Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо не произвеждат джипките с блокажи?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • #61
    До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Добре,при еднакво сцепление на колелата,независимо дали на сняг или кал,каква ще е разликата от използването на блокаж?
    Наистина,сцеплението на различните колела не е винаги еднакво и се променя постоянно,но когато се кара на еднородна настилка,без големи неравности е достатъчно еднакво за всички колела,та да се въртят едновременно.
    Идеята с използването на блокаж в такива обстоятелства е да не се допусне пробуксуване.

    В стиуацията на снимката нямаше никакво окантарване. Просто наклон и гадна хлъзгава кал. Излизането ставаше само с надърпани 2-та блокажа и газ до ламарината ...




    Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
    Колко УАЗки закъсват на сняг,без да имат никакъв блокаж?Колко от Нивите закъсват? ...
    Много ...
    Ние не сме неутрални!

    Коментар


    • #62
      До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

      Към cecoa1 - Оставам с впечатление, че в сняг не си оставал.

      Коментар


      • #63
        До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

        Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
        Мале, колко мъка има на тоя свят......
        Мъката, колега, на този свят се състои колко пъти ще извикаш неволята да ти помогне, когато закъсаш Когато стигне до блокажа, ще си се закопал достатъчно. Но какво ли ви обяснявам аз, вие знаете по-добре
        П.П. Много пъти съм казвал, че Теракана си е проходимо комби, което на мен ми харесва. А другото возило, което ползвам рядко, си има фабричен блокаж, къса база е, нарича се Toyota, много симпатично возило
        Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

        Коментар


        • #64
          До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

          Първоначално публикуван от cecoa1 Преглед на мнение
          Колко от Нивите закъсват?
          Карам Нива - закъсва си на по-дълбок сняг най-официално. Излизал съм винаги (да чукам на дърво) с блокиран междуосев диференциал, но и никога не съм се набутвал нарочно в кой знае колко екстремни ситуации.

          Коментар


          • #65
            До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

            Айде да бъдем реалисти сега.Защо не се окомплектова серийно джипа с 100% блокажи:
            - Оскъпяване на автомобила,ще кажете ема кво се ускъпява с 5000лв за нов автомобил са нищо,ще сгрешите защото при серийно поставяне от оторизирания производител, който примерно ще се наложи да сключи договор с производител на блокажи като ARB или друг и ще манипулират цената по този начин,възможно е да се ускъпи и с 200%
            - Монтирането на 100% блокаж носи своите последствия по подсилване на окаването и трансмисията,задължителния съвет е друго правиш не правиш,е след поставянето на блокажа да сложиш и чифт подсилени полуоски.
            - Не всяка джипка има толкова здрава трансмисия за да може да си позволи твърд блокаж,без доработките които да ускъпят неимоверно екстрата,която най вероятно няма да бъде използвана никога от невеж потребител.
            - Голяма част от хората които карат джипове не знаят що е блокаж,и евентуално как да бъде използван,при какви обстоятелства и за колко време,риска е ако серийно бъде окомплектован джипа с твърди блокажи ,докато ентусиаста се запознае с ръководството да остане без диференциали,и да достигне до прозрението чрез метода "проба-грешка" която да му излезе златна,и да натрупа само негативи за екстрата.
            Извода като цяло за мене е че 100% блокаж е екстра за специализиран автомобил с висока проходимост и приложение в трудно достъпни райони,абсолютно грешно би било да се слага серийно поради изброените доводи,колкото до това че засилката компенсирала блокажа,за мен са празни приказки,е така се чупят джипки с засилка,а с блокажите си тръгваш от място и преминаваш,ако не,тогава и засилка не помага и идва друго помощно средство на помощ..........не не е лебедката,тя е последна,освен ако не бързаш или не си на състезание,говоря за едни добри офроуд вериги,те дават ново измерение в офроуда и само те могат да компенсират блокажите........но само на сняг и на кал,на скали блокажа с хубави 35 инчови гуми прави чудеса,там е неговото царство.....
            LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
            Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

            Коментар


            • #66
              До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

              Първоначално публикуван от ilko75bg Преглед на мнение
              ... Когато стигне до блокажа, ще си се закопал достатъчно.
              ...
              А другото возило, което ползвам рядко, си има фабричен блокаж, къса база е, нарича се Toyota, много симпатично возило
              Първото твърдение е категорично невярно. Може би ще се убедиш в това, ако започнеш да караш по-често другото возило, и то в условия, при които блокажът е наистина необходим.
              Ние не сме неутрални!

              Коментар


              • #67
                До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                Малко ерес: аз пък не искам твърд блокаж по мостовете. на междуосевия - да. Не говоря за конкретния случай, Витарката си е "блокирана" по дефолт

                Казвам го от гледна точка на човек, който (с някои изключения ) като може да заобиколи локвата, я заобикаля. Едно LSD отзад обаче си е необходимост - доста са случаите, в които може да спести включването на двойното. Все още говоря за парт-тайм с що-годе нормален режим на експлоатация. И на AWD с вискомуфа, пак помага много - собствен опит.

