Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Защо не произвеждат джипките с блокажи?

Свий
Темата е затворена.
X
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Защо не произвеждат джипките с блокажи?

    Ненапразно отварям тази тема в точно в спама.
    Та, реших, че ще минавам на 4х4 след като една одрънкана УАЗ-ка ни качи на Рилските езера. За Кефа, цената, ползите и технически дискусии тук има предостатъчно написано. Та, като пълен невеж тогава си мислех, че абсолютно всички 4х4 се произвеждат фабрично с възможности на part-time с преден и заден блокаж. Или full-time с 3 блокажа. Понеже много обикалях докато си купя, това беше и най-често разпространената заблуда и сред хората, дето са карали с години 4х4. 80% от собствениците не знаеха що е то блокаж.
    Виждам в последствие, че малка част от джипките излизат от завода с блокажи. Защо? Толкова много "излишни" чаркове се произвеждат серийно... Примерно не е проблем да си купиш с готов климатик. Или какъвто се сетите гъдел. До колкото разбирам, дори коравите УАЗ-ове нямат щатни блокажи. При Самурай има една по-рядкосрещана серия с блокаж, но пък с 1 л. двигател, който според патили колеги е прекалено слаб. Паркетниците ги изключвам от този въпрос. Едва ли има еднозначен отговор. Аз вече се питам 2 г. и нямам обяснение. 1 кг. желязо, да му се не види... много по-просто от климатика! И много по-важно из горите, за които джипката е мислена!
    Има много теми тук... Opel, Mitsubishi, Suzuki, Rover, УАЗ... как да монтираме... Все признати за корави офроуд железни машини. Май не е нормално.
    Последно редактирано от Rabin; 20-02-10, 12:18.

  • #2
    До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

    Нормално си е...
    Почти никой заводски джип,не е мислен да се кара нарочно по най-трудния терен,където блокажите са по-необходими.
    Джиповете се мислят,да вършат работа,а не да се експериментира с тях.
    За нормална експлоатация,за придвижване от точка А,до т.В,блокажа е почти непотребен.И на най-пустите места по света има нещо подобно на пътища или места от където се минава по-лесно...
    Някои производители,предлагат монтирането на блокаж като опция,а за други,както е ясно се намират съответните части от специализирани производители.
    Ако трябва да го сравняваме с климатика,все едно да се слага климатик,на коли за северни и студени страни,където не би се използвал почти никога.
    Че не е много,като желязо-не е,но пък изработването и проектирането му си имат цена,която би се добавяла към цената на стоката.
    Освен всичко друго,блокажа е в състояние да натовари всяка от полуоските(при парттайм и фултай с блокиран междуосов диф) с до 100% от въртящия момент,предвиден да задвижва джипа.А това поставя други въпросителни при оразмеряването им.Въпреки,че оразмеряването се прави по сцеплението на колелото,когато се използват и по-големи гуми,нещата се променят.
    Последно редактирано от cecoa1; 20-02-10, 12:45.
    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

    Коментар


    • #3
      До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

      Че джипа е по-проходим от нормална кола спор няма. Че е правен да се придвижваш от т.А до т. Б по относително нормални пътища... то и с нормална кола може.
      Примерно купувам си за да мога да ходя с него до вилата през зимата. Казваш относително нормален път, даже и асфалт има отдолу. Ама често и с трактор не можеш да минеш. Дадох пример за УАЗ, машина правена за военни действия. Да са нямали пари военните за опцията с блокаж не ми се вярва. Мислена е точно за максимално екстремни терени.

      Коментар


      • #4
        До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

        Аз съм почти вече убеден, че нЕкои другарЕ, като напр. хамериканците от Jeep просто "цакат с топла бира" клиента, използвайки неговата неосведоменост - предлагат му твърде "базова" версия, на доста примамлива цена, след което като се е хванал на хорото - ще-не ще почва да си купува, дооборудва и така... Както съм се оплаквал в първите си постове в този форум - на мойто (в подписа) се оказа, че няма дори куки за теглене (били "екстра")...
        България е единствената страна на тая плоска земя, която има цели СЕДЕМ рилски езера!

