Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

Свий
Това е залепена тема.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

    Поради постоянното питане и писане как става диагностиката с кламер, ето как става:

    1. Включвате на контакт
    2. Изчаквате не по-малко от 2 секунди
    3. Давате на късо изводи "CHK" и "IGN" (виж снимките по-долу) на диагностичната букса с парче жица, кламер или каквото намерите за добре
    4. Махате жицата/кламера.
    5. Лампата "Check engine" ще започне да мига. Броя на дългите премигвания са първите 2 цифри от кода на грешката, броя на късите премигвания - вторите 2 цифри. Например 13 дълги и 5 къси премнигвания означават грешка 1305. Ако има няколко натрупани грешки, те ще се изредят една след друга. Код 0505 (пет дълги и 5 къси премигвания) означава че няма натрупани грешки.
    6. Ако не искате да триете натрупаните грешки, изключвате от контакт и процедурата е завършена.
    7. Ако искате да изтриете натрупаните грешки, пак давате на късо изводите.
    8. Махате жичката/кламера, грешките са изтрити
    9. Изключвате от контакт

    Изводи, които се дават на късо на 14 пинова букса (обикновено на возила до около 2000г.), които се дават на късо:
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:Nissan14pinKlamer.jpg
Прегледи:1
Размер:178.7 КБ
ID:6141572

    Изводи, които се дават на късо на 16 пинова букса (след 2000г):
    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:nissan16klamer.png
Прегледи:1
Размер:6.1 КБ
ID:6141573


    Кодовете за грешки за повечето дизели са както следва (все пак е желателно да погледнете кодовете в сервизното ръководство точно за вашето возило и двигател):
    0101 - CAM POS SEN (PUMP) (сензор за положение на колянов/разпределителен вал, в помпата)
    0102 - MAS AIR FLOW SEN (дебитомер)
    0103 - COOLANT TEMP SEN (сензор за температура на охлаждащата течност)
    0104 - VEHICLE SPEED SEN (сензор за скоростта на движение)
    0105 - CONT SLEEV POS SEN (сензор за положението на муфата за количество гориво, в помпата)
    0107 - ADJUST RESISTOR
    0108 - F/INJ F/B 2 (датчик за позиция на муфата за количество гориво, обикновено при замърсена помпа, при 2.7TDI мотора)
    0201 - F/INJ TIMG F/B (умна дюза, датчик колянов/разпределителен вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
    0202 - F/INJ F/B (умна дюза, датчик колянов вал, авансатор, недостиг на гориво - трябва да се гледа ръководство за конкретния мотор)
    0203 - ACCEL POS SW (F/C) (ключе за положение на педала на газта)
    0205 - ELECTRIC GOV
    0207 - ECM 1 (компютър)
    0208 - OVER HEAT (прегряване)
    0301 - ECM 2 (компютър)
    0303 - I/C INT/A TEMP SEN (сензор за температура на входящия въздух)
    0304 - NEEDLE LIFT SEN (умна дюза)
    0306 - FUEL CUT S/V 1 (клапан за спиране на горивото 1)
    0307 - FCV SHORT
    0308 - FUEL CUT S/V 2 (клапан за спиране на горивото 2)
    0402 - FUEL TEMP SENSOR (сензор за температура на горивото, обикновено в помпата)
    0403 - ACCEL POS SENSOR (сензор за положението на педала на газта)
    0406 - INT/AIR VOLUME (EXCESSIVELY HIGH SIGNAL FROM MAF SENSOR) (прекалено високо напрежение от дебитомера)
    0407 - CRANK POS SEN (TDC) EC-144 (сензор за положение на коляновия вал, върху двигателя)
    0408 - GOV CUT CIRCUIT EC-149
    0504 - A/T COMM LINE (комуникационна линия на автоматична скоростна кутия)
    0505 - Няма натрупани грешки
    0701 - INJ PMP - CAM POS SEN (сензор за положение на коленов/разпределителен вал, в помпата)
    0702 - INJ PMP - PULSE SENSOR
    0703 - INJ PMP - COMM LINE (комуникационна линия на помпата)
    0704 - INJ PUMP - SPILL VALVE (клапан за количество на впръскване, в помпата)
    0705 - INJ PMP - C/MODULE (контролен модул на помпата)
    0706 - INJ PMP - TIMING FB (обратна връзка за предверението, в помпата)
    0802 - ECM 10 (датчик за атмосферно налягане в компютъра)
    0804 - ECM 11 (компютър)
    0807 - ECM 14 (ключе на педала на спирачката, изгорели/недаващи добър контакт крушки на стоповете или поставени "неправилни" LED крушки на стоповете)
    0901 - ECM 12 (компютър)
    0902 - ECM RELAY (реле на компютъра)
    0903 - ECM 15 (компютър)
    0905 - TURBO PRESSURE (налягане на турбото, обикновено при пренадуване)
    1003 - EGR VOLUME CONT/V (клапан за управление на EGR)
    1004 - FUEL CUT SYSTEM1 (система за спиране на горивото)
    1401 - 1408 — NATS MALFUNCTION (аларма, имобилайзер)


    Ако все пак искате нещо повече, ще трябва кабел и софтуер.

    14 и 16 пиновите букси поне при трилитровото терано са съвместими. Това са изводите:

    16 пиновата:


    14 пиновата:


    Сигналите и протокола са едни и същи. Дали успоредно на нисанския протокол се поддържа и OBD2 - не знам.

    По отношение на софтуер, ECUTalk (потърсете в Google) е възможно най-доброто free решение, а често е по-добро от доста скъпи платени такива. Не си прекодира грешките, а дава нисанските директно, което значи директно гледане в сервизното ръководство по код, когато има такива. Със същото се гледат и живи данни.