                Знам и какво може например Самик с блокаж и без, говоря за заводско изпълнение. Не, че няма разлика, но ако човек не си търси умишлено белята, оправдавайки максималисткото определение за оффроуд (... най-трудния, бавен и скъп начин да стигнеш от т.А до т. Б, в която т.Б нямаш никаква работа...), пълни механични блокажи са си екзотика, защото нуждата от тях си е ... екзотична. Даже и цитираните от Гоблин 3% ми се виждат много. Само като се сетя колко от Витарите, Нивите и т.н., които срещам по пътищата са с прекомерно широки и отдавна износени гуми...
                О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

                Коментар


                • #68
                  До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                  Всички споменати до тук аргументи защо блокажите са опция или въобще не се предлагат фабричто са верни, но според мен един от най-тежките е не това, че почти никой няма да му се налага да ги ползва, нито пък че самата кола се чупи, а това че са опасни за хората вътре. С блокиран централен, все още имаш някаква управляемост, но сега си представете картинката, заледен асвалтов път към някой ски курорт и водач натиснал всички копчета (т.е. преден и заден блокаж) за по-сигурно... опитващ се да кара с 60-80...
                  Грамотността е прозорец към интелекта, ако човек не може да усвои дори майчиния си език, то потенциала му за нещо повече е под въпрос.

                  Коментар


                  • #69
                    До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                    Първоначално публикуван от Тодор (Zaarin) Преглед на мнение
                    Всички споменати до тук аргументи защо блокажите са опция или въобще не се предлагат фабричто са верни, но според мен един от най-тежките е не това, че почти никой няма да му се налага да ги ползва, нито пък че самата кола се чупи, а това че са опасни за хората вътре. С блокиран централен, все още имаш някаква управляемост, но сега си представете картинката, заледен асвалтов път към някой ски курорт и водач натиснал всички копчета (т.е. преден и заден блокаж) за по-сигурно... опитващ се да кара с 60-80...
                    И това е вярно,ще си увеличи сцеплението и ще може да ускорява по бързо на трудни участъци,ама как се спира на лед ,няма да може и да завива на никъде с блокиран преден диф....аз се придържам към варианта с веригите като моментно решение,макар че отнема време за монтаж и демонтаж, и твърдия блокаж си е рядко приложимо моментно решение но не отнема време,по практичен но в определени граници,в зависимост от обстановката веригата печели почти навсякъде.
                    LZ1BEL "Mud Angels" Stara Zagora
                    Warning: any change to the factory design of your vehicle has potential dangers which could result in injury or death.

                    Коментар


                    • #70
                      До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                      Някой карал ли е ЮМЗ с блокаж?

                      Опитайте, това върви само направо, няма никакво значение накъде са предните колелета, приказка е, затова не ги слагат и фабрично.
                      Най обичам да ми обясняват как няма да стане!

                      Коментар


                      • #71
                        До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                        Първоначално публикуван от ilko75bg Преглед на мнение
                        Мъката, колега, на този свят се състои колко пъти ще извикаш неволята да ти помогне, когато закъсаш Когато стигне до блокажа, ще си се закопал достатъчно. Но какво ли ви обяснявам аз, вие знаете по-добре
                        П.П. Много пъти съм казвал, че Теракана си е проходимо комби, което на мен ми харесва. А другото возило, което ползвам рядко, си има фабричен блокаж, къса база е, нарича се Toyota, много симпатично возило

                        На първото доста добре ти отговори Чавдар. Ще ти поясня - наличие и правилното използване на твърд блокаж позволява точно обратното - да не се закопаваш с излишно "ровене".

                        За неволята - доста от пишещите тук си имат в колата/и по колата почти всичко необходимо да се справят сами. Лебедка, Хай-джак, много и разнообразни въжета, шанцевия инструмент, и 100%-вия блокаж И доста често ни се налага да ходим да вадиме от разни интересни места хора като теб - виртуални оффроадери и великите разбирачи без капка опит.....

                        Кой от моделите на Тойота притежаваш? И къде и фабричния блокаж?
                        Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                        Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                        Коментар


                        • #72
                          До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                          Първоначално публикуван от Чавдар (V93) Преглед на мнение
                          Първото твърдение е категорично невярно. Може би ще се убедиш в това, ако започнеш да караш по-често другото возило, и то в условия, при които блокажът е наистина необходим.
                          Не се съизмервам с господа състезателите, споделям си моя опит, а вие скачате и прескачате,защо За професионалисти като вас патили и препатили, блокажа е истината и ако може да е ARB Благодаря за поученията, знам какво да карам на асфалт и какво в гората. Имам и от двете опции
                          П.П. А може би е по-интересно да излезеш от ситуация без т.нар. тежка артилерия /Пак напомням, не съм състезател?
                          Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

                          Коментар


                          • #73
                            До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                            Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                            На първото доста добре ти отговори Чавдар. Ще ти поясня - наличие и правилното използване на твърд блокаж позволява точно обратното - да не се закопаваш с излишно "ровене".

