Обява

Свий
Няма добавени обяви.

Гнусен студ или...?

Свий
X
 
  • Филтър
  • Час
  • Покажи
Изчисти всичко
нови мнения

  • Гнусен студ или...?

    Такаааа, преди 20 минути излизам от къщи с идеята да отскоча до най-близката бензиностанция за цигари. И нали студ, тръгвам с колата, не, че е на повече от 700метра. По-точно се опитвам да тръгна с колата, но не би

    ЦЪк дистанционното - ядец. А сега де. Опитвам да отключа с ключа - тц, не става. Колата суха, и да съм преджапал днес някоя локва, не е като да съм се давил някъде. Дъжд не е валял, снега спря доста преди да паркирам пред къщи. След известно чесане по главата се сещам, че някой някъде из форума се беше оплакал от подобен проблем и че влезнал през задната врата - пробвах, стана. Няма да обяснявам как точно се влиза във Витара късак през задната врата, добре, че съм само метър и седемдесет и шест, накатах се някак. Естествено, секунда по-къснпо се сетих, че задните седалки се сгъват съвсем лесно, но ...

    Така, намъкнал съм се вече в машинката, решавам да не мъча акумулатора и да паля по инерция, благо дело - баир колкото искаш. Обаче... тц. Не мръдва. Оказа се, че жилата на ръчната също са замръзнали

    Врътнах - запали, тръгвам съвсем плавно с гнусно прискърцване отзад, набивам се в най-близката дупка и ръчната охлабва. Следва бааавничка разходка до въпросната бензиностанция (бавна, щото уж чистия асфалт е яко заледен), пак бавно наобратно и този път без експерименти, директно в гаража. След 10-тина минути работа на място и парното на макс, централното заработи, чистачките се разлепиха от стъклото (уж съм с течност за -30...) и всичко си дойде на мястото.

    Нямам представа колко е температурата навън, но колкото и да е, дори дори Москвича не ми е правил такъв номер на -32, а тук със сигурност е доста по-топло. Интересно, ако бях замръкнал в Русе (както трябваше да се случи в една по-идеална Вселена), какво ли дърво щях да гризкам?

    Сега отивам да си сипя едно винце и да си чеша кратуната, а на всички пожелавам да прекарат ноща на топло!
    О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

  • #2
    До: Гнусен студ или...?

    Поне се отбий в бара, че нема никой.
    Lancia Delta HF Integrale Evolucione

    Коментар


    • #3
      До: Гнусен студ или...?

      Първоначално публикуван от tef4o Преглед на мнение
      Такаааа, преди 20 минути излизам от къщи с идеята да отскоча до най-близката бензиностанция за цигари. И нали студ, тръгвам с колата, не, че е на повече от 700метра. По-точно се опитвам да тръгна с колата, но не би

      ЦЪк дистанционното - ядец. А сега де. Опитвам да отключа с ключа - тц, не става. Колата суха, и да съм преджапал днес някоя локва, не е като да съм се давил някъде. Дъжд не е валял, снега спря доста преди да паркирам пред къщи. След известно чесане по главата се сещам, че някой някъде из форума се беше оплакал от подобен проблем и че влезнал през задната врата - пробвах, стана. Няма да обяснявам как точно се влиза във Витара късак през задната врата, добре, че съм само метър и седемдесет и шест, накатах се някак. Естествено, секунда по-къснпо се сетих, че задните седалки се сгъват съвсем лесно, но ...

      Така, намъкнал съм се вече в машинката, решавам да не мъча акумулатора и да паля по инерция, благо дело - баир колкото искаш. Обаче... тц. Не мръдва. Оказа се, че жилата на ръчната също са замръзнали

      Врътнах - запали, тръгвам съвсем плавно с гнусно прискърцване отзад, набивам се в най-близката дупка и ръчната охлабва. Следва бааавничка разходка до въпросната бензиностанция (бавна, щото уж чистия асфалт е яко заледен), пак бавно наобратно и този път без експерименти, директно в гаража. След 10-тина минути работа на място и парното на макс, централното заработи, чистачките се разлепиха от стъклото (уж съм с течност за -30...) и всичко си дойде на мястото.

