Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Техники за каране на мотокрос

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Техники за каране на мотокрос

    Ех яко сте си изкарали.Има ли твой снимки в полет и по завойте? Ако не е много нахално от моя страна (а предполагам, че има и други който искат да понаучат нещо) дайте малко акъл и за карането по писта.Някоя хитринка или нещо такова.
    За сега това което аз знам е че във въздуха мотора може да се регулира с газта или спирачките.Предната спирачка като се натисне и предницата "пропада", същия ефект се получава и ако се подаде газ във въздуха.За да се вдигне предницата се натиска задната спирачка.Това вече дори няколко пъти съм го употребявал (кога умишлено, кога не ).
    Любопитно ми е как да скоча по-високо примерно.Някак си ниско летя.Предполагам трябва да "изпомпя" окачването преди скока???
    Иван Маринов
    Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
    ЕНДУРО ВАРНА

  • #2
    До: Харманли Екстрийм Ендуро

    Като подаваш газ във въздуха, предницата се вдига, става и с леко подръпване на кормилото към теб, но е по-лесно с газ Задна спирачка не съм пробвала, но като върнеш газта и осанеш малко по-напред, предницата потъва - това го правиш, когато си сигурен, че ще приземиш точно на попивката. Стреми се да приземяваш на задна - предна като за начало, освен на двоен скок. Там трябва да си сигурен, че ще плъзнеш мотора точно на попивката. Ако приземиш предна-задна на равно може много лошо да паднеш. Когато искаш да литнеш по-високо, трябва да подадеш газ при излитането, предварително си се изтеглил напред и в момента на излитането буташ мотора напред. В зависимост от кофигурацията на скока може и да "изпомпиш" окачването. По принцип стремежа е летежа да се скъси, защото се губи скорост. За това профитата "счупват" мотора хоризонтално във въздуха, защото така се увеличава хоризонталната скорост за сметка на вертикалната. С по-висока хоризонтална скорост се получава по-плавно приземяване. Аз няколко пъти лошо се сплесках при приземяването след най-големия трапец на Севлиево. Понеже падаш от високо и с малка скорост накрая.
    Малко преди приземяването се подава газ, за да сработи задното окачване на разтягане, а не на сгъване, когато задната гума докосне земята. Аз това не го бях разбрала и направо ми изпука гръбнака след 20 метров летеж И нещо много важно - стискай мотора с колената. Избери си добра линия за скока, и внимавай ако те хвърли на криво да коригираш бързо.
    Скоковете на изкачване изискват да върнеш скорост-две надолу във въздуха, също и по-дългите скоци. Внимавай да не върнеш повече отколкото трябва, защото при приземяване ефекта е все едно си набил контра.

    Ако съм изръсила някоя глупост, моля да ме поправите, понеже аз карам по тази логика и със сигурност не владея техниката както би ми се искало
    Последно редактирано от iva_kx; 26-09-08, 00:08.
    DCRT®

    Коментар


    • #3
      До: Харманли Екстрийм Ендуро

      Е момчето е попитало в тази ся, голяма работа.
      Обясних на две на три за какво иде реч (поне според мен и моя "богат" опит"), той ще потърси и другата тема да почете

      Та Викторе, концепцията ти за поведението на мотора е напълно погрешна, с изключение за предната спирачка (сега ти зачетох мнението) - във въздуха се случва точно обратното на това, което си написал
      DCRT®

      Коментар


      • #4
        До: Харманли Екстрийм Ендуро

        И на мен така лошо ми изпука гръбнака на 2-3 пъти, като карахме миналата събота на писта, но с атв приземяването с малка скорост си е още по-тежко. Инъче тази техника с газта и спирачките и аз съм я изпробвал, ама си иска овладяване. Според мен всичко е до тренировки и практика...и скоци и контрол във въздуа и т.н.