    Четецът за 14 пинова букса е това:


    Може да се купи от eBay, има го в няколко варианта. Може да попитате дали и в "програматорибг" (търсете в Google) го има. Моя го купих от там преди време.

    Има и нови модели - директно на USB (просто преходника USB-COM си е вграден в тялото, за разлика от моя, който иска външен такъв), както и Bluetooth (RS232 over Bluetooth). Из eBay с лопата да ги ринеш. Търси се "Nissan consult".

    Единствения недостатък на този софтуер е че може да гледа единствено и само двигател, и то само грешки и живи данни. Няма разцъкване на релета, диагностика на ABS, ербеци, NATS, обучение на ключове и други подобни.
    Последно редактирано от sparkybg; 10-01-19, 10:17.
    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

  • #2
    От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

    Здравей Sparky, би ли споделил за преходния кабел, кой пин от 16 пиновата букса, с кой от 14 пиновата на Nissan Consult се свързва?
    Предварително благодаря!

    Натиснете снимката за да я уголемите

Име:IMG_20180508_121653.jpg
Прегледи:1
Размер:321.9 КБ
ID:5788340

    Коментар


    • #3
      От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

      Е имаш 2 снимки в първи пост със сигналите. Какво повече от това ти е нужно?
      Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

      Коментар


      • #4
        От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

        Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
        Е имаш 2 снимки в първи пост със сигналите. Какво повече от това ти е нужно?
        По тях гледах и така направих преходника, но нещо не се случва, затова задавам въпроса.

        Коментар


        • #5
          От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

          Еми и моя преходник е направен по тия снимки, и работи. Не знам какво повече да кажа.

          Работи на терано с трилитров мотор. На такова с 2.7 не съм пробвал и не знам.
          Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

          Коментар


          • #6
            От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

            Здравейте . 1405 за аларма , имобелаизер ли е ?

            Коментар


            • #7
              От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

              Горе съм писал - аларма, имобилайзер. Коя от тия грешки какво конкретно значи не съм намерил информация.

              Ако нямаш фабрична аларма е логично да е имобилайзер, но може да е и дефектирала оригинална музика например (вързана е към системата против кражба, какъвто е превода на NATS - Nissan Anti-Theft System.

              От друга страна, ако имаш фабрична аларма, може да е всеки от датчиците и (обемни, не знам дали има и шокови), имобилайзер (самия модул или прекъснала антена), фабрично радио и прочие.

              С 2 думи - тъмна индия. Иди при авто ключар с нужната екиировка за човъркане по NATS. В София има такъв ей тук:
              https://www.google.com/maps/@42.7034...7i13312!8i6656

              За други градове - нямам идея.
              Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

              Коментар


              • #8
                От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

                Благодарско

                Коментар


                • #9
                  От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

                  Mного полезнa информация.

                  Tака с кламер/жичка при терано 2.4 бензин мога ли да проверя за грешки. Пак е с 14 пинова букса.

                  Аз си купих преходник от 14 пиновата към OBD2 букса, закача се, но не успях да я прочета информация с ELM327 .
                  Замислям се да си поръчам и аз една такава джаджа "nissan consult" от ebay-я.

                  Благодаря предварително

                  Коментар


                  • #10
                    От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

                    Може, ама кодовете за грешки са други и в момента не се сещам откъде да ги взема за да ги постна тук. Иначе ако си вземеш кабел, с ECUTalk ще ти покаже и кодове и всичко останало.
                    Интернет експлорър: Безплатно предоставян от Майкрософт тул за сваляне на браузер по избор.

                    Коментар


                    • #11
                      От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

                      Първоначално публикуван от sparkybg Преглед на мнение
                      Е имаш 2 снимки в първи пост със сигналите. Какво повече от това ти е нужно?
                      Един коментар За който отдавна има подозрения по-горе в темата, но сега вече се намериха и емпирични данни.
                      Терано 2, 2.7, произведено според VIN-a 11.2001, нищо че излиза 2002.
                      Пинове 12 и 13 на черната му OBD 16 пинова букса са свързани (тези двата в средата на горния ред). Понеже не успях да подкарам 14 пиновия косулт четец с преходника (което съм правил с 3.0 терано на приятел) изчаках да настане студ и си закарах осцилоскопа и още малко 'нструмент в колата. След доста чесане, попържване и прочие мотивации, се оказа, че на тези 2 пина наистина има "компютър" отсреща. Обаче не е ECM-a, както е на 3.0, а е мозъкът на ABS-a, който е разположен в самата помпа!
                      И, понеже, нали, като си опитал всичко и не става четеш инструкцията... Взех та я зачетох и аз. И горната констатация се потвърждава от схемата.
                      За ZD30 диагностичния конектор е показан на EC-291.
                      За TD27 - EC-452 и ABS на BR-50.
                      Веселата част обаче е, че докато за конектора има разделение между ZD30 и TD27 в схемите, то за ABS помпата има само за LHD/RHD, което си е очевиден конфликт в документацията.
                      В обозримо бъдеще ще проверя, дали случайно нисанският DDL не са го пуснали върху К-шината (която поне при мен работи, колкото да се каже че върви по нея нещо).

                      Коментар


                      • #12
                        От: Диагностика с "кламер" и с кабел, софтуер, кодове на грешки

                        Здравейте колеги, днес ей така от нищото тераното неща да запали от два опита, след малко изчакване бръмна от четвърт както преди. Излезе грешка 1406,виждам,че това е грешка със имобилайзера. Според вас предстои ли ми някакъв скъп ремонт ��

                        Коментар

                        Активност за темата

                        Свий

                        В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                        Най-много потребители онлайн 4,057 в 14:19 на 14-06-16.

                        Зареждам...
                        X