      Нямам представа колко е температурата навън, но колкото и да е, дори дори Москвича не ми е правил такъв номер на -32, а тук със сигурност е доста по-топло. Интересно, ако бях замръкнал в Русе (както трябваше да се случи в една по-идеална Вселена), какво ли дърво щях да гризкам?

      Сега отивам да си сипя едно винце и да си чеша кратуната, а на всички пожелавам да прекарат ноща на топло!
      Абе имало е влага! Иначе няма как!
      יעבור
      «И това ще мине»

      Коментар


      • #4
        До: Гнусен студ или...?

        Хм из Варна е същата работа.В момента колата ми нощува на 10мин от нас понеже се оказа че след като слязох с 300 зора до морето, не мога да се върна.Ще чакам по-добри времена (в частност утре сутринта с веригите в раничката и към колата за проби).А сутринта колко приятно си валеше дъжд.

        Иначе сняг няма.
        Иван Маринов
        Suzuki RMX 250 '92 - sold / Yamaha XTZ 750 Super Tenere '91 - sold / KTM EXC 250 2t '06 - sold
        ЕНДУРО ВАРНА

        Коментар


        • #5
          До: Гнусен студ или...?

          Аз да кажа на всички, че от сега до към края на март трябва да забравите ръчната спирачка. Ако става въпрос за 10-20 минути престой добре, но да се паркира през нощта и да се дръпне ръчна си е направо тинейджърска грешка. Ако спирате на стръмно по-добре да се слагат камъне, като в доброто старо време отколкото сутринта да берете ядове.
          http://forum.offroad-bulgaria.com/%5...g%20%5B/img%5DFreelander 1.8, 16 v


          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictures/banner2.jpg
          http://ftp.domainbg.com/stojan/Pictu...rget=_blank%3E

          Коментар


          • #6
            До: Гнусен студ или...?

            Първоначално публикуван от marin199 Преглед на мнение
            Аз да кажа на всички, че от сега до към края на март трябва да забравите ръчната спирачка. Ако става въпрос за 10-20 минути престой добре, но да се паркира през нощта и да се дръпне ръчна си е направо тинейджърска грешка. Ако спирате на стръмно по-добре да се слагат камъне, като в доброто старо време отколкото сутринта да берете ядове.
            Прав си, така е, ама пусто исках да и се порадвам, че до преди два дни не бачкаше. Подведе ме това, че всичко изглеждаше сухо.
            О879 342 54О Не си пъхайте пръстите където ви падне, не са чак толкова много...

            Коментар


            • #7
              До: Гнусен студ или...?

              Дисковите спирачки замръзват по-слабо от барабанните.
              Тъй като работя с камиони и там ръчната се използва много по-често и като правило,та оттам знам,че за да не замръзват спирачки трябва да се загреят малко преди паркиране.Това позволява изпаряване на водата от тях.Постига се с движение с натискане на "газ" и "спирачка" едновременно(разбира се не за дълго).
              За замръзването на жилата си има лекове-разни подходящи смазки.А и повечето жила са изолирани в голяма степен от проникването на влага.
              Честото използване също допринася за доброто техническо състояние на ръчната спирачка.Но наистина си има и конкретни случаи когато използването и,не е необходимо,или не е препоръчително...та си трябва и акъл.
              Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

              Коментар


              • #8
                До: Гнусен студ или...?

                А ако сме из Русия некъде към Ханти -Мансийск и минус 30-40 си е нормална температураИ кво ше чекаме напролетМислене му е макята как и какво се прави при минус еди колкоси градусаПоздрави
                К мирной жизни не пригоден.
                Най обичам, обстановката да е максимално близка до бойната.
                ГАЗ 69 ГАЗ 53 ЗИЛ 157

                Коментар


                • #9
                  До: Гнусен студ или...?

                  сесоа1 По този начин ще изпариш водата, но има голяма вероятност да изкривиш барабаните или да ти избият цилиндрите. Барабана след като се загрее се разширява, при истиване се свива и натиска е доста сериозен. Това става разбира се при по сериозна разлика в температурите.
                  Винаги казвай това, което ще направиш и прави това, което си казал.

                  Коментар


                  • #10
                    До: Гнусен студ или...?