        Коментар


        • #5
          До: Харманли Екстрийм Ендуро

          Така е, само с практика става. Аз все още се приземявам като бухча на дългите скоци Опитвам се да го счупвам във въздуха и да съкратя летежа и на няколко пъти ми се получи (говоря за съвсем нюню бабунка, на голям скок надали и някога ще се науча да го правя), но нямам време и възможност да тренирам и ... формата се губи

          А с АТВ със сигурност ми е бедна фантазията как се кара ... изглежда доста трудно, особено ако излетиш накриво ... ако е кратък скока ..дори и дълъг да е, си е направо невъзможно да корегираш. Газ, спирачки, пренасяне - колкото и да е си тежи много повече от мотора, а знам че и с мотор не е лесно... А с 4 гуми трудно се излита направо...и с този малък цолаж на гумите предполагам приземяването е ... Направо ви се чудя с тия АТВ-та как карате мотокрос Със сигурност обаче си иска сериозен тунинг на окачването и специални писти. Тези за мотокрос надали са много подходящи за вас.
          DCRT®

          Коментар


          • #6
            До: Харманли Екстрийм Ендуро

            Първоначално публикуван от iva_kx Преглед на мнение
            Така е, само с практика става. Аз все още се приземявам като бухча на дългите скоци Опитвам се да го счупвам във въздуха и да съкратя летежа и на няколко пъти ми се получи (говоря за съвсем нюню бабунка, на голям скок надали и някога ще се науча да го правя), но нямам време и възможност да тренирам и ... формата се губи

            А с АТВ със сигурност ми е бедна фантазията как се кара ... изглежда доста трудно, особено ако излетиш накриво ... ако е кратък скока ..дори и дълъг да е, си е направо невъзможно да корегираш. Газ, спирачки, пренасяне - колкото и да е си тежи много повече от мотора, а знам че и с мотор не е лесно... А с 4 гуми трудно се излита направо...и с този малък цолаж на гумите предполагам приземяването е ... Направо ви се чудя с тия АТВ-та как карате мотокрос Със сигурност обаче си иска сериозен тунинг на окачването и специални писти. Тези за мотокрос надали са много подходящи за вас.
            Да ти кажа някои писти са много резки, но има и такива които по стават. Наистина кофти е да излетиш на криво, няма оправяне, само можеш да заемеш стойка за завой при приземяването и в най-добрия случай не падаш, но ако е по висок скока лошо. На мен ми се е случвало, но само на по-ниски скокове. Най-чест се излита на криво, ако са износени задните гуми. Да ти кажа на кросовите атв-та окачването е предвидено за такива диващини, но 100% е по-добре ако се смени с друго. Приземяването е подобно на моторите, ако уцелиш попивката и си насочил атв-то правилно е леко. Попринцип винаги се стремя първо леко на задните, след това на предните да се приземявам. Ама и прекантарването ако паднеш прекалено много на задни става лесно.
            Ето някои снимки от съботния ден:

            http://forum.offroad-bulgaria.com/sh...EE%EA%F0%EE%F1
            Последно редактирано от iva_kx; 26-09-08, 10:37.

            Коментар


            • #7
              До: мотокрос техники

              Не съм Виктор, а Иван.

              Да написал съм го грешно.Тотално грешно.Ще гледам да го запомня този път както трябва.Мерси Иве.
              Иван Маринов
              Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
              ЕНДУРО ВАРНА

              Коментар


              • #8
                До: мотокрос техники

                Да уточня само, че когато натиснеш задната спирачка във въздуха, за да наклониш предницата, това се случва еднократно и това е- не може два пъти да стане или да се получи продължително. За разлика от повдигането с газта, която можеш или да задържиш или да припомпаш пак.

                Иначе според моя опит с 125 натискам пружините в сгъвката на скока. После едновременно подавам кратка газ и ги разгъвам на върха.
                С 450 просто си държа равна и газ и нищо не натискам-той сам си скача. Само гледам да излетя направо.
                По тази логика може и да се скача с 2Т без газ, но става бавен и къс скока.

                Ако нещо нямам достатъчно засилка правя нещо като оли при колелата- подавам постепенно отваряща се газ чак до върха на скока - така мотора тръгва с предницата по-нагоре, но се изтрелва повече и напред. После премествам тежеста напред или чуквам леко спирачката, за да се насочи надолу. Това компенсира засилката.

                Помага ми и също, когато се приземявам на две гуми и си личи че ще е силно, вместо като преди да гледам да поема удъра с колената и да го омекотя колкото мога укротявайки постепенно енергията му, точно преди да докосне земята го блъсвам надолу и се получава противодействие и уравновесяване на силите. После мотора има склонност да подскочи пак, което губи време, но така се предпазвам от неприятни разтрисания по-успешно.

                Това са основните неща, но има и други техники, дето не съм стигнал до тях-скок от завой, скок със завой, чупки, приземяване на предна, приземяване на криво, изправяне във въздуха с шут отстрани на мотора, ниско летене... Ще е супер ако някой ги обясни.

