става неконтролируема (връщането на газта я „вкарва“ в правия път). Това със слаб мотор няма как да го направиш, защото няма достатъчно сила на втора.
              На сухо и чукари вече е друга бира, но след като свикнах да ги минавам дори и с ТТ-то, сега с ВР-а съм като на колело

              Коментар


              • #8
                До: WR Синята мания-продължение

                Тепърва ще почне да ти къса ръцете, не си я карал достатъчно и в темпо. Ще си смениш мнението. Най-харесвам стартера на тоя мотор. А дали е алуминиева рамката или не няма кой знае какво значение. Нивото на каране при любителите, каквито сме повечето, надали е толкова високо, че да усещаме разликата в рамката.

                Коментар


                • #9
                  До: WR Синята мания-продължение

                  много е спорна темата 250 или 450,чел съм,слушал съм,но 450 не е най-подходящата кубатура за ендуро,поне аз гледам как се държи 250ката в бойни условия,но това ще си остане много спорна тема(говорим за yamaha конкретно).....вярно че я няма тръпката като щракнеш гаста и да подскача,но няма как да имаме по два мотора:един 250 и един 450,трябва да се избира едното,в момента малките и леки мотори с малка кубатура,било и то двутактови се търсят повече,даже и гледам цената им е по висока от тази на 400 и 426,поне сега двама от В.Т. си тъсят 250ф, един от признарите карачи от В.Търново-Тарсан кара yamaha wr 250 f,имаше и beta но си кара все още yamahata,и като го гледам на сипеите кво прави немога да кажа че 250 е за подценяване особенно в добри и профисионални ръце,е това може и за 450 да се каже,но всичко е до задкурмилното устройство

                  Коментар


                  • #10
                    До: WR Синята мания-продължение

                    Ми да има нещо вярно в думите ти, трябва 250 да се държи в оборот поради по-малката мощност от големия.
                    ВР400 по мнение на познати е много по-добър като ендуро от 450, не се наемам да споря по това, цитирам само. Карал съм и двата, без да съм собственик обаче не мога да дам подобно мнение. Модата си казва думата и тук може би. Или пък лекотата , с която се кара 450-ата може би кара хората да се насочват натам.
                    И друг път сме говорили за 350 кубиковия клас, който скоро ще излезе и може би там е златната среда. Ще видим, дотогава карайте и се забавлявайте с това, което имате!

                    Коментар


                    • #11
                      До: WR Синята мания-продължение

                      Ако аз ,сега трябва да си купувам,бих си купил 250-ка.Единственото нещо което би ме спряло е това че, определено живота на двигателя е по кратък,защото ще върви на по голямо натоварване.Не знам точно но ,мисля че в оригинален вариант са около 28 конски сили, с малко тунинг,аспуси и т.н ще стане около 30 което не е никак малко.Много са лекички и приятни за каране,иначе 450ките са същите кютюци като моята Бета,даже и по тежки.

                      Коментар


                      • #12
                        До: WR Синята мания-продължение

                        Е Джарта стига бе 110кг. и то без екипировката на 250-ката надали ще и е лесно да ме носи по баирите
                        А 250-то са по-скъпи защото са по-нова година от 400 и 426,а и са със стартер от коя година 2004 или 2005 точно не знам.
                        [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

                        Коментар


                        • #13
                          До: WR Синята мания-продължение

                          Не знам, но в нашата група почти всички карат 450-тки, и никой не се оплаква, че му е мощна . Даже се чудят каква генерация да сложат, какъв тунинг да направят, че да върви повече . Има един пич с WR250, и доколкото разбирам, вече му е поумаляла, и се оглежда за 450-ка и той. Казва го с половин уста, защото 250-ката си я взе чисто нова.
                          Още нещо - WR450 от магазина обикновено идва скопен, така че да не ти къса ръцете, а като мощност е може би колкото би бил 350-кубиковият. Който иска, може да си го кара така.
                          Според мен проблемът не е в това колко е мощен мотора, а в това как идва мощността. Ако може лесно да се контролира, ако не е експлозивна и има хубав въртящ момент в ниските, не виждам какъв е проблема. Разликата в теглото м/у WR450 и WR250 е точно 10кг. Не е малко, но не е и много, предвид много повечето въртящ момент, с който разполагаш при първият.
                          За цената - не съм съгласен. При мотор една и съща година, в горе-долу едно и също състояние, разликата в цената беше средно 1000лв, като по-скъп е 450. Все пак доскоро си търсих мотор и имам преки наблюдения. WR250F почва да се продава от 2001г, а WR400 - '98. Оттам и разликата в цените.
                          Ще си позволя да цитирам Жоро Хаджиев, от една негова тема, в която прави сравнение между по-слаб и лек 250сс мотор с по-мощен и по-тежък 530сс:
                          За трети ден каране от по около 5-6 часа на ден можех да поведа групата през места, които не познавам, без да се притеснявам, че ще се изложа и където със слабичкия CRF 250 бих се почувствал несигурен при моите 87 кг. Ако познавх мотора още по-добре, нямаше да се притеснявам пък ни най-малко, особено по големи камъни. Въпреки, че е доста по-тежък от 250-тката, КТМ 530 на каране се чувства лек и е очудващо маневрен в гората, което също приятно ме изненада !
                          Аз лично предпочитам фъна от по-мощният двигател пред по-лекият мотор, който обаче често се чувства малко немощен.

                          Коментар


                          • #14
                            До: WR Синята мания-продължение

                            Ми да има нещо вярно в думите ти, трябва 250 да се държи в оборот поради по-малката мощност от големия.

                            А това води до по-бързо каране и за тези като мен за по-трудно задържане върху мотора,иначе е много вярно това че зависи във какви ръце е мотора.Пиятеля ми дето продава мотори ни направи показно на мен и на още едно момче с ВР450 със една Джилера 600куб.с изтъркани ендуро гумиа докато тръгнах ме се бъзикахме че ще го чакаме много та да ни купи по една кутия цигари а не можахме да го стигнем.
                            [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

                            Коментар


                            • #15
                              До: WR domination - синята мания

                              Ето какво пише залюбимата марка:

                              WR450F - Сериозният съперник!

                              Няма по здрави кросови мотори от ендуро WR моделите на Yamaha. И със своята великолепна мощност и високотехнологично шаси, WR450F е една от най- забележителните машини на нашето съвремие.

                              Жаждата за победа е неразделна част от генетиката на всеки модел на Yamaha и каквото и да погледнете по WR450F ще видите, че този кросов мотоциклет е от „чиста порода”. 5-клапановият двигател задвижва страхотен нисък до среден въртящ момент за едни забележителни кросови качества. А дизайнът на алуминиевото шаси, победител в GP е предвиден да осигури контрол дори и по най-тежък терен.

                              WR450F. Сериозният съперник

                              А още интересни неща и много готини и ефектни снимки може да видите ето тук:
                              http://www.yamaha-motor.bg/products/...s/competition/
                              [IMG]http://store.picbg.net/pubpic/B2/4C/dd3f0e843d6fb24c.gif[/IMG]

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,660 в 19:02 на 07-04-20.

                              Зареждам...
                              X