        Коментар


        • #5
          До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

          Това подозирах и аз. 700+ долара за заден за Сузуки. За преден още толкова. Монтаж отделно. Не съм по механиките, но до колкото знам след монтажа при дифа има специфични настройки. Бърка ми в здравето да бърникам по вътрешните железарии на колата си. Отварял съм тема що некадърни монтьори - оправят едно, счупят пет!

          Коментар


          • #6
            До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

            Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
            Че джипа е по-проходим от нормална кола спор няма. Че е правен да се придвижваш от т.А до т. Б по относително нормални пътища... то и с нормална кола може.
            Примерно купувам си за да мога да ходя с него до вилата през зимата. Казваш относително нормален път, даже и асфалт има отдолу. Ама често и с трактор не можеш да минеш. Дадох пример за УАЗ, машина правена за военни действия. Да са нямали пари военните за опцията с блокаж не ми се вярва. Мислена е точно за максимално екстремни терени.
            Вярно е,УАЗ е мислен за военна машина,както и предшественика му ГАЗ,но пък там има условие за простота на конструкцията.Както сам си се убедил,дори и без блокажи УАЗа е доста проходим,а и блокажа не е универсално решение за всякакви ситуаций.А дори и "глупавите" военни не ходят в гората да се окантарват нарочно,та да им трябва блокажа.Даже и военните,ползват джиповете за транспорт,а не за траял-много малко са ситуацийте,в които би трябвал блокаж,а има и такива,в които без въже не става...
            Хората са си направили сметката,че ненужно оскъпява и усложнява конструкцията,а за военни цели,на по-късен етап от производството на УАЗ се появява редукторния мост(за който е писано доста в съответните раздели).
            Не случайно опростените машини,са спечелили Втората световна война,та и затова военните машини,са продължили да ги произвеждат,без да ги усложняват излишно.
            А и,както е коментирано многократно,за проходимостта имат отношение много други фактори,освен блокажа на диференциала.
            Сетих се също,че доста машини се продават заводски с диференциали осигуряващи самоблокиране в определена степен,поне на задния диференциал.
            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

            Коментар


            • #7
              До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

              Малко не съм съгласен, че разлика от да го има или няма е минимална. Има доста видеота качени... разликата е от земята до небето! Особено ако има блокаж и отпред. За оскъпяване - какво оскъпяване? Това желязце излизайки от поточната линия я струва 3% от цената я не! LSD-та поне при Витарите пак са рядко срещани. И ги виждам основно на дълга база. За други модели нямам преки наблюдения. А ако искаш да стигнеш до труднодостъпно място едва ли искаш да се окантариш. И не е само това. Помагат и при кал, еле пък на сняг.

              Коментар


              • #8
                До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                За какво говорите? Да ви цитирам по памет джипки излизащи фабрично с блокажи?
                Ни шакл, ни, тем более веревоньки, рваться не должны!!! Все должно быть настолько прочно чтобы отрывало мосты!
                Ει ςεγα ςι εδα μαματα ςαβςεμ

                Коментар


                • #9
                  До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                  Първоначално публикуван от Злой Преглед на мнение
                  За какво говорите? Да ви цитирам по памет джипки излизащи фабрично с блокажи?
                  Има и такива. Гегата например.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                    Не излизат фабрично с блокажи,защото голяма част от масовия потребител няма специфичните знания за управление на всъдеход и от там ще се получат много на брой повреди,от което пък ще излезе веднага "мани го тоя боклук чупи се като за световно".Затова производителите ги предлагат като опция-значи който си ги поръча,би следвало и да знае как и кога се ползват. При Г-то компенсират малките ходове на окачването това е единствената причина да ги има.