                Единственото успокоение на пистата за мен е, че поне на Ридо, както и да не успееш да уцелиш попивката (да не я стигнеш или да я прескочиш) все би трябвало да поемеш удъра и макар и да не е така мазно като да я уцелиш, все пак няма да се пльоснеш от зор. Приземяването на ръба на попивката обаче си остава най-големия кошмар. Добре, че се заоблят с времето.

                Коментар


                • #9
                  До: мотокрос техники

                  Първоначално публикуван от iassen Преглед на мнение
                  Приземяването на ръба на попивката обаче си остава най-големия кошмар. Добре, че се заоблят с времето.
                  Това е много болезнено, особено с атв-то...няколко пъти ми се случи на пистата в Игнатиево и като оставим моите болки настрани, начина по който машината се забива на ръба...имаш чувството, че ще останеш там с атв на две части. А също незнам с мотор как е, но много кофти се получава като предните ти гуми си паднат на попивката, а задните на ръба...предницата продължава, а задницата отскача...един път ми се случи, и добре, че се усетих още преди да се приземя какво ще стане, че премистих тежестта максимално назад да компенсира.

                  Коментар


                  • #10
                    До: мотокрос техники

                    Ето го ММ със задната на ръба, добре че скока не е много голям, ръба е от облите и е дал газ.

                    Коментар


                    • #11
                      До: мотокрос техники

                      ..тая тема стартира на майтап а май ще стане интересна

                      ..ето мои снимки от ..нещо като завой във въздуха..който ползвам на горски извор в една от частите на трасето..снимките не са от най добрите..ама фотографа ми.. ..малко за първи път снима такива работи


                      -тук се влиза на голяма скорост в ето това дере със скок и се излиза от него пак със скок но след това следва завой така че като позавъртите във въздуха става по добре и бързо


                      -ето и самия скок..този опит в който успяха да ме хванат на снимката ..не беше от най добрите ..но както и да е все пак личи нещо ..понеже се излиза с доста гас и на скорост отначало мотора държа малко изправен а след това го позавъртам и накланям преди кацането на пред..печели се малко време и влизаш в завоя доста по бързо /поне според мен / по този начин като паднеш вече мотора е подготвен за завоя


                      ..тук вече по към края на скока мотора вече е по завъртян и подготвен за сл завой
                      ..между другото мотора е ендуро и лашкането е малко по голямо от колкото с кросов мотор а и ендурото по не лети защото мекото окачване поема голяма част от енергията при срещата с трамплина..към края на деня се поусетих и втвърдих окачването доста повече ..нещата се подобриха
                      Последно редактирано от mitkov; 29-09-08, 13:54.

                      Коментар


                      • #12
                        До: И на пистата е интересно

                        Един въпрос свързан с карането на писта ако някой кара ще се радвам да сподели.

                        В неделя ходих да карам имаше доста хара, един чичко ми направи забележка че правя грешка като не връщам газта в подходящия момент по време на скока.
                        Той ми каза, че трябва да влезна с с равномерно подадена газ в скока и да не я връщам докато задната гума не се отлепи. Аз така и правя, но забелязвам че напредналите карат по следния начин преди скока се дава почти пълна газ и малко преди да отскочат връшат газта. Като го направя това нещо предницата овисва и се получава доста кофти приземяване!

                        Ще се радвам да чуя коментари по въпроса
                        [IMG]http://www.maxmediabg.com/moto/bobi2_podpis.jpg[/IMG]

                        Коментар


                        • #13
                          До: Техники за каране на мотокрос

                          но забелязвам че напредналите карат по следния начин преди скока се дава почти пълна газ и малко преди да отскочат връшат газта. Като го направя това нещо предницата овисва и се получава доста кофти приземяване!
                          ..те го правят защото приближават към скока с доста по голяма скорост от теб а и са на по горна предавка...а и знаят как да застанат и дръпнат мотора и да не увисне както при теб..така че ..за сега послушай чичкото

                          Коментар


                          • #14
                            До: Техники за каране на мотокрос

                            Коментар


                            • #15
                              До: Техники за каране на мотокрос

                              все пак ако искаш..
                              другия път пробвай пак същото но като усетиш че мотора тръгва да увисва във въздуха -дай му рязко газ...и ще се поизправи

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.

                              Най-много потребители онлайн 4,385 в 21:28 на 18-02-20.

                              Зареждам...
                              X