                            За неволята - доста от пишещите тук си имат в колата/и по колата почти всичко необходимо да се справят сами. Лебедка, Хай-джак, много и разнообразни въжета, шанцевия инструмент, и 100%-вия блокаж И доста често ни се налага да ходим да вадиме от разни интересни места хора като теб - виртуални оффроадери и великите разбирачи без капка опит.....

                            Кой от моделите на Тойота притежаваш? И къде и фабричния блокаж?
                            Със 125 к.с., ръчка,след този двигател само Комън рейл май произвеждат,ако не греша 2002г. е. Имам и недолюбвана корейска пръчка Теракан, мога да сравня.
                            Попитали радио Ереван може ли да се "оправи" жена на площада. Отговорът бил: Да,може, но не е препоръчително, защото всеки ще дава акъл.

                            Коментар


                            • #74
                              До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                              Първоначално публикуван от ilko75bg Преглед на мнение
                              Със 125 к.с., ръчка,след този двигател само Комън рейл май произвеждат,ако не греша 2002г. е. Имам и недолюбвана корейска пръчка Теракан, мога да сравня.
                              Не ми отговори на въпроса - къде и блокажа? Най вече от този тип коите обсъждаме в момента?
                              Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                              Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                              Коментар


                              • #75
                                До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                                Първоначално публикуван от belata Преглед на мнение
                                Айде да бъдем реалисти сега.Защо не се окомплектова серийно джипа с 100% блокажи:
                                - Оскъпяване на автомобила,ще кажете ема кво се ускъпява с 5000лв за нов автомобил са нищо,ще сгрешите защото при серийно поставяне от оторизирания производител, който примерно ще се наложи да сключи договор с производител на блокажи като ARB или друг и ще манипулират цената по този начин,възможно е да се ускъпи и с 200%
                                - Монтирането на 100% блокаж носи своите последствия по подсилване на окаването и трансмисията,задължителния съвет е друго правиш не правиш,е след поставянето на блокажа да сложиш и чифт подсилени полуоски.
                                - Не всяка джипка има толкова здрава трансмисия за да може да си позволи твърд блокаж,без доработките които да ускъпят неимоверно екстрата,която най вероятно няма да бъде използвана никога от невеж потребител.
                                - Голяма част от хората които карат джипове не знаят що е блокаж,и евентуално как да бъде използван,при какви обстоятелства и за колко време,риска е ако серийно бъде окомплектован джипа с твърди блокажи ,докато ентусиаста се запознае с ръководството да остане без диференциали,и да достигне до прозрението чрез метода "проба-грешка" която да му излезе златна,и да натрупа само негативи за екстрата.
                                Извода като цяло за мене е че 100% блокаж е екстра за специализиран автомобил с висока проходимост и приложение в трудно достъпни райони,абсолютно грешно би било да се слага серийно поради изброените доводи,колкото до това че засилката компенсирала блокажа,за мен са празни приказки,е така се чупят джипки с засилка,а с блокажите си тръгваш от място и преминаваш,ако не,тогава и засилка не помага и идва друго помощно средство на помощ..........не не е лебедката,тя е последна,освен ако не бързаш или не си на състезание,говоря за едни добри офроуд вериги,те дават ново измерение в офроуда и само те могат да компенсират блокажите........но само на сняг и на кал,на скали блокажа с хубави 35 инчови гуми прави чудеса,там е неговото царство.....
                                Благодаря, много добре и структурирано написано, вярно, че иска подсилване на полуоски! Че 5000 лева фабрично - малко по спомен цитирам - май 700 долара за Витара, и то май с цяла нова касета. И говорим за тунинг, кожодерене... не за поточна линия.
                                Точно с Витара ти си много напред с материала, блокажи не си спомням слагал ли си... но беше направил почти максималното. Тогава ме беше яд, че малко след като си купих аз - ти запродава твоята. Та, вече имаш поглед и от другата страна на барикадата (Тойота). Кажи моля те нещо повече като сравнение.
                                Иначе като казваш опасно било - на новите коли отгоре на сенника пише с червено НЕ ВОЗЕТЕ ДЕЦА ОТПРЕД!!! Ербега може да ги убие! Е, на джиповете ще добавят още едно изречение - ПРОЧЕТЕТЕ КОГА СЕ ПОЛЗВАТ БЛОКАЖИ!!!

                                Коментар

                                Активност за темата

                                Свий

                                В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                                Най-много потребители онлайн 8,787 в 17:37 на 21-06-23.

                                Зареждам...
                                X