                    Коментар


                    • #11
                      До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                      Ама остави видеото,то това са частни случаи.Естествено,че блокажа е полезен,но за транспортни цели не е толкова необходим.Гледаш клипа,как се превзема дадено препятствие,а не виждаш как тези които не могат да го преминат си заобикалят отстрани,по по-лек терен,та да продължат.(има си отделна дискусия за блокажите и ползите от тях)
                      Не вярвам,че лек автомобил,може да се експлоатира нормално навсякъде,където е необходим и достатъчен джип и без блокажи.
                      И цената на самия блокаж,не е толкова минимална-гледаш едно железце,ама нали трябва да се зацепи някъде,нали нещо трябва да го задейства...нали трябва всичко да се изработи...
                      А при LSD-то,специално масло трябва(не че е по-евтин,за производство).
                      LSD има заводски в разни джипове на Чероки,Нисан,Тойота...Някъде има и механичен от завода...(не само в G-klasse)
                      Та не е да няма никъде.
                      А за риторичния въпрос на Злой-така е-имаше даже някъде тема,кой джип,с какви блокажи излиза от завода.
                      Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                      Коментар


                      • #12
                        До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                        Първоначално публикуван от Rabin Преглед на мнение
                        Има и такива. Гегата например.
                        Не само гегите имат заводски . При Тойотите също се срещат
                        В А Р Н А О Ф Р О У Д 4-6 май 2018 - ТO THE LAST BREATH...
                        TLC-80 1HD-FT

                        Коментар


                        • #13
                          До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                          Цитирам по памет Голди, че нещо не мога да намеря точното му мнение.
                          "Ако си без блокаж - с повечко засилка... и прескачаш или не препятствието и каквото там е останало от колата. Ако имаш - влизаш и излизаш бавно и спокойно, усещайки препятствието..."

                          Имат заводски някои марки на някои модели. Иначе като си купуваш си мислиш, че имаш джип.
                          п.с. Мисълта ми беше, че е трижди по-лесно да си намериш с климатик отколкото с блокаж.
                          Последно редактирано от Rabin; 20-02-10, 14:36.

                          Коментар


                          • #14
                            До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                            Добре го цитираш,ама дали става въпрос за обикновенно пътуване от т.А до т.В?
                            Ако ще ходиш там,където блокажа ще е непременно необходим(повече от нормалното), то ще проучиш въпроса с избор на джип,преди да го купиш.
                            Хиляди пъти е повтаряно,че няма универсален джип.Не е реално да очакваш,всички джипове да излизат подготвени за всякакви условия.

                            Производителите нямат вина,че има хора,които не са наясно с устройството на джиповете.А и като предлагат нещо на пазара,повечето произвидители,дават коректно описание на окомплектовката и възможните опций.А като си купиш колата,получаваш и ръководство за употреба.
                            Но нито едно от тези полезни четива,не може да ти помогне,ако нямаш необходим минимум от знания и умения.
                            А някои фирми,произвеждащи спортни автомобили,предлагат и курсове за управление на произвеждани от тях автомобили.
                            Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                            Коментар


                            • #15
                              До: Защо не произвеждат джипките с блокажи?

                              Като си купуваш компютър едва ли си наясно в подробности с вътрешната архитектура. Тая работа с опциите при купуване и цените ще съпоставя с вътрешния кеш на процесора. Почти всички вече имат в къщи компютър. Я има 1% от юзърите да са наясно за какво е кеша. Отдавна не правят процесори без кеш. Ако не се лъжа като цена може да е 30-50% от площта на кристала, съотв. на процесора. Ъзъра иска да работи бързо. Разликата с и без кеш е почти толкова впечатляваща от тази с блокаж или без. Е, трябва ли всеки геймър да има магистърска по компютри за да може да играе на игрички?
                              Продължавам паралела с едно две железца. Не знам колко точно струват, но в скоростната кутия има поне десетна зъбчатки. Задния диф - 4, предния и той. Хъбове... раздатка...
                              200 кила допълнителна железария (раздатка, кардан, диф, хъбове, колко там на брой карета, управление) - за да драпа напред още едно колело като забуксуваш в пряспата. А аз питам за 2 железца колкото ябълка, и евент. 2 жила (електромагнит, пневматика, вакуум - което най-евтино). И удвояваме драпащите колелета.
                              Последно редактирано от Rabin; 20-02-10, 15:29.

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X