...........(грешка)
Обява
Свий
Няма добавени обяви.
Дачия Дъстър
Свий
X
-
Ще използвам темата ,за да споделя моите впечатления от Дъстара .След като минах през няколко различни джипки и ен на брой ремонти ,реших да купя кола от магазина и се спрях на Дъстара като най достъпен финансово.Модификацията е най висока степен на оборудване ,двигател 1.5 110 коня ,година 2018.Карам го вече три години и половина и 650000 км.За извън пътя в кал с гуми за шосе се справя повече от прилично ,не е за тежък офроуд определено,но и аз не съм го мъчил повече от това което навремето правих с Фронтерата.На пътя ми харесва динамиката при изпреварване и е комфортно до към 130км в час .След тази скорост е по нестабилен и лаком.Като разход на гориво при моя стил на шофиране по борд компютър 4,8 л ,но според мен лъже с около 300-400 гр.За тези км само обслужване и сменен ключ за степените на парното по гаранция ,казаха в сервиза че често се случва.Като цяло съм доволен и на този етап мисля че е добър избор.
пп Бих се радвал ако има вече и раздел за ДачияJeep Гранд Чероки 3.1
- 2 likes
Коментар
-
Да май една нула повече съм сложил Да 4x4 е .Само не разбрах кое му е смешното макар ,че никъде не го сравнявам с Фронтера ,а просто написах че това което съм правил извън пътя с Фронтерата съм пробвал и Дъстара ,а именно кални байри и горски пътища.Разликата на пътя е изцяло в полза на ДъстараПоследно редактирано от maystora6; 11-02-22, 13:51.Jeep Гранд Чероки 3.1
Коментар
-
Хаха ,явно не си карал Дъстър ,говоря за модела след 2017 за предният съм съгласен за шума ,а що се отнася за Фронтерата 160 само по отвес надоло можеш да се движиш и не не е стабилна особенно в завойJeep Гранд Чероки 3.1
Коментар
-
Моят Дъстър подмина 10 години на 86 006 км. По този случай смених маслото на скоростите
Колата никога не е влизала в гараж и е видяла доста черен път.
Определено е по-добра от колите, които съм купувал втора употреба на 10 години и подобни "реални" километри.Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)
- 1 like
Коментар
-
Случайно да знаеш за предписание от производителя за смяна на маслото на скорости, диф и т.н.? "Официалните" не знаят.
И защо не я караш таз кола?
-
За маслото - нищо не знам. И по моята документация не пише.
Но то от Рено много глупости пишат. Примерно карах едно служебно - получих го на 500 км от София и трябваше да се прибера с него. Докара го една колежка с видимо мека гума та се усъмних как е поддържано и взех та прочетох документацията. От Рено, за антифриза бяха написали буквално "не се проверява и не се долива". Е проверих го и събра почти 5 литра до минимума.
Та затова си смених маслото в скоростите - за първи и единствен път на тая кола.
А за карането - първите години правех по 15к на година, после идиотите в града станаха много и почнах да се прибирам след работа със сърцебиене, та си купих карта за градския транспорт.
Накрая дойде ковида и хептен намаляха километрите. Но напоследък наваксвам
-
В какво се изразяват гаранционните поддръжки на Дъстъра, на какви интервали и какви пари са според поредността.
Има ли някакво ръководство кое, как и на какъв интервал се прави?
подходящ ли е модела за "евридейка": 75% извънградко
Публикувайте отговор
Коментар
-
p-pleven Мой съсед след два последователни нови Дъстър-а - взети лично от него от магазина , заяви че повече Дачия не иска да види.
Мина на ML-ки , над 12-годишни , дизел автоматици и това след 7 години каране на нови Дъстър-и.
Не е имал повреди, но след катастрофа на магистралата - удариха го, каза че живота му е ценен и комфорта на пътуване е много по-голям за по-малко пари.
-
Поддръжката е като на всяка кола. В сервиза правят каквото кажеш, нищо насила
Ако не искаш, сменяй си маслото сам, въпреки че цените са нормални.
Ръководство има. Зависи какъв е двигателя.