                    Първоначално публикуван от koko bg Преглед на мнение
                    сесоа1 По този начин ще изпариш водата, но има голяма вероятност да изкривиш барабаните или да ти избият цилиндрите. Барабана след като се загрее се разширява, при истиване се свива и натиска е доста сериозен. Това става разбира се при по сериозна разлика в температурите.
                    Не разбрах само за какви цилиндри става въпрос?
                    Не искам да подценявам мнението Ви,но е хубаво да го обмислите отново.
                    Освен брабанни има и дискови спирачки,но дори и барабанните не са всичките от алуминий,а и тези които са,не се кривят всеки ден.Написал съм,да се прави с усет,а не "до червено".Задвижването на всички видове спирачки е такова,че би подало преди да се изкриви барабан.
                    И накрая,освен всичко всеки си има глава на раменете,та не искам да налагам мнение...
                    Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                    Коментар


                    • #11
                      До: Гнусен студ или...?

                      сесоа1 Грешката е моя, не съм уточнил, че става въпрос за спирачни цилиндри и само за барабанни спирачки. Аз не оспорвам мнението ти, допълвам го. Аз съм имал такъв случай един единствен път, а километрите зад гърба ми не са малко, вЕрвай ми. Според мен избягвайте да нощува колата на ръчна ако е на вън зимата.
                      Винаги казвай това, което ще направиш и прави това, което си казал.

                      Коментар


                      • #12
                        До: Гнусен студ или...?

                        Абе,аз разбрах за какви цилиндри,става въпрос,ама не мога да си обясня каква връзка има избиването на спирачните цилиндри с използването на ръчната.Доколкото ги разбирам нещата(явно не много),при отпуснат спирачен педал,течността е свободна да се връща през главния спирачен цилиндър в резервоара му.Така че налягане в спирачните цилиндри няма,та да се стигне до избиване(течове).
                        За многото километри зад гърба...И аз чакам да направя няколко милиона километра,та белким ме направят автомобилен инженер...ама дали?
                        P.S.И аз не търся конфликт,просто разяснявам.Ако пропускам нещо,пиши,ще се радвам да науча нещо ново.
                        Без лоши чувства!
                        Поздрави!
                        Ясен: "Правилата просто не могат да обхванат живота, затова компромиси има навсякъде. Само различно дълбоки. И според местните и личните разбирания кое е по-важно."

                        Коментар


                        • #13
                          До: Гнусен студ или...?

                          И аз да добавя
                          Поне 2 пъти на седмицата пръскам уплатнението на шофьорската със спреи за табло
                          Ключалката е пръскам с оръжеина смазка
                          Ръчна не ползвам през зимата
                          Последно редактирано от plamensolakov; 19-12-09, 21:24.
                          Audi a4 2,5 tdi
                          Американски форум: питаш нещо и ти отговарят.Руски форум: питаш нещо и теб те питат.Български форум: питаш нещо и ти обясняват колко си тъп
                          Не всичко, което има две бузи е лице!

                          Коментар


                          • #14
                            До: Гнусен студ или...?

                            Добре направи колегата tef4o, че пусна тази тема.

                            Студът, разбира се, не е гнусен - зима като зима. Но е хубаво да се подсетим, че във всяка машина има зиморничави елементи. (Миналата зима брах големи ядове с акумулатор, докато установя, че той не бил зиморничав, а умиращ.)

                            Общо взето, време е да имаме едно наум - от налягането на гумите до сухотата в ключалките и метличката за всеки случай под седалката.

                            Поздрави!
                            Искам България чиста!

                            Коментар


                            • #15
                              До: Гнусен студ или...?

                              Вчера след работа не успях да отключе дясната врата на витарата, та се наложи да возя колегата си на задната седалка-мина през моята врата. После с триста зора някак успях да отключа, та да си кача на предната седалка жената след работа.
                              Днес се опитвам да заключа-невъзможно. На моята врата-също. И така днес цял ден витарата си стоя отключена. Надявам се утре, след престоя в гаража нещата да се оправят.

                              Та студа може и да не е гнусен, но лично мен ме накара да попсувам. Малко.
                              Има ли желание-има и начин!

                              Коментар

                              Активност за темата

                              Свий

                              В момента има 1 потребители онлайн. 0 потребители и 1 гости.

                              Най-много потребители онлайн 8,787 в 16:37 на 21-06-23.

                              Зареждам...
                              X