За 10 години с 1.5 dci обслужване:
- тия дни, за втори път спирачна течност. Следвашия път след 4-5 години;
- тия дни, масло в скоростната кутия за първи път и повече няма да се сменя.
- веднъж ангренаж, следващия след 2 години, щото оригиналния го карах повече от предписаното;
- масли и филтър на мотора - почти всяка година (понякога ги удължавам с 3-4 месеца, че не карам много);
- веднъж горивен филтър. Следващия след 2 години;
- два пъти профилактика на климатика, не че му имаше нещо;
- веднъж предни накладки. Следващите след 40000км;
- въздушните филтри си ги сменям когато преценя.
Ремонти:
- сменен термостат;
- двата задни амортисьора на около 70000км;
- датчик за положението на волана на около 70000км;
- маслена помпа (дефектна серия на рено).
Сменени по гаранция:
- акумулатор сменен на 2-рата година с рено-хай-лайф. 8-години още съм с него и свети зелено;
- предната емблема, направи балонче на покритието.
Аз съм си оправял:
- бутона за клаксона, прекъсната жичка, понеже лошо я измислил инженера;
- жилото на задните спирачки се откача от една пластмасова скоба и увисва, но затова си има причини. Често я окантарвам на черен път.
- на 3-тата година настройвах механизма на задните спирачки. Изглежда беше лошо сглобен. От тогава не съм го отварял. Скоро трябва да погледна какво е останало от накладките.
- тия дни сменях скъсано маркуче за въздух - на стойност 1лв., обаче светна чека та ме стресира;
- и две изгорели крушки на късите светлини
И се замислям за следващия дъстър, но за сега нямам причина да махам сегашния
-
Koмшия кара Дъстър 4х2 бензин с газ като лично-служебна евридейка - няма оплаквания. Поне един път седмично е с дестинация Хасково/Димитровград. Обаче, той за офроуд е гледал само по телевизията)))))) По принцип неговата е от последните с атмосферен двигател 1.6 бензин. След това пуснаха миксерите
))
-
-
Вчера отворих барабаните на задните спирачки. Излзоха с много зор.
На 3-тата година ги отварях, че явно още в завода бяха сглобени лошо механизмите за обтягане и започнаха да се разминават спирачните усилия при ръчна - установено на прегледа.
От тогава, 7 години не са отваряни.
Миналата година питах в сервиза и ми казаха, че няма нужда. Прави са били.
Колата наближава 90 хиляди. Накладки има още, ръчната държи.Dacia Duster 1.5 dci 4х4 (екзотичен автомобил)
Коментар
-
Някой има ли опит с Дъстър от тия 900 кубика с турбо и фабрична газ, как са имат ли тяга и какъв разход правят, че то вече всички производители минаха на двигатели за "косачки"....
Коментар
-
Здравейте колеги! Взех Дачия Степуей, 1000 кубика газ/ бензин, нещо ме смущава сервизния инетервал за смяна на масло от 30 000 км., това не е ли много за турбиниран мотор от косачка...... Мисля да го сменявам на 10 000 км., без да питам сервиза....
Коментар
-
Трябва да е 20хил, но не повече от една година. Тоест искат си я в сервиза всяка година, независимо дали 2 или 20
-
А да, не пропускай, че маторя е предвиден да се кара основно на газ. Тоест една идея по-малко му се притеснявай на маслото. Също ще забележиш, че на газ работи осезаемо по-добре, отколкото на бензин, особено сега в студа. Просто си е газов двигател, така е настроен.
-
-
Първоначално публикуван от v.kostov Преглед на мнениеЗдравейте колеги! Взех Дачия Степуей, 1000 кубика газ/ бензин, нещо ме смущава сервизния инетервал за смяна на масло от 30 000 км., това не е ли много за турбиниран мотор от косачка...... Мисля да го сменявам на 10 000 км., без да питам сервиза....Ford Maverick II 2.3 XLT
Ford Mondeo MK5
Коментар
Активност за темата
Свий
Тук са 2 потребители онлайн. 0 потребители и 2 гости.
Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.
Коментар